Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 04:09:57

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: stress
BerichtGeplaatst: 05-01-2008, 15:22:28 
Groentje
Groentje

ik hoop dat iemand me wat antwoorden kan geven vooral ook voor mijn partner het volgende is het geval wij hebben een erg mooi huisje gekocht waar we in feb de sleutel van krijgen alleen op dit moment hebben we heel erg veel stress omdat we onze flat nog steeds niet hebben kunnen verkopen maar 1 kijker gehad maar geen reactie dit geeft ontzettend veel stress ook in onze relatie zo erg dat we niet echt kunnen genieten van het idee van het nieuwe huisje wie kan ons wat antwoorden geven zodat we ons een beetje geruster voelen ik ben een erg stress wezentje over werk,huisje enzz ik krijg nu zoveel stress dat ik me er gewoon beroerd door voel wie heeft raad

sorry als het verkeerd staat onder dit item wist niet waar deze anders onder moest

Berichtenonderwerp: Re: stress
BerichtGeplaatst: 05-01-2008, 15:46:10 
Elf
Elf

Het gebruik van punten in een bericht geeft overzicht en rust :wink:

Heel flauwe opmerking natuurlijk!

Ik wil wel er wel even wat over vertellen, maar ik denk dat dat allemaal voor zichzelf spreekt:

Mijn visie op stress is dat iemand aan stress lijd als diegene de signalen uit hun omgeving niet meer kunnen verwerken of het hoofd te vol zit met gedachten.
Als ik het goed begrijp is het niet zo dat je fysiek de bezigheden niet meer aankan, maar je gedachten maken je helemaal gek. Misschien moet je je gaan beseffen en gaan leren dat je je gedachten kunt sturen. Jij bent zelf meester van je gedachten. Dat is sowieso iets wat je moet leren, want met je gedachten creeer je in principe je realiteit. Jij creeert TEVEEL gedachten, wat lijdt tot stress

Jouw gedachten gaan als een razende tekeer, omdat je denkt dat je geen grip meer hebt op je omgeving. Je EGO gaat dan als een gek gedachtes uitzenden om die grip terug te krijgen, maar dat lukt hem niet.
Besef je dat je eigen druk maken echt helemaal NIKS help om de situatie beter te krijgen. Dat is denk ik het belangrijkste. Stel jezelf de vraag: Verkoop ik mijn huis eerder als ik mijzelf er druk over maak of maakt dat niet uit??
Het heeft echt totaal geen zin om je druk te maken. Besef dat.

BerichtGeplaatst: 05-01-2008, 16:07:24 
Gids
Gids

Ik heb de laatste tijd ook veel stress, wat vaak kalmeerd, zijn bepaalde soorten thee, zoals de China Pin Pheu thee, moet je eens kijken in een theewinkeltje ofzo :wink: , verder, zou ik eens lekekr frisse lucht happen, veel met dieren knuffelen, natuur bezig zijn, veel chille muziek luisteren... uhm.. tsja.. meditatie, fen chui.. er is genoeg te proberen. Andere thee werkt ook or :wink: . Gewoon eens lekker op de bank ziten radio zachtjes en kalmeer, kom je tot jezelf. Tip: neem geen theezakjes, maar verse thee, laten trekken in een theepot.

BerichtGeplaatst: 05-01-2008, 16:15:42 
Reus
Reus

1: Gebruik leestekens!! Je verhaal is niet te lezen.
2: Ga op yoga of een andere hobby om je te ontstressen. Doe iets wat je al heel lang zou willen doen en doe dat vol overgave. Maak er tijd voor vrij, geen tijd er voor hebben is slechte prioriteiten kiezen.
3: Geen paniek! Je huis wordt echt wel verkocht. Misschien is de vraagprijs te hoog, misschien adverteer je niet goed of misschien is er iets anders mis met de manier waarop jullie je huis willen verkopen. Kijk naar de mogelijkheden om te verbeteren, niet naar de mogelijkheden waarop het allemaal fout kan gaan.
4: Praat er over met je partner. Jullie weten allebei wel dat het moeilijk is, maar praat er ook over. Wederzijds begrip is belangrijk.
5: Je hebt een nieuw huis. Geniet daar van! Vergeet niet dat er ook leuke dingen gebeuren.
Succes!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00