Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:40:21

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 22:16:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-01-2007, 23:17:22
Berichten: 31
Barilio schreef:
Citeer:
wolflady als je het niet erg vindt doe ik het later je krijgt sowieso een reactie hierop.
ik wil ff deze discussie uitpraten met DT en die anderen die denken dat ik nogal "valse hoop" doorgeeft aan anderen geloof me dat is echt niet zo!

hoop dat je me begrijpt.
groeten en veel positiviteit toegewenst aan iedereen op dit forum
Barilio


Begrijp het wel. Alleen snappen doe ik het niet helemaal. Is het zo dat als je afgeleid bent door bijvoorbeeld een heftige discussie (met DT), dat je dan dingen niet meer doorkrijgt?
Misschien een rare vraag. Maar je krijgt toch dingen door dat heeft dan toch niks met jezelf te maken of is dit heel simpel gedacht? :?

Maar ik wacht wel af.

_________________
Nothing is impossible until you believe it is!

The way towards freedom is having no secrets for yourself and others.

Liefs Karin


Laatst gewijzigd door WolfLady op 07-02-2008, 22:43:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 22:25:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
WolfLady: ik denk dat hij opt moment wat anders aan zn hoofd heeft ;)

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 22:39:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-01-2007, 23:17:22
Berichten: 31
Karjava dat snap ik wel. Ik zat het terug te lezen en bedacht me dat ik misschien had moeten wachten met de vraag tot het wat "rustiger" is.
Ik wacht geduldig af.... Ik vind het wel interessant wat hier gebeurd.

_________________
Nothing is impossible until you believe it is!

The way towards freedom is having no secrets for yourself and others.

Liefs Karin


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 22:58:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Ik onderstreep DT's visie volledig.

Het probleem begint al bij enkele (naar mijn idee naieve) assumpties van Barilio. Bijvoorbeeld, in een andere post maakt hij geen wezenlijk onderscheid tussen de spiritualiteit en de paranormaliteit. Hier zit hem denk ik al de 'fout'. Als je die twee simpelweg voor elkaar uitwisselt, kan ik volledig begrijpen waarom Barilio doet zoals hij doet. Hij denkt dat het paranormale het ware is, en dat de spiritualiteit er is om die waarheid te belichamen, dus voor hem zijn ze dezelfde kant een munt die voor hem geen keerzijde heeft.

Het verhaal van zielen en weet ik wat voor een verhalen voor het aandragen van het 'guru' schap gaat er bij mij zeker weten niet in. Ten eerste omdat er voor mij geen verband bestaat tussen de eventuele leeftijd ziel en de wijsheid (hetzij spiritueel, hetzij in de praxis, etc). Ten tweede omdat zoals DT al aangeeft er een heleboel readers zijn die niets anders doen dat je bij de neus nemen door je alleen te vertellen wat je wilt horen (wat, naar mijn ervaring met de Tarot, kinderspel is. Ik kan met Tarot iedereen bij de neus nemen als ik wil; enige wat ik hoef te doen is te liegen en het een draai geven op zo'n manier dat elke persoon zich kan vinden in wat algemene menseigenschappen die ik in het wilde weg ratel). Zeggen dat je paranormaal begaafd zou zijn (wat voor mij dus zeker niet hetzelfde is als 'spiritueel begaafd' zijn) enkel omdat wat readers dat je hebben wijsgemaakt is een sterk naieve vorm van identiteitsvorming. Ik zie ook precies dezelfde 'technieken' als deze readers gebruiken bij Barilio terug, dus dat zegt mij ook genoeg.

Dan allerlaatst nog de manier waarop Barilio met kritiek lijkt om te gaan. Het lijkt wel of heel zijn hebben en houden, kortom, heel zijn 'zijn' is gebouwd op zijn paranormaliteit en alsof hij zonder deze niets voorstelt. Als dit zo is, kan ik (en een handjevol anderen) doorblijven discussieren wat we willen, maar resultaat zal er toch niet worden geboekt. Hij legt simpelweg kritiek (die naar mijn idee behoorlijk constructief is) naast zich neer en gaat alleen af op de bevestiging die hij krijgt.

Ik heb wel weer genoeg gezegd, ik denk wel dat het duidelijk is waar ik sta.


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 23:02:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Ik denk ook dat ik weer waar je staat kwa mening gelijk met DT en mij.
Ik ben het met je eens en vind dat hier een modje goed moet kijken wat er beweerd wordt.

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 23:07:20 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Kunnen we de titel van dit topic niet veranderen 8) o:)


Zeer interessante shizzle dit! Het gaat hier over iets wat ik me al een tijdje afvraag op dit forum. Er worden adviezen, visies, informatie ed. verstrekt, maar in hoeverre gaat iedereen daarbij achter zijn eigen waarheid aan? Het is gevaarlijk om niet je eigen waarheid te vormen, maar om die van een ander aan te nemen.
Dat zie je al als je gaat geloven wat er op tv te zien is. Ouders zeggen niet voor niks: je moet niet alles geloven wat je op tv ziet!
Moeten ouders voortaan ook gaan zeggen: Je moet niet alles geloven wat je op SJ leest :P :P
Echt, hoe vervelend dat deze discussie kan aanvoelen, hij moet gevoerd worden!

Inhoudelijk sta ik voor de volle 100% achter DT. Alleen DT bekijkt de zaak hier 100% objectief. Zowel Lalynn en Barilio reageren puur vanuit hun onvrede met zichzelf. Lalynn verdedigd Barilio, enerzijds vanwege wat we al eerder besproken, anderzijds omdat anders haar roze toekomst in elkaar valt. Barilio zoekt ijverig naar een manier om geaccepteerd te worden door niet op vragen te antwoorden maar steeds te roepen
- Ik heb al heel veel levens gehad !!!
- Ik heb bijzondere gaven !!!
- Ik ben bijzonder, dat hebben andere mediamieken mij gezegd !!!
- Ik voorspel de toekomst zonder fouten !!! (en soms ook wel eens met een foutje )
- Ik ben spiritueel ontwikkeld, meer dan anderen !!!

Ik, ik, ik....Echt Barilio, WTF, who cares??? Als je zo'n integer medium bent als je stelt, dan gaat niet 75% van je berichten over jezelf.

Ik ben zelf ook wel benieuwd wat mods hiervan vinden. Barilio, again, het is ECHT niet persoonlijk. Ik geloof echt dat je een topkerel bent, maar wil je een keer OBJECTIEF naar de berichten van DT kijken? Van een afstandje dus...? Zonder met IK (bengeweldig/benmediamiek/spreekdewaarheid/etc)

:wave:

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 23:11:25 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-02-2008, 23:33:25
Berichten: 46
Locatie: enschede
jah k wil nu rust hebben en reageer niet meer op jullie discussies...
k laat het zoals het is en ik laat jullie gewoon in jullie waarde voor vragen doe het dan gewoon via een pbtje want op deze topic reageer ik niet. Een eindeloze discussie die nooit zal eindigen.
ik weet alleen 1 ding en dat is dat de admin roy brand zelf heeft gezegd dat ik heel erg spiritueel bent(hoogbegaafd).
'
en
@stefke,
er zijn veel meer mensen op dit forum die ook hetzelfde als wat jij zojuist hebt geschreven!!!


dus ik groet jullie allen met veel liefde en geluk.
groeten barilio

_________________
Barilio means "blue - green"
*Mijn grootste vervulling ligt in het uitvoeren van de taak waarvoor ik met hart en ziel gekozen heb.*
*Je langste reis voert ja naar wat het meest nabij is: je bent op weg van alleen zijn naar al-één zijn.*


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 23:13:40 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-02-2008, 23:33:25
Berichten: 46
Locatie: enschede
ik zal deze topic laten behandelen door de admin zelf en daar een oordeel van hun eigen mening.
dus wrm een mod ? admin is beheerder en is hoger dan laat het dan direct goed worden behandelt.....

_________________
Barilio means "blue - green"
*Mijn grootste vervulling ligt in het uitvoeren van de taak waarvoor ik met hart en ziel gekozen heb.*
*Je langste reis voert ja naar wat het meest nabij is: je bent op weg van alleen zijn naar al-één zijn.*


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 23:16:41 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Dat hoeft niet te betekenen dat een admin per definitie gelijk heeft;)

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 23:17:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Barilio schreef:
@stefke,
er zijn veel meer mensen op dit forum die ook hetzelfde als wat jij zojuist hebt geschreven!!!


Omdat ik een bak koffie dronk tijdens het typen zijn 2 mensen mij voor geweest (zie de tijden, scheelt maar 10 minuten) :oops:

Jammer dat je de discussie uitstapt. Ben wel benieuwd wat een evt admin te zeggen heeft. Het gaat niet om het 'gelijk' hebben, maar om eventueel toekomstige vervelende situaties te voorkomen he Barilio!

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 23:33:56 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-01-2007, 23:17:22
Berichten: 31
Dat is inderdaad wel jammer... Ik wou toch even spieken of er nog het een en ander is gezegd door o.a. Barilio maar dat is niet het geval.

Wel jammer dat het daarbij dus niet echt meer een discussie is.

Maar er ontgaat mij iets. Waarom wordt er hier nou admin Roy Brand bijgehaald?


_________________
Nothing is impossible until you believe it is!

The way towards freedom is having no secrets for yourself and others.

Liefs Karin


Omhoog
   
 
 Berichtenonderwerp: Re: spirituele vragen...
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 23:41:06 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Ten eerste is Roy Brand niet echt actief op het forum en is hij meer bezig met zijn eigen dingen.

Ten tweede heb ik dit topic gesloten om verdere discussies te voorkomen. Niet mee eens? Contacteer dan mij ...

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl