Dit is een typisch geval van overfocus. Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik was ook altijd te dun. Als mensen vaak genoeg zeggen wat ze van je vinden: "je bent dun, jij kan alles eten". ga je je daarop focussen.
En er in het ergste geval een oordeel aanhangen.
Een mens eet (heel raar verschijnsel
). En met dat eten wat er in een buik komt zet de buik weer wat uit. Dat is heel natuurlijk en moet je absoluut niet tegenhouden. Je wordt ook dus wat dikker als je eet, een klein buikje. Maar omdat jij dus elke keer een positieve reactie op je dunheid hebt gehad (toch een soort van erkenning) ga je dat buikje automatisch linken aan iets slechts. Want zie je, ook jij wordt dik.
Kortom leer dat beetje bolling wat je hebt nadat je een maaltijd op hebt waarderen. Het is een teken van jouw lichaam dat het zichzelf voed en jij mag er zijn met die bolling. Misschien ben je nu te dun voor je lichaam gewicht en zal je inderdaad wat meer aankomen als je gewoon normaal gaat eten, neem dat voor lief. Dan hoort er blijkbaar wat meer gewicht aan je.
(ik ben ook an 52 kilo standaard gegroeit naar 64 toen ik besefte dat ik niet dun hoef te zijn en dat dat buikje er mag zijn, maar ik zie er nog steeds uit als mezelf)
kortom hang je identiteit niet op aan je uiterlijk en zorg ervoor dat je je buikje leert zien als jouw lichaam wat zichzelf voed.
sterkte!
dikke kus
Nynke