Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:55:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 23-05-2008, 17:17:23 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-04-2008, 18:21:03
Berichten: 14
Uiteindelijk gaan we allemaal voor het innerlijk. Maar toch, vooral als we op zoek zijn naar een levenspartner, gaan we toch ook heel erg op uiterlijk (en dus aantrekkelijkheid) af. Is dit niet vreselijk jammer omdat we zo zoveel mooie zielen missen? Hoe zou het zijn als er alleen nog een innerlijk bestond, en slechts een soort energie die deze uitstraalt? Zouden we dan niet veel sneller met de juiste mensen in contact komen?
Ik vind het interessant om te weten hoe jullie denken over uiterlijk en innerlijk, omdat voor mij het innerlijk eigenlijk veel belangrijker is, maar ik eigenlijk toch wel bijna altijd op uiterlijk afga.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 23-05-2008, 17:36:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2008, 14:22:22
Berichten: 115
Locatie: Noord-Brabant
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt!
maar...
als er geen uiterlijk is, dan gaat er vind ik toch wel weer een stukje persoonlijkheid weg, zoals bijvoorbeeld kleren, of zoals je haar zit of noem maar op..
Maar dan zijn er ook al wel een hoop vooroordelen de wereld uit..
Eigenlijk heb ik er een beetje 2 verschillende meningen over :P
Als mijn vriendinnen liefdesverdriet hebben door een superknappe jongen (die bij ons op school vooral het meest arrogant zijn, hoewel eigenlijk bijna alle jongens dat bij ons zijn :roll: ), dan zeg ik altijd dat het uiterlijk misschien wel superknap is, maar van binnen spuuglelijk.
En het helpt :mrgreen:
:wave:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 23-05-2008, 21:36:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Om te beginnen Joy, heeft verliefdheid niets met liefde te maken. Het hoort in het rijtje alcohol, te veel eten, drugs gebruiken, ed.

Wat je zegt, ties, is denk ik gewoon iets wat we moeten leren. Leren dat het fysieke een manifestatie is van het nonfysieke. Het nonfysieke boven het fysieke stellen. Geen waarde hechten aan het fysieke. Ik denk er ook heel vaak bij na. Zonder iemand te willen beledigen± Ik vind hele dikke meisjes minder mooi. Maar dat komt omdat ik zo ben opgevoed. In andere landen vinden ze ´een mooi lijntje´ weer lelijk, omdat het geen rijkdom uitstraalt. Wat ik en jij mooi vinden ligt er helemaal aan dat onze cultuur zo is. Zo zijn we opgevoed. het is een mening, geen standaard. Het is subjectief, niet objectief. Het is geen waarheid, maar een mening.
Het LIJKT een waarheid, omdat IEDEREEN binnen onze cultuur bevestigd dat ´een mooi lijntje´ mooi is. Als ze jouw vanaf dag 1 hadden vertelt dat iemand die stinkt aantrekkelijk is, dan had jij een meisje of een jongen die lekker rook afgewezen!
Dat bewijst maar weer, hoe wij het fysieke zien is geen ultieme waarheid. Het is allemaal maar net hoe je er naar kijkt. We kijken allemaal door een bril die cultuur op opvoeding heet. Daarnaat wordt door de media het latje nogal hoog gelegd omdat daar vrijwel alleen te mooie mensen op tv zijn. En daar zit een partij make up op. Dan gaan de meisjes hier in NL ook allemaal rotzooi op hun gezicht smeren en dan vind ik ze niet mooi meer.
Zojuist ben ik in de supermarkt geweest. Sorry, maar ik wilde er bijna wat van zeggen tegen een meisje. Hartstikke mooi gezicht, helemaal dichtgeschilderd. Mensen zijn zo bang dat ze zich gaan beschilderen. Zo belangrijk is het fysieke (uiterlijk) inderdaad geworden! Zo is onze cultuur, en dat is jammer.

Ja dat is je vraag eigenlijk he. Ik vind het ook jammer. Ik vind het ook echt jammer als ik mensen van mijn leeftijd 100 keer pijn zie hebben omdat die leuke jongen of meid niet zo leuk blijkt te zijn. Echt verschrikkelijk stom dat een knappe jongen een LEUKE jongen wordt genoemd zonder daar ook maar 1 woord mee te praten. Leuk heeft geen klap met uiterlijk te maken. Veel mensen vinden uiterlijk echt veel belangrijker dan innerlijk. Verkering hebben met iemand die knap is, maar waar je wel steeds ruzie mee hebt. Voor mij echt ondenkbaar maar het gebeurt.

Het zou mooi zijn om energieen van iemand te lezen inderdaad. Maar ik ben er van overtuigd dat dit zo buiten het aardse leven zeker is. Zodra wij ons fysieke lichaam verlaten manifesteren we ons zoals we zijn en voelen anderen onmiddelijk hoe we zijn. Echt hemels lijktme dat!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook naar uiterlijk kijk. Sommige meisjes zijn gewoon erg mooi 8) Maar ik kan het inmiddels wel relativeren. Ik weet dat dat niet telt. Maar moet je jezelf eens na gaan hoe jij tegen een vreemde van een ander geslacht praat die knap is, en eentje die lelijk is. Je gedraagd je eigen anders!

Theo maassen zei het mooi toen hij zei dat hij prostitutie voor een mooie hoer zieliger vond dan voor een dikke lelijker hoer, terwijl die dikke hoer zieliger is omdat die minder klanten krijgt. Geweldig...

Ik kan er lang over praten, stop er maar eens mee om andere reacties af te wachten.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 24-05-2008, 22:21:25 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Even mijn eigen ervaring hiermee.. Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt hoe je jezelf ziet en of die zelfkennis wel goed is. Ik heb bijvoorbeeld eerst altijd gedacht dat ik de knapste niet was, dus dat ik dan ook geen knappe jongen zou krijgen. Zo simpel lag het eigenlijk. Ik was er niet eens zo onzeker onder, maar af en toe wel jaloers op die knappe meiden die wél een knappe jongen konden krijgen. Maar nu ik meer tevreden met mezelf ben en ik door heb dat ik helemaal niet zo lelijk, raar of anders was dan ik altijd dacht, is dat beeld altijd nog een beetje gebleven. Ik vind het niet erg om met 'minder mooie' jongens om te gaan, hoewel je eerste indruk toch het uiterlijk is. Toch wordt je vaak eerst verliefd op het uiterlijk, en als je iemand beter leert kennen pas op zijn of haar innerlijk. Of dat tweede niet, natuurlijk :wink:

In ieder geval, ik heb nu bijna 4 maanden een relatie met een jongen waarvan ik nooit had gedacht dat ik op zo iemand zou vallen (en dan heb ik het dus over zijn uiterlijk). Eigenlijk vind ik hem misschien wel helemaal niet zo knap. Maar toch ben ik verliefd, en dat maakt hem gewoon knap en mooi.

Ik denk daarom niet dat het beter is als er geen uiterlijk zou zijn. Ik zou een heleboel missen, denk ik. Het blijft leuk om naar mooie mensen te kijken, maar ook naar bijzondere mensen, of naar mensen die je gewoon heel erg mag en die daardoor ook heel mooi zijn. Want hoe afgezaagd het ook klinkt, ik vind het wel waar: iedereen is mooi op zijn eigen manier.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 25-05-2008, 19:59:54 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Interessant onderwerp!

Ik vind het ook jammer dat mensen spul op hun gezicht smeren, hoewel ik het zelf soms ook doe. Wel minder nu dan eerder, ik ben er ontzettend lui in geworden :P
Ik denk dat dat ook een soort onzekerheid is. Zeg maar, net als een masker opzetten, een dikke laag make up is praktisch hetzelfde.

Even over innerlijk en uiterlijk;
Ik denk dat mensen altijd al een stukje innerlijk uitstralen. Heb je nooit dat je iemand ziet lopen die je zomaar uit een menigte pikt? Ik denk dat dat met uitstraling te maken heeft. Uitstraling heeft iedereen, niet iedereen even groot of even veel, mensen die bijvoorbeeld altijd met een gebogen hoofd over straat lopen hebben een kleine uitstraling en vallen dus niet zo snel op.
Telt uitstraling ook mee wat betreft uiterlijk? Om eerlijk te zijn denk ik van wel.

Naar mijn ervaring vinden dikke mensen het vaak moeilijk om over hun uiterlijk of dik of dun te praten. Een vriendin van me is bijvoorbeeld wat stevig, die vind het ook heel lastig om daarover te praten, maar soms flap ik er ineens iets uit over of iemand een blokjesbuik heeft of niet bijvoorbeeld, dat gaat helemaal vanzelf omdat ik haar uiterlijk niet meer zie, maar haarzelf.

Uiterlijk kán inderdaad wat persoonlijkheid naar buiten brengen, dat is maar net waar je voor kiest.

Ik kan hier nog heel lang over door blijven ratelen, maar dit berichtje wordt dan echt een zooitje omdat ik de goede woorden niet kan vinden :roll:

I'll be back.... 8)

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 26-05-2008, 10:28:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Mmm...

Ik moet zeggen dat ik zelf ook vaak op het uiterlijk afga.. terwijl ik er helemaal niet van hou.. maarja goed wat wil je in deze wereld..
alleen ben ik wel iemand die uiteindelik echt op iemand zijn innerlijk afgaat..
ik kan een knappe jongen zien.. en hem beter leren kennen, en dan blijkt het een klootzak te zijn.. daar ben k snel op uit gekeken..
maar al ontmoet ik een minder knappe jongen, met dezelfde interesses als mij , waar ik goed mee kan praten, 1 die betrouwbaar is.. nou dan ga ik voor hem natuurlijk..

vroeger was ik ook zo iemand van, als ik met hun of hun omga dan schaam ik me dood en dit dat..
nou nu ga ik juist met die mensen om .. had ik nooit verwacht..
maar boeiend, wat mensen over me denken als k met hun omga.. net of hun meer of minder zijn dan mij..
iedereen is gelijk.. iedereen is een mens, iedreen heeft een ziel..
waarom om iemand zijn uiterlijk mensen niet accepteren..

het uiterlijk, het lichaam, is alleen maar een omhulsel, je moet dankbaar zijn dat je dat lichaam heb gekregen dit leven, dat het jou meedraagt.. :)

en de mensen die juist, gepest zijn/worden.. die mensen gaan pas meer naar t innnerlijk kijken.. mensen die altijd opgehemeld worden dat ze zo knap zijn,, zullen veel meer op t uiterlijk gefocusd zijn..

maar goed.. je kan hier idd lang over door praten..

:P

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 26-05-2008, 14:35:58 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Het zegt meer over jou dan over een ander, als je mensen niet respecteert vanwege hun uiterlijk..

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 19-06-2008, 12:21:34 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
uiterlijk zegt wel iets over een persoon. het vertelt ons of de schelp gezond is, kan ons laten zien dat het pijn heeft, kapot is, ziek of gezond is.
daarnaast heeft uiterlijk met natuurlijke selectie te maken.
in de oertijd zullen wij nooit hebben gezegd 'ik val op hem omdat hij zo lief voor mij is, het was volgens mij vooral ik val op hem omdat hij sterke en gezonde kinderen kan verwekken. feromonen hebben hier natuurlijk ook een hoop mee te maken.

het is aangewezen dat een symetrisch gezicht knapper wordt gevonden dan een asymetrisch gezicht, echter als er een volledige symetrie wordt voorgelegd wordt dit beeld eng gevonden.

regelmatig vraag ik mij af in hoeverre wij inderdaad de regie hebben over onze daden, verliefdheden, angsten en verlangens die de mens tegenwoordig verwacht van anderen. ik denk niet dat wij de touwtjes zo strak in de handen hebben dat wij onze fysiologische processen kunnen beheersen en stuuren.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 20-06-2008, 00:58:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
truitje schreef:
regelmatig vraag ik mij af in hoeverre wij inderdaad de regie hebben over onze daden, verliefdheden, angsten en verlangens die de mens tegenwoordig verwacht van anderen. ik denk niet dat wij de touwtjes zo strak in de handen hebben dat wij onze fysiologische processen kunnen beheersen en stuuren.

KLopt, een belangrijkere vraag is of we dat wel kunnen krijgen? Denk het wel, door er naar te kijken en ze te accepteren. Zo heb ik 'alle' angsten van mijzelf in controle. Maar verliefdheid wordt nog niet als iets van het ego gezien, dus daar voelen mensen weinig behoefte voor omdat te controleren. Het heeft allemaal met je bewustzijn te maken. Die daden waar je het over hebt vloeien daar weer uit voort, maar dat is wellicht offtopic

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 20-06-2008, 08:21:54 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
soms vraag ik me af in hoeverre ik dit zou willen besturen. ik vind het wel prima een beetje geleid te vorden door mijn 'instincten' ik kan me niet voorstellen hoe vermoeiend het zou zijn alles wat ook maar in en rondom mij gebeurd te besturen en reguleren.

ik wordt al moe als ik er aan denk :o

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 20-06-2008, 12:44:42 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2008, 10:01:53
Berichten: 173
ik ben het met julie eens. Ik draag ook bijna nooit make-up het verbergt wie je eigenlijk bent. Ook ik ga voor innerlijk. Uiterlijk is voor mij niet zo belangrijk


groetjes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 23-06-2008, 18:39:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Dus in principe zou je kunnen zeggen dat het belang van uiterlijk afneemt naarmate je iemand kent. Bij de eerste indruk ga je op uiterlijk af. Naarmate je iemand meer leert kennen wordt het uiterlijk minder belangrijk.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 23-06-2008, 20:41:50 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
je slaat de slpijker op zijn kop, naarmate ik iemand beter leer kennen worden kleinigheden zoals uiterlijk, leeftijd en dergelijke steeds minder belangrijk

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 23-06-2008, 23:10:54 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Dat bewijst maar weer dat wij in concepten denken die heel vaak niet kloppen. We zien iets, concluderen meteen iets en vullen vanalles in, maar dat klopt vaak niet.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Innerlijk of Uiterlijk?
BerichtGeplaatst: 26-06-2008, 19:38:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2005, 13:55:37
Berichten: 1166
Locatie: Pernis
Stefke schreef:
Dus in principe zou je kunnen zeggen dat het belang van uiterlijk afneemt naarmate je iemand kent. Bij de eerste indruk ga je op uiterlijk af. Naarmate je iemand meer leert kennen wordt het uiterlijk minder belangrijk.


Helemaal mee eens! Maar zoals truitje al zei: Ons uiterlijk laat zien of je gezond bent en in staat bent om kinderen te krijgen, en dat is ook een zeer belangrijk punt.

Gelukkig hebben we naast onze seksuele drift ook nog behoefte aan een emotionele partner, maar die is helaas niet in 1 blik te vinden. Karaktereigenschappen leer je pas kennen als je iemand (lang) kent. Een vriendin en ik hadden dus al als voorstel om shirtjes te maken met karaktereigenschappen om het een stuk makkelijker te maken om je match te vinden (in elk geval in onze gedachte werkte het zo ;))..

Maar je seksuele drift en behoefte naar emotionele partner liggen niet vaak gelijk. En omdat we toch eigenlijk steeds meer nadruk leggen op de emotionele partner (omdat je eigenlijk altijd wel een manier te vinden is om je voort te planten), wordt het een stuk lastiger om de juiste persoon te vinden. Maar gelukkig helpt het instinct ook nog wel eens ;).. Je kent het vast wel, je kijkt naar een persoon en je hebt echt het gevoel dat je met diegene moet praten! Er voelt een soort van onbekende aantrekkingskracht. Of dat nu de perfecte match is, ik zou het niet weten, ik ben absoluut geen ster in relaties xD!

_________________
the greatest thing
you'll ever learn
is just to love
and be loved
in return


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl