Het gebruik van punten in een bericht geeft overzicht en rust
Heel flauwe opmerking natuurlijk!
Ik wil wel er wel even wat over vertellen, maar ik denk dat dat allemaal voor zichzelf spreekt:
Mijn visie op stress is dat iemand aan stress lijd als diegene de signalen uit hun omgeving niet meer kunnen verwerken of het hoofd te vol zit met gedachten.
Als ik het goed begrijp is het niet zo dat je fysiek de bezigheden niet meer aankan, maar je gedachten maken je helemaal gek. Misschien moet je je gaan beseffen en gaan leren dat je je gedachten kunt sturen. Jij bent zelf meester van je gedachten. Dat is sowieso iets wat je moet leren, want met je gedachten creeer je in principe je realiteit. Jij creeert TEVEEL gedachten, wat lijdt tot stress
Jouw gedachten gaan als een razende tekeer, omdat je denkt dat je geen grip meer hebt op je omgeving. Je EGO gaat dan als een gek gedachtes uitzenden om die grip terug te krijgen, maar dat lukt hem niet.
Besef je dat je eigen druk maken echt helemaal NIKS help om de situatie beter te krijgen. Dat is denk ik het belangrijkste. Stel jezelf de vraag: Verkoop ik mijn huis eerder als ik mijzelf er druk over maak of maakt dat niet uit??
Het heeft echt totaal geen zin om je druk te maken. Besef dat.