Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:51:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 08:45:21 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
ik zit nu al drie dagen met een zware spierpijn door mijn hele lichaam. in mijn armen, benen, rug, nek vingers, voeten... bedenk het en ik heb er spierpijn.
toch heb ik de afgelopen week niet een sport uitgeoefend noch heb ik mijn lichaam op een andere manier overbelast...

ik vind het (nog) niet nodig om naar de dokter ermee te gaan omdat spierpijn meestal vanzelf over kan gaan... maar ik begin het nu wel een beetje maf te vinden.

in mijn benen is de pijn zo sterk dat mijn knie soms doorklapt tijdens het lopen omdat mijn grote dijspier het niet meer wilt corrigeren...

ik vind het heel vervelend maar vraag me vooral af hoe ik er aan kom...

heeft iemand ideeën??

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 09:12:49 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 21:43:03
Berichten: 102
Locatie: In my dreams
Als het een spier was kon je die nog overbelast hebben door een vreemde beweging te maken of zo, maar zo te horen zijn het behoorlijk wat spieren.
Misschien heb je jezelf niet lichamelijk overbelast, maar geestelijk en is dat op je spieren geslagen.
Weet je zeker dat je niet naar de dokter moet? Die kan je goede pijnstillers geven. Je kan het natuurlijk ook eerst proberen met een paar dagen rust.

_________________
For one human being to love another, that is perhaps the most difficult of all our tasks... The work for wich all other work is but preparation.
- Loving Annabelle


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 09:28:16 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
ja rust... dat geef ik het nu zo veel mogelijk...

maar ik vind het zo maf... ik heb ook geen stress ervaren of iets in die geest de laatste paar dagen...

dank je in ieder geval... ik heb besloten dat als het morgen nog steeds even heftig is ik een afspraak maak met mijn dokter

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 13:46:40 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2008, 23:36:56
Berichten: 38
Locatie: Overijssel
Hoi,

Het kunnen idd emoties zijn die een uiwerking hebben op je spieren. Misschien ben je met iets bezig op dit moment van je leven waar je letterlijk door verkrampt? Iets in je lichaam geeft aan dat even aandacht nodig heeft. Misschien heb je wel bepaalde mineralen te kort zoals magnesiun,kalk en jodium die zorgen voor het herstel van je spieren. Als je dat wilt uit laten testen kun je evt. naar iemand gaan die mensen helpt via kinesiologie. Hij of zij test je via je spieren welke mineralen en vitamines je te kort komt en welke aanvulingen je daarop kunt gebruiken om je lichaam weer te herstellen. ze kunnen ook allergien en voedingstoffen uittesten waartegen je lichaam zich verzet enz.

Groetjes Butterfly-26


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 14-08-2008, 18:29:46 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Ik sluit me aan bij het bovenstaande, ik zou verder anders ook niet echt weten wat het kan zijn... Ik heb wel een paar tips om de pijn te verminderen, misschien. Bij mij werkt het althans wel.

Neem een lekker warm bad met olie. Lavendel werkt bijvoorbeeld heel fijn. Door de warmte alleen al ontspannen je spieren en de olie doet er dan nog een schepje boven op.

Eens heel intensief gaan sporten! Klinkt misschien vreemd, maar bewegen alleen al helpt. Toen ik zelf een tijdje terug ontzettende last van mijn knie had, bleek dat te komen omdat ik te weinig bewoog. Nou gaat dat over een gewricht, maar met spieren is het precies hetzelfde. Ook, ze worden warm en komen dus los. Het doet wel even pijn in het begin, maar als je even doorsport merk je ineens dat alles tegelijk los komt.

Veel sterkte! :wave:

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 14-08-2008, 18:56:39 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
hoi mensen, bedankt voor jullie reacties.

ik ben inmiddels langs de dokter geweest en hij kon ook geen 'goede' verklaring geven. behalve de volgende... dit was de enige van wat hij zei waar ik van dacht dat het wellicht zou kunnen.

mijn verstandskies is ontstoken en veroorzaakt een mild koortsige reactie in mijn lichaam... de spieren willen nog wel eens verkrampen bij koortsreacties door een te veel aan melkzuur en een (te) hoge lichaamstemperatuur... logisch zou zijn de ontsteking te bestrijden... ik ben alleen niet gevoelig voor basis-antibiotica en moet daarom echt naar de tandarts voor de volle behandeling (moest toch al)

ondertussen helpt het Arniflor en tijgerbalsem me door de vervelende uuren van de dag door (werk enzo) het is wel wat minder geworden en ik ga niet meer door mijn kniën maar prettig is het nog steeds niet...

ik wou dat ik een warm bad kon nemen :D maar ik heb er geen, noch heeft mijn moeder er een :) maar tijgerbalsem houd de boel warm...

nogmaals dank :D

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 14-08-2008, 20:13:57 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Dat klinkt vrij logisch, je kunt heel beroerd worden van een ontsteking. Wel ontzettend vervelend zeg! :| Nu hopen dat het na het tandartsbezoekje overgaat!

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 15-08-2008, 19:50:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Zou magnesiumdeficiëntie een oorzaak kunnen zijn van je spierpijn?
Daarom: zou je de pijn wat nader kunnen omschrijven? Is er ook sprake van kramp? Heb je het vaker? Op welke plaatsen in dat geval?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 15-08-2008, 21:08:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2008, 23:36:56
Berichten: 38
Locatie: Overijssel
Ja of je hebt last van je triggerpoints....knopen in spieren waardoor het spierpijn opleverd...kijk eens op internet...

groetjes butterfly-26 :hart:


Laatst gewijzigd door butterfly-26 op 17-09-2008, 10:23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 16-08-2008, 10:54:17 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
@Vyumae: de pijn is over mijn hele lichaam, er is geen sprake van kramp, vooral de Quadriceps femoris (grote dijspier) de Extensor digitorum communis (grote spier in de onderarm). gluteus maximus en gluteus medius (grote bilspier en die kleinere die eronder ligt)
daarnaast begint mijn heupgewricht nu op te spelen... het is allemaal erg frustrerend en nog steeds niet weg :?
ik heb pas eind augustus afspraak met de tandarts...
magnesiumtekort zou inderdaad een uitleg kunnen zijn geweest mits er kramp bij kwam... maar die is er niet... bizar blijft het...

@Butterfly, hmz... die knopen ga ik s naar kijken

dank jullie :D

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 23-08-2008, 23:40:49 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hey Truitje,

Ook als er geen kramp in het spel is kan een beetje extra magnesium tóch helpen tegen deze klachten. Wie niet waagt, wie niet wint!

Gr Roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 25-08-2008, 12:47:07 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-02-2008, 22:02:08
Berichten: 213
Locatie: N-Brabant
Ik zou ook toch maar wat extra magnesium innemen... inderdaad wie niet waagt wie niet wint..
Een kalium tekort kan trouwens ook nog he.... veel tomatensap drinken, kan soms helpen
Slaap je verder trouwens goed? Het kan zijn dat er iets veranderd is in je manier van slapen (je houding waarin je slaapt bv of misschien is je matras wel versleten) waardoor je je spieren nu op verkeerde manier belast.
En sterkte bij de tandarts (mocht je er nog niet langs geweest zijn)
Mocht het niet snel ophouden zou ik alleen echt wel even terug gaan naar de huisarts....
Het kan ook stuk minder leuke dingen inhouden namelijk

Sterkte ermee he!!
Liefs Kirstin

_________________
An eye for eye only ends up making the whole world blind

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 27-10-2008, 11:26:56 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
buiten emoties, welke trouwens heel goed op je spieren kunnen werken, kan het ook het begin zijn van een griepje. het heerst.

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: onverklaarbare spierpijn
BerichtGeplaatst: 27-10-2008, 12:34:12 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
HAhahaaa, ik was helemaal vergeten dat dit topic er was :)

ik ben er nu van af hoor. Ik weet ook wat het was. Door mijn werk achter de computer kwam het. Ik zat te gespannen. Nu ik een ergonomisch toetsenbord heb en me ontspan achter de comp is er niets meer aan de hand.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl