Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:12:42

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-12-2012, 23:56:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-12-2012, 22:53:26
Berichten: 4
Hoi!

Ik vroeg me af wat jullie denken bij de vraag ''wat is houden van?''
Een voorbeeld wat ik bij een geliefde gevoeld heb: dat je elkaar in de ogen kijkt alsof je in een kring van vuur zit. Je voelt het borrelen en zegt IK HOU VAN JOU! zoo veel!, je bent geweldig laat me je hele lichaam kussen van top tot teen!. Of dat je volledig vredig naast elkaar koffie zit te drinken, Kan ook heerlijk zijn waar je het houden van elkaar intens kan voelen.
Jullie voelen vast wat ik bedoel. Maar als je het wil begrijpen dan kom ik er niet uit. Misschien moet je dat ook helemaal niet willen, het voelen er van is ook genoeg. Maar toch leek het me wel een leuk topic.

Houd je van iemand als je veel met elkaar gedeeld heb?
Kan je ook van iemand houden als je niet van jezelf houd? Of zijn die relaties gedoemd te mislukken?
Als je eenmaal van iemand houd is dat dan voor altijd?
Als je van iemand houd houd de ander dan ook van jou? (wederkerigheid)

Aardig wat vraagjes. Gelukkig is het er! Ik hou er van! :hart:

Remember if nobody loves you, you can always love yourself :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-12-2012, 15:02:46 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
Mijn interpretatie:

Houd je van iemand als je veel met elkaar gedeeld heb?

Niet noodzakelijk, maar het gebeurt wel veel. maar in plaats van houden van kan er ook vriendschap en respect groeien. Anderen groeien door gedeelde ervaringen juist uit elkaar. Veel dingen delen helpt, maar is geen garantie.

Kan je ook van iemand houden als je niet van jezelf houd? Of zijn die relaties gedoemd te mislukken?

Ookal houd je niet van jezelf, je bent wel degelijk tot liefde in staat.
Of dergelijke relaties stand houden is de vraag, want als jij niet van jezelf houdt, hoe kun je dan de liefde van je partner ontvangen?
Want je kan dan niet begrijpen hoe zij van iets kan houden waar jij geen liefde voor voelt.
Dat zal naarmate de relatie vordert een steeds groter probleem worden.

Als je eenmaal van iemand houd is dat dan voor altijd?

Op het moment zelf denk je van wel, maar het is geen garantie.
Ookal hoopt iedereen dat het voor altijd is, een dergelijke liefde is maar voor een paar gelukkigen weggelegd naar mijn mening.
Maar dat betekent niet dat je moet stoppen met proberen.

Als je van iemand houd houd de ander dan ook van jou? (wederkerigheid

Zeker niet.
Het is geen gelijk oversteken, liefde onttrekt zich aan elke vorm van logica en redenatie.
vergeet niet dat enkele van de hoogst gewaardeerde literaire werken zin geschreven toen de schrijver een gebroken hart of een onbeantwoorde liefde ervoer.

Je hoofdvraag:
Je kunt liefde een heel eind verklaren en rationaliseren, maar uiteindelijk blijft het iets grilligs, ongrijpbaars en onbegrijpelijks.
Hoe ver de mens ook komt, ik denk niet dat iemand het fenomeen liefde ooit compleet zal begrijpen, omdat het zich simpelweg niet laat beredeneren door onze manieren van denken en analyseren.
En misschien is dat juist hetgene wat de liefde zo mooi maakt.
Analyseer niet, maar geef je er aan over.

Hoe ik houden van definieer?

Blijdschap puur door aan iemand te denken, warmte door iemands aanwezigheid, het gevoel dat niets er meer toe doet omdat ik bij haar ben.
En dat zonder die persoon mijn leven aan waarde verliest.
En dat ik alles in de wereld inclusief mijzelf op zou geven, opdat zij gelukkig kan zijn.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-12-2012, 17:34:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-12-2012, 22:53:26
Berichten: 4
Mooie antwoorden :)

Hoe ik houden van definieer?

Blijdschap puur door aan iemand te denken, warmte door iemands aanwezigheid, het gevoel dat niets er meer toe doet omdat ik bij haar ben.
En dat zonder die persoon mijn leven aan waarde verliest.
En dat ik alles in de wereld inclusief mijzelf op zou geven, opdat zij gelukkig kan zijn.[/quote]

Hier kan ik mezelf ook goed in vinden. Uit liefde kan je jezelf ook opgeven voor de ander ja. Heb ik niet zo lang geleden helaas moeten doen. Ik heb mezelf toen aan de kant gezet voor 2 maanden maar dat was echt niet leefbaar. totdat je diep ongelukkig bent en gewoonweg op bent moet je voor jezelf kiezen. Dit doe je(ik) sowieso wel als je van iemand houd wil je tot het bittere eind gaan.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl