Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:40:06

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Aura kleuren met betekenis
BerichtGeplaatst: 16-05-2007, 19:44:50 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Hieronder kun je een overzicht vinden met een aantal aurakleuren en hun betekenis. De betekenis van een aurakleur is persoonlijk te interpreteren, onderstaande uitleg is algemeen.

Afbeelding
Met betekenis ten behoeve van de 1ste Chakra van het Stuitbeen in de 1ste Fase:
Beheersing lichaam, stoffelijke processen die de mens in leven houden,"Ik gericht", instinct.
Rood algemeen: Genegenheid, energie, moed, warmte, lichamelijke kracht, temperament, hartstocht, materialisme, onoverwinnelijkheid, wilskracht, aardgebonden, onveiligheid, bezitsdrang, dierlijk.

Afbeelding
Algemeen: Kinderen, bescheidenheid, ethiek, offervaardigheid,sociaal voelend, toegewijde geestelijke Liefde.

Afbeelding
Met betekenis ten behoeve van de 2de Chakra van de Milt, in de 2de Fase:
Opwekking en gebruik van levensenergie. Belangstelling vanuit eigen belang.
Oranje algemeen: Vitaliteit, dynamiek, opbouwend, vrolijkheid, toewijding, meegevoel, trouw, genezing, gezondheid, hartelijkheid, drang tot ontwikkeling, verstand, koppigheid, vertraagde actie.

Afbeelding
Met betekenis ten behoeve van de 3de Chakra van de Zonnevlecht in de 3 de Fase:
Aanvaardbaar leven. Belangstelling gericht op de omgeving. Ontvankelijk voor indrukken. Actie van de Geest.
Geel algemeen: Denkende mens, intellect, optimisme, fris, begrip, bedachtzaam, kennis, wijsheid, intuitie, geestelijke ontwikkeling, hoger inzicht, nerveusiteit, irritatie.

Afbeelding
Algemeen: Idealistisch denken, hoge trap van wijsheid.

Afbeelding
Algemeen: Lager instinct, lafheid, argwaan, haat wantrouwen.

Afbeelding
Met betekenis ten behoeve van de 4de Chakra van het Hart in de 4de Fase: Beheersing van de Geest. De zorgdragende mens. Sociaal gevoel, bewustwording boven het materiele.
Groen algemeen: Bescherming, hogere gedachten, evenwicht, natuur, creativiteit, tolerantie, beleefdheid, zelfstandigheid, toewijding, harmonie vrede, controle, zelfbeheersing, onverschilligheid, terug naar verleden, conventioneel.

Afbeelding
Algemeen: Afgunst, jaloezie.

Afbeelding
Algemeen: Achterbaks, verraderlijk.

Afbeelding
Algemeen: Grote geestelijk ontwikkeling, geestelijke groei.

Afbeelding
Met betekenis ten behoeve van de 5de Chakra van de Keel in de 5de Fase:
Concentratie. Men ziet de betrekkelijkheid van zichzelf. Materieel hoogste trap. Relativeren, Vormgevend denken.
Blauw algemeen: Liefde uitstralen, verlangen naar Liefde, geloof, streven, reinheid, rust, trouw, normen, traditie, familie, betrouwbaarheid, ernst, verantwoordelijkheid, plicht, zelfbeheersing,oneindigheid,vriendelijkheid, genezing.
Blauw nagatief: Aan stemming onderhevig, koud, zonder emotie, eenzaamheid, isolatie.

Afbeelding
Algemeen: Geestelijke ontwikkeling, waarheidslievend, inspiratie, kunst, schoonheid, muziek, wijsheid, alwetendheid, geestzuiverend.

Afbeelding
Algemeen - betekenis: Dienstbaarheid !, einde van separatie, opheffen van alleen zijn. Het vermogen diepe liefde te ontvangen en te schenken, creatief en intuitief.

Afbeelding
Algemeen: Kennis, sociaal gevoel, optimisme, wijsheid, mediumschap, integrerend.

Afbeelding
Algemeen: Intuitie, verlangen naar vrijheid, eigen problemen oplossen.

Afbeelding
Algemeen: Macht, kracht, gezag, heerschappij.

Afbeelding
Met betekenis ten behoeve van de 6de Chakra in de 6de Fase:
Meditatie. Het onthechten van het aardse. Abstract denken. Waarnemen.
Blauw violet algemeen: Activeert gerijpte kennis, vergeestelijking, religie, devotie, wijsheid, spiritueel hogere idealen, bescheidenheid, fijngevoeligheid, ernst, diepzinnigheid, macht en sterkte.

Afbeelding
Algemeen: Verandering van wensen, kracht roept tegenstand op door onbegrip, sterk mediumschap,hoger geestelijk leven.

Afbeelding
Zacht violet of lila algemeen: Zeer vergevorderd geestelijk leven.

Afbeelding
Met betekenis ten behoeve van de 7de Chakra van de Kruin in de 7de Fase:
Extase. Hoger denken. Goddelijke kracht. Hoger Zelf. Wijsheid.
Wit algemeen: Reinheid, maagdelijkheid, waarheid, steunt het Licht, ontspanning.

Afbeelding
Algemeen: Levendigheid, veelzijdigheid.

Afbeelding
Algemeen: Vaagheid, afzijdigheid, besluiteloosheid, ziekte, neerslachtigheid, gebrek aan ambitie, onzekerheid, twijfel, angst, onrust, zoekend, bekrompen, zelfzucht, domheid, onwil, gedistingeerd.

Afbeelding
Algemeen: Nuchter, conventioneel, uithoudings vermogen, aardsgebonden, eerzucht, nederigheid, taaie zelfhandhaving, lage vorm van begeerte.

Afbeelding
Algemeen: Vernietiging, dood, hopeloos, seksueel negatief.
Toelichting: Zwart is geen kleur, het duidt op een volkomen afwezigheid van kleur en licht aan, en duidt op een tegengestelde toestand van geestelijk inzicht. We kunnen ook grijs als zodanig beschouwen, ook dit is een gebrek aan instraling van genoeg licht.


Bron: http://www.jhk1.nl/page/aurakleur.htm



Voor meer informatie over Aura's, verwijs ik je naar onze andere sticky: http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?f=1&t=13133

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: Aura kleuren met betekenis
BerichtGeplaatst: 26-11-2007, 11:13:21 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Om toch maar een lijst te geven als contra-indicatie, zoals wij die hebben ontvangen bij mijn andere opleiding (die tevens alleen een leidraad is en absoluut niet 'vast', wij werken namelijk alleen met de eigen kleurenbetekenissen, zie stuk hieronder):

-----------------------------------------------------------------------------------

(© Mens en Intuitie Amersfoort)

Zwart:
pikzwart - angst, negativiteit, vreemde energie
donkergrijs - depressie, apathie, verlies
grijs - verwarring, verveling, berusting
zilver(maan) - veelzijdigheid, kracht, astrale reizen

Bruin:
Donkerbruin - stilstand, verstopping, negativiteit
Bruin - stagnatie, vreemde energie
Lichtbruin - aardsheid, gegrondheid
Koper - in harmonie met de aarde

Rood:
Donkerrood - haat, kwaadheid, gekwetstheid, pijn
Helderrood - hartstocht, stimulans
Rozerood - creativiteit, optimisme, hoop, vrolijkheid
Roze - liefde, affiniteit, vergeving

Oranje:
Bruinoranje - ingehouden emoties, ondeugendheid
Oranje - creativiteit, kracht, humor
Lichtoranje - vitaliteit, genezing
Perzik - verzorgende liefde

Geel:

Mosterdgeel - manipulatie, lafheid
Donkergeel - intellect, ratio
Geel - intelligentie, enthousiasme
Lichtgeel - wijsheid, optimisme, blijheid

Groen:

Donkergroen - oneerlijkeheid, begeerte, jaloezie
Bosgroen - groei, evenwicht
Lichtgroen - genezing, harmonie, kalmte
Turkoois - sterkte, wijsheid, speelsheid

Blauw:

Donkerblauw - onderdrukking, humeurigheid, serieusheid
Fluweelblauw - toewijding, koninklijke waardigheid
Hemelsblauw - helderheid, zelfvertrouwen, zelfexpressie
Zilverblauw - zekerheid

Indigo

Donkerindigo - dogmatiek, onderdrukking
Indigo - religieus inzicht
Paars - mededogen, begrip

Violet:
Lavendel - zelfrespect
Violet - zelfkennis, spirituele kennis
Lichtviolet - hoge aspiraties, spiritualiteit

Wit
Wit, melkwit of transparantwit - afhaneklijk van de vibratie: puurheid, onschuld, bescherming aan de ene kant, of, ongegrondheid, onwerkelijkheid, perfectieplaatjes aan de andere kant.

Goud:

Witgoud - almacht, bescherming
Geelgoud - verjonging, opperste intelligentie
Rozegoud - opperste liefde en genezing

--------------------------------------------------------------------------------------

Ook bij deze lijst zullen wellicht eigenschappen missen voor sommigen, of juist eigenschappen bij staan waar iemand niets mee heeft. Daarom is het zo belangrijk om juist te voelen wat een kleur bij jou doet, voor jou betekent. Mijn eigen kleurenkaart ziet er weer heel anders uit en zegt daarom ook alleen iets over mij en mijn 'plaatjes' (zoals dat dan zo mooi heet)..het voordeel daarvan is, is dat als ik kleuren zie/voel/watdanook, ik weet van mezelf welke eigenschap het bij mij heeft, en loop ik dus minder risico dat over iemand anders heen te leggen (=plaatje).

Wat namelijk vaak gebeurt bij aurareaders is dat ze het verschil in kleurbetekenissen niet kunnen onderscheiden. Wat bijv. rood voor de reader (degene die "leest") betekent, kan iets heel anders zijn dan voor de readee (degene die "gelezen" wordt), en dus loop je het risico dat de reader het rood anders interpreteert (eigen plaatje) en dus weer teruggeeft aan de readee, dan eigenlijk voor/van/op de readee van toepassing is. Dat is denk ik een van de grootste "gevaren" bij een aurareading/duiding.


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: Aura kleuren met betekenis
BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 18:45:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2007, 13:48:22
Berichten: 30
Locatie: NW Gelderland
Kennen jullie het boek Licht op de Aura
van Barbara Ann Brennan?

Dat is echt een aanrader; super uitgebreid en het bevat hele mooie illustraties.

_________________
Scepsis als filter


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: Aura kleuren met betekenis
BerichtGeplaatst: 29-11-2007, 10:39:54 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Jahoor..volgens mij is dat ook een van de boeken die op de aanbevolen lijst van M&I staat voor het 2e/3e/4e jaar. Heb het jaren geleden gelezen maar zeker goed boek (van wat ik er nog van weet).


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: Aura kleuren met betekenis
BerichtGeplaatst: 30-12-2010, 22:53:52 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
De kleuren staan er weer op zoals het hoort, aangevuld met een nieuwe Sticky!

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl