Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:19:50

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 11-09-2009, 21:20:12 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Julia schreef:
toch worden er hoerenlopers genoemd, vrouwen die veel bedpartners hebben gehad etc. Zijn dat niet gewoon voorbeelden die ver van je eigen werkelijkheid staan en daarom worden afgekeurd? Ik denk ook niet dat je geweldig gelukkig wordt als je met veel mensen het bed in duikt (dat geldt tenminste voor mij), maar ik vind het oké als iemand dit doet met een ander die ook weet dat dit puur om de seks gaat. Is dit niet het geval, dan is het wat anders. Dan vind ik het een etische kwestie worden: kan dit?


Avuso schreef:
Wat voor soort, de hoeveelheid en met wie je erotische ervaring(en) hebt maakt hierin denk ik niet uit

Ik keur eea niet af maar denk alleen niet dat mensen er gelukkig van worden terwijl men hier wel makkelijk vanuit kan gaan. En extreme voorbeelden zijn makkelijk om eea duidelijk te maken o:)

Julia schreef:
Anyway, ik vind dat seks vaak zo verheven wordt, of juist helemaal in een hoekje gedrukt wordt. Het is het ene uiterste of het andere, lijkt het wel. Maakt het dan zoveel uit voor sommigen om buiten de slaapkamer zoveel over seks na te denken? (en dan heb ik het niet over je fantasie :wink: ) Om er over te filosoferen? Voor mij blijft het genoeg om een grens voor mezelf te trekken, en daarna gewoon te genieten. Lichamelijk, maar ook geestelijk.
Klopt helemaal, dit zal ook wel met cultuur te maken hebben. Je ziet het wel vaker met onderwerpen welke cultureel geladen zijn. Seks, "buitenlanders", politiek zijn allemaal prima voor hele stellige meningen of worden juist niet besproken omdat men dat niet netjes vindt.

beireke schreef:
Nu is het een kwestie geworden van "wat als ik nu verkies mijn lust te bedwingen en het eerder niet dan wel te delen omdat ik zeker wil zijn dat de energie juist zit" hoe "goed" of verheven is dat ? Naar mezelf toe is dat niet slecht natuurlijk, maar anderen geen kans geven omdat je twijfelt en het dus niet ervaart omwille van een "idee" lijkt me dan weer niet zo "goed" :)
Open deur, maar het is zeker niet verheven want verheven bestaat niet evenmin als goed/slecht. Ik heb deze tegenwerkende beslissing zelf ook gemaakt bij vele dingen. Als je je gevoelens bedwingt (welke je kennelijk hebt voor iemand) dan is dat hetzelfde als jezelf onderdrukken. Daarbij komt dat als je jezelf bedwingt je wellicht een hele mooie ervaring misloopt. Blijkt dat het toch niet z'n goede ervaring is dan kun je altijd stoppen.
Daarnaast gaat het bij een relatie om twee mensen dus twee "energieën". Op het moment dat jij jezelf bedwingt omdat je bang bent dat de "energie" wellicht niet goed is komt die "slechte" energie dan wellicht niet van jouw?

Het leven is een verassing en als je de strik niet losmaakt blijft je cadeautje dicht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 12-09-2009, 01:41:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Oeioeioei!!! heerlijk wat een antwoorden, zoveel punten om op in te haken!
Het is hier nu 2:30 's nachts maar morgen zal ik deze post aanpassen met een beter passend antwoord... Ik heb Mooie haaken en ogen gezien en moet het volgende nu vast zeggen:

Ik ben zo blij dat zoveel mensen reageren en dit als een open discussie zien!! eindelijk ook openheid voor seksualiteit!

Tot morgen :)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 13:01:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-09-2009, 17:30:22
Berichten: 11
Hallo allemaal

Ik heb even een paar vragen gesteld aan mijn lieve gids hier omtrent.

Komt erop neer dat seks in eerste plaats voor voortplanting dient, we zijn hier op de aarde
in vlees en bloed.
Seksuele energie kan wel meer waarde hebben afhankelijk van de omstandigheden,
seks met iemand als zielsverwant of zielbroeder (de energiestroom is anders en ik heb het al mogen ervaren).

Losbandigheid is niet goed of niet slecht. Lust is ook een toestand die voor hogere wetten perfect aanvaardbaar is om erop in te gaan.
Kortom, sexuele vrijheid en het beleven daar is niets mis mee en is zoals andere al zeiden enkel in culturele context goed of fout te praten.

wel een bedenking, we zijn hier allemaal met andere lessen. Er zullen mensen zijn waarvoor het niet mis is vrijheid te beleven op sexueel en ander vlak maar hun les ligt in het leren ervaren van innerlijke vrijheid en discipline. Het laten los spatten van elke ingeven is bij deze groep een beleving en geen dwaalweg indien het leid tot het inzicht dat dicipline hebben een innerlijke vrijheid kan schenken.

Hier komen we aan bij een ander onderdeel van lust.
Als lust compleet 'OK' is, wat dan bij ongewenste lust? Verkrachting.
Bijzonder veel mensen hebben hier al mee te maken gehad mijns inzien.
Deze vorm van seksualiteit, puur op het dierlijke niveau wat is dit dan?
Er is wel een onderscheid te maken in opgewekte lust en die niet onder controle hebben,
of lust gewoon gaan botvieren op elk willekeurig "offer".

Ook een onderscheid soms is het compleet fout en door negatieve entiteiten versterkt, maar soms heeft het ook een doel zoals "je huis verliezen" "het ene ongeluk na het andere" "de kosmos die aan je grondvesten van het leven schud schud"
Het zal altijd een vorm van karma geven, maar zoals met karma heeft schuldgevoel en vergeving er een grote invloed op.


Wat is jullie mening over deze seksuele energie?
Alvast excuses als dit onderwerp dat toch ook wel past in seksuele energie iemand van streek brengt. Beladen onderwerp waarin ik ook wel vaker dingen te horen kreeg die mijn bloed deed koken. Het omgaan met en ondersteunen van mensen die dit meemaken heb ik al enige ervaring mee, maar dit fenomeen echt begrijpen doe ik nog niet geheel (het zou het makkelijker maken om het geheel te begrijpen voor betere steun te bieden en betere antwoorden soms).

Mede met dank aan mijn gids voor enkele verhelderende antwoorden.

groetjes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 14:26:11 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
beireke schreef:
Hier komen we aan bij een ander onderdeel van lust.
Als lust compleet 'OK' is, wat dan bij ongewenste lust? Verkrachting.
Bijzonder veel mensen hebben hier al mee te maken gehad mijns inzien.
Deze vorm van seksualiteit, puur op het dierlijke niveau wat is dit dan?
Er is wel een onderscheid te maken in opgewekte lust en die niet onder controle hebben,
of lust gewoon gaan botvieren op elk willekeurig "offer".

Ik denk persoonlijk dat dit ook een variant is van seks zonder liefde waarvan ik denk dat het niet bevorderlijk is (zoals eerder aangegeven). Als je liefde voelt voor je partner dan zal je lust vanzelf afnemen als je partner aangeeft dat je moet stoppen. Dit komt denk ik omdat dit nou niet bepaald de erotisch reactie is die je zou willen en omdat je het beste wilt voor je partner. Dus dan blijft lust nog steeds volkomen ok maar hij wordt als dat nodig is afgezwakt door de liefde die je voor iemand voelt. En liefde werkt voor zover ik weet ook puur op "dierlijk" niveau wellicht net als alle andere emoties? Als het element liefde ontbreekt of vrijwel niet aanwezig is kan lust dus vrij zijn gang gaan en als je je kop er niet bij houdt (wat aannemelijk is) kan dat dus verkeer uitpakken voor alle betrokkenen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 21:49:05 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ooooh, jongens, waar hbe ik me in laten sleuren, waar heb ik mijzelf in gegooid? ... mu komt de langste redenatie ooit, van mijn kant...
Teun schreef:
de spirituele waarde van seks lijkt me afhankelijk van met welke intentie je erin gaat (ongelukkige woordkeuze :p)

Feit... weinig meer dan dat, ondanks de ongelukkige doch zeer grappige woordkeus ;) In elke grap ligt een kern van waarheid :)

@ Vyu...

Seksualiteit is inderdaad grotendeels bepaald door cultuur... Ik ben blij dat je met dit inzicht aankomt aangezien ik verdronk in fysieke redenen! Jij als logica aan mijn gevoel...
arigato gozaimasu
Ik weet niet of dit:de mens is een geestelijk dier een quote is maar zou hem, als hij dan nog niet is. als zodanig willen opbrengen.
Ik ben ook blij dat je niet over mijn nuancering heenscheert maar hem behandeld als een echt probleem... Wat het ook is!

@ Avuso...
Avuso schreef:
Laat ik de vraag stellen: waarom zou je seks hebben zonder liefde? Enige redenen die ik kan bedenken zijn: geld, culturele druk, onderdrukking, onwetendheid/onkunde.


Het spijt me en ik wil je niet beledigen (en dat meen ik echt!!) maar ik moet lachen om je onkunde bij gebrek aan beter woord onwetendheid...
Eenzaamheid is erger dan jeuk met korte armen... en eenzaamheid kan bestaan hoewel er duizenden om je heen zijn. Eenzaamheid is erger dan de grootste marteling die ik me voor kan stellen... en daarom kan deze zogenaamde vleselijke liefde veel meer betekenen dan een klopje op je rug...
in het rijk der blinden is een oog de koning...
maar dat geld voor iedere bevolkingsgroep...

Ik ben blij dat Vyu is ingegaan op de donkere kant van seksualiteit hoewel het lijkt of niemand het daar over wil hebben...
Deze donkere en zelfdestructieve zijde zie ik dikwijls gebeuren, wellicht door mijn eigen verleden, wellicht omdat ik weet dat deze bestaat... Maar probeer hem alstublieft niet te vergeten mensen.... het is makkelijker om hem te negeren,... maar vergeet hem niet, en als je hem ziet...grijp in!!

IK zal later op de rest reageren... het is teveel voor mij in een keer... :)

Mag ik eindigen met een persoonlijke noot?

Hoe hoog je jou liefde voor een mens of ander wezen ook zou willen schatten, het zal nooit beter zijn als de liefde die de buurman voelt voor zijn vrouw...

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 14-09-2009, 08:30:59 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
beireke schreef:
Hier komen we aan bij een ander onderdeel van lust.
Als lust compleet 'OK' is, wat dan bij ongewenste lust? Verkrachting.
Bijzonder veel mensen hebben hier al mee te maken gehad mijns inzien.
Deze vorm van seksualiteit, puur op het dierlijke niveau wat is dit dan?
Er is wel een onderscheid te maken in opgewekte lust en die niet onder controle hebben,
of lust gewoon gaan botvieren op elk willekeurig "offer".

Wat is jullie mening over deze seksuele energie?

Verkrachting heeft natuurlijk alles met lust te maken, maar wel met lust die van 1 kant komt. Als lust compleet oké is, zijn de manieren waarmee er door sommigen wordt omgegaan, dat niet. Dit heeft meer met zelfbeheersing te maken, en je 'state of mind'. Naar mijn idee is iemand die zijn lusten niet kan bedwingen op het moment dat dat nodig is voor een ander, iemand waarmee iets mis is gegaan. In ouderlijke opvoeding, of culturele.

Je zegt dat je wel ervaring hebt in het opvangen van slachtoffers van verkrachting, maar dat je het fenomeen zelf nog niet helemaal begrijpt. Dan vraag ik me af, is het belangrijk om te begrijpen wat er omgaat in de verkrachter om de 'verkrachte' te steunen? Kan je dat uitleggen? Gewoon alleen om die reden dus, want de dader begrijpen, is wijsheid om de oorzaak te vinden en iets te voorkomen.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 14-09-2009, 16:36:45 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
truitje schreef:
Avuso schreef:
Laat ik de vraag stellen: waarom zou je seks hebben zonder liefde? Enige redenen die ik kan bedenken zijn: geld, culturele druk, onderdrukking, onwetendheid/onkunde.

Het spijt me en ik wil je niet beledigen (en dat meen ik echt!!) maar ik moet lachen om je onkunde bij gebrek aan beter woord onwetendheid...
Eenzaamheid is erger dan jeuk met korte armen... en eenzaamheid kan bestaan hoewel er duizenden om je heen zijn. Eenzaamheid is erger dan de grootste marteling die ik me voor kan stellen... en daarom kan deze zogenaamde vleselijke liefde veel meer betekenen dan een klopje op je rug...
in het rijk der blinden is een oog de koning...
maar dat geld voor iedere bevolkingsgroep...

Gelukkig schrijf je zelf al: vleselijke liefde. Er is dan dus sprake van liefde tijdens de seks. Als je seks hebt met iemand waar je geen liefde voor voelt kun je alsnog erg eenzaam zijn..... Of begrijp ik je reactie niet goed?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 15-09-2009, 06:31:39 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-03-2008, 14:03:37
Berichten: 141
mijn sexuele energie is bij mij ook heilig,..

want ik voel me zelden sexueel tot iemand aangetrokken, maar als ik me dat wel voel dat is het ook erg intens een tripgevoel. En heb ik echt het gevoel dat de energie door de lucht knalt. ik kan het in een zekere zin onder drukken, omdat ik een gelukkig gezin heb en dat is mij meer waard dan mijn bijuitzondering sexuele extase.

ik heb laatst wel een hele extreme sexuele energie gevoeld voor een papa van een vriendinnetje, dat was zo heftig.

nu vallen alle kwartjes en is echt heftig voor mij.

lees deze topic maar eens

viewtopic.php?f=10&t=11420

liefs,

smartie

_________________
I'm like a phoenix, rising from the ashes. But i'm getting prettier every time i burn up


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 15-09-2009, 14:41:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
Citeer:
Hier komen we aan bij een ander onderdeel van lust.
Als lust compleet 'OK' is, wat dan bij ongewenste lust? Verkrachting.
Bijzonder veel mensen hebben hier al mee te maken gehad mijns inzien.
Deze vorm van seksualiteit, puur op het dierlijke niveau wat is dit dan?
Er is wel een onderscheid te maken in opgewekte lust en die niet onder controle hebben,
of lust gewoon gaan botvieren op elk willekeurig "offer".


tot nu toe hebben we gesproken over lust en liefde in een manier die voor beide (of meerdere natuurlijk) deelnemers als gewenst wordt ervaren.
de lust die bij verkrachting een rol speelt is echter niet wederzijds, en zelfs destructief. en dat maakt die lust bij voorbaat al niet ok lijkt me.

overigens kan het ook nog zo zijn dat bij verkrachting de seksuele lust niet eens zo'n grote rol speelt, alswel het gevoel van macht en controle of andere achterliggende drijfveren wat zich uit in de vorm van seksuele mishandeling. maar dat is weer een heel andere discussie lijkt me.

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: fout
BerichtGeplaatst: 15-09-2009, 14:41:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
fout

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Laatst gewijzigd door Teun op 15-09-2009, 14:47:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: fout
BerichtGeplaatst: 15-09-2009, 14:41:40 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
fout

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Laatst gewijzigd door Teun op 15-09-2009, 14:48:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 15-09-2009, 19:48:50 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Gretver, heb ik weer niet de mogelijkheid om op alles te reageren wat ik heb gezien.... :evil:

Avuso schreef:
Gelukkig schrijf je zelf al: vleselijke liefde. Er is dan dus sprake van liefde tijdens de seks. Als je seks hebt met iemand waar je geen liefde voor voelt kun je alsnog erg eenzaam zijn..... Of begrijp ik je reactie niet goed?


Hmz... deels waar, deels onwaar...

Ik bedoelde in eerste instantie met de "vleselijke liefde" de seksuele daad zonder emotionele betrokkenheid al kan je deze uitspraak zeer gemakkelijk op een andere manier interpreteren.

Ik bedoelde in eerste instantie dat seks zonder liefde een tijdelijke surrogaat kan zijn...

Maar als je er op lange termijn naar kijkt geeft ook deze soort (de vleselijke) liefde geen verlichting aan eenzaamheid :)

Het blijft een zeer lastig onderwerp (voor mij iig) omdat ik er (wellicht té) veel kanten aan zie...

BTW Teun, wassup?? wat is er fout??

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Laatst gewijzigd door truitje op 16-09-2009, 09:11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 04:39:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
never mind, foutmelding bij plaatsen, en dan wordt de post toch geplaatst. had dus 3 keer dezelfde post staan. heb al een verzoek van verwijdering ingediend.

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 17:11:53 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Okay, een interessant onderwerp!

Om te beginnen mijn complimenten aan de schrijvers voor het bespreekbaar maken van dit onderwerp en de openheid die hier een plaatsje krijgt.

Tja, wat heb ik nog te melden dat al niet gezegd is. Eerst maar eens wat reacties:


Citeer:
[...] seksualiteit in een spiritueel daglicht [...]
Gezien de puriteinse houding van de gemiddelde Nederlander: mag dat ook nachtlicht zijn? :mrgreen:

Ik begrijp inmiddels wat Beireke bedoeld met 'Seksuele energie is wat mij betreft iets "heiligs" ' dus daar zal ik niet op reageren.

@ Truitje:

Citeer:
Eindelijk weer eens iets over mijn favo discussieonderwerp
En ik altijd maar denken dat jij zo'n nette, degelijke en decente jonge dame was.

Eigenlijk vind ik hetgeen Truitje in haar eerste reactie schrijft wel mooi en goed passend bij mijn eigen mening over dit onderwerp.

Ik heb meerdere mensen gekend die hun seksuele behoefte of seksuele driften ONDERDRUKTEN omdat ze dat niet vonden passen bij hun spirituele ontwikkeling en net als wat ik ook zie bij bepaalde geloofsstromingen, zie je dan enorme frustraties ontstaan en (met een beetje pech) de 'beheersing' uiteenspatten in excessieve seksuele belevingen of zelfs misbruik (in welke vorm dan ook). Dat DAT niet de weg is, mag helder zijn.
Natuurlijk hoef je ook niet aan ALLES toe te geven, het hebben van zekere grenzen lijkt me zinnig, zoals Vyu ook zegt:
Citeer:
Vanuit mijn culturele bril bezien zie ik dat echter het liefst gebeuren in een monogame context.
met het hele stuk daarna onderschrijf ik graag. Voor zover mij bekend, lopen alle experimenten met vrije seks op een gegeven moment toch stuk en blijkt telkens weer dat (binnen grenzen) een monogame context het meest kans van slagen heeft.

Daarnaast heb ik ook mensen gekend die eerder richting 500 contacten gingen of plat gezegd: gewoon rond-neukten. Tja, ook die zag ik er niet gelukkig van worden (hooguit wat leuke ziektes oplopen) en uiteindelijk evenveel (alleen anders gerichte) frustratie opbouwen. Ook dat blijkt dus niet te werken.

Dat vanuit onze kerkelijke voorouders het hele onderwerp seks en seksualiteit tot een taboe is verworden mag helder zijn. Mijn visie daarop is: "als je het spel niet speelt, bemoei je dan ook niet met de regels", ofwel: laat de kerk (geloof in het algemeen) en de paus (en andere zogenaamde kerkelijke hoogwaardigheidsbekleders) zich bezig houden met kerkelijke zaken, dan hebben ze al genoeg te doen.

Evenals Truitje ben ik van mening dat seks in vele vormen bestaat en het uitsluitend richten op tantrische ervaringen zal absoluut tot teleurstellingen leiden. Soms kan gewoon genieten van simpele seks, een 'vluggertje' of 'nooner' even lekker zijn. Bedenk dat seks zeker niet alleen bedoeld is voor 'het maken van leven' maar het zeker ook (zoals Vyu ook aanhaalde) een functie heeft in zowel de geestelijke maar ook lichamelijke gezondheid.
Wat dat betreft heeft de 'one-night-stand' (wel of niet na discotheek bezoek) en zelfs een bezoek aan een prostituee heel goed mogelijk een positieve functie. Of daarmee de behoefte aan 'liefde' of 'geliefd worden gevonden' wordt bevredigd (beetje lastige woordkeus in deze context) maakt helemaal niet uit.
Zelfs 'ranzige seks' kan wat dat betreft ene bepaalde functie vervullen. Het is toch maar wat je OP DAT MOMENT zoekt of nodig hebt?

Kijkend naar een paar decennia geleden, vond seks allen in het donker onder de dekens plaats (en persoonlijk vind ik het bijna een wonder dat daarmee de bevolking zo gegroeid is, even los van de niet beschikbare voorbehoedsmiddelen). Tegenwoordig zal iedereen het er over eens zijn, dat seks gewoon MAG en niet beperkt is tot het bed met het licht uit. Het mag overal en (voor zover daar overeenstemming tussen de partners over is) alles mag. Toys zijn bijna bij AH te koop en er wordt open over gesproken.
We mogen wel stellen dat dat een verbetering is en ze heeft helemaal niet geleidt tot de verwachte excessieve seks die bijvoorbeeld de kerken voorspelden.

Citeer:
Men zegt dat mannen meer gericht zijn op visuele stimulaties, waar vrouwen zich meer richten op verschillende fantasieën. Ik moet zeggen dat ik niet weet hoeveel waarheid hierin zit. Ik houd er ook van naar een mooie man te kijken... maar dat alleen is niet genoeg. (Interessant)
Ik vraag me af of er wel zo veel verschil is als beweerd wordt. Ik kijk persoonlijk ook graag (maar dan naar vrouwen) maar dat is zeker niet 'genoeg' voor het aangaan van contact. Daar komt ook fantasie bij en een heel beeld van wie de betreffende persoon is. (hm, blijkt lastig te omschrijven).

Het stuk van Vyu valt verder weinig over te zeggen: Zoals gewoonlijk omschrijft het mooi een groot aantal onderwerpen seks betreffende en geeft het een mooi verhelderend beeld.

Wat de reactie van Avuso betreft:
Citeer:
Als er tijdens de erotische ervaring geen of weinig liefde bij komt kijken kan dat denk ik niet bevorderlijk zijn voor de relatie en de eigenwaarde van een of beide partners.
dan denk ik meteen aan de reactie van Teun:
Citeer:
de spirituele waarde van seks lijkt me afhankelijk van met welke intentie je erin gaat (ongelukkige woordkeuze :p)
en zelfs dan: niet alleen de spirituele waarde: ELKE waarde. Maar dat hoeft niet in te houden dat het niet bevorderlijk is voor de eigenwaarde van de partners (meestal juist wel) en aangezien het veelal geen 'relatie' is in de zin van een wat langer durende relatie is de waarde voor de relatie natuurlijk helemaal niet van belang.


Ten slotte: ik wilde nog reageren op een paar van de latere stukjes maar tot mijn verbazing zie ik ze niet meer. Lijkt wel of er een paar reacties opeens verdwenen zijn. Aangezien ik niet kan reageren noch quoten op/uit iets wat niet meer bestaat, laat ik het hier maar even bij.

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 18:12:44 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
DT schreef:
Wat de reactie van Avuso betreft:
Citeer:
Als er tijdens de erotische ervaring geen of weinig liefde bij komt kijken kan dat denk ik niet bevorderlijk zijn voor de relatie en de eigenwaarde van een of beide partners.
dan denk ik meteen aan de reactie van Teun:
Citeer:
de spirituele waarde van seks lijkt me afhankelijk van met welke intentie je erin gaat (ongelukkige woordkeuze :p)
en zelfs dan: niet alleen de spirituele waarde: ELKE waarde. Maar dat hoeft niet in te houden dat het niet bevorderlijk is voor de eigenwaarde van de partners (meestal juist wel) en aangezien het veelal geen 'relatie' is in de zin van een wat langer durende relatie is de waarde voor de relatie natuurlijk helemaal niet van belang.
Weer even een extreem voorbeeld. Als iemand seks heeft met een ander omdat hij/zij er dan bij hoort en de ander komt daar achter dan is dat goed voor de eigenwaarde? Lijkt mij eerder dat iemand zich dan "gebruikt" voelt. De gene die dan iemand anders "gebruikt" heeft zal wellicht nergens last van hebben maar als hij/zij dit trucje maar vaak genoeg herhaald levert het vanzelf problemen op.

Verder bedoel ik met liefde niet perse hetzelfde als verliefd zijn. Had in een van mijn vorige berichten expres al de Van Dale geciteerd dus doe het gewoon nog een keer :)

Citeer:
lief·de de; v -s, -n
1 warme genegenheid: tussen die twee was het ~ op het eerste gezicht; (de) ~ bedrijven seks hebben
2 oprechte en warme belangstelling; het prijs stellen op: ~ voor de kunst
3 voorwerp van liefde: zijn eerste ~


Wat ik dus bedoel is dat men niet verliefd hoeft te zijn maar er moet wel oprechte belangstelling aanwezig zijn. Het moet niet zo zijn dat de seks alleen voor jouw wat moet opleveren. Het gaat om geven en nemen. Dus met liefde bedoel ik eerder iets wat op naaste liefde lijkt dat dat ik de emotie bedoel. De emotie is uiteraard nog beter maar is niet noodzakelijk.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl