Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:18:08

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: migraine..
BerichtGeplaatst: 06-04-2011, 23:49:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
hey,

pff ik weet niet meer wat ik met die migraine aan moet hoor.
heb het gewoon 3 weken per maand, m'n nek, mn schedel, mn kaken, mn oren, ALLES doet pijn gewoon.
ga wekelijks naar de fysio maar het helpt allemaal niet echt joh.

drink 1.5 tot 2 liter water, probeer elke dag te wandelen, 2 x per week te fitnissen, maar tijdens de fitniss krijg ik et zooo erg, dat ik dat ook niet eens meer wil doen >.< maar ben aan het afvallen dus ik moet wel.

de arts in t ziekenhuis wilde me geen medicijnen geven omdat je daar depressief van kan worden, en dat ben ik al te lang geweest en dat wil ik echt niet weer, ben juist blij dat ik daaruit ben.
en ook omdat ik dan medicijn afhankelijke hoofdpijn zou krijgen.... want ik wil juist nooit iets innemen als ik migraine of spanningshoofdpijn heb.

weet gewoon niet meer hoe ik moet zitten of ligge in mn bed pff.

word dr gewoon ff schijtziek van.................... :duh: tis al zoveel jaren aan de gang en niks lijkt te werken >.<

misschien is t wel psychisch ofzo dat ik me teveel druk maak nog, ik weet het niet, maar denk eerder dat er gewoon een beknelling in mn nek zit, want hoe kan ik anders zoveel pijn hebben elke x.

heeft iemand een idee?..

xx

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 06-04-2011, 23:57:03 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Een hele dikke knuffel op deze late avond... :ahh: Meer kan ik je helaas niet bieden...

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 07-04-2011, 11:47:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
dankjewel lieverd :kiss:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 08-04-2011, 09:50:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Hey,

Ik was ff naar de opticien geweest en mn linker oog is wel stabiel maar mn recheroog is heel erg wisselvallig, en daardoor kan k wel die erge hoofdpijn krijgen elke x.
Nu ga k ff zometeen verwijsbrief vragen aan de huisarts voor de oogarts, zodat die wat verder kan onderzoeken en kan kijken of een bril misschien kan helpen.

we'll see.

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 08-04-2011, 09:54:31 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Good luck!
En sterkte!
:ahh:

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 08-04-2011, 10:21:58 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey Butterfly,

Het eerste wat me te binnen schoot is accupunctuur. Geen idee hoe het kan maar meestal zit ik heel warm als het gaat om behandeling van fysieke klachten. Het zou goed kunnen dat je een soort van verkramping in je lijf hebt waardoor bloed maar ook energetische banen bekneld raken. Hoofdpijn kan hier een resultaat van zijn. Zeker als je omschrijft in toenemende mate last van je hoofdpijn te hebben als je fysieke inspanning levert...

Goed dat je je ogen laat nakijken, hier heb ik zelf een hele poos hoofdpijn door gehad in mijn pubertijd. Nu laat ik ze regelmatig checken en ik heb ook één oog dat erg wisselt qua sterkte... ERG vervelend..!!!

Ook zou je twee maal daags een ontspannings rondje kunnen doe voor je lichaam. Opgekropte spanning (die makkelijk blokkades vormen ook voor je energetisch lichaam) kan zo minder makkelijk je lichaam verlaten...
Gewoon als je opstaat even naast je bed staan je schouders en armen los laten hangen en vanuit je knieën alles los schudden...je hoofd ronddraaien je kaken even helemaal wijd open, strekken tong uitsteken. en je rug ook even los maken door middel van buigen, strekken wat maar goed voelt...

Dit zelfde doe je ook even voor je gaat slapen.. Heioft maar 5 minuutjes te duren en wat belangrijk is voor jou vanwege je ademhaling is dat je inademt via je neus je adem even inhoud een beweging maakt uit de oefeningetjes die hierboven staan en dan weer uitademt... Door je adem even in te houden en los te laten wanneer je je beweging afmaakt zul je zien dat spanning makkelijker uit je lichaam stroomt..

Heel veel sterkte en hoop dat je hier wat aan hebt... :ahh:

heel veel liefs, binnenspiegel..

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 08-04-2011, 11:26:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Dankjewelll meid...
dat ga ik zeker even proberen

ik heb net ook weer een andere ademhalingsoefening gekregen bij de fysio, die ga ik ook savonds 8 x doen, en dan dat van jou erbij.

acupunctuur heb ik zelf al vaak gehad tegen mn migraine, het hielp wel ,zeker de eerste 2 weken had ik bijna helemaal geen hoofdpijn meer, maar erna kwam het weer wat vaker.
ik ben er mee gestopt omdat ik telkens, zodra ik op mn buik moest liggen, kreeg ik een hyperventilatie aanval omdat ik volzat met die naalden en ook in mn handen, en ik kreeg heel weinig lucht door mn neus (omdat die altijd dicht zit), en dan raak ik in paniek omdat ik me niet kan bewegen en voor m'n gevoel krijg ik heelmaal geen lucht. Maar ik ga er binnenkort wel weer naartoe, alleen dan mag ik gewoon op een stoel zitten, en dan moet het wel lukken toch!

Thankss(K)(K)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 09-04-2011, 18:10:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Nou heb ook een oefening gekregen van de opticien..
m'n oogspieren moeten teveel moeite doen om mn ogen recht te laten kijke ofsjow....
dus vandaar dat k heel veel hoofdpijn heb , zodra k ga lezen of tekenen of iets.. en k zit natuurlijk veel achter de computer óf ik teken..
dus dan moeten mn oogspieren samentrekken om gefocust te blijven en daardoor die druk en pijn in mn ogen telkens waardoor k weer hoofdpijn krijg..

dus hopelijk gaat het gewoon beter als k de oefeningen van de fysio, opticien en binnenspiegel ga doen hihi...

moet over 2 weken weer terugkomen en dan kijken of het beter gaat en anders weer wat nieuwe oefeningen, of andere testen.

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 09-04-2011, 19:12:12 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Butterfly schreef:
dus hopelijk gaat het gewoon beter als k de oefeningen van de fysio, opticien en binnenspiegel ga doen hihi...




:lol: :lol: :lol: binnenspiegel is vanaf nu een officieel erkende discipline...geweldig!

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 15-04-2011, 13:52:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Ik ga toch maar medicijnen vragen want dit is niet normaal meer, dr zit geen 1 dag tussen dat ik het niet heb, zelfs de fysio vind het maar vreemd. :duh:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 19-04-2011, 21:15:55 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-04-2011, 15:56:46
Berichten: 113
hoi,
tijdens een holistische cursus moest ik het boek de sleutel tot zelfbevrijding aanschaffen.
dit is een encyclopedie van de psychosomatiek, psychologische oorsprong-en-oplossing van 1300 ziektes.

hier staan dus ziektes en aandoeningen in en hoe je dit evt. kan verlichten/verhelpen.
dus ik heb even migraine opgezocht en daar staat het volgende over in:

Kernoorzaak:
wanneer jij je als mens afsnijdt van je moederlijke, intuïtieve gevoelsbron in jezelf, dan kan migraine ontstaan.
onvoldoende besef van je eigen waarde; jij veroordeelt jezelf naar de normen van je ouders/vrienden/kennissen, van mensen aan wie jij jezelf ondergeschikt stelt.
jij leeft helemaal niet vanuit jouw spontane natuur, je komt misschien wel echt over, maar het gaat hier om een zelf misleiding.
migraine roept je op om nu helemaal, in alle rechtvaardig te zijn wie je bent, niet zoals je hoort te zijn, of om te voldoet om andere te behagen, of om te voldoen aan de stilzwijgende verwachtingen van de mensen in je omgeving.

kernoplossing:
kom nu tot rust in jezelf, ontspan je, laat je hersennen afkoelen, geef je gans over aan een diepe rustige bezonkenheid in jezelf.
erken je eigen waarden.
wordt bewust van het harnas waarin jij jezelf verstikt, gooi het nerveus denkwerk buiten en leef naar je natuur, intuïtie.
leef niet naar de verwachtingen van andere mensen, maar vanuit jouw zijns aard.
wees niet bang niet goed genoeg te zijn, durf te leven vanuit je diepste kern!
stop met jouw zelfbeknotting, bekijk je niet langer door de ogen van anderen.
WEES JEZELF !!

Hoop dat je hier iets mee kan,
dit is dus niet de manier om er af te komen maar een hulp middel.

_________________
~Alles wat onze zintuigen waarnemen, van geestelijke ideeën tot planten, dieren en mensen, is niet meer dan een luchtspiegeling~

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 20-04-2011, 23:53:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
bedankt voor je reactie, k heb dit boek zelf ook thuiss..

maar 't klopt inderdaad wel ja...... o:)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 21-04-2011, 14:56:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-04-2011, 15:56:46
Berichten: 113
You welcome o:)
btw toen ik naar je portfolio ging voor je tekeningen zag ik dat je vanaf januari de opleiding energetisch therapeut wil gaan doen.
ben je al begonnen? en waar volg je deze opleiding, HGU toevallig?
Vorig jaar wilde ik deze opleiding gaan volgen maar vanwege mn eigen spirituele groei heb ik er voor gekozen om pas september te beginnen en anders pas januari 2012.
:wink:

_________________
~Alles wat onze zintuigen waarnemen, van geestelijke ideeën tot planten, dieren en mensen, is niet meer dan een luchtspiegeling~

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 22-04-2011, 18:06:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
ja klopt, maar heb het niet gedaan vanwege wat persoonlijke redenen ook, ik zou hem bij mn therapeut toen die tijd , die zelf ook energetisch therapeut is, gaan volgen.

k ben nog even aan het kijken wat ik nou echt precies wil gaan doen qua therapie-opleiding.. vind het lastig en het is toch wel duur zo'n opleiding...

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: migraine..
BerichtGeplaatst: 23-04-2011, 11:11:52 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-04-2011, 15:56:46
Berichten: 113
Klopt, het is inderdaad best prijzig, maar aan de andere kant het is wel een investering voor de toekomst :wink: Maar dan moet je wel zeker weten of het iets voor je is.

Zo was ik afgelopen september begonnen met een opleiding bij holos, alleen na een half jaar ging ik er steeds meer met tegen zin naar toe, inmiddels gestopt omdat het toch niks voor mij was. Deze opleiding was €2295 dus dat is een hele hoop geld weg gegooid :? :(

_________________
~Alles wat onze zintuigen waarnemen, van geestelijke ideeën tot planten, dieren en mensen, is niet meer dan een luchtspiegeling~

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl