Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 22:57:39

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08-04-2008, 09:50:37 
Reus
Reus

Hey Karin,

Bedankt voor je enthousiaste reactie over het boek “ontheemde zielen ontwaken”.
Het is zeker een “must” voor mensen die zowel wetenschappelijk als spiritueel ingesteld/geïnteresseerd zijn. Zeer gevarieerd in onderwerpen die aan bod komen.
Ik heb het boek met aangename verbazing gelezen.
Veel puzzelstukjes vallen in het lezen van dat boek op zijn plaats.
Verhelderend en een welkome verrijking op het gebied van de "spirituele wetenschap" of "wetenschappelijke spiritualiteit".
Ik ga het zeker nog eens herlezen.
:wave:
Namasté, groetjes Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 08-04-2008, 20:07:57 
Kabouter
Kabouter

Hey Nico,
nico schreef:
Hey Kirstin,

Als jij bewijzen hebt dat de Schumannresonantie voor 1957 bekend is en wat de waarden daarvan waren, dan hoor ik dat graag van je. Laat maar horen wanneer je je daarover meer gegevens hebt of websites die jouw hypothese bevestigen, namelijk dat de schumannresonantie voor 1957 bijvoorbeeld VEEL hoger was. Ik doe het op dit moment alleen met de gegevens die er sinds 1957 bekend zijn en ga d’r van uit van wat de wetenschappers vanaf die tijd meten en ga uit van de ontdekking dat deze Schumannresonantie langzaam aan het stijgen is sinds 1980.

De schumanresonantie is niet voor 1957 bekend, dat zeg ik toch ook niet? Ik zei alleen dat ik dacht dat er bepaalde modellen waren om de schumanresonantie voor 1957 te beredeneren, net als dat er nu bepaald kan worden wat het CO2 gehalte in de lucht was 30.000 jaar geleden. En ik zeg ook niet dat de schumanresonanitie voor 1957 veel hoger was. Ik zeg alleen dat dat goed zou kunnen, als er niet al iets over bekend is. Het punt is dat je over een periode van 50 jaar niet kan zeggen of iets geologisch gezien toeneemt of niet. Die periode is daarvoor veel te kort.

Je schreef:
Anders zouden onze hersengolven ook sneller gaan trillen als je naar harde muziek luistert.?

Dat lijkt me niet eens onwaarschijnlijk. De inlvoed van muziek en hersengolven dat verband is al een tijdje bekend.
Kirsten, op dat feit zijn vrijwel alle meditatieCD-s gebaseerd (zie http://www.zensatie.com)
"Duizenden jaren geleden al gebruikten sjamanen de kracht van muziek om bewustzijn toestanden te bereiken die zonder trance niet toegankelijk waren. Sommige oude religies nemen aan dat de aarde ontstond uit de trilling van een oergeluid. Sommige moderne wetenschappers noemen het de big bang, een enorme trilling.
In het Zensatie Handboek duid ik reeds op het belang van de hersengolven en vertel ik hoe men nu via muziek de hersengolven op een bewustzijnstoestand naar keuze kan brengen. Dit betekent een snelle en eenvoudige toegang tot diepe meditatie en spirituele gebieden van de geest."

En waarom krijgen we daar dan geen kwaaltjes van?

Kirstin schreef:
DNA bevat informatie over hoe eiwitten gemaakt worden
Nico: Dat klopt. Maar ten dele, Kirstin!
Wat jij bedoelt is het CODEREND DNA, maar d’r is meer dan dit coderende DNA, dat eigenlijk oneerbiedig “junk DNA” heet. Ga maar googlen dan kom je d’r genoeg over tegen.
"Het DNA van een cel kan onderverdeeld worden in coderend DNA (de genen) en niet-coderend DNA. Het coderend DNA bevat de informatie hoe de cel de eiwitten en enzymen moet maken die de bouwstenen van de cel onderhouden en produceren. Het DNA dat nergens voor codeert is door veel mensen in het verleden ook wel Junk DNA (rotzooi DNA) genoemd. Nu van steeds meer organismen de samenstelling van alle genen (het genoom) bekend is, wordt het ook steeds duidelijker dat we dit Junk DNA een wat minder denigrerende naam moeten geven: het is waarschijnlijk zelfs belangrijker dan coderend DNA. Als we bijvoorbeeld een vergelijking maken tussen het genoom van een mens en dat van een muis, blijkt dat beide organismen ongeveer 30.000 genen hebben. Daarbij is 99% van de genen (dus het coderend DNA) die we in de muis tegenkomen ook terug te vinden in het genoom van de mens, inclusief de genen die nodig zijn om een muizenstaartje te maken! Met andere woorden, de bouwstenen die een mens een mens maken, zijn vrijwel exact hetzelfde als de bouwstenen die een muis een muis maken. De verschillen tussen deze organismen worden dus juist bepaald door het DNA dat niet codeert voor bouwstenen, het Junk DNA. De informatie die nodig is om bepaalde genen op de juiste momenten aan en uit te zetten is veel belangrijker dan het exacte bouwplan van de bouwstenen. Deze belangrijke regulerende functies liggen ergens verstopt in het niet-coderend DNA". http://www.kennislink.nl en http://www.studeren.uva.nl/bio-exact/.

Ik weet ook best wat junk DNA is hoor ;). Maar wat wil je er mee zeggen dat het grootste gedeelte van het DNA niets met de eiwitsynthese te maken heeft? Het punt is dat de eiwitsynthese fundamenteel is voor het bestaan van leven. En deze functie van het DNA zou niet meer werken als het uit 3 strengen bestaat:P. Over het grootste deel van ons DNA is de functie niet bekend, dat weet ik, en ik ben ook vreselijk benieuwd waar het dan wel voor dient, maar dat is in dit verhaal niet echt relevant denk ik. En het klopt inderdaad dat ons coderende DNA erg veel lijkt op dat van een muis. Maar dat is omdat de eiwitsynthese ook precies hetzelfde werkt in een muis als in ons...

Om je 2e bericht kan ik eigenlijk alleen maar lachen, het staat vol met dingen die niet kloppen. En wat die Dr. Berrenda Fox zegt kan me ook niet echt boeien moet ik zeggen. Zij is niet de wetenschapster van wie ik een kloppende verklaring kan verwachten, laat haar maar verder gaan met het bedenken als programma's als Sightings en The X files..... Er worden in dat bericht ook geen wetenschappelijke verklaringen gegeven, of bewijzen. Ben erg benieuwd naar die bloedtesten van die mensen met de nieuwe DNA-strengen

Citeer:
En Kirsten, je kan je afvragen of jouw kijk, of jouw visie op “jouw wetenschap” nog volstaat. ( Het is nog steeds Kirstin :P, en het is niet zozeer 'mijn wetenschap', het zijn ook maar de dingen die ik heb geleerd, en heb gelezen uit wetenschappelijke bronnen. Begrip wetenschap is natuurlijk te betwisten, wanneer is iets wetenschap en wanneer niet? En ook echte wetenschap klopt niet voor de volle 100%. En er zijn genoeg dingen waar wetenschap geen verklaring voor heeft.)

"Temidden van al deze veranderingen op aarde, vindt ook de geboorte plaats van een nieuw wetenschappelijk bewustzijn. (De aarde verandert altijd en heeft hij altijd gedaan, dus dat is geen reden voor 'een nieuw wetenschappelijk bewustzijn'. Vraag me sowieso af of een wetenschappelijk bewustzijn wel bestaat maar goed.) Haar geboorte vond plaats in een kleine kring van wetenschappers - voornamelijk afkomstig van buiten de kringen van de mainstream wetenschap. Deze kring van wetenschappers groeit gestaag en inmiddels bevinden zich hieronder ook geleerden en professoren van beroemde laboratoria en universiteiten op vakgebieden zoals fysica, biologie, astrologie en neuropsychologie. Deze wetenschappers schilderen een geheel nieuwe wetenschappelijke visie die op zijn zachts gezegd adembenemend is. Nochtans is er echter weinig publieke bekendheid met deze opkomende visie omdat onze kranten en het late avondnieuws ze niet onder de aandacht brengen. Van het totaal aantal wetenschappers dat ooit de aarde bevolkte, is 99% nu hier en nu aanwezig! Geen wonder dus dat er veel wetenschappelijke doorbraken zijn!
De nieuwe visie laat een wonderlijk universum zien waarin het menselijke bewustzijn een veel grotere rol speelt dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen. Het laat tevens zien dat onze huidige civilisatie misschien wel eens niet het hoogtepunt van de menselijke beschaving zou kunnen zijn. Het wordt steeds duidelijker dat andere grotere en hogere beschavingen ons voorgegaan moeten zijn. Atlantis is aan het herrijzen precies zoals Edgar Cayce het voorspeld heeft! Zouden al deze ontwikkelingen de vooraankondiging kunnen zijn van een aanstaande wetenschappelijke revolutie die zou kunnen leiden tot een spirituele transformatie zoals deze in het verleden voorspeld is? In deze nieuwe weten-schappelijke visie gaan wetenschap en spiritualiteit namelijk heel goed samen."

Ik vind dat wetenschap en spiritualiteit nu ook erg goed samen gaan, ze leven naast elkaar, maar hebben ook erg veel raakvlakken met elkaar.
Maar ik zal eens kijken naar de boeken, lijkt me wel interessant ;). Ben nu alleen even te druk met school, maar zal als ik wat meer tijd heb me er wel in verdiepen en dan geef ik daarop natuurlijk ook een reactie ;)

Groetjes Kirstin

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else

BerichtGeplaatst: 09-04-2008, 15:20:48 
Reus
Reus

Hey Kirstin (inderdaad, neem me niet kwalijk typefoutje :? )

Nav de meditatieCD schreef jij:
En waarom krijgen we daar dan geen kwaaltjes van?
Boeiende vraag. Ik heb er wat over opgezocht en het heeft te maken met alfagolven, bepaalde hersengolven, maar dat zal je ook wel mee bekend zijn. :lol:
Dat komt in mijn visie omdat de meditatieCD-s inspelen op natuurlijke hersengolven. Je komt met die meditatieCD in een staat van alfagolven, een toestand waarbij de hersenen hoofdzakelijk alfagolven uitzenden en waarin een volledige ontspanning optreedt,verbetering van onze gezondheid, ons geestelijk en lichamelijk welbevinden. Door naar het alfaniveau te gaan kunnen we een genezingsproces op gang brengen en staat van balans. En dat gaat in mijn ogen niet gepaard met klachten.

Bij de verhoging van de trilling van de aarde gaat het om het proces van resonantie waardoor wij gaan meetrillen en dus ook onze hersengolven in een hogere trilling komen, welke onnatuurlijk is en welke we niet gewend zijn. Dit zorgt voor een disbalans in de bestaande trilling/hersengolven. En disbalans vertaalt zich naar allerlei lichamelijke, en/of geestelijke, en/of emotionele en/of spirituele klachten (symptomen van transformatie).

Dat zie je ook terug bij een trillende plaat waarop fijn zand ligt. Dat vormt een bepaald patroon. Ga je de trilling verhogen, dan ontstaat er eerst chaos en disbalans en daarna pas weer een nieuw en ander zandpatroon wanneer alle zandkorrels gaan meetrillen met de nieuwe frequentie. Dan ontstaat er dus na geruime tijd weer een nieuwe balans een nieuw evenwicht.
Everything exists because of 'vibration'). When a particular tone or frequency is directed beneath a plate of fine sand a certain distinguishable geometric pattern is formed. As the tone is raised to another pitch, note or octave the pattern begins to change with it. In between the two notes (say A and B) there is a moment of chaos where all the sand vibrates with no apparent order or design. Then, as the tone slowly reaches the next note the new pattern begins to form in the sand. When the note is perfect so is the pattern in the sand and there is once again sense and order out of chaos.

Kirstin typte:
Ik weet ook best wat junk DNA is hoor . Maar wat wil je er mee zeggen dat het grootste gedeelte van het DNA niets met de eiwitsynthese te maken heeft? Het punt is dat de eiwitsynthese fundamenteel is voor het bestaan van leven. En deze functie van het DNA zou niet meer werken als het uit 3 strengen bestaat:P. Over het grootste deel van ons DNA is de functie niet bekend, dat weet ik, en ik ben ook vreselijk benieuwd waar het dan wel voor dient, maar dat is in dit verhaal niet echt relevant denk ik.

Nico: Neem rustig de tijd om je te verdiepen in dat “junk DNA”, (want er is veel over te vinden via google) want hoewel er niet veel over bekend is, komt er wel steeds meer informatie over. En het schijnt dat juist het niet-coderende DNA mogelijk ZELFS nog belangrijker is dan het coderende DNA!! Ik ben net als jij ook “vreselijk benieuwd waar het dan wel voor dient”. Maar voor mij staat zo zoetjes aan wel vast dat dat in dit verhaal juist heel relevant is en dat het grootste deel van het DNA inderdaad niets met de eiwitsynthese te maken heeft. DAT is slechts maar een deel van de functies van het DNA. Immers: Only about 3% of the DNA actually codes for amino acids, which in turn make proteins, and eventually, little babies.
( http://www.abc.net.au/science/k2/moments/s133634.htm)
Dus het grootste gedeelte van het DNA heeft inderdaad niets met de eiwitsynthese te maken. :wink:
Immers ik vond ook: “Er is niet-coderend DNA dat breuken in DNA herstelt. Men heeft ontdekt dat er niet-coderende DNA sequenties bestaan die bacteria helpen zich aan te passen aan dodelijke veranderingen in het milieu. Niet-coderend DNA zou ook het genetische materiaal kunnen zijn dat gebruikt wordt voor micro-evolutionistische veranderingen (lees: transformatie in het licht van dit topic). Dit zou helpen verklaren waarom sommige organismen in slechts enkele generaties belangrijke veranderingen kunnen ondergaan in hun fenotype, veel sneller dan een mutatie/selectie mechanisme kan werken, zelfs als positief werkende mutaties zeer waarschijnlijk zouden zijn. Er zijn nog maar weinig wetenschappers die het niet-coderende DNA ook niet-functioneel achten. Niettemin, evolutionisten hebben nu andere manieren gevonden om te beweren dat niet-coderend DNA bewijs is voor evolutie cq transformatie! (members.chello.nl)

Kirstin toetste op haar toetsenbord:
Begrip wetenschap is natuurlijk te betwisten, wanneer is iets wetenschap en wanneer niet? En ook echte wetenschap klopt niet voor de volle 100%. En er zijn genoeg dingen waar wetenschap geen verklaring voor heeft.)
Nico: mee eens. Dat is ook zo.

Kirstin schreef:
Ik vind dat wetenschap en spiritualiteit nu ook erg goed samen gaan, ze leven naast elkaar, maar hebben ook erg veel raakvlakken met elkaar.
Maar ik zal eens kijken naar de boeken, lijkt me wel interessant . Ben nu alleen even te druk met school, maar zal als ik wat meer tijd heb me er wel in verdiepen en dan geef ik daarop natuurlijk ook een reactie

Nico: Vind ik ook hoor! Wetenschap en spiritualiteit gaan ook goed samen. Als ik deze reactie lees van jou, dan zal je zeker de eerder genoemde boeken kunnen waarderen. Ben ook wel benieuwd wat jij daar van gaat vinden!
Doe het rustig aan, school gaat voor. :roll:

Namasté, groetjes Nico

BerichtGeplaatst: 20-06-2008, 14:13:33 
Groentje
Groentje

ik heb ook wel last van deze dingen. vooral hoofdpijn, ik heb het constant en meestal waarneer een mens bijna altijd hoofdpijn heeft is het niet zo erg maar bij mij wel. waarneer ik geen hoofdpijn heb is het nog vager, dan voel ik een soort ''gekriebel'' bij me derde oog.
ook heb ik wel vaak last van heimwee naar ''ergens'' maar ik weet niet waar.
naja ik zou het liefst van die hoofdpijn af zijn.

BerichtGeplaatst: 20-06-2008, 14:24:05 
Groentje
Groentje

Kirstin schreef:
Maar ik zal eens kijken naar de boeken, lijkt me wel interessant . Ben nu alleen even te druk met school, maar zal als ik wat meer tijd heb me er wel in verdiepen en dan geef ik daarop natuurlijk ook een reactie

het ging altijd al samen. de wetenschap in ontstaan uit religie.
ik zelf ben wicca en heksen hebben altijd gezegt dat alles uit energie bestaat en pas in de 20e eeuw heeft einstein een theorie erover verzonen :P en pas in de 21e eeuw konde wetenschappers het ook daad werkelijk bewijsen. Ik doe wel iets aan natuurkunde ookal heb ik het niet :lol:

BerichtGeplaatst: 23-06-2008, 13:57:23 
Groentje
Groentje

nico schreef:
Hey Flora,

Das mooi dat je er wat aan gehad hebt dit te lezen.
Ik was er zelf ook heel blij mee. Voor mij vielen er ook wel wat puzzelstukjes op zijn plaats tav verschillende ervaringen die ik de laatste tijd heb gehad. Ik ben nog even verder gaan zoeken en vond nog wat hierover in het artikel "de waarheid zal je bevrijden"
Mogelijke (fysieke effecten) van de veranderingen naar 2012 toe en die mogelijk een rol spelen tijdens je transformatieproces:
* Migraine, hoofdpijnen en vermoeidheid
* Elektrische gewaarwordingen in de ledematen en in de ruggengraat.
* Spierkrampen
* Griepsymptomen
* Intense dromen
* Het menselijke lichaam zal gevoeliger worden als gevolg dan de nieuwe vibraties.
* Het fysieke lichaam is al aan het veranderen. Je lichtlichaam wordt gecreëerd en geactiveerd.
* We evolueren weer naar een DNA van 12 strengen in plaats van de 2 die we nu maar hebben
* We worden intuïtiever en onze healing capaciteiten verbeteren

Wie weet zit hier ook nog wat bij wat je voor je zelf herkent.
Als ik weer wat ben tegengekomen dan hoor je/jullie het wel.

liefdvolle groeten Nico

ik ben benieuw hoe de natuur 12 DNA-strengen gaan laten passen inelkaar :shock:

BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 11:43:27 
Reus
Reus

Hey Kangeroe-rocks,

Ik las dat je verschillende transformatiesymptomen herkende. Bij constante hoofdpijn is het altijd goed om d'r ook een huisarts naar te laten kijken.

Over het samengaan van wetenschap en spiritualiteit heeft Jan Wicherink een interessant boek geschreven met de titel:"Ontheemde zielen ontwaken". Deze is gratis te lezen of te downloaden op zijn site: http://www.soulsofdistortion.nl

Kangeroe-rocks schreef
Citeer:
ik ben benieuw hoe de natuur 12 DNA-strengen gaan laten passen inelkaar

De natuur heeft daar al een oplossing voor.
"De verwachting is dat we uiteindelijk in de slotfase uitkomen bij het oorspronkelijke 12 strengen DNA, onze fysieke basis van ons volledige bewustzijn, wat de mens had ten tijde van de Atlantisperiode ruim 12.000 jaar geleden.
Dit 12 strengen DNA, dit Lichtmateriaal, zal zich vormen tot een stervormig figuur dat voortdurend ronddraait rond zijn assen. Deze figuur heet een octahedron en ontstaat door samenvoegen van 2 tetrahedrons. Onderzoeker en natuurkundige Drunvalo Melchizedek beschrijft deze figuur als een “Star Tetrahedron", omdat het gezien kan worden als een driedimensionale Davidster! Heilige transmissies geven ons volledig ontwikkelde DNA de speciale codes die ze nodig hebben om onze levensenergie te verspreiden door dit figuur.

Namasté, groeten Nico

BerichtGeplaatst: 14-07-2008, 13:39:20 
Groentje
Groentje

nico schreef:

Ik las dat je verschillende transformatiesymptomen herkende. Bij constante hoofdpijn is het altijd goed om d'r ook een huisarts naar te laten kijken.

Er zijn meer mensen die zeggen dak daarvoornaar de huisarts moet voor mijn hoofdpijn en dat ben ik ook geweest. ik ben doorgestuurd naar een neuroloog en daar een hersenscan laten maken en testjes gedaan. er was niks mis en ik kreeg een soort anti-deresivia die ook tegen hoofdpijn werkt. het werkt maar een beetje.

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 17:47:31 
Groentje
Groentje

nico schreef:
Transformatieproces – oftewel kosmische groeistuipjes

- Lichamelijke klachten
- Verdriet Zomaar diep verdriet.
- Tranen Zomaar huilen.
- Veranderingen Plotselinge veranderingen.
- Slapen Verstoorde slaappatronen.
- Dromen Heftige dromen.
- Conversaties In jezelf praten.
- Eenzaamheid Gevoelens van eenzaamheid.
- Onverschilligheid

Ik ben erg blij dat ik dit stukje tekst zojuist tegenkwam. Het verklaard voor mij wel de nodige dingen. De opsomming in bovenstaande quote zijn de dingen die ik zowiezo bij mezelf herken.

(y)

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 21:44:13 
Kabouter
Kabouter

Interessant, ik ga dat boek ook nog eens lezen als ik de tijd heb.
Die klachten herken ik trouwens bijna allemaal, alleen heb ik ze al jaren. :roll:

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 21:50:57 
Feniks
Feniks

wat een leuk onderwerp... transformatie is een prachtig ding om te zien... maar niet persé om mee te maken natuurlijk (nouja, erna is het natuurlijk fantastisch maar de tijd dat je in die pop zit is het zwaar ***)

ik zou graag een dingentje willen benoemen wat mij opviel... ik vind de 'symptomen' die genoemd zijn erg veel lijken op die van een 'milde' depressie als je ze vergelijkt met de DSM IV...

waarscheinlijk komt dit doordat het doormaken van een transformatie geen prettige bezigheid is maar toch...

kip en ei misschien? door middel van milde depressies (die iedereen doormaakt) groeien? of naar aanleiding van transformaie milde depressie krijgen?

wat denken jullie?

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 22:02:46 
Kabouter
Kabouter

Dat zou verklaren dat ik al die symptomen heb, omdat ik een depressie heb.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik verander door mijn depressie en ben niet depressief geworden naar aanleiding van transformatie. Als je depressief bent moet je vechten om daaruit te komen, je zit in een moeilijke periode, ziet dingen, maakt dingen mee, die zo anders zijn dan de 'normale' wereld. Dat moet je wel veranderen. En als je er uit komt is dat vaak sterker omdat je je depressie overwonnen hebt en dat is niet niks.

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 22:47:55 
Feniks
Feniks

dat was ook mijn idee maar ik laat graag de discussie open :D

wat je zegt over het sterker worden... en anders worden door middel van tegensla zie ik dagelijks om mij heen gebeuren. ik heb veel gewerkt met (licht) depressieve en faalangstige jongeren op scholen in de randstad... het is nooit makkelijk... voor niemand niet... maar als er eenmaal een overwinning plaatsvind is dat fantastisch...

veel van mijn... tja hoe noem je ze?... cliënten vind ik zo'n eng woord... veel van mijn jongeren dan maar (ben der zelf nog een. pffffffff) beschrijven die overwinning als het verliezen van 80 kilo stenen... of het doorbreken van het oppervlak na bijna verdronken te zijn in het water... ik zie ze veranderen waar ik bij sta... dat is fantastisch... allen niet iedereen doet het even makkelijk.

binnen de pubertijd (nog zo'n rot plakkertje) en de adolescentie gaat vrijwel iedereen een zeer milde depressie door... bij sommigen slaat het enkel door. dan is er hulp nodig...

ik wens je veel sterkte junipertje... als je hulp nodig hebt moet je hier op het forum maar gewoon posten (heel veel mensen kunnen je hier met goed advies helpen heb ik al gezien) of een pb-tje sturen... k ben er altijd voor mensen die het nodig hebben :)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 19-08-2008, 11:16:18 
Reus
Reus

@Berry M.
Das mooi en prettig, dat je (h)erkenning gevonden hebt. Sterkte.

@junipertje:ja, als je de tijd hebt is het zeker een goed idee om dat boek eens te lezen. Zeer interessant hoor. Trouwens wel vervelend lijkt me als je jouw symptomen van transformatie al zo lang hebt. Zo zie je maar weer, dat elk transformatieproces weer anders is en de een duurt nou eenmaal langer dan een ander. Hopelijk komt het einde gauw in zicht.Sterkte.

@Truitje:
Een transformatieproces kan inderdaad “zwaar” zijn. De klachten zijn rechtevenredig met wat je spiritueel “op te ruimen” hebt, maar dat hoeft niet in alle gevallen zo te zijn.
Ik zie in mijn dagelijkse praktijk zeker dat mensen groeien door een milde depressie, maar ik weet niet of het omgekeerde ook waar is, dat een transformatieproces altijd gepaard gaat met milde depressieve klachten. Zelf heb ik overigens geen last gehad van depressieve klachten tijdens mijn transformatieproces en de klachten die ik daarvan ondervond.
Ik kan de reactie die junipertje vervolgens geeft goed volgen en me daar wel in vinden.

Namasté, groeten Nico

BerichtGeplaatst: 06-10-2008, 13:44:57 
Groentje
Groentje

Wauw, deze dingen zijn echt nogal herkenbaar voor mij.
Ik heb echt merendeel van deze symptonen.
Ik zat met grote ogen dit te lezen en het stelde me gerust dat ik dus niet de enige ben die hier last van heeft...

Dankje voor het plaatsen hiervan! :hart:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00