Hoi
Zelf vind ik dit nogal een raar berichtje, ik wil dit even kwijt en ook even jullie mening vragen.
Ik heb altijd al gemerkt dat ik goed met mensen kan omgaan. Sinds kort (jaartje) ben ik mij meer en meer beginnen bezig houden met dit. Waaronder ook vooral op gevoel werken, eventueel trachten foto's te lezen (soms met succes). Nu merk ik dat ik dingen aanvoel die moeilijk te verwoorden zijn. De mensen die ik ken, ken ik redelijk goed, alleen is dat nogal moeilijk om nu in woorden uit te leggen. Voor bepaalde dingen weet ik bij welke persoon ik moet zijn, voel ik dat zeg maar. Ik heb het hier over de dagelijkse dingen, zoals uitgaan enzo... Meestal merk ik snel welk type persoon ik voor mij heb staan en 'kan ik een beetje voelen hoe die persoon opbepaalde zaken zal reageren'. Mss let ik wat meer op details waardoor ik sneller de mensen begrijp en een goede omgang met hen weet.
Nu sinds de zomervakantie is het gedaan met mijn vriendin (wat op zich niet extreem veel voorstelde). Op zo'n momenten ga ik mij ook bezig houden met dingen opzoeken en voornamelijk over het gevoel. Toen ben ik beginnen veel meer mijn gevoel te gebruiken, dit gaat dan ook vooral over muziek, daar kan mij dagen, weken en zelf jaren mee bezig houden. Natuurlijk was ik ook al langer bezig met zulke dingen op te zoeken, maar dat was tamelijk tijdelijk en kleinschaalig.
Tot nu toe klinkt dit allemaal best leuk, zo is het ook. Ik weet graag wat er om gaat in de mensen en met wat voor een persoon ik om ga. Sinds september zit ik nu ook in een totaal andere school, heb veel andere mensen leren kennen. Allemaal verschillende natuurlijk. En dat durft wel eens botsen. Dan bedoel ik bij mij, innerlijk. Mits ik altijd op zoek ben naar een gulden middenweg. Tot zover heb ik nog steeds niet echt grote klachten hierover.
Ik ben ook stilaan op zoek naar een nieuwe vriendin en daar zit hem net het grootste deel van het probleem. Bij iedere foto die ik bekijk, bij iedereen die ik ook leer kennen kan ik direct zeggen dat het nooit iets zal worden. Dit is zo bij alle mensen. Dat zit wel niet echt lekker. Soms als ik een foto zie van een koppel zeg ik zo van 'die blijven toch nooit samen'. Ik voel de verschillen aan tussen die personen, maar ik kan ze niet verwoorden. Zelfs bij sommige foto's die ik wel eens wil 'lezen' voel ik wel iets aan maar ik kan het niet omzetten in woorden.
Eigenlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hiermee niet zo goed kan omgaan. Tot nu toe laat ik alles maar zijn en komen enzo... Ik zou natuurlijk kunnen zeggen van 'de pot op met alles en iedereen, ik doe wat ik zelf wil en daar zal niemand iets aan veranderen', maar dat zal nog zwaarder botsen dan, maar dan niet innerlijk
Dit alles kan mss wat raar overkomen voor jullie, maar ik weet wel dat jullie mij zullen verstaan. Let op! Ik wil die 'gave' niet kwijt. Momenteel ben ik op zoek naar tips, meningen, ervaringen, dingen die mij verder op weg kunnen helpen om te leren omgaan met dit en de dingen wat beter te begrijpen en mss ook anders te bekijken.
Alvast heel erg bedankt!!! Echt alle commentaar is welkom! Zowel positief of negatief, ik deins nergens voor terug
Greetz!
Jan
(sorry van de zielige topic titel, ik vond niets beters)