Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 26-11-2024, 00:51:52

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: (te) langzame Spijsvertering
BerichtGeplaatst: 26-01-2007, 20:55:47 
Groentje
Groentje

Hee Suzanna,

Wat ik nu momenteel gebruik is X-preap (sinds kort), ook via mijn huisarts. Dat is een drankje, waarvan ik 10 ml inneem s'avonds voor het slapen gaan, en dan kan ik gelukkig s'ochtends gewoon naar de wc. Ik heb al zoveel geprobeerd, en tot nu toe helpt dit bij mij het beste, volgens mijn huisarts kan ik dit gewoon blijven gebruiken, zonder schade voor mijn lichaam.
En mijn klachten bestonden, en bestaan uit: een opgeblazen gevoel, alsof ik moet overgeven, krampen (soms net weeen, zo herken ik ze tenminste), niet meer recht kunnen lopen van de krampen. Een soort van 'ontploffinkjes' in mijn darmen, die hoor ik ook. Ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen, het lijkt afentoe wel of er weer een baby in mijn buik zit. Meestal kan ik dus helemaal niet naar de wc zonder hulpmiddeltjes, en soms is het niet bij te houden, dan werkt mijn darm weer heel snel. En bij mij komt het ook echt door de spanningen. Maar ieder lichaam is anders dus je zou eigenlijk vooral van alles moeten proberen om te kijken waar jou lichaam het beste op reageerd. Ik hoop dat je wat aan deze info. hebt.

groetjes

groetjes Mystic

BerichtGeplaatst: 27-01-2007, 20:50:06 
Kabouter
Kabouter

je zou ook eens kunnen opletten wat je eet...

er zijn veel 'dieeeten' die ervan uit gaan dat bepaalde voedingsmiddelen in combinatie met elkaar problemen kunnen opleveren in de maag(of sneller problemen op kunnen leveren)..

Zou zou het beter zijn als je eiwitten en koolhydraten niet tegelijkertijd eet...vruchten niet combineren met ander voedsel..zo min mogelijk suiker eten..zo veel mogelijk rauwe groenten en verse groenten..

je kan ook eens kijken of je misschien gevoelig bent voor koemelkproducten of bijvoorbeeld tarwe(gluten)...

Als je hier meer over wil weten kan je eens zoeken naar 'fit for life' of 'fitonics'...dit zijn boeken die over dit soort dingen gaan. Ook 'wat je eet ben je zelf' van Gillian mckeith(tv programma) is erg leerzaam(is een boek)... Volgens mij komt het ook een beetje overeen met macrobiotiek(maar dat weet ik niet zeker want daar weet ik weer niet zo veel van af)..
bij mij helpt het in iedergeval enorm als ik volgens deze regeltjes eet(wat ik niet altijd doe en dan gelijk kan merken!!)

succes!

en had ik 'molkosan' al genoemd??? verkrijgbaar bij de drogist en goed voor meerdere klachten!!!

BerichtGeplaatst: 29-01-2007, 12:29:56 
Groentje
Groentje

Het is volgens mij een combinatie van verschillende dingen. Ik had tot een jaar geleden ook een hele traaaggge stoelgang (wat een net woord he!) oftewel ik ging maar een keer in de drie dagen voor de grote boodschap (nog netter, hihi). Vorig jaar heb ik om af te vallen ongeveer tien maanden geMontignact (koolhydraten en vetten gescheiden eten) en dus geen suiker, alleen maar volkoren producten, geen witbrood, witte pasta's of rijst, maar alles volkoren of met vezels en vliesjes. Verder alleen 's ochtends fruit eten, voor al je andere eten (anders gaat het gisten en krijg je windjes...) en ik montignac nu al een jaar niet meer, maar ik eet ook geen witbrood, ik doe nog steeds alles volkoren. En ik fiets regelmatig. Beweging is ook belangrijk voor je darmen. Anyway, sinds vorig jaar ga ik echt keurig bijna elke dag, en als ik goed beweeg soms zelfs twee keer per dag! Dat heb ik zeker 15 jaar niet gehad. Dus gezond eten en meer bewegen is al een begin! Succes....
Brex

BerichtGeplaatst: 10-02-2007, 15:39:34 
Kabouter
Kabouter

inderdaad genoeg bewegen. Maar dat is bij mij geen probleem. Ik had eerst het idee dat ik juist van vezels verstopping kreeg..maar het ligt misschien meer aan de verhouding vezels+water.... want als ik heeeeeeeel veel drink na dat ik vezels heb gegeten helpt dat.

Ook ontbijtkoek helpt wel.. maar ik denk dat het komt omdat mijn eetpatroon al jaren verstoord is. Het schommelt ongelooflijk veel tussen heel gezond en sober eten en veel vocht, en heeeel veel en niet zo gezond eten...
Dit is psychisch en ik kom dr niet zo goed vanaf eigenlijk... :S

BerichtGeplaatst: 11-02-2007, 17:15:41 
Groentje
Groentje

Hmmm Suzanna, ontbijtkoek is verstoppend! En chocola ook! Wat trouwens ook belangrijk is, is regelmatig eten, op ongeveer dezelfde tijden je broodjes en je avondeten en daartussen liever zo weinig mogelijk, maar wel veel water! Het klinkt een beetje alsof je dat niet goed vol kunt houden, alsof je misschien uit onvrede of verdriet jezelf toestaat een vette hap of snoep te eten. Dat doe ik ook weleens hoor! Twee weken geleden heb ik drie avonden achter elkaar chocola gegeten, echt veel, maarja toen werd mijn eczeem ook weer erger en dan blijf je er wel vanaf... Ik begin elke dag heel netjes maar heb vaak 's avonds trek in slechte dingen, snoep of hartig. Nu doe ik het zo: door de week heel netjes eten, volkoren broodjes met mager beleg en gezond en vers avondeten koken. En in het weekend mag ik een luxe ontbijtje en een visje van de markt (is sowieso heel goed, vis mag altijd!!!) en sá vonds chips of snoep. En dan maandag weer in het gareel.... dit werkt wel goed!
Groetjes Brex

BerichtGeplaatst: 19-03-2007, 11:41:41 
Nimf
Nimf

Lynolax ontbijt mix van Natufood kan misschien ook helpen.....( natuurlijke middelen zitten hierin )

Is geen laxeer.
Ik gebruik dit sinds 2 dagen. Wie weet...

Lactulose is wel een laxeer en zou ik dus niet zomaar gebruiken.

Berry Green kan ook helpen. ( heb ik van mijn mesoloog )
Is een gedroogde fruit, groente, vitamine, probiotica etc poeder.
Moet je door bijv vers sinaasappelsap roeren en opdrinken.

Al met al heb ik er nog steeds moeite mee.
Laatst had ik een thee gekocht bij de natuurwinkel, gewoon met sennablad, rooibos, rozenbottel en venkel. Was best lekker, dus ik 3 kopjes van 1 zakje gedronken. Op het pak stond 3 keer per dag 1 kopje. Weetikveel dat kruiden zo goed kunnen werken... heb de volgende dag met niet normale krampen(auw!) gelopen en je raad het al... diaree. ( zo erg had ik het nog nooit )
Volgende dag zat alles weer zo vast als normaal :roll: :lol:

BerichtGeplaatst: 19-03-2007, 15:59:51 
Kabouter
Kabouter

hej indira!
:P toverthee!
Weet je nog hoe die heette? Misschien is een iets mindere dosering wel heel goed!

waar kun je lynolax krijgen?

Groetjes Suzanna

BerichtGeplaatst: 09-05-2007, 12:24:56 
Nimf
Nimf

Lynolax kan je bij de natuur/bio/reform winkel halen. Het is helemaal niet duur. Dat zou je verwachten van een natuurwinkel. Het is van het merk Natufood.

Hier een linkje van een website over Lynolax:
http://www.natudis.nl/assortiment_zoek.asp?zoekstr=&pbbartikelgroep=&merk=Natufood

De Thee is : Pyramide, Biologische thee, Stoelgang.

Ook een linkje:
http://www.piramidekruiden.nl/assfunctioneelstoelgang.asp

BerichtGeplaatst: 09-05-2007, 12:26:28 
Nimf
Nimf

dit is berry green:

http://voedingssupplementen.winkelslim.nl/view_product.php?product=1562

http://www.smeetsengraas.nl/newchapter/berry_green.php#meerinfo

BerichtGeplaatst: 15-05-2007, 11:39:52 
Nimf
Nimf

en al gehaald?

Lynolax is echt een super iets!

Lekker mengen met bijv kwark en een scheutje roosvicee.

BerichtGeplaatst: 21-05-2007, 16:10:42 
Kabouter
Kabouter

Lynolax nog niet geprobeerd... is dat een soort muesli? Bevalt het jou ondertussen? :D

Wat ik wel al een tijd doe is ontbijten met kwark en n beetje yakult erdoor. Dat helpt als ik verder geen suiker eet...

Iemand enig idee of suiker kan zorgen voor verstopping? Ik moet zeggen dat ik verder gigantisch gezond (hooguit wat veel maar dat zou juist voor meer stoelgang moeten zorgen toch?) eet en best 'slank en fit' ben. Maar ik heb ontzettend snel last van opstopping.. als ik maar een kleine 'eetbui' heb gehad is het mis. Het blijft hangen ofzo?! Zou het aan suiker kunnen liggen?

BerichtGeplaatst: 21-05-2007, 16:50:12 
Elf
Elf

Ik vreet gewoon pepermunt voor 't leven. Werkt prima tot nu toe :lol:

BerichtGeplaatst: 23-05-2007, 16:56:34 
Kabouter
Kabouter

flowwhenyouknow schreef:
Ik vreet gewoon pepermunt voor 't leven. Werkt prima tot nu toe :lol:

heeeeeeeeej dat vind ik nou nog es een relaxte oplossing :D (ben al n tijdje stiekem verslaafd aan wilhelmina pepermuntjes 8) )

BerichtGeplaatst: 25-05-2007, 22:55:30 
Groentje
Groentje

wat dacht je van suikervrije kauwgom :wink: :roll: dat gebruik ik elke keer als ik een "eetbui aanval" krijg :wink: werkt prima want je loopt de hele tijd te kauwen en vergeet de eetbui :wink:

BerichtGeplaatst: 27-05-2007, 20:57:44 
Kabouter
Kabouter

ja dat is ook een goed idee!

Wat bij mij ook helpt is gewoon een paar dagen heel weinig eten :? mja,
dat is ook weer niet zo gezond..

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00