Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:45:40

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 08:32:41 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
volgens mij kunnen we concluderen dat seksuele aantrekkingskracht/compatibilteit niet (altijd) overeen komt met het zielsverlangen. misschien is het een idee om de aloude traditie van de meerdere partners aan te wakkeren :P een voor in bed en een voor aan tafel ;)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 09:40:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Interressant onderwerp. Laat ook even mijn mening horen, al vind ik wel dat jullie gelijk hebben :wink:. Per persoon verschilt het ook wat we ´mooi´ vinden. Een vriendin van me kan een jongen er leuk uit vinden zien, terwijl ik zoiets heb van: nee niet mijn type.
Maar gaan we echt alleen op uiterlijk af? Ik denk dat toch ook de energie er ergens een rol bij speelt. Je hebt er toch wel een bepaald gevoel bij. Dat terzijde is het waar dat men eerst naar het uiterlijk kijkt en daarna naar het innerlijk. Vind ik zelf persoonlijk ook erg jammer, maar het gebeurd wel. Daarna valt pas op dat het 'innerlijk' van deze persoon misschien weer niks is. Uiteindelijk vind iedereen dat toch wel belangrijker.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 10:22:59 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Nog even een toevoeging: Er bestaat een verschil tussen:
Ik val op innerlijk/uiterlijk en
Ik vind innerlijk/uiterlijk belangrijk

Ik denk zeker dat er mensen zijn die op uiterlijk vallen, die dat belangrijk vinden en niet veel verder kijken. Vervolgens werkt het niet, men krijgt ruzie, maar men blijft wel bij elkaar, omdat ze zo afhankelijk van elkaar zijn geworden. Deze mensen voelen elkaar niet aan, maar zien de ander alleen als projectie van hun eigen verlangens. Die projectie is anders dan de partner in werkelijkheid is, maar dat zien ze niet. Ze voelen hun partner als het ware niet aan.

Iedereen vind het uiterlijk van een ander belangrijk, maar bij een goede relatie is het uiterlijk m.i. ondergeschikt aan het innerlijk. Vroeger was het uiterijk er inderdaad om te laten zien of je vruchtbaar/gezond/sterk was, maar tegenwoordig is dat (voor mij althans) minder belangrijk dan goed kunnen praten, elkaar 'verzorgen' en met elkaar kunnen lachen. TOen we met zijn alleen met knuppels rondliepen was dat goede gesprek wat minder van belang 8) Renske vertelde dat al zo mooi.

Nog iets: ik wil even een tik van mij uitleggen. Als ik een meisje HEEL erg knap vind dan ben ik al een stuk afstandiger omdat ik er van uit ga dat ze arrogant is. :?

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 03-07-2008, 15:46:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Moon-Pearl schreef:
Citeer:
Ik denk dat mensen altijd al een stukje innerlijk uitstralen.
Dat vind ik een boeiende woordcombinatie: innerlijk uitstralen. In en uit.
Ik kan het niet laten: zouden mensen ook hun uiterlijk instralen?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 03-07-2008, 15:57:29 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
dat doet jomanda ;)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 03-07-2008, 16:06:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
truitje schreef:
dat doet jomanda ;)

Haha ehh JOmanda, ik vind me nogal lelijk, doe er eens wat aan...

Maar als je niet tevreden bent met je uiterlijk ga je toch wat minder zelfvertrouwen krijgen en krijg je een ander karakter....Toch? Dus in zekere zin wel

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 04-07-2008, 08:35:02 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
is logica waar je niet omheen kan

;)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 04-07-2008, 11:49:57 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-05-2008, 19:47:52
Berichten: 41
Locatie: Zeist
Uiterlijk is alleen de buitenkant en zegt totaal helemaal niks over het innerlijk, je kan "knap" en arrogant zijn, maar ook " lelijk" en arrogant zijn, het is maar hoe je "knap" en "lelijk" defineerd en hoe die persoon dit zelf opvat.
Uiterlijk en Innerlijk is maar een invulling die we zelf geven, het slaat totaal nergens op en is nergens op gebaseerd, ja dat we ons sexueel aangetrokken voelen wel ja, dat is de enige reden naar mijn idee, want stel dat je sex,pronken met...., of het beeld wat je in je hoofd hebt..... er buiten laat wat blijft er dan nog van het uiterlijk over?
Tuurlijk valt iedereen op een bep. uiterlijk, omdat mensen dan een identificatie krijgen waarvan zij het gevoel hebben dat het overeenkomt met wat zij als totaalplaatje ervaren.
Eigenlijk draait het dus allemaal om ons zelfbeeld en ons verwachtingspatroon.....
Zo van met een "mooi" iemand voel ik me gelukkig, want dan is dat het plaatje wat ik in me hoofd heb en dan klopt dat met de realiteit op dat moment, of iemand is heel "knap" althans zo ervaart die persoon het bwv en die wil iemand die hem neemt zoals die is en niet beoordeelt op het uiterlijk..... dus uiteindelijk zegt het helemaal niets, we zijn allemaal "mens" of je nu dik ,lelijk,knap,dun, gehandicapt,buitenlands bent etc
Uiteindelijk draait alles om het innerlijk, want als je vrienden hebt dan kijk je tog ook niet naar zijn buitenkant? je kijkt uiteindelijk tog ook alleen maar naar hoe hij of zij is?, en als je ouder wordt en je uiterlijk vervaagd, wat blijft er dan over?
Uiteindelijk wordt iedereen oud en rimpelig, ook al wordt je er op tv altijd weer mee geconfronteerd dat alles om uiterlijk draait, etc, het is gewoon iets wat wij domme mensen als belangrijk ervaren.........
En daarvoor zijn ook tal van mensen vrijgezel of scheiden... puur omdat ze in eerste instantie iets verwachten van hun illussiebeeld dat dat overeenkomt met de realiteit zo als het wordt voorgesteld........, misschien zie ik het nu wel heel zwart wit en natuurlijk zijn er genoeg mensen die het niet met me eens zijn, mja dit is gewoon mijn mening mijn visie en die wil ik graag met jullie delen.

gr Weirdo


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 04-07-2008, 15:56:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Nico, ik begrijp je wel. Echter, in zekere zin zegt het uiterlijk wel iets over het innerlijk, bijvoorbeeld of je een gekwetst iemand bent, of onzeker, of kwaad op de wereld. Natuurlijk moet je wel voorzichtig zijn met dit soort veronderstellingen... Een gelaat is een uiterlijk, maar ook de spiegel van het innerlijk.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 06-07-2008, 21:08:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 08:58:51
Berichten: 2131
Locatie: Bij Eeyore in zijn hutje
Innerlijk is voor mij het belangrijkste, maar ik kan niet zeggen dat het uiterlijk helemaal geen invloed heeft, het is toch een eerste indruk.. Ook al maakt het uiterlijk me meestal niks meer uit als ik die persoon beter leer kennen en zen innerlijk gewoon heel mooi is.

_________________
"One can't complain.I have my friends.Someone spoke to me only yesterday."

Eeyore


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 22-01-2009, 22:18:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-01-2009, 21:37:51
Berichten: 5
Locatie: Nieuwstadt
Natuurlijk is de eerste indruk van een ander via het uiterlijk. Dit is het eerste wat je ziet. Het innerlijke stuk komt pas als je aan de praat slaat.
Uiteindelijk telt voor mij toch het innerlijke, uit ervaring merk ik dat ik val voor de persoonlijkheid en dat het uiterlijke stuk dan wegvalt.
Ik heb wel eens in het begin van een relatie gevoeld dat ik afknapte op het uiterlijk maar omdat de binnenkant zo mooi was of me zo aantrok deerde het uiterlijke stuk niet meer. Ik zag de schoonheid vanbinnen.
Dit is alleszins mijn mening


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 19-10-2009, 19:31:43 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-06-2005, 23:23:25
Berichten: 291
Locatie: Boz
Zoals ik hier een stuk terug las straal je denk ik wel een deel van je innerlijk uit, kleine dingen zoals hoe je loopt, wat voor een gezichtsuitdrukking je heb, de kleding die je aan heb.

Feromonen spelen denk ik ook een grote rol, zo merk ik wel dat als ik iemands gezicht niet heb gezien en er bv naast zit in de trein de ene persoon een grotere aantrekkingskracht heeft dan een ander, en dan heb ik niet eens kunnen oordelen over het uiterlijk of innerlijk.

Ik merk ook wel dat die kleine dingetjes iemand voor mij interessant maken, ipv dat ik kijk naar hoe mooi iemand is kijk ik naar wat het gezicht zegt over hoe die persoon in het leven staat, zo kan ik iemand die sarcasme/vrijdenkend uitstraalt heel aantrekkelijk vinden en iemand die geordendheid/kuddedier uitstraalt zal ik meestal geen 2e keer aankijken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 20-10-2009, 13:21:57 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Hmm. Interessant. Uiterlijk/innerlijk. Een onderwerp dat over het algemeen vaak terug komt.

Mensen worden constant beoordeeld op hun uiterlijk. Dan heb ik het niet alleen over 'mooi' of 'lelijk' , maar ook over voorkomen, etniciteit..

Denk maar aan wanneer je gaat solliciteren voor een baan. Ik veronderstel dat je weinig kans of toch zeker minder kans zult maken op die job als je met slordige kleren gaat solliciteren dan iemand die er 'deftig' voorkomt.
Net hetzelfde voor etniciteit. In België is er een onderzoek geweest over hoe werkgevers oordelen of ze iemand aannemen of niet. Er werd een cv opgemaakt met een foto van iemand van anderen nationaliteit. Die werd niet aangenomen. CV werd gewoon in de prullenbak gegooid. Ze hebben dezelfde cv later gebruikt, maar dan met een foto van een Belg en 'ze' werd uitgenodigd voor een gesprek.

Dit gaat dan misschien over racisme.. maar uiteindelijk draait het hier om uiterlijk. De kwaliteiten waren zogezegd hetzelfde.

Zo zouden 'knappe' mensen vaker geholpen worden dan 'lelijke mensen. Etc..

Wat dan voor mij persoonlijk betreft. Betrap ik me er soms zelf op dat ik wel naar het uiterlijk kijk. Maar ik ben mij daar ook wel van bewust. Het is dan de kunst om voorbij dat uiterlijk te kijken en zien wie er daadwerkelijk achter zit. Ik probeer me dan ook zo weinig mogelijk te laten leiden door eerste indrukken.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 13-03-2011, 21:52:18 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-03-2007, 15:20:45
Berichten: 306
Locatie: The world.
Ik ben zo niet ik heb , en sorry dat ik het zo rot zeg, best lelijke vriendjes gehad ! Ik ga eigenlijk nooit direct af op een uiterlijk...

_________________
Life is like a box of chocolats, you never know what you gonna get.



Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 14-03-2011, 16:11:09 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
Lastige vraag.
Ik zou hypocriet zijn als ik zou zeggen dat het me helemaal niks uitmaakt omdat het uiteindelijk allemaal om het het innerlijk draait, (wat uiteindelijk ook echt zo is IMO)

Even als voorbeeld:
Ik moet eerlijk zijn dat ik bij bepaalde mensen op dit forum een bepaald beeld had, een positief beeld. Het is wel eens gebeurd dat ik dan bij ''Wie ben Ik'' keek en dat ik dan hun uiterlijk zag, dat ik toen dacht van ''goh wat jammer dat hij/zij er zo uit ziet.''

Iemands uiterlijk vind ik echt niet belangrijk, maar als ik iemand gewoon écht niet aantrekkelijk vind, wat overigens niet snel is, kan dat voor mij wel uitmaken. Ik heb wel eens gehad dat ik met een man buitengewoon interessante gesprekken kon voeren, super mee kon lachen, dat het best goed klikte, maar ik vond hem er zo onaantrekkelijk uit zien dat ik dan op seksueel gebied niet geintresseert ben.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl