Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:18:07

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: eczeem
BerichtGeplaatst: 11-04-2011, 19:41:15 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
ja das er lastig...

weten jullie mssn hoe dat energetich kan zitten? want wil het zo liever genezen dan met zalven...

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: eczeem
BerichtGeplaatst: 11-04-2011, 20:04:52 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Gewoon veel in de zon zitten. Wordt het vanzelf minder! :)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: eczeem
BerichtGeplaatst: 12-04-2011, 10:09:40 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Gigo Valonka.

Ik heb dit al een keer geschreven, ik gebruik voor mijn exzeem de laatste tijd zuurvrije vassaline en bij mij werkt het heel goed en nu ben ik jij niet en werkt het misschien ook niet bij jou, maar ik wilde je het wel vertellen.

Groeten H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: eczeem
BerichtGeplaatst: 12-04-2011, 10:50:28 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
Wortelbrood schreef:
Gewoon veel in de zon zitten. Wordt het vanzelf minder! :)


das helemaal waar, in de zomer verdwijnt het helemaal en in de winter komt het terug.
en aan die zon kom ik zeker want ik werk als plantenteler altijd buiten.
:P alsnog bedankt voor de tip!!

H@ns. schreef:
Hoi Gigo Valonka.

Ik heb dit al een keer geschreven, ik gebruik voor mijn exzeem de laatste tijd zuurvrije vassaline en bij mij werkt het heel goed en nu ben ik jij niet en werkt het misschien ook niet bij jou, maar ik wilde je het wel vertellen.

Groeten H@ns.


nou ik heb welluns vasseline gebruikt paar jaar geleden en het werkte wel alleen alles wordt er zo vies van. en ben niet echt iemand van de zalven. ik zit nu aan de hormoon zalf en dat werkt goed. maar dat is tijdelijk. ik zoek eeen manier waarop ik het nooit meer kan krijgen. (ja das lastig)
ook bedankt voor de tip!! :wink:

ik heb welluns gehoord dat eczeem een gevolg is van innerlijke onrust. en zelf heb ik het vermoeden dat de bron dus in me romp zit want als ik het vanuit de reflexologie bekijk komt het eczeem juist op die plekken voor die in verbinding staan met me romp.
alleen het probleem is dat ik de bron (als die er is) nog niet kunnen vinden...
(dat kan komen omdat ik niks anders ben gewend)
vandaar dat ik denk dat je het kan oplossen via gedachtekracht of/en energetische manier......

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: eczeem
BerichtGeplaatst: 12-04-2011, 11:12:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Ik weet dat bepaald voedsel eczeem als reactie kan oproepen... kan bij iedereen verschillend zijn, buurmeisje krijgt eczeem na het eten van kiwi, een ander weer van chocola...

Het is zo dat zonnestralen indd eczeem kunnen verminderen maar ja, dan ga symptoom bestrijden en als ik gigo goed begrijp probeer je de oorzaak te doorgronden om de eczeem voor te blijven...

Hoe het energetisch zit zou ik niet voor 100% durven zeggen, wel heb ik vermoedens.. ( weet niet hoe blij ik je daar mee kan maken... :wink: )

eigenlijk is een eczeem een teken dat er een teveel of een tekort aan iets is. ( teveel contact, teveel stoffen waar het lichaam allergisch op reageerd, of juist te weinig zonlicht te weinig ... you get the point..)

Dus je zou kunnen spreken van een disbalans. Energetisch is dit denk ik vaak ook terug te zien. Mensen die in stress verkeren ( een teveel aan spanning,.. weer een teveel, snappie) vertonen ook meer eczeem dan doorgaans...
Hoe dit prcies zit en hoe je dit dus ook kunt aanpakken bij de kern van het probleem zou ik je niet kunnen zeggen want daarvoor zou ik energetisch healer/ therapeut moeten zijn...en dat ben ik niet ( helaas).. :)

misschien dat je toch iets kunt met deze info en ik zou zeggen kijk eens in de buurt of er niet iemand is die een praktijk heeft in deze richting. Je kunt altijd eens proberen, bevalt het niet kun je meteen stoppen, en je hoeft ook geen verantwoording af te leggen...maar ja, proberen kan nooit kwaad, toch?

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: eczeem
BerichtGeplaatst: 13-04-2011, 01:00:58 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Wat ik ooit op mijn (antroposofische) opleiding heb meegekregen zijn huidproblemen in verband te brengen met de begrenzing tussen binnen en buitenwereld.


Als je de huid ziet als de grens tussen binnen- en buitenwereld kan je aan de fysiologische eigenschappen van de huid bepaalde waarden toe-eigenen.

Laat de huid (meerdere) tekenen van verstoptheid/verdichting zien. (Overmatig eelt, slecht doorbloedde huid, vettige huid, veel puisten) is er een probleem van binnen naar buiten. Datgene wat binnen zit komt niet goed (genoeg) naar buiten.

Laat de huid (meerdere) tekenen van verdunning zien. (schilferende huid, een doorzichtige huid, droge huid, eczeem, onverklaarbare wondjes) dan is er sprake van een probleem bij het tegenhouden van zaken die van buiten naar binnen komen.

Het is altijd interessant bij problemen met de huid te kijken naar de manier waarop de ademhaling en het eetpatroon zich gedraagt. Komen kenmerken overeen kan je zekerder zijn van de oorzaak van het probleem.

Dit is overigens enkel wat ik heb gehoord op mijn opleiding. Het hoeft niet de waarheid te zijn. Ik vind het in ieder geval altijd interessant om fenomenologisch te werken. Dus: wat zie ik? wat voel ik? wat hoort hierbij? En dan pas conclusies te trekken.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl