Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:39:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01-06-2008, 13:52:17 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Hallo,

Sinds enkele jaren heb ik last van zogenaamde 'Mouches Volantes'. Deze term werd mij bekend na een bezoek aan de dokter, met de klacht dat ik stofjes in mijn ogen dacht te hebben. Dit bleken geen stofjes te zijn, maar littekentjes. Het schijnt dat veel mensen dit krijgen naarmate ze ouder worden, maar dat is dus niet noodzakelijk het geval. Het kenmerkende aan deze aandoening is dat de vlekjes met je kijkbeweging meebewegen, niet direct, maar ze ijlen weg nadat je oog is gestopt te bewegen. Het is niet hetzelfde als het zien van kleine spikkeltjes, of ronde balletjes, maar echt donker vlekjes. Het kunnen sliertjes of ronde vormen zijn, en ze zijn minder zichtbaar in lage lichtomstandigheden. Op dit moment valt er weinig aan te doen. Er zijn behandeling voor, echter deze zijn niet zonder risico.

Op dit moment heb ik er weer erg veel last van (stel je voor je dat constant wanneer je je ogen beweegt dingen voor je ziet bewegen). En het zorgt er echt voor dat ik me minder prettig en blij voel, het is erg irritant. Wat ik merk is dat het erger wordt wanneer ik veel stress ervaar, weinig of niet goed slaap en dus moe ben. Ik heb wat rond gezocht op het internet en tot mijn verbazing ben ik niet de enige die dit zo ervaart.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die iets soortgelijks ervaren, en of er mensen zijn die wellicht advies kunnen geven. Ik wou het iig onder de aandacht brengen, wellicht kan het mensen helpen.

Groeten,
Rens

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-06-2008, 14:21:33 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Ik heb deze 'aandoening' ook. Linkeroog zit een litteken, met dus een zwart vlekje. Deze beweegt inderdaad overal mee naartoe, en dit kan zeer hinderlijk zijn. Vooral bij zonnig weer vallen deze vlekken erg op; licht maakt ze sterker.

Er is naar mijn weten weinig tegen te doen. De ene keer erger ik me er meer aan dan de andere keer. Lezen doe ik enkel nog bij laag licht of licht van een lamp. Vooral als je er op gaat letten, zijn ze hinderlijk. Als je er gewoon mee leeft, valt het allemaal wel mee. Niet teveel aandacht aan besteden, dus.

Wel een tip trouwens: Draag zonnebrillen. Dan zie je in ieder geval weer wat scherper en dan heb je ook niet zo'n pijn aan je ogen als je naar de lucht kijkt. Fel licht is irritant voor je ogen als je deze aandoening hebt, dus wat dimmenende glazen voor je ogen is zeker aan te raden!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-06-2008, 15:51:01 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Ik heb het eigenlijk nooit gehad bij het lezen, tot sinds kort dus. Ik geloof zeker dat het te maken heeft met je geestelijke gesteldheid/stress niveau. Ik zit momenteel in een behoorlijke roerige en stressvolle periode, veel dingen gebeurt, en veel dingen moeten nog gebeuren, en sinds ik nogal gevoelig voor dit alles ben, raakt het me dus op verschillende punten, mouches volantes is een van die punten.

Het klopt dat het allemaal erger wordt wanneer je erop gaat letten (zoals met zoveel het geval is), maar af en toe valt het niet te negeren, dat zal je waarschijnlijk wel beamen. Ik heb idd last van fel zonlicht, en het dragen van een zonnebril helpt idd om de vlekjes minder zichtbaar te maken.

Ik ben trouwens altijd benieuwd naar een mogelijke psychische oorzaak van lichamelijk aandoeningen, en ik heb een boek waar dit allemaal in staat beschreven, het is bekend boek, kan alleen niet op de naam komen. Ik zal, wanneer ik tijd heb het stukje inscannen en plaatjes, kan wel interessant zijn..

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-06-2008, 16:34:42 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Het is een neiging van de moderne mens om achter alle 'zijden' een oorzaak te zoeken. Door een psychische oorzaak denk je vast dat je er zelf een handje in hebt en er dus controle over hebt. Dit is naar mijn inzien een illusie. Sommige dingen gebeuren gewoon. In dit geval is het de verandering van het glasachtige, vloeibare gedeelte van het oog. De één heeft dit, de ander weer iets anders. Verscheidene lichamelijke klachten kun je attributeren aan psychisch onwel, maar volgens mij is overal een limiet aan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-06-2008, 17:09:23 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Je zou gelijk kunnen hebben. Ergens vind ik het geen vreemd idee, ik zal echter niet kunnen zeggen dat ik ervan overtuigd ben. Wanneer ik echter de verklaring lees, en mijzelf hierin herken (ja, hier zit een gevaar in...het zoeken naar positieve bevestiging), geeft mij dat sowizo een beter gevoel, terwijl het wellicht niet eens waar hoeft te zijn. En daar gaat om...

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-06-2008, 17:15:52 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Rens schreef:
Je zou gelijk kunnen hebben. Ergens vind ik het geen vreemd idee, ik zal echter niet kunnen zeggen dat ik ervan overtuigd ben. Wanneer ik echter de verklaring lees, en mijzelf hierin herken (ja, hier zit een gevaar in...het zoeken naar positieve bevestiging), geeft mij dat sowizo een beter gevoel, terwijl het wellicht niet eens waar hoeft te zijn. En daar gaat om...


We hebben allemaal vitale illusies. Zolang je maar erkent dat het zo is, is er naar mijn idee niets aan de hand. In jouw geval is het dus eerder een voordeel als je het antwoord krijgt wat jij wilt... Dit in tegenstelling tot anderen, die de dingen simpelweg niet kunnen relativeren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-06-2008, 13:03:20 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2008, 10:01:53
Berichten: 173
ik heb het idee dat ik dit ook heb. Ben er nooit mee naar een dokter geweest. Heb het al heel erg lang sinds ik me kan herrineren zelfs. Ik dacht altijd dat iedereen dat had:p. Ik heb het als ik naar de lucht kijk of naar een witte muur. Het is inderdaad zo als ik me oog niet meer beweeg hij weg gaat. IK heb er eigenlijk niet zo heel veel last van.


groetjes Tessa


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-08-2008, 23:49:23 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hey,

Heb ik ook! Ik heb er verschillende, linker én rechteroog. Ach ja, als je er op gaat letten is het vervelend, maar er zijn ergere dingen denk ik dan maar. Tip: focus eens goed op die kleine zwarte plekjes (kijk eens in het licht, niet in de zon natuurlijk). Ziet dat er niet heel indrukwekkend uit van dichtbij? :)

Groetjes,
Roy


Laatst gewijzigd door _Roy_ op 24-08-2008, 15:06:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-08-2008, 08:47:56 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Hey Roy,

Ja als je erop gaat letten wordt het erg vervelend. Echter af en toe hoef ik er niet op te letten en zie ik er meerdere over mijn ogen alle kanten op bewegen. Zo erg is het alleen in bepaalde omstandigheden, maar dan kan ik het gewoon niet negeren.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-08-2008, 23:51:35 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Ziet dat er niet heel indrukwekkend uit van dichtbij?


Nee, het is gewoon irritant.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl