Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:57:40

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Drugs
BerichtGeplaatst: 02-08-2008, 21:15:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Wat is jullie ervaring met drugs/ geestverruimende middelen? Of heb je nog niks gebruikt?

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 03-08-2008, 02:18:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
ik heb alleen geblowd en gedronken.. teminste doe ik nog wel :) maar minder (blowen niet meer)
maaruh.. ik ben er mee gestopt omdat alcohol en spiritualiteit gewoon niet samen kan, voor mij niet in ieder geval.. ik word er heel raar van, een heel ander persoon enzow.. doe dan echt dingen die ik nuchter nooit zou doen, krijg echt rare/enge gedachtens enzow..
ik verander gewoon in een heel ander mens.. (das meestal door drank, maar ik bedoel gewoon letterlijk en figuurlijk)
dus.. liever niet

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 03-08-2008, 15:11:46 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Citeer:
ik ben er mee gestopt omdat alcohol en spiritualiteit gewoon niet samen kan, voor mij niet in ieder geval..
Nouja als je bijvoorbeeld een trip zou hebben van bepaalde drugs blijkt dat wel verhelderend en dus 'spiritueel'te werken...

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 03-08-2008, 15:52:12 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Indianen gebruikten in rituelen peyota als tripmiddel om zo inzichten te krijgen en om in contact te komen met delen van zichzelf.
Maar dat is natuurlijk een andere insteek dan wat veel mensen tegenwoordig doen in deze westerse wereld en misschien ergens anders.
Meer vluchtgedrag omdat men het leven niet meer aan durft.
Ik zeg niet dat drugs gebruiken verkeerd is. Het is een keus.
Mijn ervaring hierin is dat het delen van mijzelf heeft aangetast. Waar ik overigens jaren erna nog resten ervan tegen kom.
Vooral in combinatie met mijn hooggevoeligheid heeft dit averechts gewerkt.
Let dan vooral op je energie huishouding, de gaten in je aura die je er van krijgt, met als gevolg. Volgings waanzin, zelfmoordneigingen, zware depressies etc. Tijdelijke geluk en vervulling.
Gelukscellen in je hersenen worden ook aangetast en heeft jaren de tijd nodig om te herstellen en komt misschien niet meer terug. Goed ieder heeft ook hierin weer zijn eigen levensles en ervaringen.

Wel hebben deze ervaringen mij er toe gebracht om een schakel te worden tussen ouder en kind met verslavingen, hooggevoeligheid e.d. Om te gaan mediteren en mijn creativiteit te uiten als. Om in therapie te gaan en het verleden los te laten.
En het wijze inzicht dat ik goed voor mijzelf mag zorgen zonder het egoïstme gevoel. Durf te zijn en mezelf durf aan te kijken. Overigens vind ik dit veel prettiger dan al die jaren dat ik voor mijzelf ben weggerent.
Om de confrontatie aan te gaan vanuit liefde, voel ik me sterker dan ooit te voren.

Daarom zeg ik NO DRUGS.

Groeten Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 04-08-2008, 21:03:42 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
laten we zeggen dat ik ge'roken' heb aan het stimulerende spectrum van de moderne genotsmiddelenlijn. Ik doe dit nu al 3 jaar niet meer overegens. daarnaast zijn de caffeïne, nicotine en alcohol nog wel deel van mijn leven.

alhoewel ik het eens ben met de dingen die brenda zegt over het gebruik van drugs in de moderne wereld moet ik toch reageren op haar uitspraak over "gelukscellen", deze bestaan namelijk niet.

het is misschien een lastig verhaal maar ik doe mijn best

de hersenen bestaan uit zenuwcellen (neuronen). tussen deze zenuwcellen zit een kleine ruimte, de Synaps genaamd. omdat de zenuwcellen niet écht met elkaar verbonden zijn hebben ze iets nodig wat er voor zorgt dat ze de boodschappen die zij aan elkaar door willen geven toch kunnen geven. deze communicatie wordt gedaan door middel van neurotransmitters. de neurotransmitters kan je zien als kleine boodschappenjongens die heel hard roepen wat de zenuwcel ze heeft opgedragen. elke zenuwcel heeft plaatsen waar hij dingen mee kan 'roepen' en plaatsen waar hij dingen mee kan 'horen'. De boodschap die de neurotransmitter uitgilt wordt maar door een hoeveelheid verschillende cellen 'gehoord'. de cellen die de boodschap kunnen 'horen' zullen (mits ze gezond zijn) reageren door te doen wat ze wordt gevraagd.

een voorbeeld hiervan het bewegen van de hand. je wilt wat pakken (daarvoor begint het eigenlijk al) je motorisch centrum in je hersenen maken neurotransmitters aan die roepen wat de hand precies moet doen. de neurotransmitter roepen de informatie naar alle kante van je lichaam en de zenuwen in en rond je hand reageeren omdat zij de juiste 'oortjes' (receptoren) hebben om de boodschap te verstaan. de goede zenuwen geven de spieren de opdracht te bewegen en voila, de hand beweegt

ja het klinkt vaag maar er komt nog meer

bij het innemen van een drug kunnen er (afhankelijk van de drug die je neemt) verschillendedingen gebeuren met de zojuist beschreven neurotransmitters.
1. sommige drugs zorgen ervoor dat er méér neuratransmitters van een bepaalde soort worden aangemaakt
2. sommige drugs zorgen ervoor dat er mínder neurotransmitters van een bepaalde soort worden aangemaakt
3. sommige drugs doen een bepaalde neurotransmitter

er zijn nog meer manieren waarop drugs de neurotransmitter-huishouding beïnvloeden maar ik kan wel blijven typen ;) lees er maar s een boek over :D

deze werking zorgt er dus voor dat als bijvoorbeeld de neurotransmitter Dopamine éxtra wordt geproduceerd naar aanleiding van het gebruik van een drug je de effecten van de neurotransmitter Dopamine extra sterk zal voelen. Dopamine speelt een grote rol bij het ervaren van genot, blijdschap en welzijn en wordt bijvoorbeeld door het lichaam extra aangemaakt bij het hebben van prettige seks.

pffff. ik hoop dat dit niet een té verwarrend verhaal is. ik heb niet alles beschreven omdat dat schier onmogelijk is :) als er aanvullingen zijn wil ik ze graag horen.. ik ben zeer vóór kennis over het eigen lichaam!!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 04-08-2008, 21:23:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 21:43:03
Berichten: 102
Locatie: In my dreams
Duidelijk verhaal Truitje. :)
Ervaringen met drugs... Ik heb twee keer geblowed, wat een fijn soort roes bracht, maar wat ik niet te vaak moet doen omdat ik weet dat ik gevoelig ben voor verslavingen. Af en toe drink ik een breezer, maar ben nooit dronken geweest. Op korte termijn hebben veel drugs een positief effect, maar op lange termijn zijn ze vaak alleen maar slecht voor je. Ik heb nog niemand ontmoet die gelukkig werd van drugs.

_________________
For one human being to love another, that is perhaps the most difficult of all our tasks... The work for wich all other work is but preparation.
- Loving Annabelle


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 04-08-2008, 21:59:44 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Hoi Truitje,

Wat een verhaal joh, in welke studie heb jij verdiept?
Betreft de gelukscellen bedoelde ik meer de stof Endorfine wat het gelukzalige gevoel
veroorzaakt in de hersenen.
Verder weet ik weinig van hersenen. Dat ik ze nog lang niet altijd gebruik ja haha.
Maargoed.

Groet Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 07:56:25 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
ik studeer kunstzinnige therapie maar verdiep me graag in het lichaam en vooral de werking van het brein... facinerend wat al die stofje met je doen :D

ik ben van plan hierna de bio-psychologie in te gaan :) maar dat duurt nog wel een poosje.

endorfinen zijn inderdaad ook neurotransmitters. zij zorgen in eerste instantie voor pijn onderdrukking. je kan ze voelen na zeer intensief gesport te hebben. ze veroorzaken een soort roes waarin pijn wordt onderdrukt, ook hebben ze effect op het welbevinden en inderdaad het geluks gevoel... in samenwerking met dopamine is het een fabeltastische coctail van neurotransmitters die je op je benen doet tollen :D

hihi... nee maar zeker bij een serieus onderwerp als drugs ben ik van mening dat enige precisie aanwezig moet zijn. hoe meer mensen (en zeker jongeren) begrijpen van de werking van hun lichaam hoe minder kans ze hebben op het maken van gruwelijke fouten

groetjes,

leonie

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 09:27:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-08-2008, 17:54:05
Berichten: 73
Locatie: Budel
Ik gebruik wel eens een jont.... maar dan puur om lekker rustig van te worden.
Drugs kunnne leuk zijn maar om heldere waarnemenen te zien daar zijn ze niet echt bepaalt okej voor, vaak krijg je andere dingen te zien dan werkelijk zo is..
Ook andere dingen heb ik wel eens gebruikt maar om nu te zeggen dat het okej voor me was.
Z'n rond snoepje bv daar wordt ik doodziek van, en vamn de snuifspul pff is wel leuk alleen asl het uitgewerkt is ojee dan voel je je echt .........................................................
ik zou zeggen begin er niet aan ookal vindne andere het nog zo leuk ...
vaak is het een verslaving waar je bijna niet vamn af kunt komne
gelukkig heb ik behalve een joint dan... alles uitgeprobeerd en zeg ik nee tegen alle soorten.

Ps een jont help mij ook bij de pijn , ik heb een wiplash vandaar...

_________________
blessed be,.....hathor......


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 10:05:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
Ik heb me twee keer gewaagd aan paddestoelen. (ook wel is aan een joint, maar dat had geen enkel effect)

De eerste keer vond ik best tegenvallen, het was heftiger dan ik gedacht had. Ik had inderdaad gehoopt op een geestverruimende ervaring. Dus ik had wat zweverige muziek op gezet. Ik ben vrij gevoelig voor muziek en op een of andere manier was er een nummer dat me compleet de diepte in slingerde. Het was een intens triest nummer en bij gebruik van paddo’s heb ik geen enkele controle meer over welke kant mijn gevoel opschiet. Dat werd een heel diep dalletje. Ik was intens verdrietig en voelde me compleet alleen op de wereld.
Ondanks dat ik door hele droevige muziek een hele droevige kant van mezelf tegen kwam (een gevoel dat zeer uitvergroot leek) voelde ik me toen niet geroepen om een einde te maken aan mijn trip. Want ondanks dat het een heel naar gevoel is, herkende ik het wel als zijnde een gevoel van mezelf.
Verder was ik tijdens die trip veel misselijk, had ik het ijskoud, en rillerig. Ik werd ook overprikkeld door alles wat bewoog om me heen (en alles bewoog!). Uiteindelijk was ik op de bank gaan liggen met mijn ogen dicht. (vanzelfsprekend met andere muziek op) Toen zag ik wel hele mooie dingen. Allemaal figuren, plaatjes, patronen, stralende kleuren ed.

Eigenlijk had ik voor die trip gehoopt dat ik meer geestelijke dingen zou kunnen oppikken vanuit mijn omgeving. Tijdens de trip zelf merkte ik dat heel mijn omgeving constant dusdanig veranderde dat er eigenlijk maar 1 constante factor was, en dat was ikzelf. De wereld om me heen was totaal afhankelijk van de perceptie van mijn lichaam. Alleen het bestaan van mijzelf was daar niet van afhankelijk. Toen ik met mijn ogen dicht al die mooie figuren voorbij zag komen realiseerde ik me, dat al die kleuren, figuren, patronen en plaatjes allemaal vanuit mijzelf kwamen, mijn lichamelijke perceptie van de buitenwereld was niet relevant.
Deze trip heeft me dus een beetje teruggegooid op mijzelf. Doordat zo’n stofje de perceptie van alles om je heen zo weet te veranderen, realiseer je je dat een perceptie van de wereld om je heen maar een perceptie is, en per moment kan veranderen. Tegelijkertijd realiseerde ik me hoeveel moois er vanuit jezelf kan komen, zonder dat je je ogen open hoeft te doen.


De tweede keer dat ik paddo’s op had, wist ik iets meer wat ik kon verwachtten. Hoewel ik tijdens die trip wel een “ow ja” gevoel had en “waarom deed ik dit ook alweer?”.
De meneer van de smartshop heeft het telkens over tripgolven gehad, maar op een of andere manier beland ik telkens in een grote vloedgolf die pas na een paar uur wegzakt. Niks golverigs aan.
Deze keer was totaal anders. Ik was niet misselijk of koud, dat scheelde al een hoop. Ik had geen droevige muziek opgezet (van tevoren een goede muziek selectie gehouden). In het begin was ik zo zwaar en zat ik zo in de trip, dat ik mijn lichaam niet eens meer voelde. Ik kon alleen nog verstandelijk beredeneren dat ik mogelijk op mijn arm kon liggen en dat het wellicht een goed idee was om die ergens anders neer te leggen. Mijn lichaam was vergeten, en ik was alleen nog maar kleur, beweging en muziek.
Na een tijdje kwam het gevoel van mijn lichaam wel weer wat meer terug.
Ik probeerde is om wat paprika chips te eten. Veel van je zintuigen zijn tijdens zo’n trip nogal overdreven aanwezig, zo ook smaak. Een chipje opeten duurde een eeuwigheid en was een mega sensatie.
Vervolgens had mijn vriendin muziek van Enya opgezet, waardoor alles om je heen ontroerend mooi leek te zijn. Elke lichtval, elke kleur, alle kleuren van de windows mediaplayer, alles was prachtig. Tegelijkertijd werd ik me heel erg bewust van de vergankelijkheid van dingen. Ik vond alles zo mooi, dat ik het ontzettend jammer vond dat ik wist dat het een keer op zou houden. Dat liedje wat ik NU zo mooi vind, en het liefst de rest van mijn leven zou willen horen, is STRAKJES voorbij… Die chips die ik NU zo lekker vind, en die ik het liefst de rest van mijn leven zou willen eten, is STRAKJES op!!
Uiteindelijk realiseerde ik me dat ik het heel vervelend kan vinden dat dat mooie straks weer weggaat, maar dat zolang het er is, ik er maar beter van kan genieten. Verder was de conclusie dat als het ene mooie ophield er altijd weer wat anders moois voor terug kwam. Eigenlijk een voor de hand liggende conclusie dus. Die ik nu ook kan bedenken, maar tijdens die trip echt ervaarde.

Overigens is op paddestoelen trippen niet echt iets waar je van uitgerust raakt, of waar je per definitie vrolijk of gelukkig van wordt. Als je niet lekker in je vel zit of psychisch instabiel bent, dan is het een absolute afrader. Het is geen drug om te vluchten van de werkelijkheid, want de werkelijkheid zit in jezelf en die zul je absoluut tegen komen. MAW mijn verhaaltje is geen aanmoediging (of ontmoediging) om aan de paddo’s te gaan.

ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je vraag vandaan kwam stev???

_________________
zie hoe alles even slaapt
straks komt het weer tot leven
dan toveren we een nieuw begin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 13:23:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Citeer:
Citeer:
ik ben er mee gestopt omdat alcohol en spiritualiteit gewoon niet samen kan, voor mij niet in ieder geval..

Nouja als je bijvoorbeeld een trip zou hebben van bepaalde drugs blijkt dat wel verhelderend en dus 'spiritueel'te werken...

jahwel dat wel..
maar goed.. ik probeer er gewoon mee te stoppen.. :)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 21:49:43 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Jedia schreef:
ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je vraag vandaan kwam stev???


ook vanwege de paddo! Je hebt me door ;) ik had niet eens een halve portie mexicaanse op, maar heb wel veel plezier gehad. Zal er later over schrijven, want het heeft, ondanks dat ik geen trip heb gehad, wel veel indruk gemaakt...Ik had namelijk het gevoel dat ik de wereld zag zoals deze echt is, zonder kader, vaste structuren en referentie. Ik schrijf er later over.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 11-08-2008, 15:34:56 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2008, 11:58:29
Berichten: 188
Locatie: Ulvenhout
ik heb wel eens een hijsje van een jointje genomen maar ik vond het niks en drinken doe ik ook niet vaak, wel eens op zijn tijd voor de gezelligheid, maar meer ook niet. ik rook wel maar ook daar wil ik mee helemaal mee stoppen.

_________________
Wie de dood vreest, vreest ook het leven

Nietige gedachten brengen kleinzielige karakters voort.
Je wordt door kleine dingen aangetrokken
omdat je denkt dat je macht beperkt is.
Maar je macht is in werkelijkheid onbeperkt .

greetz Lord of Darkness


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 21:28:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Stev schreef:
Ik schrijf er later over.


Nou ehh. Ik had niet zoveel genomen, heb geen ervaring met drugs. Ik ging allemaal vaag denken. Ik heb het idee dat als je in nuchtere toestand een signaal binnen krijgt (zien, horen, etc), dat je dat dan volgens een vast patroon verwerkt in alle signalen in hokjes duwt. Door de drugs was dit niet zo. Alles leek zegmaar nieuw. Alles is uniek. Een boom is geen 'boom', geen woord, maar het leeft echt. NOrmaal als je een boom ziet kijk je niet, omdat je bij een halve blik het ding al in het hokje 'boom' hebt gestopt. Nu keek ik echt zonder er het etiket boom op te plakken. Dus niet meteen in patronen denken.

Verder was het ook moeilijk om verbanden te zien. Bijvoorbeeld wat je aan het doen bent of waarom je daar bent. Toen ik iemand zag lopen vroeg ik me af wat die aan het doen was en waarom dat diegene loopt. Daar ga je dan heel gek over nadenken. Ook wat mooie dingen gezien, vooral de wolken inspireerde me. Ik heb nog een week (EDIT:uur) naar de wolken zitten te kijken, want de zon werd een soort einde van de tunnel waar de wolken omheen draaiden en allemaal kleurtjes had. Verder geen hallucinaties. Owja en als je muziek luistert dan hoor je dat echt IN je hoofd. Heel gek. Heel intens. ALs je meer neemt blijk je echt trips te hebben waarbij je allerlei indianenstammen om je heen ziet dansen ed. Alles klopt dan. Dat gevoel had ik ook wel, dat alles klopte. We zien het gewoon niet dat alles klopt omdat we normaal alles proberen te rationaliseren...

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Laatst gewijzigd door Stev op 15-08-2008, 00:01:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 14-08-2008, 20:12:00 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Ik heb nog nooit gerookt of geblowd of varianten op die dingen genomen. Ben het voorlopig ook nog niet van plan, ookal heb ik wel een keer de neiging gehad om een hijs van een sigaret te nemen.
Neem af en toe wel een biertje of een wijntje. Maar god, oh, god, wat ga je daar snel vol van zitten :shock:

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl