Lieve Brenda.
Ik heb mijn ogen laten testen. Er is wel iets verschil, maar dat is niet genoeg voor een bril, laat staat dat je er hoofdpijn van krijgt.
En ik heb een tijd een hoofdpijndagboek bijgehouden. Wanneer het erger was, wanneer het minder is..
Vakantie, weekenden of vrije dagen, stress of ruzie, het maakt niets uit. Ik kan er met geen mogelijkheid een patroon in vinden. In de vakanties is het even erg, of soms zelfs erger. Met spanningshoofdpijn is het ook vaak zo dat het in het begin van vakanties erger wordt, omdat dan ineens de spanning weg is. Dat is bij mij ook niet zo. Er zit gewoon geen patroon in. Het wordt niet minder/erger als ik ongesteld moet worden, het wordt niet minder/erger als ik vakantie heb of ergens door het bos loop... Dat is juist het hele rare van dit soort..
Ik heb wel op wikipedia iets gevonden over clusterhoofdpijn. Sommige dingen die er staan, kloppen. Maar sommige ook totaal niet. Er staat bijvoorbeeld dat de hoofdpijn in aanvallen komt. Ik heb ook soms aanvallen, maar tussendoor houdt de hoofdpijn niet op. Tijdens een aanval is het alleen veel erger.
Ik zal de link hier eens neerzetten. Ook het plaatje wat erbij zit, beeld een beetje uit wat ik voel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterhoofdpijn
Dankje voor je reactie.