Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 03:31:32

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Cortisone gebrek....
BerichtGeplaatst: 16-11-2006, 15:00:13 
Groentje
Groentje

Vanaf begin Maart dit jaar begon ik met de klacht extreme vermoeidheid en duizeligheid. De duizeligheid was soms zo erg dat ik niet eens kon staan of zitten,alleen de hele dag liggen en ik sliep dan ook haast dag en nacht. Mijn moeder had een bloeddrukmeter en vond het verstandig dat ik die gewoon afentoe gebruikte.De bloeddruk schommelde heel erg dan heel laag en dan ineens weer heel hoog :? Na een week of 2 extreme vermoeidheid en duizeligheid dacht ik dat het eindelijk weer wat beter ging.Dat bleek dus alleen maar schijn k ben verschijnende keren flauwgevallen zonder enige aanleiding van iets. Ik voelde het ook niet aankomen ik was dan ineens weg met me gedachten en voor ik het wist was ik buiten met bezorgde vrienden om me heen.....
Me moeder werd bezorgd omdat ik een paar keer dan snacht's belde van wat er was gebeurd en dat ik bij me vriend bleef slapen. De maand april werd erger ik kon niet naar school haast meer doordat ik moe was of zo duizelig was dat ik na huis ging.
Op een een gezellige avond in de kroeg merkte ik nergens wat van ik had wat gedronken en het was gezellig maar later in de hal naar de w.c. toe was ik met me vriendin we zoude terug maar omdat we zo moeste lachen gingen we op de grond zitten :oops:
En toen kon ik zelf niet meer overeind komen :? Ik had geen kracht meer in me benen opeens.De broer van me vriend zag me op de grond en trok me overeind maar ik zakte door me benen.Er zat helemaal geen kracht meer in. :(
In de kroeg werd ik bij de tafel door hem gezet ik bleef ook gewoon zitten en nam wat water.Later toen we op de fiets na huis zouden ging het helemaal mis,een vriend vroeg mij wat maar voor ik wist was ik weg :( Na een tijdje kwam ik weer bij en ik zat op een stoel met iedereen bezorgd om mij heen....Samen met me vriend ben ik in de auto na zijn huis gebracht.

De maand juni/juli telkens onderzoeken. Ziekenhuis in Ziekenhuis uit :cry: Na al die testen is eruit gekomen dat mijn bijnierschors te weinig cortisone aanmaakt. Dit hormoon regelt o.a. het bloeddruk. Ik zit nu aan de medicijnen hiervoor. Nu sinds 4 week heb ik met mijn internist afgesproken om de avond dosis te verminderen, hier merk ik wel wat van overdag ben ik weer meer moe en de duizeligheid heb ik ook weer maar dit is nu vooral met opstaan en ook met lang naar beneden of omhoog kijken.......
:kiss:
kleurtje

Berichtenonderwerp: Re: Cortisone gebrek....
BerichtGeplaatst: 17-11-2006, 15:10:32 
Elf
Elf

Krijg je dan ook cortisone toegedient, want dat lijkt me niet echt fijn....

BerichtGeplaatst: 17-11-2006, 17:03:05 
Groentje
Groentje

Ik krijg coritsone doormiddel van die tabletten.Alleen hebben die tabletten ook weer bijwerkingen, ze veroorzaken o.a. misselijkheid.Ik mag ook niet zomaar asprines of paracetamol innemen alleen in overleg met de arts om dat je anders maagzweer of maagbloedingen krijgt :( Zodra je aan deze medicijnen bent zit je als het goed is je hele leven aanvast :?

BerichtGeplaatst: 17-11-2006, 22:50:22 
Kabouter
Kabouter

Lieve Kleurtje..

Het medicijn dat jij gebruikt heet waarschijnlijk prednison oftewel prednisolon.. dit zijn dus corticosteroiden oftewel een bijnierschorshormoon.
Je bijnieren staan in combinatie met je hypofyse ( zit bij je hersenen), deze hypofyse reguleert je hormoonhuishouding.

Dit zijn geen fijne medicijnen..als je deze dus gebuikt drink dan echt 2 ltr water per dag want ze houden vocht extreem vast!!! en neem zo min mogelijk zout tot je...dit is ook een vochtvasthouder.

Deze medicijnen zijn niet voor het leven..over het algemeen worden ze als kuur meegegevn en afhankelijk van de "ziekte" duurt het een paar maanden of langer...dit komt doordat je ze ook weer heel langzaam moet afbouwen.

Als je deze medicijnen dus gebruikt let dan op je voeding enop wat je drinkt etc...dat is alleen maar ten behoeve van je lichaam.

Mocht je deze dus gebruiken en wil je meer weten dan hoor ik je wel.

Liefs Nicole

BerichtGeplaatst: 18-11-2006, 12:02:06 
Dwerg
Dwerg

De grote vraag natuurlijk waarom je lichaam dit allemaal zo ging doen.

Mijn idee bij zoiets is altijd dat het signalen zijn omdat je iets niet prettig vindt waar je mee bezig bent (toen in maart). Als je daar een tijdje mee doorgaat, wordt het signaal steeds sterker.

Tenminste zo heb ik het zelf ervaren met eerst enkele keren een unheimisch gevoel (soort final destination gevoel). Uiteindelijk hyperventilatie en een halve burn-out.

Ieder geval is natuurlijk uniek, maar je zou voor jezelf na kunnen gaan of je voor maart ook al signalen ervaarde en in welke situaties (want dat zijn dan de onprettige die je eigenlijk niet wil).

Om dit met een iets simpeler voorbeeld duidelijk te maken. In mijn ogen krijgt iemand bijv. een verkoudheidje omdat het al een tijdje wat drukker is op het werk bijvoorbeeld. Zo'n verkoudheidje leidt er dan toe dat er een paar dagen thuis gebleven wordt en ontspant kan worden.
Als deze persoon besloten had om een vrjie dag op te nemen om te ontspannen had hij/zij waarschijnlijk geen verkoudheidje gecreert voor hemzelf.
Wat hier vaak ook meespeelt is dat de overtuiging bij iemand dat er iets gedaan moet worden op een vrije dag. Dit belemmert dan ook om te ontspannen.

De behoefte om te ontspannen komt er hoe dan ook uit. Linksom of rechtsom.

Groet,
Thijs

* Notice and remember your dreams.

BerichtGeplaatst: 01-12-2006, 13:36:51 
Groentje
Groentje

hey

nike spirit-
dat is inderdaad het medicijn wat ik op dit moment gebruik. Ik ben de laatste 1,5 maand aan het afbouwen met dit medicijn. Helaas heb ik wel weer wat last van mijn duizeligheid :( De internist van mij heeft mij verteld dat ik waarschijnlijk dit medicijn moet blijven gebruiken? ik ben nu wel bezig met afbouwen en heb in februari weer afspraak met de internist.
Ik zou wel wat meer willen weten over het cortisone gebrek van mij en de medicatie/behandeling ervan......
:kiss:
kleurtje

BerichtGeplaatst: 26-12-2006, 14:15:45 
Kabouter
Kabouter

hey kleurtje

Over je behandeling en medicatie kan ik je niet helpen, daar is je internist voor.

Wat ik je wel kan aanraden is om an je internist straks te vragen waarom je bijnierschors te weinig deze hormoon aanmaakt bij jou. Is dat puur omdat je bijnierschors niet meer goed functioneert zoals het behoort te doen, of is dat door een andere reden?

Het is nml wel zo prettig lijkt mij om te weten wat er met je lichaam aan de hand is , hoe het reageert etc...daar heb je voor nu en later een hoop aan.

Liefs Nicole

waardering boven zilver en goud.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00