Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:08:24

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24-08-2007, 20:10:03 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 20:06:52
Berichten: 184
Ik las laatst ergens dat als je ziek bent daar altijd een aawijsbare reden voor zou zijn, en je er vaak zelf wat aan kunt doen, en jezelf kunt genezen,
Nu kan ik me voorstellen dat da bij iets als stress zo is, maar dit geld toch niet voor alle ziektes?

Hoe denken jullie hierover?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-08-2007, 20:36:35 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
Ik zou niet weten hoe je een permanente beschadiging aan je lichaam zou moeten genezen? en eventueel psychische problemen die daaruit voortvloeien.

En ja sommige ziektes kan je 'oproepen' door je er op te fixeren.
Hoofdpijn, buikpijn enz.

Maar ik geloof niet dat je alle ziektes 'vanuit jezelf' te genezen zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-08-2007, 09:57:25 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-03-2006, 14:51:50
Berichten: 211
nee zeker niet voor alle ziektes!
Zoals kanker kunnen ze vaak niets aan doen lijkt me sterk als je dat zelf kan genezen!

kleine dingen zoals hoofdpijn/buikpijn gaat nog wel lukken maar de rest betwijfel ik..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-08-2007, 11:01:14 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
sweet-princess schreef:
nee zeker niet voor alle ziektes!
Zoals kanker kunnen ze vaak niets aan doen lijkt me sterk als je dat zelf kan genezen!

Het gaat ook niet altijd om genezen, maar wat de oorsprong van de ziekte is. Je kan je bijvoorbeeld bij kanker afvragen waarom het zo veel in onze maatschappij voorkomt en in minder welvarende landen aanzienlijk minder.

Ik denk juist dat kanker een van de ziektes is met een grotendeels psychische oorsprong. Omgevingsfactoren kunnen het daarnaast versterken.

Maargoed, dit is eerder een geloofsovertuiging dan een gegronde overtuiging. Er wordt nou eenmaal weinig onderzoek naar gedaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-08-2007, 15:30:39 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 20:06:52
Berichten: 184
Oke, ik had zelf het idee dat je jezelf ook niet genezen kunt als je bijvoorbeeld kanker hebt, maar iemand zei tegen me dat zelfs dat te genezen is als je maar de juiste dingen doet. Ik geloof hier niet zo in.

Dat van die oorsprong vraag ik me wel af. Zouden bepaalde ziektes bij iemand ontstaan met een bepaalde reden?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-08-2007, 17:54:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
Ik heb ooit is een arts horen zeggen, als reactie op de informatie dat een mw. zeer heftige buikpijn had:
Is de buikpijn vanzelf gekomen???
Dan zal het ook vanzelf wel weer weggaan...

Daar werd toen vooral erg om gelachen.

Misschien moet je je afvragen wat je verstaat onder ziekte.

ziek·te (de ~ (v.), ~n/~s)
1 min of meer ernstige of langdurige stoornis in het functioneren van lichaam of geest

Heb je bijvoorbeel dje arm gebroken, dan heb je veel pijn aan je arm. Daar kan je je 'ziek' van voelen. Komt dat zieke gevoel dan uit jezelf? of is het een gevolg van de pijn in je arm? Kun je jezelf dan genezen?

Als je besmet bent met een virus, dan kan je ook flink ziek worden. Heb je dan zelf invloed op de ontregeling van je lichaam als reactie op een virus (die van buitenaf komt).
En waar heb je dan invloed op?
Is dat op het bestaan van het virus? is dat op de ontmoeting tussen het virus en je lichaam? Is dat op de weerstand die je lichaam heeft op het virus? Of op je genezingskracht van je lichaam als je er eenmaal mee geinfecteerd bent? En heb je vervolgens invloed op de versprijding van het virus naar anderen.

En wanneer komt iets vanuit jezelf? want wat ben jijzelf?
Ben jij je lichaam??? Als jou lichaam kanker heeft, heb jij dan kanker?

Wat mij betreft zitten er nogal wat haken en ogen aan. En kun je niet zomaar stellen dat een stoornis vanuit jezelf komt. Hoewel je het naar mijn idee wel zelf positief of negatief kan beinvloeden.
Je bent uiteindelijk bewoner van een lichaam, en een lichaam is onderhevig aan een aantal aardse 'gewoontes'. Bijvoorbeeld het feit dat er zwaartekracht is, dat je zuurstof nodig hebt om je lichaam te kunnen laten functioneren (om niet ziek te worden), je lichaam kan niet tegen extreme kou of hitte. ETC. Als de zuurstof naar beneden gedraaid werd, of je zou in een heet vuur vallen, dan kan je lichaam niet meer functioneren. Dan ontwikkeld zich een stoornis.
Zo zijn er op aarde ook virussen, bacterien, mutaties van genen en cellen. Net zoals je lichaam verstoord word in het functioneren door zuurstoftekort, zo kunnen cel of gen mutaties, bacterien of virussen ook een verstoring veroorzaken.

Je kan als geest misschien iets beinvloeden, zelfs iets genezen.
Maar het is niet zo zwart-wit als:
wat vanzelf gekomen is,
gaat/ kan vanzelf weer weg.

Vooral mensen die gezond zijn houden er zo'n mening op na.

Citeer:
maar iemand zei tegen me dat zelfs dat te genezen is als je maar de juiste dingen doet.

wat moet je volgens die persoon precies doen om te genezen???

_________________
zie hoe alles even slaapt
straks komt het weer tot leven
dan toveren we een nieuw begin


Laatst gewijzigd door Jedia op 26-08-2007, 20:17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-08-2007, 20:57:00 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Toch wel grappig om te zien hoe regulier hier (nog) gedacht wordt.

Als jullie spreken over ziekte, waar heb je het dan over? Over datgeen waarmee je bijvoorbeeld naar een huisarts gaat omdat je ergens last van hebt of spreek je dan over de werkelijke ziekte? Het is namelijk wel handig om even van elkaar te weten waarover we het hebben, dat maakt het makkelijker elkaar te begrijpen.

Even heel simpel gesteld: datgeen waar je last van hebt en waarmee veel mensen naar de huisarts gaan, dat zijn symptomen!
Ze hebben in zoverre iets met de werkelijke ziekte te maken dat ze daarvan het gevolg zijn, maar ze zijn niet de ziekte zelf! Het is wel hetgeen onze reguliere geneeskunde behandeld, vandaar ook dat onze reguliere geneeskunde vooral aan symptoombestrijding doet en bijna nooit aan ziekte bestrijden (voor zover je die al zou kunnen en willen bestrijden)

In de natuurgeneeskunde, en specifiek de Homotoxicologie, zijn de symptomen (die door de reguliere geneeskunde dus ziekte worden genoemd) uitsluitend een biologisch doelmatige afweerreactie van het lichaam! Of met andere woorden: De symptomen ontstaan als gevolg van de wijze waarop het lichaam tegen de ziekte vecht. Juist het bestrijden van die symptomen (tenzij de gevolgen daarvan te veel last veroorzaken) is dus het meest verkeerde dat je kunt doen.
Nu gaat het te ver om hier de gehele Homotoxicologie en het bijbehorende Basis-Bio-regulatie-systeem te verklaren maar in de natuurgeneeskunde wordt hiervan gebruik gemaakt en heel kortweg zegt het: ziekte ontstaat vanuit 1 cel en moet ook daar worden verholpen. Ziekte is altijd een signaal dat er iets fout gaat in het lichaam (met symptomen die aangeven dat, hoe en waar die de problemen aan het bestrijden is)
Als nu de ziekte (-oorzaak) niet afdoende bestreden wordt (wat door regulier ingrijpen bijna altijd het geval is, het lichaam leert namelijk niet zelf omgaan met het probleem maar de wijze van bestrijden wordt onklaar gemaakt), zal de ziekte in een ernstiger vorm terugkomen en na weer regulier ingrijpen zal uiteindelijk een andere ernstiger ziekte ontstaan. Blijf je dat systeem hanteren dan zal uiteindelijk dus het kleine probleem uitgroeien tot een ernstige ziekte en ga je daar waarschijnlijk dood aan. Had je het lichaam de kans gegeven zelf dat kleine probleem op te lossen, was er niets gebeurd (okay: af en toe lukt dat iemand niet en dan gaat het daar al fout maar … nu kiest de reguliere geneeskunde dat wij allemaal eigenlijk er steeds slechter op worden tegenover via de natuurlijke weg maar een enkeling)

De Homotoxicologie zegt nu, dat je altijd nog je ziekte kunt bestrijden maar dan wel bij de oorzaak moet zijn en niet bij de symptomen.

Natuurgeneeskundig klopt het dus: ziekte ontstaat altijd vanuit jezelf (al is het maar omdat je je afweer-/immuunsysteem hebt verwaarloosd) en is altijd door jezelf (eventueel met wat hulp) i.c. je eigen lichaam te bestrijden/verhelpen. In dat kader is inderdaad (in principe) kanker ook te bestrijden en veel patiënten lukt dat ook prima. Overigens moet je in dat alles wel rekening houden met het feit dat als er eenmaal schade is ontstaan, je die schade niet meer kunt herstellen!

Ik weet het, hier en daar heb ik een beetje gechargeerd en ben ik kort door de bocht gegaan maar het hele systeem uitleggen kost een paar uur en dat is wat teveel tekst voor hier. Maar ... als daar belangstelling voor bestaat hoor ik het graag.

Groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 03:05:00 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
Ik begrijp je standpunt, maar ik denk echt niet dat je alles vanuit jezelf kan genezen.
Een permanente hersenbeschadiging, groeit niet weer 'heel' omdat je dat zo graag wil. Nee je kan leren leven met de gevolgen van de beschadiging.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 08:15:26 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Evelyn Maureen schreef;
Citeer:
Ik begrijp je standpunt

Het is niet alleen mijn standpunt maar dat van de natuurgeneeskunde (en wat dat betreft wel meer niet-reguliere behandelwijzen)

Citeer:
Een permanente hersenbeschadiging, groeit niet weer 'heel' omdat je dat zo graag wil.

Jij bent wel erg gefixeerd op permanente schade ... heb je daar een reden voor?
Maar dat terzijde.
Zoals ik in mijn reactie schreef:

Citeer:
Overigens moet je in dat alles wel rekening houden met het feit dat als er eenmaal schade is ontstaan, je die schade niet meer kunt herstellen!

Wat dat betreft heb je dus volkomen gelijk en dat ontken ik ook niet.

De bedoeling is juist je lichaam zo goed te kennen dat je het kunt ondersteunen in zijn strijd tegen ziekte voordat er schade ontstaat. Door het onderdrukken van de symptomen zoals de reguliere geneeskunde dat doet, realiseer je je niet eens meer dat je een ziekte hebt en woekert die voort zodat je schade oploopt.

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 14:53:37 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
Ja ik heb een reden om gefixeerd te zijn op permanente schade.

Mijn man (en tevens soulmate) heeft ADHD. Door een kleine hersenbeschadiging. Ja de meningen over ADHD zijn verdeeld. De een vind het een gave de ander kan er gillend gek van worden.

Mijn mannetje kan niet zonder medicijnen. hij slikt dexamfetamine. En als hij te laat is met z'n medicijnen is het een vreselijk figuur. Ja daar kan ik ook mee leven, ik leefde al 8 jaar met heb voor hij aan z'n behandeling begon. Maar als zijn agressie en frustratie niet meer goed gestuurd kan worden en hij het op mij projecteert. Dan is het eind zoek.

Ja mijn visie op ADHD en de lichamelijke dingetjes die erbij komen, is erg breed. Ik geloof dat je met meditatie de rust in jezelf kan vinden, met de juiste kleuren en geuren een goede leefomgeving kan creëren. Met een goede structuur een hoop kan voorkomen. Gezonde voeding zonder kleurstoffen en suikers. Stress zoveel mogelijk vermijden en veel aandacht.
Maar als dit alles niet genoeg is om het gedrag te verbeteren.. Lang leve de reguliere geneeskunde.

Ik sta op alle vlakken alleen in dienst van m'n gezin.
Niet alleen het huishouden en het verzorgen van de kinderen.
Daarnaast masseer - magnetiseer ik iedereen voor ze gaan slapen.
Het huis is prikkelarm en rustig ingericht. We eten geen suikers- kleurstoffen (en ja daar doe ik ook aan mee ook al mag ik het wel)

Onze kids gaan uit 'voorzorg' naar een school waar Rust en Respect in een hoog vaandel staan en waar meditatie een vast onderdeel van het lespakket is ( www. maharishi-onderwijs.nl )

Ja ergens ben ik anti reguliere geneeskunde, maar het heeft mijn leven in totaal 2x gered (1x tijdens een longontsteking en 1x tijdens een bevalling)
Ik zou zelf nooit een dokter bezoeken, ja voor de anticonceptiepil of een doorverwijzing. Maar veel ziektes kan ik zelf handelen.
Als het echt niet anders is, zal ik wel gaan. Maar alleen als uiterste redmiddel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 18:21:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Interessant topic. Niet alle ziektes komen vanuit jezelf. Kijk, als ik me ontzettend beroerd voel, omdat ik ongesteld ben, is dit niet iets wat ik zelf heb veroorzaakt zeg maar. Toch zijn er een aantal dingen die je "onbewust" veroorzaakt. Ben je bijvoorbeeld verkouden, komt het o.a. door een zwak imuunsysteem. Kanker, komt door een bepaalde levenstijl en heb je op de een of andere dus aan je zelf te danken. Ik weet dat het hard klinkt. Mijn opa is aan kanker overleden. Het is netalsof je er niets aan kan doen, maar bij hem kwam het door te veel roken.

Wat ik wil zeggen is dat het beide mogelijk is.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 20:32:10 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Okay Evelyn Maureen, iets meer uitleg dan ik verwacht had maar ik voel me vereerd dat je ons hierin laat delen.
In ieder geval begrijp ik je motivatie nu beter.
Overigens: zelf heb ik een zoon met ADHD, een zogenaamde 100% ADHD, ook door hersenschade (zuurstofgebrek bij de geboorte) en dat is inderdaad niet te herstellen. Hetgeen overigens niets zegt over de toekomst mogelijkheden want mijn zoon leeft al jaren op zichzelf en redt zich prima (met af en toe een beetje hulp van ondergetekende) zonder medicatie. Overigens was hij de reden waarom ik Natuurgeneeskunde ging studeren.

geintresseerde_16 zei:

Citeer:
als ik me ontzettend beroerd voel, omdat ik ongesteld ben, is dit niet iets wat ik zelf heb veroorzaakt

Mee eens. Maar je zult het met me eens zijn dat een vrouw zich normaal niet zo beroerd moet voelen tijdens de menstruatie. Als dat toch zo is, is er mogelijk iets dat dit veroorzaakt. Ofwel het lichaam leert ermee omgaan (evenals jij er mee leert omgaan en accepteerd dat dit bij jouw vrouw-zijn hoort) ofwel het lichaam lost het op. In beide gevallen blijft de Homotoxicologie en het BBRS kloppen.

Overigens: Kanker hoeft niet (alleen) van een verkeerde levensstijl te komen maar kan ook heel goed de laatste fase van een serie ziektebeelden zijn waarop niet goed is gereageeerd (of die regulier-geneeskundig niet juist zijn uitbehandeld)

Met het overige van wat je schrijft ben ik het wel eens.

Groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 21:03:34 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Nog even op Evelyn Maureen reageren:

Mijn vraag was niet negatief bedoeld. Ik merkte alleen iets op en stelde daar open een vraag over omdat het mijn belangstelling opwekte.
Er was dus wat mij betreft geen oordeel.
Mijn enige doel was laten zien dat me iets opviel en daar gewoon naar vragen. Daarin heb jij natuurlik de vrijheid wel of niet te reageren.

Ik hoop dat je mijn vraag als zodanig niet als vervelend of negatief hebt ervaren.

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 21:09:54 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 20:06:52
Berichten: 184
Bedankt voor alle reacties.

Maar stel dat je ziek bent zou dit dan ook iets kunnen zijn uit een vorig leven waarom je juist hetgeen hebt wat je hebt? Of zijn dat soort dingen niet uitgedacht?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-08-2007, 05:50:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
DT schreef:
Nog even op Evelyn Maureen reageren:

Mijn vraag was niet negatief bedoeld. Ik merkte alleen iets op en stelde daar open een vraag over omdat het mijn belangstelling opwekte.
Er was dus wat mij betreft geen oordeel.
Mijn enige doel was laten zien dat me iets opviel en daar gewoon naar vragen. Daarin heb jij natuurlik de vrijheid wel of niet te reageren.

Ik hoop dat je mijn vraag als zodanig niet als vervelend of negatief hebt ervaren.

groet, Nico


Ach nee joh.
Vind het leuk dat me eens wat gevraagd word :lol:

Waar ik me nog het meest zorgen over maak, zijn onze 4 dochters.
Onze oudste staat op de wachtlijst voor een psychiatrisch onderzoek. Als zij 'klaar' is gaat onze 2e dochter. Beide hebben ze een zware zwangerschap gehad, een heftige bevalling, en toen begon het gedonder... Slapeloze nachten, mega snel ontwikkelen, driftbuien (die steeds erger worden), moeite met contact maken naar andere kinderen, niet lang bezig kunnen zijn met 1 ding. Tel daar nog een aantal verhuizingen en een 'workaholic' als vader (met ADHD) bij op.

Onze 3e dochter is 2 druppels water als mama, rustig, al kan ze aardig rel schoppen als het moet. Leest veel. Ze word 10-09 2jr oud en elke avond gaat ze eerst nog koekie lezen in bed. Ze pakt dan zelf een boekje en gaat zitten lezen in bed. Altijd vrolijk, altijd lief, ze is echt mijn zonneschijn. haar bevalling was een langzame, ingeleid gedoe. Ze slaapt veel en graag. kan al veel meer zelf dan de oudste 2 (schoenen aandoen enz. eet ook veel netter met vork dan de grootsten)

En onze jongste dochter, na een mega snelle bevalling is ze nog steeds mega snel. Ze ontwikkeld zich net zo snel als haar 2 grootste zussen en met gewicht en groei staat ze bijna gelijk aan onze 3e dochter. Ze is nu 8.5 maand kruipt, staat en loopt aan 2 vingers mee. Ze is vrolijk, maar leg haar niets in de weg want ze zet het op een schreeuwen. Ja die heeft een erg sterk eigen willetje allemaal trouwens.

Ik kan wel uren schrijven, over wat ze allemaal kunnen en doen.. Echt onvoorstelbaar.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl