Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:56:01

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Aura's als indicatie van emoties
BerichtGeplaatst: 20-02-2012, 02:06:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2010, 14:15:28
Berichten: 155
Aura's worden vaak gezien als iets uit het spiritualisme, maar ik wil het liever niet direct een stempeltje te geven zonder eerst andere mogelijkheden te bekijken. Als dit vanwege de theorie niet thuis hoort op dit forum mag het weggehaald worden, ik twijfelde zelf omdat mijn theorie wel gebasseerd is op een neurologisch onderwerp. Maar ik besloot de gok dus maar te wagen. Ook is dit niet bedoeld om iedereen die er sterk in gelooft maar belachelijk te maken of zoiets, enkel een andere invalshoek in een aspect van de al zo relatieve werkelijkheid.

Door een vorm van Autisme heb ik erg veel moeite met het vertalen van lichaamstaal naar en gezichtsuitdrukkingen gevoelens, een deel van die dingen wordt niet aangeleerd maar is genetisch aanwezig. De aspecten bij de lichaamstaal die al aanwezig zijn bij de geboorte (zoals 'ja' knikken) zijn bij mij afwezig, en ook het herkennen er van lukt bij mij niet. Een jaar geleden begon ik met het bestuderen van lichaamstaal, mijn plan was om m'n intelligentie en kennis te gebruiken voor de dingen die bij mij geheel of gedeeltelijk ontbraken, niet wetende dat dit mij zou helpen met vragen die mij al sinds m'n jeugd lastig vielen, "kunnen de aura's die sommige mensen beweren te zien echt bestaan?" en "is er een materialistische reden die ze kan verklaren?".

Waar ik eerst naar keek is of ze echt kunnen zijn, maar dat leek me zeer onwaarschijnlijk. Een lichtbron die een wisselende kleur licht dat maar voor een kleine groep mensen te zien zou zijn uitzend leek me zeer onwaarschijnlijk. Een (bekende) energievorm leek me ook onwaarschijnlijk, omdat iemand die het dan zou kunnen zien gek zou worden van alles wat er qua kleuren om hem/haar heen te zien zou zijn. Een onbekende energievorm? of gewoon iets wat tussen je oren zit? de tweede leek me waarschijnlijker

Via het Parkour kwam ik met mensen in contact, en één aspect kwam steeds bij iedereen terug, de mogelijkheid om in stressvolle situaties erg snel en erg efficient te kunnen denken. Dat is een aspect wat je leert bij de beoefening van Parkour omdat je jezelf traint om dat te kunnen, op zich niets speciaals dus. Het verhaal van één jongen trok echter wel mijn aandacht, hij zei dat hij de verschillende plekken om parkour-specifieke technieken uit te voeren in een kleur zag, iedere moeilijkheidsgraad had een andere kleur. Later leerde ik een meisje kennen wat kleuren zag aan de hand van geuren van voedsel, het voedsel kreeg een gloed in een bepaalde kleur aan de hand van de geur die het had, en daarmee kon ze "zien" of ze het wel of niet lekker zou vinden. Of het verhaal van beide waar is of niet, daar oordeel ik niet over. Mij gaat het meer om wat het is, het heeft namelijk al een naam: [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Synesthesia"]Synesthesia[/url]

De rest spreekt eigenlijk voor zich, je onderbewuste pikt signalen op die aangeven hoe de andere zich voelt en je hersenen mixen dat met een kleur die je dan zal zien als een aura. De betekenis van de kleuren heeft iedereen ook in het brein zitten, zoals rood als kleur van woede en liefde, of groen als kleur van jaloezie. Aangeleerd of niet, die betekenissen worden aan de kleuren gekoppeld, dus zou het niet gek zijn dat het invloed kan hebben op je waarneming.

Ik heb echter geen fMRI-scanner op zakformaat in de kast staan, dus onderzoeken of zoiets echt in de hersenen kan bestaan kan ik niet aantonen, maar als iemand er iets tegenin wil brengen of een toe wil voegen dan sta ik daar compleet open voor.

Body Language, how to read other's thoughts by their gestures - Allan Pease
Lichaamstaal liegt nooit - Edine Russel
http://en.wikipedia.org/wiki/Synesthesia
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ps ... andag.html

_________________
http://beating27hearts.wordpress.com/

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-02-2012, 16:30:54 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
hey hey

mooie theorie wat ook wel waar is. maar je hebt het nu over de verbeelding van een mens en niet specifiek over een aura...

een aura kan niet alleen zien in kleuren, je kan het namelijk ook bij jezelf en bij andere voelen. dat voelen doe je door middel van je lichaam.
bijv reiki beoefenaars werken hiermee, terwijl reiki al eeuwen bestaat...

maar goed ik ben er altijd al van overtuigt dat overal wel een kern van waarheid in zit. en dit is mijn waarheid omdat ik het zelf zo ervaar, bij het reiki geven, maar ook door naar mensen te kijken. heb al paar x meegemaakt dat als ik staar naar iemand dat ik dan een witte rand om die gene begin te zien. dit zal je ook wel op de rest van het forum zien, dat er specifieke topic hieraan gewijd zijn. van hoe je aura s enzo kan leren zien. hi

ik heb daarbij ook geleerd dat je erg zuiver en bij je zelf moet zijn...

ik hoop dat je iets aan me reactie hebt..

groetjes Gigo Valonka

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-02-2012, 09:41:05 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2010, 14:15:28
Berichten: 155
Als je goed hebt gelezen zeg ik nergens dat het zomaar verbeelding is, ik zeg dat het een indicator is, met als doel het isoleren van een element uit de omgeving.

Voelen gebeurd ook door middel van een zintuig in combinatie met je zenuwstelsel. combineer voelen met persoonlijke afstanden, hormonale effecten, elektromagnetische straling, en wisselwerking tussen het centrale zenuwstelsel en fysieke eigenschappen, dan heb je de werking van Reiki samengevat in allerdaagse dingen die als ze gecombineerd worden een effect hebben op de fysieke staat van de persoon die er in geloofd, wat dus gelijk ook verklaard waarom Reiki nooit bij mij heeft gewerkt.

Aura's leren zien is enkel een vorm van zelftoegepaste neuromodulatie, en de witte rand die jij noemt is hetzelfde als een aura, een isolatie van een element uit de omgeving.

Aan de hand van je reactie zou ik zeggen dat jij denkt dat ik beweer dat aura's niet bestaan, terwijl jij vind dat ze wel bestaan. Als dat zo is wil ik dat graat beantwoorden met het feit dat ik en 100% zeker van ben dat aura's bestaan. evenals god, geesten, demonen, big foot, enz. al die dingen bestaan naar mijn mening in onze materialistische wereld, zelfs al worden ze als niet-materialistisch gezien. Waarom zou je zeggen dat ze niet bestaan? er zijn mensen die er in geloven dus dan moet het wel bestaan, de werkelijkheid is namelijk niet absoluut, de werkelijkheid is relatief.

Aura's zijn dus ook een deel van de werkelijkheid omdat ik er 100% zeker van ben dat ze kunnen bestaan. In mijn theorie zeg ik alleen dat aura's een product zijn van de mind van de waarnemer. En als je er over nadenkt is mijn theorie enkel een weerlegging van de bron van de aura, van de persoon die gezien wordt naar de waarnemer. Verder veranderd het niets, ik verander niets aan het beweerde uiterlijk van een aura, ik verander niets aan de betekenis van de aura, enkel aan de bron.

"Real is just a matter of perception"

_________________
http://beating27hearts.wordpress.com/

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-04-2012, 11:56:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-04-2012, 11:47:59
Berichten: 1
ik probeer aura's te zien. maar ik vind het wel moeilijk om mijn buitenste gezichtveld te activeren. heeft iemand een tip voor mij hoe ik dat kan doen?

ook heb ik iets raars meegemaakt.
ik heb een zwart bureau. op mijn bureau staat een zwarte bureaulamp als ik daar ongeveer 1 minuutje geconcentreerd naar kijk beginnen kleuren met elkaar je versmelten. de voet van de lamp smelt samen met de tafel als het ware. heb lijkt net alsof de lamp uit de tafel komt. weet iemand wat dit is?. en het antwoord op mijn vorige vraag? en misschien nog wat tips hoe ik aura's kan zien?

alvast bedankt

GR: Raymond


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-04-2012, 19:44:33 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik weet niet wat het is wat je met je bureau en lamp hebt. Waarschijnlijk concentreer je je gewoon erg op dat beeld en daar gaan je hersenen wel eens gekke dingen mee doen. Je moet je bedenken dat je ogen worden 'aangestuurd' door je hersenen dus dat je best dingen kunt lijken te zien die zich ontwikkelen door de concentratie die je eraan geeft.

Er staan in dit subforum al een heleboel tips en 'handleidingen' over hoe je aura's zou kunnen gaan zien. Ik heb dit zelf nooit op deze manier gedaan, ik voelde ze al snel en zag ze ook soms, dus daarom heb ik geen idee of die tips werken. Maar je kunt t altijd proberen! Ik zou zeggen, kijk even wat topics in hier, dan vind je vast al veel nuttigs! :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl