Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:59:45

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23-02-2009, 12:27:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-01-2009, 12:57:20
Berichten: 15
hallo,

ik heb al meer dan een jaar erge last van blaren tussen mijn tenen en onder mijn voeten. Ik kom er ook niet vanaf. Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook twee kalknagels gekregen. Ik ben 24 jaar en wil natuurlijk ook eens open schoenen aandoen. Weet iemand wat hier de betekenis van is? Ik kan wel zalf smeren maar als het steeds terugkomt ben ik toch van mening dat er een dieperliggende betekenis achter ligt. Daarbij zijn die hormoonzalven niet echt goed voor je.

groetjes


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-02-2009, 19:28:32 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Hallo Chrystel,

uit je berichtje begrijp ik dat je al wel langs de huisarts bent geweest aangezien je het hebt over hormoonzalven. Als ik dat mis heb zou ik alsnog even gaan als ik jou was.

Hmz.. blaren, ik denk direct aan alle dingen die slecht zijn voor je voeten:

Te nauwe schoenen
Te lang de schoenen aanhouden
Niet ademende (plastic/synthetische) schoenen
Synthetische sokken
Overbelasting van de voet

Het feit dat de blaren bij jou ook tussen de tenen zitten doet mij denken aan een vorm van eczeem die ik ook heb gehad.
(even een vies verhaal, als je niet tegen vieze dingen kan niet lezen!)

Zijn de blaren wat gezwollen, staat er druk op de huid? Jeuken de blaren? Als de blaar zich opent komt er dan een (kleine) hoeveelheid kleverig witgeel vocht uit? is de huid rondom de blaar rood en schilferig? ontstaan er korstjes op een reeds geopende blaar?

Als het merendeel van deze vragen met ja beantwoord kan worden heb je last van natte eczeem op de voet. Mij is geen andere vorm van voetaandoening bekend waarbij blaren ontstaan op plaatsen waar geen druk op staat.

Het mijne was met veelvuldig (3x per dag) smeren met een (niet hormonale) anti-eczeem creme van de huisarts binnen twee weken weg.

Als dit niet de oorzaak is zou ik eens kijken naar de manier waarop je met je voeten omgaat. Doe je schoenen uit zodra het kan, draag altijd wollen of katoenen sokken, maak dat de schoenen die je draagt goed ademen (leer, katoen) zorg dat de voeten goed droog zijn alvorens in de schoen/sok te gaan, verzorg de huid van de voet met een vette handcreme... enzovoorts.

Een oorzaak in het 'alternatieve gebied kan ik je niet direct bieden...

succes!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 01:08:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
ik zou zeggen maak es een afspraak bij de pedicure of podotherapeut. Deze mensen weten erg veel van voeten en kunnen je misschien verder helpen.

overigens geef je te weinig info om een goed advies te doen hier maar meestal gaan mensen voorbij aan het belang voor goed schoeisel (goed passend, ademend, steun gevend waar het moet etc.) en qua creme voor je voeten zou ik zeggen gebruik honingzalf (of research dat even op google). mijn moeder is podotherapeut en doet ook wondverzorging (jarenlang verpleegkundige geweest). zij gebruikt dit goedje erg vaak en is erg tevreden over de werking.

groeten en succes ermee

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-05-2009, 15:19:29 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 15:17:19
Berichten: 4289
Wat vervelend zeg..
Als je blaren hebt of het wilt voorkomen kun je talgpoeder gebruiken. Als ze open zijn kun je er Purol op smeren.
Schimmelnagels; Jodium (zuivert en bacteriedodend)
Miconazolnitraat/hydrocortison (hormoonzalf)

Ik had ooit een goed middeltje gebruikt waar ik een jaar vanaf was.
Maar nu komt het helaas weer terug met kleine beetjes.
Zo eigenwijs als ik ben knip ik telkens mijn nagel er deels/helemaal af.
Er zit dan een hoop groeistof eronder wat ik anders niet weg krijg.
Lekker gaan zwemmen want chloor zuivert. Dan groeit de nagel vanzelf
aan en heb je kans dat het eruit/weg groeit of juist weg hebt geknipt.

Bij de een helpt het, bij de ander niet.

_________________
Yesterday is past, tomorrow is future.
Today is a gift, that's why they call it a present!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl