Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:35:18

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 20-07-2010, 14:47:58 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Vaccineren:
Wikipedia schreef:
Een inenting, ook wel vaccinatie genoemd, dient ter training van het afweersysteem van een persoon tegen bepaalde infectieziektes. Hierdoor is de gevaccineerde beter bestand tegen de ziekteverwekker waartegen het vaccin beschermt


Welke vaccinaties hebben jullie gehad? en wat vinden jullie ervan?
Heb je later in je leven ook vaccinaties gehad tegen minder voorkomende ziekten? Was dit je eigen keuze? Welke afwegingen heb je hierbij gemaakt?

Mijn vragen komen naar aanleiding van een reeks vaccinaties die ik voor mijn werk heb laten zetten tegen Hepatitis B. Ik heb de kuur nu afgemaakt maar bedenk me eigenlijk net dat ik dit grotendeels uit angst en indekken heb gedaan. En niet uit persoonlijke overtuiging.
Als ik mij niet had laten vaccineren had ik een brief moeten ondertekenen dat ik mijn organisatie niet zou aanwijzen als schuldig aan mijn, op het werk verkregen, ziekte. Begrijpelijk maar interessant hoe het mijn afweging heeft beïnvloed.

Duss... Ben benieuwd!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 20-07-2010, 15:32:41 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik vond de prijs voor mijn vaccinaties wel redelijk om eerlijk te zijn; 100 euro voor drie prikken.
Het wordt bij mijn werk aangeraden om in te enten tegen Hep. B i.v.m. bijten/spugen wat redelijk frequent voorkomt. Ik ben achteraf gezien het wel eens en denk dat ik, als ik meer tijd had genomen voor afweging ik ook tot de conclusie zou zijn gekomen me te laten vaccineren. Ik verbaas me alleen over de manier waarop ik, bijna slaafs, mij direct heb opgegeven voor het programma.

Wat betreft de discussie over de farma's... tja...
Ik ben het grotendeels met je eens maar wat had je bijvoorbeeld in mijn geval gedaan? Of als je op reis gaat naar een ver/tropisch land? Ben ik ook benieuwd naar.

Dank voor je uitgebreide reactie!
Ik ben benieuwd naar de mening van iedereen, onderlegd of uit gevoel.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 20-07-2010, 16:02:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Hihi, jammer genoeg 'hoort' het wel een beetje bij het vak.
Ik heb ook geleerd hoe ik fysiek moet ingrijpen bij escalatie. Evt. blauwe plekken die daarbij komen 'horen' er ook bij. Het komt samen met de gedragsproblematiek. Als jij ooit met dit soort jongeren zal gaan werken zal je (wellicht minder dan in dit werk) ook te maken krijgen met dit soort cliënten.
En wat betreft het glazen wandje. Kan jij je voorstellen hoe een glazen wand zou fungeren in een tehuis? Niet bepaald bevorderlijk voor de vooruitgang van de cliënt dunkt me. Als ik deze risico's niet had gewild had ik de baan niet moeten nemen. Maar dat geld ook voor glazenwassers, constructiewerk, tandartsen, chirurgen, verpleegkundigen enzovoorts enzovoorts.

Wat ik wel lastig vind is dat mijn werk het zo stellig maakt dat het nodig is. Ik begrijp dat ze zichzelf willen indekken, en ik begrijp dat er in het verleden vast wel voorvallen zijn geweest. Ik had ook wel bedenktijd kunnen nemen maar zag dit formulier zo bij het invullen van al het papierwerk en dacht: "he getver, laten we dat maar doen als je het zo stelt!"

Ik ben voor vaccinaties als ze je kunnen beschermen tegen een slecht- of ongeneselijke ziekte waarop een verhoogd risico is. En om eerlijk te zijn begrijp ik het van de zorgverzekeringsmaatschappijën dat zij zeggen "Ja, je hád het kunnen voorkomen, je wist dat je verhoogd risico liep en hebt je keuze gemaakt". Je maakt dan dus ook een keuze voor de ziekte mocht die komen.

Aan de andere kant ben ik wel in de overtuiging dat vaccineren gevolgen heeft op het lichaam. Wat precies weet ik niet maar het moet invloed hebben op het immuunsysteem. Al merk ik bij deze prikken geen bijwerkingen (behalve een zware arm van de prik zelf, maar dat is de spier die een beetje verkrampt)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 22-07-2010, 23:26:29 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik zou het ook prettig vinden als de bijwerkingen en eventuele gevolgen beter duidelijk zouden worden gemaakt voordat ik ergens in wordt gejaagd door angst en regelgeving.

Zoals ik al zei zou ik over mijn vaccinatie uiteindelijk wel tot vaccineren zijn overgegaan, maar het geeft zo'n zure nasmaak nu ik terugkijk.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 09-08-2010, 15:35:00 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Je wilt echt niet dat ik serieus ga reageren ... :shock:

Vaccinatie is nogal mijn stokpaardje en ik ben er al heel wat jaar mee bezig ...
Breek me de bek niet open zou ik zeggen.

Heel kort alvast even:
Vaccinaties doen NIET wat ze beloven te doen.
- Volgens opgave van de fabrikanten zouden vaccinaties je moeten beschermen tegen besmetting EN de ziekte. Het eerste doen ze in het geheel niet en het tweede maar incidenteel in beperkte mate.
+ Je kunt gewoon besmet worden en omdat je minder ziekteverschijnselen vertoont blijf je doorgaans doorlopen en besmet je veel meer mensen als wanneer je niet gevaccineerd was. Ergo is een hele simpele conclusie dat epidemieen niet ontstaan door niet-ingeentte mensen (bv bible-belt bewoners) maar vooral door gevaccineerden!
+ Ondanks vaccinatie kun je gewoon de ziekte krijgen. In een aantal gevallen met minder verschijnselen maar dat maakt het alleen gevaarlijker.
- Vaccinaties werken absoluut NIET levenslang. Het mooiste voorbeeld daarvan is te zien bij de Rode Hond (gevaarlijk tijdens de zwangerschap van vrouwen). De huidige generatie vrouwen is 99% ingeent tegen RH (behalve Bible Belt) en toch heeft nog geen 30% van die vrouwen afweerstoffen in het bloed als ze voor zwangerschapscontrole komen. Daarbij blijkt dat van die 30% bijna iedereen gewoon de RH heeft doorgemaakt en DAARDOOR geimuniseerd is.

Er bestaat overigens geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat de daadwerkelijke werking van vaccinaties aantoont. Er bestaat wel onderzoek waarbij verschillende vaccins tegen dezelfde ziekte worden vergeleken maar een fatsoenlijk placebo gecontroleerd dubbelblind onderzoek is van geen enkel vaccin beschikbaar. De werkelijke werking is afgemeten aan het feit dat sinds de start van de vaccinatie het aantal ziektegevallen is teruggelopen. Maar ... een paar jaar daarvoor is het verbeteren van voeding en hygiene gestart en zoals ieder weldenkend mens weet, heeft DAT enorme invloed op zekteoverdracht. Opmerkelijk is dan ook, dat ondanks het stijgen van de dekkingsgraad (het percentage gevaccineerden) het voorkomen van ziekten helemaal NIET meer is gedaald!

Overigens: Gevaccineerd worden terwijl je al besmet bent kan uitermate gevaarlijk zijn en leidt vaker tot catastrofale bijwerking dan welke ziekte dan ook doet. Van bijna alle kinderziekten bijvoorbeeld is bekend dat het aantal sterfgevallen door het meemaken van de ziekte KLEINER is dan het aantal sterfgevallen als gevolg van de vaccinatie!

Tja ... Big-Brother-Farma moet nu eenmaal verdienen en zolang BBF verdient, verdienen klaarblijkelijk heel veel andere/invloedrijke mensen ook.

Mijn persoonlijke mening over vaccinatie?
Ik ben helaas in mijn jeugd gevaccineerd tegen alles wat maar mogelijk was maar heb daarnaast ALLE kinderziekten gewoon meegemaakt. Ik ben dus wel redelijk veilig maar niet dankzij de vaccinaties.
Wat mijn kinderen betreft: die worden helemaal niet gevaccineerd (zonder dat daar enig geloofsargument achter zit, gewoon omdat ik het nonsens vind). We laten ze lekker de ziektes meemaken (terug naar de mazelen-parties, de Rode-Hond-feestjes, en meer van die uitermate zinvolle oplossingen uit het verleden).

Overigens: Via het gebruik van zogenaamde Nosoden (een vorm van homeopathie) is veel effectiever op te treden tegen vervelende ziekten maar ja ... dankzij de toenmalige minister van gezondheidszorg mw. Borst zijn die verboden (maar nog wel gewoon verkrijgbaar).
Nosoden zijn tegen elke willekeurige ziekte te maken (in een week maak je voldoende voor heel Europa) en ook veilig te gebruiken TIJDENS de ziekte. Dat kunnen vaccinaties niet na doen.

Mocht iemand leesmateriaal willen over vaccinaties ... ik heb wel het een en ander liggen (ook van gerenomeerde artsen en wetenschappers).

groetjes, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 09-08-2010, 17:02:14 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
DT schreef:
Mocht iemand leesmateriaal willen over vaccinaties ... ik heb wel het een en ander liggen (ook van gerenomeerde artsen en wetenschappers).

Ja ik ben eigenlijk wel benieuwd. Kun je wat boeken aanraden waarin eea wordt verduidelijkt? Het liefst op wetenschappelijke wijze. Heb net een dik boek over de voedsel industrie gelezen (Food politics, ISBN: 0520254031) maar de medicijnmannen zijn volgens mij ook een stel laaie lichters.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 09-08-2010, 19:15:06 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ha DT,

stevige reactie... duidelijke taal.

Ik ben benieuwd, heb je iets specifiek over Hep-b vaccinatie?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 10-08-2010, 07:59:35 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
DT

in belgie mag je wel alternatieve geneesmiddelen gebruiken en heel die boel, er zijn zelfs mensen die daarvoor studeren

maar ze zijn verplicht je eerst te vragen of je bij de klassieke geneeskunde al geweest bent, in belgie is alternatieve geneeskunde moet het altijd de tweede optie zijn

wat eigenlijk soms jammer is..

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 10-08-2010, 09:56:14 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Of dat alternatieve geneeswijze een eerste optie zou mogen/moeten zijn, weet ik zo direct niet. Sommige ziektes zoals kanker zijn volgens mij niet op te lossen met alternatieve geneeswijze. Maar ik ben het ermee eens dat je als mens er de vrije keuze in moet hebben. Alleen ben ik van mening dat er voldoende betrouwbare informatie beschikbaar moet zijn om een wel overwegende keuze te maken.

En ja, als je in België kiest voor alternatieve geneeskunde, dan is er niemand die je effectief tegenhoudt. Alleen wordt het niet aangemoedigd of aangeraden. En als je ziek bent moet je nu eenmaal naar de klassieke huisarts, anders geld het doktersbewijs niet voor afwezigheid van ziekte op de werkvloer of op school. Op zich is dat al opmerkelijk dat er veel macht ligt bij artsen. Het is een verschuiving van macht van het geloof naar macht van de medische wereld. Of zie ik dat verkeerd?

Betreft de vaccinaties: voor mijn stage moest ik me laten vaccineren voor hep. A en B. Anders mocht ik mijn stage zelfs niet lopen. En eigenlijk stond ik daar zelfs niet eens bij stil of het wel goed voor me was of niet. Ik nam het gewoon klakkeloos aan. Dat op zich is al verontrustend. Ik denk zeker niet dat ik de enigste ben die het al dan niet vaccineren gewoon aanneemt, zonder er nog kritisch naar te kijken. Het zit gewoon in onze maatschappij ingebakken. Ik deed stage in een vrouwenopvangcentrum en ging met een vrouw naar Kind en Gezin. ( Kind en gezin is een organisatie van de overheid, die moeders met pasgeboren kindjes begeleid. Hier worden de vaccinaties gedaan, maar er wordt ook op gelet of het kindje goed opgroeit (tot een bepaalde leeftijd) , het wordt er gemeten en gewogen en ze geven ouders tips voor de opvoeding als de ouders vragen hebben). Ik ging er met haar naar toe en we kregen echt een hele lijst voor wat het kind zou moeten worden ingespoten. Over sommige inspuitingen had je zelfs geen keuze, het was verplicht. Ik vind dit wel een verontrustende gegeven dat je voor tegen sommige ziektes je kind MOET inspuiten, zonder dat de ouders hier kritisch mogen over nadenken en zelf de beslissing maken. De vraag is, in hoeverre gaat de overheid daarin. Wat zal het zijn over pakweg 20 jaar?

In deze maatschappij zijn we er gewoon van doordrongen van al die medische toestanden.

Als ik bijvoorbeeld denk aan de toen Mexicaanse griep, hoeveel tamtam dat daar rond gemaakt is.. niet te geloven. En ze was echt niet gevaarlijker dan een ander griepje. Aan de mensen maar aanraden om zich te laten vaccineren daarvoor. Hier heb ik bewust niet aan meegedaan. In mijn omgeving waren er mensen die de Mexicaanse griep hadden gekregen, maar het was uiteindelijk niet erger dan een andere griep. Op een week tijd, zonder zich op voorhand de laten vaccineren, waren ze er vanaf.

De angst voor de Mexicaanse griep was erger dan de Mexicaanse griep zelf was. En ja, er zijn mensen aan gestorven, maar bij andere griepen sterven ook mensen, alleen wordt dat niet uitgebreid in het nieuws vermeld.

Eigenlijk is het wel ironisch. We leven in één van de veiligste maatschappijen en tijden. Naar mijn inziens toch. En toch worden of laten we ons vaak bang maken van wat er allemaal mis kan gaan. Welke ziektes we allemaal kunnen krijgen, etc.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 11-08-2010, 08:35:50 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
De afgelopen jaren ben ik ook niet meer gevaccineerd tegen ziektes. Ik hoor mijn moeder nog zeggen wat voor onzin het toch eigenlijk is, dat het allemaal maar gedeeltelijk helpt. En ik moet zeggen, als ik hoorde waarvoor het allemaal was en dan van een aantal onderzoeken hoorde, ben ik blij dat ik niet zomaar voor bepaalde dingen ben gevaccineerd (nou moet ik wel zeggen dat ik er tot ik dit topic las nooit echt bewust bij heb stilgestaan).

Als kind ben ik wel tegen het een en ander gevaccineerd. Ik kan me niet meer herinneren voor welke ziektes dat was, maar ik meen dat het nog jaarlijks wordt gedaan voor heel veel kinderen van een bepaalde leeftijd.
Wat ik me nog wel goed kan herinneren, is dat er een paar jaar terug en heel aantal meiden zouden worden gevaccineerd tegen baarmoederhalskanker. Meiden die in 1993 geboren werden kregen er automatisch bericht van. Als een aapje uit 1992 kreeg ik er niet automatisch bericht van - ik hoorde het via mijn klasgenoten. Natuurlijk vroeg ik die middag aan mijn moeder waarom ik er niet voor werd gevaccineerd. Ze zei dat het maar deels hielp, en dat je dus nog steeds kans maakte om baarmoederhalskanker op te lopen. Het zou dus eigenlijk niet uitmaken of je ertegen ingeënt was of niet. Dat heeft nogal indruk gemaakt.

Toen de Mexicaanse griep rondging ben ik ook nergens voor ingeënt. Ik besloot gewoon dat ik niet ziek zou worden :P Is ook niet gebeurd.

Wat vind ik nou van vaccineren? Goed idee als het zeker is dat het helpt, maar ik vraag me echt af wat het nut ervan is als het maar "deels" helpt.
Ik begin me nu ook af te vragen waarom je je dan überhaupt kunt laten vaccineren... :|

Ik wil hier ook nog even op reageren:
Ewout-Vandaele schreef:
in belgie mag je wel alternatieve geneesmiddelen gebruiken en heel die boel, er zijn zelfs mensen die daarvoor studeren

maar ze zijn verplicht je eerst te vragen of je bij de klassieke geneeskunde al geweest bent, in belgie is alternatieve geneeskunde moet het altijd de tweede optie zijn

wat eigenlijk soms jammer is..

Hier is dat toch ook zo? Ik heb niet zo veel verstand van de verhoudingen tussen medische en alternatieve geneeskunde, maar ik ben heel blij dat de medische geneeskunde hier vaak als eerste optie gebruikt wordt. Ik vond het eerst ook jammer dat de alternatieve geneeskunde niet de eerste optie was in Nederland, maar als dat wel zo zou zijn, was ik nu blind geweest. De medische geneeskunde heeft mijn zicht gered en daar ben ik het eeuwig dankbaar voor.
Overigens denk ik dat je hier zelf bepaalt wat jou eerste optie is. Als je rugklachten hebt kun je er bewust voor kiezen of je liever naar een masseur of liever naar een arts gaat, dat kun je zelf het beste aanvoelen.

Correct me if I'm wrong - zoals ik al zei: ik heb niet veel verstand van de verhoudingen (verhoudingen? zeg ik dat goed?) tussen de medische en alternatieve geneeskunde hier.

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 11-08-2010, 10:15:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
ik bedoelde dat er bij sommige gevallen beter de spirituele hulp toegediend kan worden,

zoals een kind die problemen heeft met geesten, dat die niet volgestopt word met medicatie die hem halfwakker houd waardoor die niks kan, dan is het beter om de spirituele medische hulp doen, zoals magnetiseren healen enzo

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 11-08-2010, 10:16:00 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
spirituele hulp is ook alternatieve geneeskunde

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 11-08-2010, 14:48:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Dit is een interessant topic !

Zelf ben ik als kind ingeënt voor de meeste kinderziekten, behalve rode hond. Die had ik al voor ik kon ingeënt worden :-D . Zelf heb ik mijn kinderen ook laten inenten voor alle inentingen die kind en gezin gratis aanbiedt in België . Dit vanuit het geloof dat je beter kan voorkomen dan genezen, en dat ik geen zin had om een kind te verliezen aan iets waar je voor ingeënt kan worden. Echter, na het lezen van de uitleg van DT stel ik vast dat ik hier helemaal niet kritisch over heb gedacht, maar gewoon heb aangenomen wat werd verteld. Hoe dan ook, ik ben wel blij nu eens een andere invalshoek gezien/gelezen te hebben. Ik zal er over nadenken als ik de volgende keer nog eens voor de keuze sta.

Wat betreft de mexicaanse griep: dat was zo'n gedoe voor niets... Daar heb ik noch mezelf, noch mijn kinderen voor laten inenten. Sterker nog, een aantal in ons gezin heeft ze gehad, en we leven toch nog allemaal :-)


Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 11-08-2010, 19:10:37 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ewout, een vaccinatie krijg je ter preventie van een ziekte, niet om hem te genezen. Als een kind ziek is zal het niet meer gevaccineerd maar behandeld worden. Ook een interessant onderwerp, maar niet het onderwerp waar we het hier over hebben.

Naar ik lees (op verschillende sites) is er geen vaccinatieplicht in Nederland, en in België is enkel de Polioprik écht verplicht. De overige inentingen (DKT e.d.) zijn blijkbaar niet verplicht (hoewel ik hier geen overheidsteksten over kan vinden) maar worden enkel zéér sterk aangeraden.

Als dat zo is, waar miepen we dan nog om? Of heb ik oude teksten gelezen?

Als het niet zo is... Heeft iemand toegang tot duidelijke overheidsteksten de verplichting tot vaccineren?

Ik zoek nóg meer informatie!!!!
Waar blijf je DT?
:mrgreen:

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 12-08-2010, 04:27:57 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
truitje schreef:
Als het niet zo is... Heeft iemand toegang tot duidelijke overheidsteksten de verplichting tot vaccineren?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vaccinaties/vraag-en-antwoord/wat-is-het-rijksvaccinatieprogramma-rvp.html

En dat op dit tijdstip :)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl