Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:06:29

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 19:21:08 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
(Voor zover ik weet:)

flowwhenyouknow schreef:
Hoe heter het water, hoe sterker het extract zal zijn en hoe meer smaak en werkende stoffen het water dus zal bevatten,
Eigen keuze verder of je het water af laat koelen of niet...


Dit is volgens mij absoluut niet waar..(smaak weet ik zo even niet maar:) bijv. slijmstoffen trekken beter in koud water. Daarnaast is het niet zo dat sterke thee beter werkt; het belang is met name de regelmaat bij het innemen (ik ga uiteraard uit van kruidenthee). Het is wel zo dat bij langer trekken, de inhoudsstoffen beter kunnen worden opgenomen in het water. Dit geeft ook automatisch meer smaak.

Belbe schreef:
Thee telt zeker niet als water omdat thee (net als koffie, cola, energydrinks etc) ook vocht uit je lichaam onttrekt. Theeine heeft wat dat betreft dezelfde werking als cafeine.


Kruidenthee bevat geen theeine!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 19:32:58 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Oh je was me net voor Kid-Lee-in-het-eggies 8)

Wat me nou opvalt aan de posts en waar ik dus ook al bang voor was; iedereen (de meesten dan) komen met de best bedoelde adviezen voor GreekLady, zonder dat we weten hoe zij in elkaar zit. De adviezen van 3x per dag een vaste maaltijd, voldoende beweging, water drinken, dat het een mentaal probleem is, etc..zijn natuurlijk goed bedoeld, maar misschien heeft zij meer baat bij 7x per dag een kleinere maaltijd, is het helemaal niet mentaal maar heeft ze bijv. een thyroide (schildklier) probleem (neem aan van niet hoor), beweegt ze al genoeg etc etc...

Dus GreekLady; als je ECHT wat wilt doen aan je gewicht, zoek dan alsjeblieft iemand die je erbij adequaat kan begeleiden! Ik snap best dat het fijn is allemaal adviezen te krijgen, en een regelmatiger eetpatroon zou ik je ook aanraden, daar niet van, maar met de juiste begeleiding kan je zoveel meer (en de oorzaak achterhalen, dat kunnen wij niet voor je doen en stellen dat het dan maar 'mentaal' is, is een beetje kortzichtig in mijn opinie). Zo te horen heb je minder (weinig) inzicht in je eigen voedingspatroon en wat bij jou past, dus daar kan een dietiste of natuurgeneeskundige je veel beter bij helpen dan wij.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 19:41:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
(y)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 17-05-2008, 18:43:30 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-02-2007, 21:14:58
Berichten: 138
Locatie: Amersfoort
Ik ben het ook met Esha eens, maar wilde nog wel even zeggen dat het volgens mij iets van 15 minuten duurt voordat je maag het sein 'vol' geeft aan je hersens, dus dat het daardoor even kan duren voordat je je bewust bent hoe vol je je voelt

Veel succes!
Liefs Charlotte

_________________
Love


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 14-06-2008, 18:13:26 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-03-2007, 15:20:45
Berichten: 306
Locatie: The world.
Heb je een pb gestuurd. :)

_________________
Life is like a box of chocolats, you never know what you gonna get.



Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 31-01-2009, 20:31:15 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-11-2008, 23:30:52
Berichten: 63
Locatie: Zoutleeuw (België)
Misschien kan je best eens een diëtist raadplegen?
Die weten het beste wat je kan doen.
En ohja, van veel water drinken val je niet af, het is wel gezonder.

_________________
The future belongs
to those who believe
in the beauty
of their dreams ...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 03-02-2009, 17:18:35 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Volgens mij val je wel af van water drinken. Water zorgt ervoor dat de boel goed doorgespoeld word. Dat betekent dus ook je ontlasting. Je moet vaker naar de wc als je meer drinkt, en dat zijn je afvalstoffen die weggespoeld worden. Anders blijven die hangen en kom je zeker weten aan.
Ik kan het op dit moment niet goed uitleggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :)

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 04-02-2009, 09:37:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Dat klopt wel enigszins, Moon-Pearl. Ik denk echter dat het een kleine ondersteunende leefgewoonte is om meer te gaan drinken, o.a. om obstipatie te voorkomen of te verminderen. Het ophouden van zowel de ontlasting als de daarin aanwezige afvalstoffen werkt niet bevoorderlijk voor de darmen (gasvorming, toxinevorming e.d.). Afvalstoffen zijn we sowieso liever kwijt dan rijk.
In dit kader is het overigens ook niet verkeerd om lijnzaad in te nemen. Dit bevat slijmstoffen die o.a. een slijmlaagje in de darmen vormt ten gunste van de spijsbrijpassage en -vertering. Ik zou zo niet precies durven zeggen hoeveel men er van moet nemen, maar ik denk twee eetlepels op een dag met een beetje kwark of biogarde innemen. Vooral niet vergeten om er goed bij te drinken, aangezien slijmvorming vocht nodig heeft!
Lijnzaad is in ieder reformhuis verkrijgbaar en is een natuurlijk laxans.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 04-02-2009, 10:05:44 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Absoluut waar moon-pearl... Die vieze afvalstoffen wil je niet hebben en ja, je bent iets zwaarder als je geconstipeerd bent. (weeg de ontlasting maar eens ;) )

Er is echter wel iets wat ik er op aan wil merken. Je valt van water drinken dus niet af maar het voorkomt dat je gewicht vasthoud...

ver·ma·ge·ren -magerde, i -magerd mager worden

Het gaat hier dus om het verminderen in omvang en niet van het gewicht... Dus, het verminderen van de vetlaag ofwel het verminderen van het spierweefsel.

Dat kan je doen door domweg minder callorierijk voedsel tot je te nemen of sport (hoewel dit spierweefsel opbouwt en toevoegt aan de omvang en het gewicht).
je kan er eigenlijk weinig anders aan doen.

Het enige wat ik aan kan raden is: blijf ver weg van al die bizarre diëeten. Leef gezond, eet regelmatig vet- en suikerarme produkten en sport eens een keertje. Een stevige appel vult net zo lekker als een muslireep en is een stuk gezonder.

:) Ach het is wat voordehandliggend

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 07-05-2009, 15:27:51 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 15:17:19
Berichten: 4289
Gezond blijven eten, minder calorieën en meer bewegen (hardlopen/rennen)
Vloeibaar voedsel en geen fastfood, snoep en dat soort dingen.
Spagetti is wel goed, dat verteerd snel.

Afvallen is niet moeilijk maar de eetgewoonte aanpassen wel.
Je kunt het toch niet laten om iets lekker te pakken en jezelf te verwennen.
De meeste vallen weer terug op hun oude leefwijze.

Je hebt verschillende afvalmanieren (eiwitten, vetten enz)
Op internet kun je heel veel vinden.
Ik wens je heel veel plezier!

Btw; Rtl. 4 22.30 superdik - superdun

_________________
Yesterday is past, tomorrow is future.
Today is a gift, that's why they call it a present!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 08-09-2009, 07:56:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-03-2007, 15:20:45
Berichten: 306
Locatie: The world.
Als je pepermunt olie snuift eet je gemiddeld 350 caloriën minder dan iemand die dat niet doet.

_________________
Life is like a box of chocolats, you never know what you gonna get.



Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 08-09-2009, 08:27:01 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Snuift?! :shock:

Ik hoop dat je ruiken bedoelt, want pepermuntolie snuiven lijkt me een pijnlijke ervaring :mrgreen:

Maar ik zie er wel iets in, pepermunt heeft een vaag effect op mensen. Misschien kan een plantenkenner hier iets over zeggen?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 08-09-2009, 09:23:58 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-03-2007, 15:20:45
Berichten: 306
Locatie: The world.
Ja ik denk de geur op snuiven ;)
Haha :mrgreen:

_________________
Life is like a box of chocolats, you never know what you gonna get.



Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tipz vermageren??
BerichtGeplaatst: 23-09-2009, 10:52:04 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2008, 15:32:45
Berichten: 164
Locatie: Hulst,Zeeland
Supika schreef:
Misschien kan je best eens een diëtist raadplegen?
Die weten het beste wat je kan doen.


En dáár hebben we een puntje waar ik het niet helemaal mee eens bent.
Ik heb zelf bij 3 dietistes gezeten. En ik ben alleen maar aangekomen.
(En dat terwijl ik absoluut geen snoep/fastfood liefhebber!)

Bij 2 van de 3 kreeg ik alleen maar random papieren mee bij wijze van spreke hoeveel calorieën een gemiddelde vrouw/man binnen moest krijgen en 'wat gezond eten is' , de schaal van 5 en noem het maar op. Je kan het zo gek niet bedenken.
Bij 1 ervan die wél een dieet voorschreef, vond dat ik alleen maar sla met dressing moest gaan eten. En van die Vifit-zooi moest drinken.
Daar moest ik van haar ZO ontzettend veel van binnen krijgen. Dat ik er gewoon mee gestopt ben.

Ik zei ook tegen haar dat ik normaal niet zo veel eet en dat het op school helemaal moeilijk gaat. Dat mens maakte er een probleem van , je wilt het niet weten.

De huidige diëtiste gaf mij vorige keer de volle laag. Terwijl ik ervoor haar had verteld dat een dokter mij gezegd had dat mijn vertering niet in orde is. En dat begreep ze dan wel. Afgelopen keer kwam er een stagair bij en ik kreeg allerlei commentaar te horen van : En iedereen ziet ook wel dat je dik word , dit en dat.

En dat terwijl ze zelf 2 kilo lichter is dan mij. Onzinnig dus.

Hun weten echt niet hoe je lichaam precies in elkaar zit. Dus dat moet je inderdaad zelf uit gaan vinden. En altijd doen wat je KUNT doen (qua bewegen) als is het maar een half uurtje wandelen of weet ik het.

Tegenwoordig heb je trouwens ook dat Geocaching! Heel leuk om te doen.
Een sportschool vind ik minder succesvol omdat daar het doel echt afvallen is. En iedereen kijtk je nog vaak aan van "Goh jij hebt het wel nodig". En dat soort gedachtes maakt niemand vrolijk uiteraard.

_________________
De liefde is niet ingetogen. De liefde is uitbundig en schaamteloos.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl