Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 03:13:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-05-2006, 09:09:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-02-2006, 13:10:55
Berichten: 81
Weet iemand hoe dit zit. ik heb al een aantal maanden last van mijn onder rug, dit in het teken van het basis van het bestaan, althans heb ik zo vernomen...

Nou is mijn vraag weet iemand of als je het lichamelijk oplost je de geestelijke problemen die erbij horen ook minder maakt?! Dan bedoel ik niet met paracetamol zodat je het niet meer voelt maar in dit geval met massage?!

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg.. :roll:

_________________
Nicole


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-05-2006, 09:53:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
ik denk helaas dat je niet kan stellen dat dit zo is.
de pijn kan over zijn maar het geestelijke probleem zal er nog wel zitten.

andersom is het wel zo, als je ervoor zorgt dat het geestelijke probleem verholpen wordt dat de lichamelijke klachten ook kunnen verdwijnen.

_________________
u.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-05-2006, 11:23:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
Ik ben van mening dat het twee kanten op werkt. Het lichaam staat in verband met de geest, maar ook andersom: geest met lichaam.

Dat betekent dus dat wanneer jou lichamelijke klachten ' opgelost' zullen zijn je geestelijke klachten ook zullen verminderen, er valt dan namelijk een last van je af. Maar door je lichamelijke problemen aan te pakken wil dat niet zeggen dat je geestelijke problemen daarmee ook opgelost zijn. Het zal verminderen in een bepaalde mate (afhankelijk in hoeverre de lichamelijke klachten jou geestelijk beinvloedde).

Liefs,

SupernovA

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-05-2006, 12:42:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-02-2006, 13:10:55
Berichten: 81
SupernovA schreef:
Ik ben van mening dat het twee kanten op werkt. Het lichaam staat in verband met de geest, maar ook andersom: geest met lichaam.

Dat betekent dus dat wanneer jou lichamelijke klachten ' opgelost' zullen zijn je geestelijke klachten ook zullen verminderen, er valt dan namelijk een last van je af. Maar door je lichamelijke problemen aan te pakken wil dat niet zeggen dat je geestelijke problemen daarmee ook opgelost zijn. Het zal verminderen in een bepaalde mate (afhankelijk in hoeverre de lichamelijke klachten jou geestelijk beinvloedde).

Liefs,

SupernovA


Ja zo'n vermoedde had ik dus ook al... thx voor jullie reacties!

_________________
Nicole


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-05-2006, 13:00:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-12-2005, 10:44:34
Berichten: 53
Locatie: Heerenveen
Waarom denk je dat jouw rugpijn een geestelijke oorsprong heeft?

_________________
- Er is alleen leven, opgang en ontwaking -
Jozef Rulof


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-05-2006, 13:00:59 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Je moet altijd kijken naar de bron van je klachten.
En zoals jij het stelt zijn er dus geestelijke klachten waar vanuit de lichamelijke zijn ontstaan ;)

Je problemen hebben te maken met een blokkade in je stuitchakra.

Misschien heb je hier wat aan:
* De Stuitchakra *:
Sexualiteit en aarding, d.w.z de afvoer van afgewerkte, maar ook van vuile en dus negatieve energie; tevens het goed met de beide benen op de grond staan.
Is deze chakra geblokkeerd, dan zal men zich wat gedesorienteerd voelen, omvallerig, onhandig, emotioneler en overgevoeliger.
Lichamelijke klachten kunnen ontstaan als de blokkade niet opgeheven wordt, maar zeker ook als de oorzaak van de blokkade blijft bestaan. Een blokkade van deze chakra is dan ook vaak het gevolg van een psychisch-emotionele toestand of situatie waar iemand in verkeert.
Lichamelijke klachten kunnen zich uiten aan de benen, voeten, knieën en onderrug.

Voorbeeld:
Iemand is om wat voor reden dan ook letterlijk uit het veld geslagen of iemand heeft erge moeite met de realiteit. Ook kan het zijn dat iemand in een fantasiewereld leeft, en dus niet met de beide benen op de grond staat; in de volksmond wordt zo iemand vaak als zweverig aangeduid.
Ook kan het zijn, wat vaak voorkomt, dat letterlijk en figuurlijk de grond onder iemand's voeten vandaan is geslagen. Dan is iemand letterlijk en figuurlijk de bodem, de grond onder de voeten kwijt. Dit kan voorkomen bij mensen die te lang in een bepaald spanningsveld zijn, waar ze zelf niets aan kunnen veranderen, maar zeer zeker ook als gevolg van een traumatische ervaring, en wel dusdanig dat ze de weg letterlijk en figuurlijk kwijt zijn.
Ook stress en drukte, en wel zo, dat men geen tijd meer voor zichzelf en de zo broodnodige ontspanning heeft, kunnen er voor zorgen dat deze chakra geblokkeerd raakt. Men verliest ook weer letterlijk en figuurlijk zichzelf, het contact met de aarde én met zichzelf, dus ook weer de bodem onder de voeten.
Invloeden van buitenaf, zoals bijv. het feit dat iemand je letterlijk en/of figuurlijk onderuit probeert te halen, kan er ook voor zorgen dat de stuitchakra geblokkeerd raakt.

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2006, 14:24:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-02-2006, 13:10:55
Berichten: 81
Dank je voor je uitleg, om ook even antwoorden op de vraag erboven hoe ik erbij kom, het is door een medium waar ik weleens contact mee heb aan mij verteld vandaar dat dat mijn vraag ook oproept.

Amanda dank voot je uitleg, als ik het lees is het vrij breed maar ik heb het vermoeden dat het iets met vroeger te maken heeft maar dus voor mijn 4e levensjaar maar ik weet gek genoeg dat er dingen zijn gebeurd maar niet echt wat dus moeilijk om hier aan te werken als je niet weet waaraan en dit af te sluiten, vandaar de vraag of je het lichamelijk ook enigzins kan oplossen...

_________________
Nicole


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2006, 18:51:41 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Dat is lastig inderdaad.
Heb je al eens aan regressie gedacht?
Dat zou je kunnen helpen.
Via geleide meditatie kan ook, maar dan moet je wel hulp hebben van een kundig iemand.

Vervelend voor je...
En succes met oplossen!

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-06-2006, 18:01:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-06-2006, 14:27:51
Berichten: 2
Locatie: Obdam
Ik sluit me helemaal aan bij Amanda. Ik heb zelf inderdaad ook eens geleide meditatie gehad, en dit is inderdaad een goede manier om van dergelijke problemen af te komen. Het voordeel van geleide meditatie is dat je, indien je ervoor openstaat, je eventuele problemen de volgende keer ook zelf kan herkennen en genezen. Dit kunnen zowel geestelijke of lichamelijke problemen zijn. Vaak is het zelfs een geestelijk en lichamelijk probleem in één, aangezien beide afhankelijk van elkaar zijn.
Om jezelf later te kunnen genezen zul je jezelf wel wat moeten trainen (is wel leuk hoor, ik kan inmiddels de helse hoofdpijn na een te gezellig feest bij mezelf weghalen!), maar nadat je eenmaal een dergelijke meditatie hebt gehad weet je in ieder geval hoe je dergelijke dingen aan kan voelen en kan controleren. Van daar uit kun je dan steeds een stapje verder komen. In ieder geval heel veel succes!

_________________
Life is a journey, not a destination...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl