Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 14:06:47

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 14-11-2005, 14:20:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-11-2005, 14:13:30
Berichten: 2
Locatie: Hoofddorp
Hallo Allemaal!

Ik was laatst bij een vriendin die onder anderen aura's kan zien en voelen.
Toen ik bij haar was had ze me geleerd hoe je een aura moet voelen. Dit heb ik nu aardig onder de knie, maar ik zou ook graag een aura kunne zien.
Nu heb ik al zo'n beetje alle oefeningen gedaan die ik kon vinden, maar meestal zie ik alleen maar een witte lijn of een lichte waas om bijv. mn hand heen. Ik had ook een oefening gedaan met een pit van een appel, daar zag ik alleen een witte waas omheen. Is dit een begin of is het gewoon gezichts bedrog?
Heeft iemand nog tips? Ik wil het graag leren.

Heel erg bedankt!
-xXx- Shaneequa

_________________
..†.. When Someone Is Dead Doesn't Mean She Is Gone ..†..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 14-11-2005, 14:26:39 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 13:14:17
Berichten: 721
Locatie: Reusel, Noord-Brabant
Die witte rand is de eerste laag van de aura. Deze is het makkelijkste te zien. Gewoon geduld hebben. Het komt vanzelf wel. Het is belangrijk dat je niks forceert dit werkt namelijk averechts.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 15-11-2005, 06:37:09 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Ik doe nu een cursus via het civas waarbij je aura's kan leren zien ook. Tot nu toe kon ik dat alleen maar tijdens magnetiseren. Ik heb laatst een oefening gedaan waarbij ik zonder dus iemand te magnetiseren eenaura kon voelen. Dat was absoluut een maffe ervaring om het zo te noemen maar ook een sensatie.
Ik heb in het boek wel een oefening staan om aura's te leren zien. Ik wil hem wel even voor je neer zetten hier als je dat wilt?

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 15-11-2005, 11:57:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-03-2005, 12:30:43
Berichten: 443
Locatie: omgeving deventer
volgens mij als iemand maakt niet uit wie ergens op concentreerd ziet diegene een witte rand.

maar iedereen heeft het in zich om het te kunnen zien :)

:kiss: selina

_________________
zeg wat je weet, maar weet wat je zegt!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 15-11-2005, 16:18:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-11-2005, 14:13:30
Berichten: 2
Locatie: Hoofddorp
Rogue schreef:
Ik doe nu een cursus via het civas waarbij je aura's kan leren zien ook. Tot nu toe kon ik dat alleen maar tijdens magnetiseren. Ik heb laatst een oefening gedaan waarbij ik zonder dus iemand te magnetiseren eenaura kon voelen. Dat was absoluut een maffe ervaring om het zo te noemen maar ook een sensatie.
Ik heb in het boek wel een oefening staan om aura's te leren zien. Ik wil hem wel even voor je neer zetten hier als je dat wilt?

liefs rogue


Ja dat zou egt heel fijn zijn!

_________________
..†.. When Someone Is Dead Doesn't Mean She Is Gone ..†..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 16-11-2005, 00:46:30 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2004, 11:36:30
Berichten: 186
Locatie: Heeze.
Oeh rohue, zou je mij wat informatie over die cursus kunnen geven?

_________________
Do we care? 'nope'!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 16-11-2005, 11:07:06 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Okee hier is de oefening het is voor aura en chakra.

oefening 5. Energiestromen waarnemen.
Laat degene bij wie je de chakra's en het aura wilt testen op een stoel met een rechte rug gaan zitten. Zo mogelijk is een krukje nog beter omdat je dan ook de achterkant van de chakra's en het aura eenvoudiger zult kunnen voelen.

Ga voor je client staan en houd je handen voor je met de handpalmen naar de client gericht. Tast nu met je handen de energie van het lichaam van je client af; probeer te voelen waar de aura begint. Dit kun je doen door van grotere afstand (bijv. 75 cm) je handen langzaam en in stapjes naar de client toe te bewegen. Houd je handen niet op een punt, maar beweeg ze alsof je een grote bal aftast. Je zult de aura kunnen voelen doordat je op een gegeven moment op een punt komt, waar een gevoel van weerstand of warmte waar te nemen is.

Tast aldus het energetisch lichaam van je client af, van boven naar beneden. Je begint daarbij dus boven het hoofd. Wat voel je bij het kruinchakra? Is er veel weerstand, is het warm, heb je het idee dat er een gat voelbaar is?

Ga dan langs het hoofd naar beneden, naar het chakra ter hoogte van het derde oog. Voel je daar een verschil in energie? Ga op deze methode het hele lichaam af en langs iedere chakra. Probeer verschillen in energie te voelen. Voelt de energie ter hoogte van een chakra sterker? Is er evenwicht in de verschillende chakra's? Voelen alle chakra's hetzelfde? eindig altijd bij de voeten en 'sla' dan de energie van je handen af. Doe hetzelfde nu aan de achterkant van het lichaam, weer van boven naar beneden. Sla aangekomen bij de voeten, weer de energie van je handen af.

Hoe ziet het energielichaam van je client eruit? Zijn er uitsteeksels, voelen er plekken warm of juist koud aan? Heb je het gevoel dat er gaten zijn? Deze manier is een goed toe te passen om tot een chakradiagnose te komen, echter vergt vaak wel de nodige oefening.



Verder staat er nog een oefening in om kleuren in chakra's waar te nemen. Ik zal die ook even neer zetten hier aangezien het stond onder het stukje van kleuren in aura's.
Ga zitten in een stoel met een rechte rug, waarbij je voeten allebei recht naast elkaar op de grond kunnen staan. Zorg ervoor dat je ontspannen zit. Leg je handen op je benen, met de handpalmen naar boven. Doe eerst een ontspanningsoefening en begin dan met het visualiseren van de kleuren van je eigen chakra's. Begin bij het eerste chakra. Is de kleur van dit chakra mooi helderrood? Of is de kleur donkerder dan je zou willen? Bekijk op deze manier al je chakra's. Let goed op de kleuren en hoe deze kleuren aanvoelen. Voelen de kleuren goed aan of juist te warm of te koud? Komen er in bepaalde chakra's andere kleuren voor, dan er eigenlijk in zouden moeten zitten?

Als je het nog moeilijk vind, om de kleuren waar te nemen in je eigen chakra's, stel je dan voor dat als je je ogen dicht doet, je ter hoogte van je derde oog (zesde chakra) een soort spirituele televisie hebt, waarop je de kleuren wel kunt zien. Als je dan chakra voor chakra bekijkt, dan zul je, misschien na nog wat oefening, de kleuren waar kunnen nemen via dit televisiescherm. Dit zogenaamde televisiescherm word ook gebruikt bij andere visualisatie oefeningen.

Als je klaar bent met het 'bekijken' van alle chakra's ga dan terug naar de chakra's waar de kleur er niet goed uitzag of die niet prettig aanvoelde. Overspoel deze chakra's als het ware met de juiste kleur. Dit kun je op verschillende manieren doen: Je kunt er de juiste kleur visualiseren, net zo lang tot het chakra wel de juiste kleur uitstraalt, maar je kunt ook de juiste kleur inademen en er op die manier het chakra mee vullen.


Okee dit was alles wat er in mijn lesboek stond tot nu toe. Ik heb pas drie lessen ontvangen dus nog niet zo heel veel info over chakra's zien e.d.

@ juniper: de cursus die ik doe doe ik via het Civas. http://www.civas.nl de cursus heet aura en chakra healing. Je hebt er geen vooropleiding voor nodig enzo en de oefeningen zijn redelijk te doen. Ook de lesstof is goed tot je te nemen al moet je wel echt gaan studeren erop. Ze hebben nog veel meer cursusen dus als het je wat lijkt kan je altijd een brochure aanvragen.

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 25-11-2005, 11:43:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2004, 21:28:15
Berichten: 58
ik heb de witte laag nooit gezien ik zag het nabeeld altijd heel iritant vind ik dat ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 12-04-2006, 19:48:11 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-04-2006, 13:43:09
Berichten: 5
Ik ben sinds een tijdje ook bezig met aura's.
Ik heb het een paar keer geprobeerd. Ik zie tot nu toe alleen een witte rand om mij of een voorwerp.
Weet iemand hoe ik verder moet gaan na dat ik de witte rand heb gezien. Want veel mensen zeggen dat de witte rand het begin is van het zien van aura's
Liefs lukie

_________________
De weg er naar toe is belangrijker dan het resultaat.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 06-05-2006, 14:20:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
probeer het iedere dag een paar keer en zult zien dat je over een week of 3 steeds beter gaat zien is mij verteld ik ben sinds een week bezig met aura's en kan al steeds iets meer zien vanochtend zag ik pas voor het eerst meer dan die rand!

gr kar

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 04-07-2006, 22:31:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-07-2006, 08:32:12
Berichten: 8
Locatie: alkmaar

ik wist niet dat je aura's kon leren zien dacht dat het een gave was

en dat je dat dus niet zomaar kon aanleren

wat leuk nog een civas cursist :D ik ben zelf ook bezig met een cursus bij het civas ik doe Ontspanningstherapeute is ook erg leuk om te doen

dan doe je zeker de cursus aura en chakrahealing roque of niet?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 04-07-2006, 22:37:31 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-07-2006, 08:32:12
Berichten: 8
Locatie: alkmaar
oh ik zie het al het is dus de cursus aura en chakrahealing toch goed :D
had alleen ff beter moeten lezen :?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 05-07-2006, 15:31:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
ik dnek niet dat het leren is meer ontwikkelen je moet er denk ik wel aanleg voor hebben ;)

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 05-07-2006, 15:48:23 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-07-2006, 08:32:12
Berichten: 8
Locatie: alkmaar
dat denk ik zelf ook, denk niet dat met het doen van wat oefeningen het te leren is


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is Dit Een Begin?
BerichtGeplaatst: 09-07-2006, 20:33:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-12-2005, 19:15:02
Berichten: 86
Locatie: Driebergen
Ik wil het onderwerp van dit topic nog eens in de aandacht zetten, is die witte rand een begin van aura's zien?

Wanneer je naar een voorwerp kijkt zie je op een gegeven moment de tegenovergestelde kleur ervan, gewoon iets natuurkundigs. Als ik naar mijn hand kijk (lichtroze), zie ik, na een witte rand, de tegenovergestelde kleur, lichtblauw.

Hoe kan ik dit verschijnsel nou onderscheiden van de eerste laag van mijn aura?

xx Zonne

p.s.
Ik heb geen aanleg voor dit soort dingen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl