Allereerst: ben ik even blij dat ik bijna NOOIT hoofdpijn heb! (hierover klaagt bijna iedereen, maar het blijft heel vervelend)
Door eigen ervaringen en opleiding wijs geworden, plaats ik dit bericht. Het kan zijn dat je het met sommige dingen niet eens bent. Zeg het me dan, hopelijk komen we er samen uit.
Tweede feit: Allergieen reageren zich af op de huid en/of luchtwegen.
Hoofdpijn of ook veelvoorkomend probleem; buikpijn, zijn vaak intolerantie problemen. Het is geen allergie maar het lichaam reageerd wel heel gevoelig op bepaalde voeding.
Vage klachten, kleine pijntjes of lichte motorische problemen die lang aanhouden maar het niet waard zijn om de dokter voor te bellen kun je het beste wel in de gaten houden.
Voeding is een van de belangrijkste middelen die het lichaam kunnen schaden. Het lichaam heeft namelijk een zelf reinigend vermogen.
Wanneer je dus denkt dat je last hebt van een allergie? Let dan op wat het doet met je huid en/of je luchtwegen. Heb je dus last van: Eczeem, roodheid, uitslag, bultjes, ontstekingen, acne, galbulten en/of kortademigheid, piepende longen, opgezette klieren/slijmvliezen. Dan mag je je gerust laten testen op allergieen!
Wanneer je andere lichamelijke klachten hebt zoals hoofdpijn, buikpijn, duizeligheid, kleine ontstekingen, veel dorst, ongemakkelijk gevoel; adrenaline of juist lusteloosheid, slapeloosheid ed.
Hier enkele tips: allereerst let op je voeding. Heb je de ene dag meer last van een klacht dan de andere dag? bedenk wat je gegeten hebt. Houd dit evt. bij in een dagboek.
De NOVO-test. Dit is een test waarbij bloed word afgenomen en er word op ong. 500 stoffen getest waar je het meeste gevoelig voor bent. De test is best prijzig maar via Zilveren Kruis Achmea kun je een korting krijgen als je daar verzekerd bent. Ik geloof dat je rond de 400 euri's betaald maar daarna weet je ook zeker wat je het beste wel en niet kunt eten.
Let op je levensritme. Klinkt oudbollig maar wij mensen houden nu eenmaal van ritme en continuiteit. Alles waar 'te veel' voor staat is ook echt 'TE VEEL'. Eet voldoende gezond, beweeg voldoende, drink voldoende mineraal water, slaap voldoende, verzorg jezelf.
Kijk eens naar homeopatische middelen of bach bloesem remedies. Deze zijn er ook voor uiteenlopende klachten of grote algemene klachten.
Laat een tarotlezing doen. Hier kun je algemene vragen stellen en krijg je handvaten om over na te denken.
Als je het prettig vind om met stenen te werken bekijk de schitterende lijst van stenen en mineralen op deze pagina en schaf er een aan. Kies er wel ZELF een uit. Bestel er liever geen via internet. Je moet de steen even vasthouden om je er goed bij te voelen. Je weet zelf wel wanneer een steen voor je bestemd is. Je kunt kiezen voor een steen die je klacht verhelpt of een steen die doet wat je wilt bereiken. Soms hebben stenen van verschillend materiaal dezelfde werking. Kijk dan gewoon naar de kleur die je mooi vind, wat dus beter bij je past. Beslis je om een steen te kopen kijk dan ook naar hoe je deze gebruikt. Een steen voor allergieen moet OP DE HUID gedragen worden. Zorg er dus voor dat deze een oogje bevat zodat deze aan een ketting gehangen kan worden. kijk uit met oogjes die IN de steen zijn geboort, dit kan de werking verstoren. Beter is dus als deze gelijmt is. Stenen zoals een Avonturijn kunnen verzadigd raken. Ze veranderen dan van kleur. Je hoeft dan geen nieuwe te kopen maar 10 minuten onder koud, stromend water houden is voldoende. Je ziet de begin kleur dan ook terugkomen.
Hoogstwaarschijnlijk heb ik nog wel meer tips voor uiteenlopende klachten maar kan niet alles beschrijven. Wanneer je nog vragen hebt dan hoor ik graag van je. Ik hoop dat ik hiermee al een steentje heb bijgedragen.
liefs
Esmee