Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:23:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 18-03-2011, 10:52:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Hi all,,

Ik wil echt zo graag stoppen of in ieder geval de helft minderen met roken.
Ik wil dit al ehm.. een jaar of langer ongeveer, en ben al een keer een halfjaar gestopt geweest een aantal jaartjes geleden maar helaas weer begonnen.
Ik rook wel zo'n 200 euro per maand aan sigaretten weg. :duh: :|
Ik ben het gewoon echt zat !!! alleen die drang naar roken is nog sterker dan de wil om ermee te stoppen.......blijkbaar... :roll:


In dit jaar wil ik gewoon echt gestopt zijn! Want k merk dat mn luchtwegen ook gewoon steeds meer protesteren, m'n lichaam is er gewoon helemaal slap en moe van zodra ik opsta, (ik weet gewoon dat dat door het roken kom)
Ik heb ook lichte astma,, en hyperventilatie (roken helpt natuurlijk niet echt dan erbij)
Ik wil het ook zodat de energie om mij heen beter is.. zuiverder..
Ik wil het me lichaam niet meer aandoen, die giftige stoffen naar binnen brengen.... maar waarom neem ik dan elke ochtend toch weer die 1e sigaret?? >.<
kijk, al kon ik maar gewoon de helft minder roken....... dat zou ik al goed vinden , of alleen op speciale gelegenheden hihi..

Ervarings verhalen graag :P hoe zijn jullie gestopt? hoe gingen die 1e paar dagen en weken
wat heeft jullie er bij geholpen? acupunctuur, yoga, misschien wel meer snoepen, sporten, nicotinepleisters noem het maar op.
:wave: :wave: :wave: :wave:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 18-03-2011, 11:48:22 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Hey,

Heel goed dat je nu wil stoppen. Zelf willen is altijd de eerste stap :) Ik heb zelf nooit gerookt maar mijn vader en vriend zijn na jaren lang zwaar te hebben gerookt nu ook gestopt. Beide zijn met groot succes gestopt met een methode die cold turkey. Het wil botweg zeggen dat je alles van de ene op de andere dag weg doet en niet meer begint en geen eigenlijk geen hulp nodig hebt.
Mijn vriend is gestopt nadat ie begonnen was met sporten. Heb heeft geholpen bij het niet denken aan de trek, lust, whatever.
Mijn vader sporte ook in die eerste periode heel veel, daarna wat minder.
Can mijn vader heb ik weinig gemerkt van afkickverschijselen, hij is altijd atp veel van huis en in die periode heb ik hem bijna niet gezien vanwege persoonlijke problemen.
Mijn vriend heeft de eerst drie werken een super kort londje gehad. Waarin ie dingen kapot heeft gegooid en hij nu dus niet erg trots op is.
Mijn vader is inmiddels al weer 5 jaar gestopt, mijn vriend nog maar 4 maanden, maar het gaat nog altijd super goed en hij zegt zelf niet meer naar een sigaret te hunkeren, maar alleen nog maar naar mij. Haha.

Veel succes in ieder geval alvast!

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 18-03-2011, 12:23:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Heyhey
bedankt voor je reactie!

goed dat je vriend en vader allebei gestopt zijn, en indd die manier is misschien wel in het begin hard en moeilijk maar werkt wel goed denk ik.
je zet in 1 x die knop helemaal om.
Ik wil het denk toch voorlopig even stap voor stap gaan doen, dus eerst de helft minderen.. en me daar echt aan houden.
Dus van 28 naar 14 sigaretten per dag, en dan nog maar 10 per dag en dan weer 5 etc. en dan gewoon in 1 x stoppen, of misschien denk ik tussendoor al van nou ik stop nu gewoon helemaal.

thanks xD

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 18-03-2011, 13:39:42 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ff snel een berichtje ;)

Buiten gaan roken scheelde bij mij echt de helft! Of het moet zijn dat je 24/7 buiten bent natuurlijk, dan heeft het nog niet veel nut haha! Maar gewoon het feit dat je iets moet 'doen' voor je peuk maakt dat je sneller minder gaat roken.

ik zal na het weekend wat meer typen..heb nu nogal weinig tijd :)

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 18-03-2011, 13:50:21 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Je sigaretten kosten je veel geld. Dit geld kun je ook in zaken steken die belangrijker voor je zijn.

En zou het niet helpen als je ze 'gewoon' niet in huis haalt? Dat is makkelijker als er vanaf blijven terwijl je ze in huis hebt :wink: . Wat je niet hebt kun je tenslotte ook niet aansteken. Zo bestrijd je het probleem vanaf de bron. Als je op die manier matigt, word je ook minder afhankelijk van nicotine na verloop van tijd.

Maar let vooral op het psychologische aspect... overtuig jezelf ervan dat je er gewoon van af wil blijven. Je gedachten willen je a) laten stoppen en b) toch door laten gaan. Focus je op a) ;).

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 18-03-2011, 18:06:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Das waar Clio..
het lastige is dat ik in mn kamer ook, dus ik zou dat inderdaad niet meer moeten doen als 1e stap, en gewoon beneden gaan roken ,
maar heb vandaag pas 4 sigaretjes op :D :D :D normaal zouden het er al 15 zijn dus ben wel trots op mezelf :D

En blackbird, ja zeker weten!! kan ik genoeg leuke dingen van doen, of lekker van sparen.
Ja i know, niet in huis halen :roll: maar dat vind ik nog best lastig hahaha..
Ik wil gewoon indd veel minder gaan roken, en dat ik op een gegeven moment gewoon helemaal ermee stop.

Ik denk dat het wel goedkomt :mrgreen:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 20-03-2011, 13:12:03 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Het schijnt dat je met Theta-healing kan stoppen met roken.
Dan halen ze geloof ik de overtuiging dat je steeds een sigaret op moet steken uit je systeem.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 20-03-2011, 13:31:45 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Ik heb t ff opgezocht op i.net, thanks voor de tip, als t me niet alleen lukt kan ik altijd kijken of dat iets voor me is.
ik wil sowieso wel ff 1 x per week acupunctuur weer erbij doen, voor het minderen en uiteindelijk stoppen met roken.

maar ik heb nu even dit bedacht, ik koop 1 pakje sigaretten (28 stuks) en daar doe ik doordeweeks mee, dus 5 dagen, dus dan mag ik 5 sigaretten per dag doordeweeks.
dan koop ik 1 pakje sigaretten op vrijdagavond en daar doe ik voor zaterdag en zondag mee.
als ik dat zou kunnen, zou het me 150 euro per maand schelen, en weet ik zeker dat ik uiteindelijk kan stoppen. of alleen op "gelegenheden" kan roken.

Ik ga hier even een soort stop-met-roken-dagboekje bij houden voor mezelf :)
:kiss:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 20-03-2011, 15:09:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
helleu!

Wat goed... :D
Boh, wist niet dat jij zoveel rookte zeg...!

Hier ben ik weer, je gewetens coach...;) en dat helemaal gratis!!! haha :lol:

Vergeet ook niet iets in de plaats van het roken te zetten. Ga na voor jou welke functie "roken" heeft voor jou en probeer hier een zo goed mogelijke passende gezonde gewoonte voor in de plaats te zetten.

Stel, roken heeft voor jou ontspanning als functie, probeer een nieuwe gezonde bezigheid waar je ook ontspanning bij bereikt te vinden. Misschien heeft roken voor joou als functie bewust met je ademhaling bezig zijn ( vanuit je klachten zou dat zelfs goed kunnen). Maak bewust tijd vrij om af en toe 5 minuutje goed ne rustig door te ademen.

Dit zijn maar voorbeelden, wees creatief en ga voor jezelf na wat werkt. Ik heb zelf met evrslaafden gewerkt en geloof dat je een verslaving nooit helemaal weg kunt halen. Je zult altijd gevoelig zijn voor hetgeen roken jou verschaft. Maar als je er iets voor in de plaats zet ( zoals de vriend van momentomori rennen deed) maak je het jezelf iets makkelijker en vergroot je de kans om blijvend te stoppen met roken...

Heel veel liefs, binnenspiegel..

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 20-03-2011, 18:47:51 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Zo, tijd om even fatsoenlijk te reageren :)

Ik kan je alleen vertellen hoe ik er de eerste keer een hele tijd vanaf ben gekomen, ik ben een tijd terug weer begonnen na 4 maanden geheel nicotine en rookvrij (ja ik ben een stomme idioot) omdat ik toen zwaar depri thuis zat en het me allemaal niet zoveel kon schelen (stom stom!) En zelf ben je ook al ooit gestopt geweest dus ik zal vast dingen zeggen die je al weet, maar toch...misschien zit er iets tussen waar je nog niet aan had gedacht..je weet maar nooit :)


Ik ben cold turkey gestopt toen die tijd. Ik had een datum geprikt en er een grote rode anti rook sticker op geplakt, dat zou mijn stopdag worden. Ik was en ben er nog steeds van overtuigd dat als je echt wilt, alle hulpmiddelen overbodig zijn. Dat is wel geheel persoonlijk natuurlijk. Ik heb een arsenaal aan kauwgom ingeslagen en ben af gaan tellen. De dag voor ik stopte heb ik nog een half pakje naar binnen gerookt :lol: Ik heb voor ik naar bed ging al de sigaretten die ik over had in stukjes gebroken en in de prullenbak gegooid samen met mijn aansteker, heb een lange douche genomen en mijn tanden gepoetst in het kader van 'dan proef ik ook geen peuk als ik wakker wordt'

Nou de eerste 2 dagen waren niet leuk, en dan niet zozeer omdat ik de nicotine miste maar de gewoonte. Bij de koffie had ik altijd een peuk, achter de computer ook enz. enz. Iedere keer als ik wilde roken pakte ik maar een kauwgommetje. Iedere keer als ik zin had in een sigaret ging ik een stuk wandelen, m,n kamer opruimen, fietsen, knutselen, maakte niet uit wat. Zin in een peuk gaat over! ( En maar kauwgom knauwen haha!)
Na een week merkte ik dat die zin in een sigaret steeds minder werd en dat ik de voordelen van het niet roken begon te merken. Je bent zelf een half jaar gestopt geweest maar hier toch ff wat voordelen op een rijtje..gewoon als motivatie ;)

-Je tanden blijven witter en je tandvlees wordt gezonder
-Je kleren en kamer stinken niet naar rook
-Je kan beter ademhalen
-Je bespaart een heeeeeele hoop geld! (Alles wat ik normaal oprookte stopte ik een maand lang in een spaarpot, daar heb ik een hele nieuwe garderobe van aan kunnen schaffen toen)
-Je huid en haren gaan er beter uitzien
-Je bent fitter en energieker
-Je hoeft nergens meer naar buiten om te roken
-Minder kans op hart en vaat ziekten

En het belangrijkste vond ik nog wel dat ik heel trots was op mezelf, dat ik toch 'zomaar' gestopt was. En ik was echt heel blij met de kauwgom!
Mocht je nou toch een keer de mist ingaan en een peuk opsteken, denk dan niet van 'ow nou heb ik het verpest ik begin maar weer gewoon' maar stof jezelf af en probeer opnieuw.

En ja idd ik ben ook weer begonnen, maar ik weet dat als ik echt WIL, ik zo kan stoppen. De redenen waarom ik dat nu niet doe zijn niet belangrijk en de helft daarvan zijn waarschijnlijk gewoon smoesjes omdat ik de wil nog niet heb om mijn nicotine vaarwel ze zeggen. Ik vind mijn verhaaltje dan ergens ook lichtelijk hypocriet, maar ik hoop toch dat je er wat aan hebt. En misschien, als je weet wanneer je eraan toe bent, stop ik met je mee ;) Kunnen we elkaar motiveren haha!

-xxx-

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 21-03-2011, 17:22:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
@ binnenspiegel :

Haiii gewetenscoachje xD :lol:

Ja Het zou indd goed kunnen dat ik door het roken bewust met m'n ademhaling bezig ben, en als ik trek heb in een sigaret kan ik inderdaad proberen om even 5 minuten ademhalingsoefeningen te doen, en dan erna mezelf afvragen of ik nog wel trek heb in die sigaret.
ik wil me meer richten op fitnissen en beweging etc. want tijdens het fitnissen merk k gewoon dat ik snel buiten adem ben , en dan denk ik echt Pff was ik maar gestopt met roken dan hield ik het veel langer vol!!

Thanks!!
Liefs Tamara

@ Clio :

Het is indd ook gewoon dat je even streng voor jezelf ben, (uiteindelijk natuurlijk juist aardig, omdat je gestopt ben whaha).
Maar ik zal het je zeker doorgeven als ik van plan ben om echt HELEMAAL te stoppen en dan kunnen we het samen proberen ja :D
Eigenlijk zou ik gewoon nu al moeten stoppen >.< !!!!
Elke keer als ik een sigaret op heb nu, denk ik WAAROMMM?? en 2 uur later neem ik weer 1 , en denk ik het weéér.

Het is wel zonde dat je weer begonnen ben, maar als je depri ben dan boeit dat je natuurlijk ook niks meer, bij mij was het precies hetzelfde toen die tijd dat ik weer ging beginnen.

Ik merk ook gewoon dat m'n huid geler word, en sowieso heb ik al vaak last van m'n ademhaling, vooral bij het net wakker worden, en dat gevoel gaat pas weer weg als ik een sigaret op heb o.0 haha weird.

Thankss!!

Liefssss

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tips om te stoppen met roken?
BerichtGeplaatst: 22-03-2011, 17:44:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
beste butterfly , ik heb eens van een oude economie leraar gehoord dat als je trek in een peuk krijgt dan moet je water drinken !
indatgeval het werkte wel voor hem want kort na die tip van doctor was ie gestopt met roken na 30 jaar is ie toch nog gestopt :mrgreen:
mijn zus kan ook nog steeds niet stoppen met roken zo hardnekkig is die verslaving zou je denken 8) .
sucess er mee zou ik zeggen !


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl