Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:56:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 09:40:56 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-10-2007, 09:24:35
Berichten: 17
ik weeg nu 99 kilo en de dokter heeft me gezegt dat ik 70moet wegen voor mijn lengte ik ben 1m 71 lang maar ik ben een meisje en ik wil echt die kilos eraf eh :( dus als iemand TIPS heeft zou je die dan naar mij doorsturen graag??? Want het lukt niet echt goed :(

grtzzz grieks meisje
MARIATSOMPANOGLOU@gmail.com


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 11:20:13 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Je hebt het wel druk vandaag met posten of niet? :wink:

Als je wilt afvallen, zul je (in mijn visie) eerst meer inzicht moeten hebben in hoe je lichaam werkt, wat haar sterke en zwakke kanten zijn en hoe je lichaam op bepaalde stoffen reageert (en of er een overbelasting, dan wel ophoping van gifstoffen in je lichaam aanwezig is). Daarnaast uitzoeken wat 'natuurlijk' voor JOUW lichaam is, zonder daarbij te kijken naar wat 'normaal' is volgens de BMI (is namelijk alleen een richtlijn, al is het wel een goede richtlijn en in zekere zin uitermate handig). Uiteraard kan je altijd naar een goede dietist, of natuurlijk (ik ben niet bevooroordeeld :roll: :lol:) naar een natuurgeneeskundige. Of een combinatie van beiden.

Zomaar tips geven terwijl ik niets van jou (psyche) of jouw lichaam afweet heeft namelijk absoluut geen zin!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 13:32:27 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Heey GreekLady,

Allereerst, veel succes met afvallen :) Tzal niet makkelijk zijn :wink:
Mijn ervaring is, dat het probleem vaak ligt in je eetpatroon. Nu ken ik jou natuurlijk niet en weet ik niet wat en hoe je eet, dus veel kan ik daar niet over zeggen. Je hoeft geen strict dieet te volgen om af te vallen, maar zorg ervoor dat je gezond eet! En veel bewegen natuurlijk. En niet roken, en drinken en met vreemde mannen praten. Ohnee, die laatste hoort er niet bij :P
Even serieus :wink: Zorg goed voor jezelf, en dat ga je zien. Misschien kun je wat meer vertellen over jezelf? Over je bouw, je eetpatroon, heb je in je familie ook zwaardere mensen, enzovoort..
Veel sterkte in ieder geval!

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 15:08:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Hey,

Eetpatroon is 1 ding wat je kunt gaan veranderen, daarnaast is geestelijke rust waardoor je sneller geneigt bent dingen los te laten ook heel belangrijk. Door stress, verdriet boosheid of welke emotie dan ook kun je een hoop vasthouden.
Wat je kan ondersteunen bij je proces van afvallen is.
Yoga,meditatie, tai chi...

Lichaam en geest werken namelijk samen.
Je zult merken wanneer jij aan je geest werkt dat je lichaam daar op reageert en andersom. Zowel in jouw voordeel als nadeel.
En dat geeft samen je Balans

Vraag jezelf af dat elke keer wanneer jij neigt naar hartig eten, welke emotie zit daarachter. Zo kom je een hoop over jezelf te weten.
Geloof mij...Dit is heel waardevol...

Structuur in je leven...ook in het eten. Geeft je lichaam rust en innerlijke rust...en ook jij bent dit zeker waard.

Heb vertrouwen!! Het kan soms even lastig zijn om een patroon te veranderen. Maar als het mij lukt...lukt het jou ook!!!!
Ga gewoon proberen en zie dan eens hoe lekker jij je gaat voelen op den duur....

Heel erg veel succes!!! En ga ervoor!

Groetjes Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 21:42:24 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Veel water drinken. En laat de extra tussendoortjes liggen. Zoete dingen al helemaal.

Als het echt niet lukt, heeft je huisarts ook altijd wel dieten. Je kunt daar ook met hem over praten.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 23:20:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Lieve mensen,

Ik sluit me bij Esha (Larissa-in-het-eggies) aan. 8)

Voor de rest: wat jouw lichaam betreft zou twee liter WATER (dus geen koffie en die rommel) per dag wel op zijn plaats zijn. Dat is goed voor je orgaanfuncties, bloed, uitscheidingsvermogen etc. Tussendoortjes laten liggen is maar de vraag. Misschien is het beter om (als je een grote eter bent) de hoeveelheden per keer te minderen, in plaats van het aantal keren dat je eet te verminderen. Dan hou je het denk ik langer vol. Let daarnaast natuurlijk op de kwaliteit van voeding. Maar misschien heeft jouw dikheid niets met voeding te maken...
:P Persoonlijk kan ik je wel meer advies geven, maar dat is maar wat strooiwerk als ik niet wat meer over jou weet.

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 00:12:49 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Ben het met Vyumae eens.
Even als voorbeeld.
'
'S morgens sla je het ontbijt over. Dan heb je 'smiddags erge honger. Je eet dan 3 boterhammen en een snicker. Je lichaam krijgt dan in een keer veel binnen waardoor het moeite heeft om het te verwerken. (als ik jou smorgens met een Trommel uit je bed rammel heb je ook tijd nodig om goed wakker te worden) Probeer kleine maaltijden te eten. Kleine maaltijden en dan regelmatige tijden. Zo houd je je stofwisseling constant op gang. En het water is idd erg belangrijk.

Groetjes & suc6[/quote]

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 05:41:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-03-2007, 10:02:39
Berichten: 27
Locatie: Schiedam
Vyumae schreef:
Lieve mensen,

Voor de rest: wat jouw lichaam betreft zou twee liter WATER (dus geen koffie en die rommel)
Persoonlijk kan ik je wel meer advies geven, maar dat is maar wat strooiwerk als ik niet wat meer over jou weet.


Wat ik mezelf nou altijd afvraag, als je thee zonder suiker drinkt, telt dat dan ook als water?

Zou je mij ook advies willen geven?

_________________
Lekker Anders
Wanneer ga jij het anders doen?

www.ikgahetandersdoen.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 09:57:45 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hey Daantje,

Thee zonder suiker telt inderdaad ook als water. :P Het is een vrij neutrale drank, kun je zeggen, op dat ene feit na dat zwarte thee enigszins verzurend is voor je lichaam. Liever nog zie ik je geen pickwick-zakjes gebruiken, maar verse krudenthee. Daar is namelijk niets mis mee.
Maar waarom ik aanbeval om enkel water te drinken, en geen andere dingen (afgezien van thee), is vanwege het feit dat koffie, cola etc niet alleen verzurend/toxisch zijn voor je lichaam, maar ook omdat het juist weinig vocht levert aan je lichaam. Het onttrekt ook vocht. Dit, samen met de 'toxische' belasting voor een toch al belast lichaam, is het als een zweep over een oud paard (lees: spijsverteringsorganen).

Wat voor verder advies bedoel je eigenlijk? Ik zal hoe dan ook wat meer gegevens nodig hebben... :)

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 15:10:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-10-2007, 09:24:35
Berichten: 17
nu ik julie over de thee hoor praten kheb horen zeggen dat als je thee drinkt beste is dat jehet water effe laat afkoelen en dan pas de theezakje erin zet anders verdampe de vitamines meee weg. geloof het wel dat wel.


en jah mij eetpatroon ik eet niet op men uren tegoei:o en weet niet eens hoeveel ik mag eten per beurt hoor:o :swordt er gek van dat telen
maar ikwil echt moeite gaan doen :oecht he
s'morgens eet ik soms s'mddags eet ik botherhammen of een smos broodje nu en na sschool warm eten en s'avonds ok warmeten
is niet goed eh?? kweet het hoe dna doen??

grtzzz iedereeeen
thxx voor info van iedereeen forumfriends xxxxxx


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 15:50:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Uhm, theewater af laten koelen alvorens het akje erin te doen? Lijkt me niet van toepassing bij Pickwick e.d., want daar zitten volgens mij helemaal geen vitamines meer in. zoiets drink je alleen voor de smaak. Mocht je verse thee (van kruiden) willen zetten, dan is het ook geen ramp om het gelijk met heet water te doen. Vitamine B en C zijn wel wateroplosbaar, maar thee drink je volgens mij niet om de vitamines, en zo snel zal het ook niet verdampen (in de waterdamp). Bovendien is het zo, dat je de kruiden een tijdje (10 minuten) moet laten trekken voordat alle werkzame stoffen in het water zijn opgelost. Tegen die tijd is het water ook al wat afgekoeld.

Voorop gesteld: ik ben geen voedingsdeskundige!
Enneh, als ik het goed begrijp weet je niet wanneer je genoeg gegeten hebt? Met andere woorden, je verneemd je eigen verzadigingsgevoel niet meer. Het zou al een stukje schelen om in dat geval bewust te gaan eten. Dat wil zeggen: goed op iedere hap kauwen (30 keer), goed inspeekselen (goed voor de (glucose)vertering), en iedere hap die je neemt moet een redelijk kleine hap zijn. Als je op deze manier rustig en bewust gaat eten, verneem je jouw lichamelijke reacties waarschijnlijk ook vanzelf. En dan kun je heel makkelijk tegen jezelf zeggen: 'Ik eet niet meer, want ik voel me vol'. Kost alleen wel wat wilskracht natuurlijk.
Verder nog: letten op je vetinname lijkt me vanzelfsprekend. Neem plantaardige olieën. Olijfolie is aan te raden ter vervanging van bak- en braadvet en roomboter. Als je melk neemt, neem dan magere melk. Dat is tenminste wat mij verteld is. Eet ook niet teveel vlees; hooguit eenvierde van de warme maaltijd mag vlees zijn.
Letten op je calorie-inname is ook wijs. Neem bijvoorbeeld niet teveel pindakaas of witte rijst. En als je dan granen bij het warm eten wilt, kies dan bijvoorbeeld voor zilvervliesrijst of boekweit. Maar tegenwoordig staat op de etiketten wel hoeveel calorieën ergens inzitten. Gewoon goed opletten dus.
Verder kan ik nog zeggen dat het handig is om jezelf aan te leren om op gezette tijden te eten. Hou het dus in de gaten. Je kunt bijvoorbeeld tegen jezelf zeggen dat je om de drie uur iets gaat eten.

Trouwens, veel water drinken is noodzakelijk, maar als je dat gaat doen, doe dat dan hooguit een halfuur vóór de maaltijd, en minstens een uur ná de maaltijd. Anders verdun je de voedselbrij in je maag, hetgeen de vertering moeilijk maakt. Wat erg helpt bij het drinken van water, is door het eerst te verdunnen met bijvoorbeeld appelsap, en zo doe je langzaam maar zeker wat minder appelsap in het water, totdat je het gewoon zo kunt drinken. Gebruik dan flesjes van 0,5 liter. Dat geeft een goede indicatie van wat je hebt gedronken.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Anders hoor ik het wel.

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 10:50:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
GreekLady schreef:
nu ik julie over de thee hoor praten kheb horen zeggen dat als je thee drinkt beste is dat jehet water effe laat afkoelen en dan pas de theezakje erin zet anders verdampe de vitamines meee weg. geloof het wel dat wel.

Hoe heter het water, hoe sterker het extract zal zijn en hoe meer smaak en werkende stoffen het water dus zal bevatten,
Eigen keuze verder of je het water af laat koelen of niet...

Verder kan ik me erg vinden in de post van Brenda. Het is in principe een mentaal probleem. Structuur aanbrengen in je eetpatroon is dus belangrijk en probeer te achterhalen welke emoties je probeert 'weg te eten'. Praat hierover met je naaste omgeving. Wellicht kunnen zij jou erin ondersteunen of erop wijzen wanneer het de verkeerde kant op gaat.

Succes!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 13:11:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
En wat al helemaal belangrijk is.

Laat geen maaltijden staan!! eet gewoon 3x per dag, 2x mag ook maar ontbijt dan wel! Dat is heel belangrijk. Laat zoeten dingen inderdaad staan. Drink voldoende water. Ik weet niet of je sport, maar dat werkt ook heel goed. Eet gevarieerd. en af en toe patat mag. maar niet elke week op de vrijdag ofsow. Jezelf af en toe belonen is goed, want het stimuleerd je;) En chocola is ook gezond. Maar niet in 1 keer de hele reep eten, maar elke dag 1 blokje is goed voor je.


Succes ;)

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 16:57:17 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Vyumae schreef:
Hey Daantje,

Thee zonder suiker telt inderdaad ook als water. :P Het is een vrij neutrale drank, kun je zeggen, op dat ene feit na dat zwarte thee enigszins verzurend is voor je lichaam. Liever nog zie ik je geen pickwick-zakjes gebruiken, maar verse krudenthee. Daar is namelijk niets mis mee.
Maar waarom ik aanbeval om enkel water te drinken, en geen andere dingen (afgezien van thee), is vanwege het feit dat koffie, cola etc niet alleen verzurend/toxisch zijn voor je lichaam, maar ook omdat het juist weinig vocht levert aan je lichaam. Het onttrekt ook vocht. Dit, samen met de 'toxische' belasting voor een toch al belast lichaam, is het als een zweep over een oud paard (lees: spijsverteringsorganen).

Wat voor verder advies bedoel je eigenlijk? Ik zal hoe dan ook wat meer gegevens nodig hebben... :)

Vriendelijke groetjes,
Vyumae


Thee telt zeker niet als water omdat thee (net als koffie, cola, energydrinks etc) ook vocht uit je lichaam onttrekt. Theeine heeft wat dat betreft dezelfde werking als cafeine.

Als je toch eens iets anders wilt dan water drink dan een vruchtensap zonder toegevoegde suikers.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 19:08:54 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik heb het eigenlijk ook over verse thee, wat inhoud kruidenthee; gezet van brandnetels, kamille, venkel etc, eventueel aangezoet met (koudgeslagen) honing.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl