Ze heeft wel uitgelegd hoe het werkt hoor. Maar juist omdat ik zo overspannen ben en dus ook behoorlijk kwetsbaar, wil ik een soort extra bevestiging dat het wel goed is wat ik nu doe. Mede de arbo-dienst schiet al helemaal in de stress bij het noemen van een natuurgeneeskundige therapie. Ze denken direct dat je bij een soort beunhaas zit en zijn bang dat het alleen maar meer schade aan brengt. Dit alles maakt mij natuurlijk weer zeer onzeker, terwijl ik me wel goed voel bij deze therapeut.
Ik denk dat zij me beter kan helpen dat een reguliere psychotherapeut. Omdat die (denk ik) niet snappen hoe het nu precies werkt bij bij. Ik denk dat ik namelijk een beetje te veel snap, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik werk(te) namelijk in de psychiatrie met jongeren met zware gedragstoornissen. Hierbij zaten ook jongens met echt veel foute energie. Ik ben daar te gevoelig voor. Ik kan niet zo goed om gaan met die foute energie en ben daar nu dus letterlijk aan kapot gegaan.
De volgende keer gaat ze dus een aurahealing doen. Ze heeft me uitgelegd hoe het werkt. De oorzaak van de blokkade daar moet ik zelf mee aan de slag. Door oa te accepteren wie ik ben, en vooral te ervaren dat perfectie niet bestaat. Door mijn perfectionisme en faalangst heb ik mijn lat veel en veels te hoog gelegd.
Toch denk ik dat deze burnout niet voor niks er is. Denk dat ik mij spiritueel nu erg goed kan gaan ontwikkelen. Uiteindelijk word ik er alleen maar sterker door.
Helaas heb ik alleen niet zo veel geduld en heb ik het allemaal rationeel al weer bedacht. Alleen werkt die gevoelskant dus nog niet zo mee. En dan zijn we weer bij de kern van het probleem.....
Tja valt allemaal niet mee, zulke psychische processen.
Maar bedankt voor je berichtje Guido. Lief dat je probeert mee te denken.
groetjes Ilanit