Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 03:41:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 27-06-2005, 08:45:52 
Dwerg
Dwerg

Dát lijkt me nou vervelend!! :(

BerichtGeplaatst: 27-06-2005, 11:23:30 
Elf
Elf

Ik ben ook allergisch
heb hooikoorts, ben allergisch voor gras, katten (daar trek ik me nooit wat van aan vind het hele liefe beesten :)) en voor verschillende soorten fruit :(

BerichtGeplaatst: 05-07-2005, 14:13:18 
:( heb eczeem.....dacht dat ik er eindelijk overheen gegroeid was, blijkt van niet....zit er weer zo'n beetje onder...plus weer van die fijne hoofdpijn die van overal en nergens lijkt te komen....

ben allergies voor (naar mijn id) veel te veel.... :cry: mag geen cochola, geen citroenzuur, geen mais, geen drop, (dat is dus zo'n beetje al het snoep) ben allergies voor alles dat dier is en haar heeft...kan geen wollen kleren aan..( niet dat ik dat erg vind....t kriebeld toch) maar t kan wel heel mooi zijn...ik ben allergie's voor nicotine...(roken)...dat is dan het enige positieve...als ik zou willen roken...maar dat doe ik niet want dat is niets voor mij ...en verder heb ik hooikoorts....gelukkig niet heel erg...maar ik merk het wel......weet dat mn body er niet veel aan kan doen, maar dit maakt mijn gevoel alleen maar sterker als ik niet lekkr in mn lichaam zit en "eruit" wil...word er knetter van... :( :( :( ...nouja....als ik me na een paar dagen weer wat beter voel ben ik toch wel blij met mn body...zonder mn lichaam zou ik hier niet op deze manier zijn...en alle leuke dingen die ik nu meemaak niet kunnen meemaken....

liefs maartje.. :wink:

BerichtGeplaatst: 15-07-2005, 22:47:08 
Groentje
Groentje

daar kom ik met mijn allergie

ik heb ook hooikoorts en ik ben allergisch voor stof. en ik heb ook nog kruisreacties van hooikoorts. bij hooikoorts ben ik allergisch voor bepaalde appel bomen enz. dan als ik de appel eet dan doet het echt zeer in mij mond. ik kan de helft van fruit en groente niet eten.
:wink:
ik heb ook nog hoofdpijn.

BerichtGeplaatst: 31-10-2005, 16:37:05 
Groentje
Groentje

Allereerst: ben ik even blij dat ik bijna NOOIT hoofdpijn heb! (hierover klaagt bijna iedereen, maar het blijft heel vervelend)

Door eigen ervaringen en opleiding wijs geworden, plaats ik dit bericht. Het kan zijn dat je het met sommige dingen niet eens bent. Zeg het me dan, hopelijk komen we er samen uit.

Tweede feit: Allergieen reageren zich af op de huid en/of luchtwegen.

Hoofdpijn of ook veelvoorkomend probleem; buikpijn, zijn vaak intolerantie problemen. Het is geen allergie maar het lichaam reageerd wel heel gevoelig op bepaalde voeding.

Vage klachten, kleine pijntjes of lichte motorische problemen die lang aanhouden maar het niet waard zijn om de dokter voor te bellen kun je het beste wel in de gaten houden.

Voeding is een van de belangrijkste middelen die het lichaam kunnen schaden. Het lichaam heeft namelijk een zelf reinigend vermogen.

Wanneer je dus denkt dat je last hebt van een allergie? Let dan op wat het doet met je huid en/of je luchtwegen. Heb je dus last van: Eczeem, roodheid, uitslag, bultjes, ontstekingen, acne, galbulten en/of kortademigheid, piepende longen, opgezette klieren/slijmvliezen. Dan mag je je gerust laten testen op allergieen!

Wanneer je andere lichamelijke klachten hebt zoals hoofdpijn, buikpijn, duizeligheid, kleine ontstekingen, veel dorst, ongemakkelijk gevoel; adrenaline of juist lusteloosheid, slapeloosheid ed.

Hier enkele tips: allereerst let op je voeding. Heb je de ene dag meer last van een klacht dan de andere dag? bedenk wat je gegeten hebt. Houd dit evt. bij in een dagboek.

De NOVO-test. Dit is een test waarbij bloed word afgenomen en er word op ong. 500 stoffen getest waar je het meeste gevoelig voor bent. De test is best prijzig maar via Zilveren Kruis Achmea kun je een korting krijgen als je daar verzekerd bent. Ik geloof dat je rond de 400 euri's betaald maar daarna weet je ook zeker wat je het beste wel en niet kunt eten.

Let op je levensritme. Klinkt oudbollig maar wij mensen houden nu eenmaal van ritme en continuiteit. Alles waar 'te veel' voor staat is ook echt 'TE VEEL'. Eet voldoende gezond, beweeg voldoende, drink voldoende mineraal water, slaap voldoende, verzorg jezelf.

Kijk eens naar homeopatische middelen of bach bloesem remedies. Deze zijn er ook voor uiteenlopende klachten of grote algemene klachten.

Laat een tarotlezing doen. Hier kun je algemene vragen stellen en krijg je handvaten om over na te denken.

Als je het prettig vind om met stenen te werken bekijk de schitterende lijst van stenen en mineralen op deze pagina en schaf er een aan. Kies er wel ZELF een uit. Bestel er liever geen via internet. Je moet de steen even vasthouden om je er goed bij te voelen. Je weet zelf wel wanneer een steen voor je bestemd is. Je kunt kiezen voor een steen die je klacht verhelpt of een steen die doet wat je wilt bereiken. Soms hebben stenen van verschillend materiaal dezelfde werking. Kijk dan gewoon naar de kleur die je mooi vind, wat dus beter bij je past. Beslis je om een steen te kopen kijk dan ook naar hoe je deze gebruikt. Een steen voor allergieen moet OP DE HUID gedragen worden. Zorg er dus voor dat deze een oogje bevat zodat deze aan een ketting gehangen kan worden. kijk uit met oogjes die IN de steen zijn geboort, dit kan de werking verstoren. Beter is dus als deze gelijmt is. Stenen zoals een Avonturijn kunnen verzadigd raken. Ze veranderen dan van kleur. Je hoeft dan geen nieuwe te kopen maar 10 minuten onder koud, stromend water houden is voldoende. Je ziet de begin kleur dan ook terugkomen.

Hoogstwaarschijnlijk heb ik nog wel meer tips voor uiteenlopende klachten maar kan niet alles beschrijven. Wanneer je nog vragen hebt dan hoor ik graag van je. Ik hoop dat ik hiermee al een steentje heb bijgedragen.

liefs
Esmee

:D

BerichtGeplaatst: 22-04-2006, 18:12:02 
eey mensjes :D ,

Allereerst wil ik iedereen heel veel sterkte wensen en succes met het volhouden van al die dingen die niet "mag" etc.

Ikzelf heb ook eczeem en nu blijkt dus ook hooikoorts. Ik ben allergies voor c vitaminen en graspollen. ik kan niet tegen de berk (pollen van de berk) . Ik mag geen citroenzuur, geen drop en geen chocolade. Ik mag geen dingen zoals koffie en thee (in lichte mate, maar daar trek ik me weinig vanaan...) ik hou van thee. rooibos is de enige thee die ik wel meer mag hebben. kan niet goed tegen caffeine dus cola is ook niet echt ok en verder is het voor mij moeilijk om de juiste kleding te vinden. ben allergies voor synthetische shit...in lichte mate en mag geen wollen clothes. ik ben allergies voor alle dieren met haar en voor vloerbedekking. Er zijn nog heel wat dingen die ik niet mag etc maar nouja eigenlijk trek ik me er weinig van aan. Ik doe gewoon lkkr wat ik wil. Soms is dat ook wel te merken. Bijvoorbeeld in de zomer. dan zit ik onder de rode plekken en alles jeukt en kriebeld. Het heeft wel ff geduurd voordat ik de juiste zalf heb gevonden, maar nu ik die gevonden heb gaat te stukken beter. ik loop mijn hele leven al het ziekenhuis in en uit en ben eigenlijk ook niet anders meer gewend. mijn moeder dr kant heeft vooral last van eczeem en mijn moeder zelf heeft problemen met dr darmen. vroeger had ze ook eczeem. nu heeft ze exeluptus roza of zoiets... iets dat een verband heeft met eczeem.

Ik wens iedereen heel veel succes en good luck...
T komt heus wel goed. de kans dat ik er overheen groei is nyhiel, maar ondanks de hele shit is mn leventje best supr en zolang ik positief blijf word het heus niet slechter. :)

BB xXx Suz

BerichtGeplaatst: 15-08-2006, 12:41:05 
Reus
Reus

Zelf heb ik hooikoorts, het is nu wel minder erg dan vroeger maar dat komt omdat ik nooit mijn medicijnen in nam en dat mijn lichaam dan heftig begon te reageren. Heb ook last van huisstofmijt.
Ik kan nog steeds niet tegen dieren met haren, behalve tegen mijn eigen huisdieren en tegen de dieren bij wie ik heel vaak in de buurt ben.
Ik heb zelf een konijn, een cavia en 2 katten die heel erg verharen...
Mijn moeder heeft ooit ergens gelezen dat het beste medicijn voor bepaalde allergieen, zoals niet tegen dierenharen kunnen, de allergie in huis halen. Het lichaam confronteren waar het niet tegen kan. Dan word het genezen. Natuurlijk geen goed idee als het mogelijk is dat je er zo heftig op reageert dat je kunt sterven.... dan is het geen goed idee...

Mijn vriend heeft bronchitus gehad en dat is soms nog te merken... Hij mag ook geen noten, pinda's of iets wat er oplijkt... maar hij eet zo een tonnetje nootjes op... hij reageert er helemaal niet op. En dat heeft mijn broertje precies zo. Die eet dat ook gewoon terwijl zijn luchtpijp eigenlijk zou moeten opzwellen... maar dat gebeurt helemaal niet.

Toen mijn broertje nog een baby was zat hij ook helemaal onder het eczeem... Wat toen door het ziekenhuis werd aangeraden was: Dat mijn moeder mijn broertje tegen haar eigen huid moest aanhouden. Dat verzachte namelijk de jeuk heel erg.... alleen wat dan wel een probleem was, was toen ze hem van haar huid afhaalde.... Hun huid was aan elkaar geplakt en dat deed heel veel pijn om dat los te krijgen, maar mijn broerje had dan vrijwel geen jeuk meer.... gelukkig is hij nu helemaal van de eczeem af, want we hebben eeen vettige cremé gekregen waarmee het genezen werd.

How long should we two wait, before we're one?

BerichtGeplaatst: 05-10-2006, 16:11:49 
Groentje
Groentje

ik heb ook last van hoofdpijn, maar wat ik ook als allergie is, is dat veel verzorgings producten zorgen dat ik uitslag krijg.
best lastig, ik moet alles testen voor ik het gebruik.

BerichtGeplaatst: 24-01-2007, 11:31:47 
Groentje
Groentje

Nou ik zal mn lijstje ook maar plaatsen...
Ik heb hooikoorts (van febr tot oktober :()
Verder heb ik last van fruitallergie (steenvruchten zoals perziken en pruimen). Het rare is alleen als ze gekookt zijn dan is het wel weer goed.
Ook ben ik allergisch voor Ariel en wrs nog andere wasmiddelen... Meestal gebruik ik gewoon de goedkoopste want die heeft geen parfum en daarvan krijg ik meestal de allergische reactie..

En sinds december heb ik een nieuwe allergie wat zich uit in een zeldzame eczeem. De dokter dacht aan een shampoo of schoonmaakproduct of handschoenen die ik op mn werk gebruik... oftewel het kan JAREN duren voordat ik erachter ben wat het nou is.. :(

Heeft iemand nog tips? Behalve de vele zalfjes en medicijnen die we hebben.... Is er misschien iets dat je kan doen met energie ofzo?
Of heeft het te maken met je chakras? ..

BerichtGeplaatst: 24-01-2007, 18:56:09 
Dwerg
Dwerg

Hey Sneezy!

Toepasselijke naam voor dit onderwerp :D
Ik had ook jaren hooikoorts en allergie voor steenvuchten
en noten. Dat is overgegaan nadat ik ben gaan sporten en
assertiever ben geworden. Ik zie het zo dat toen ik eenmaal
lichamelijk en geestelijk sterker werd, mijn weerstand beter
werd, en ik dus weer tegen die stoffen kan waar ik allergisch
voor was.

Sterkte ermee in ieder geval!

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 10:06:49 
Groentje
Groentje

Thanks!
En mn nick is Sneezy vanwege mn allergien... Ik nies echt ontzettend veel :(
Ze zeggen wel eens dat niesen 200km/u zijn.. Soms heb ik het gevoel dat de mijne 300 zijn :s
Maar thnx!
Ik ben zelf niet zo assertief maar sport wel veel!

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 20:25:18 
Dwerg
Dwerg

Graag gedaan!

Trouwens, ik kan zelf niet echt iets zeggen over de chakra's,
maar ik lees net in het boek van Louise L. Hay dat volgens
haar schema allergieën waarschijnlijk veroorzaakt worden
door: "voor wie zijn we allergisch? Het ontkennen van onze
eigen kracht" en de nieuwe gedachte is volgens haar:
"De wereld is veilig en vriendelijk. Ik ben veilig. Ik heb vrede
met het leven."

'k Heb ook nog even gegoogeld, en kracht en je wil worden
in verband gebracht met het derde (de zonnevlecht) chakra,
en allergieën ook wel met het vierde (hart) chakra.

Misschien dat je er iets aan hebt/mee kunt! :D

BerichtGeplaatst: 26-01-2007, 15:30:46 
Groentje
Groentje

Thanks! kan ik zeker wat mee :)

BerichtGeplaatst: 26-01-2007, 15:44:20 
Groentje
Groentje

Hallo,
Ik heb ook hooikoorts (sinds mijn vijfde) en wat voedseldingetjes waar ik niet zo veel van merk (pinda's noten koffie granen avocado fruit appel berk...) tenzij het mijn opgevlamde eczeem is. Sinds een jaar heb ik overal eczeem. Als kind heb ik het ook wel gehad maar nu is het echt heel erg en het is niet duidelijk of het door voedsel komt, vermoeidheid of 'zomaar' omdat ik atopisch ben (hooikoorts, eczeem etc). opvallend is wel dat het begon bij mijn linkertepel en door het schuren van mijn vriends baardje, maar het breidde zich enorm uit en ging niet meer weg. Een maand ervoor heb ik echt een ENORME bacteriele keelontsteking gehad waarbij ik voor mijn gevoel bijna het loodje legde (trad zowat uit mijn lichaam maar dan niet uit spirituele wil! geintje). Het jaar daarvoor heb ik veel te veel van mezelf gevergd qua werken en studie tegelijk. Nu probeer ik weer op mijn oude niveau te komen qua lichamelijke en geestelijke energie maar het lukt nog niet zo goed. door mijn vermoeidheid duw ik ook bewust mijn emoties weg, dus ik voel me ook vrij "vlak" waardoor ik geen keuzes kan maken omdat ik niet meer voel wat ik precies wil en aankan. Ook zijn mijn dromen heel heftig en helder al begrijp ik ze niet altijd (vaak ook angstig, opsluiting, duivels, achtervolgingen, terwijl ik een heel vredelievend mens ben en voor mijn gevoel wel met mijn jeugdtraumaatjes heb afgerekend). ik zou eigenlijk graag met de jongen Roy willen mailen maar er staat nergens een contact-mailadres of wat dan ook. Of een soort spirituele bijeenkomst waar ik misschien even met hem kan kletsen. Anway dit was mijn eerste bericht dus ik ben benieuwd naar... alles en iedereen!
Ik denk niet dat ik echt "paranormaal begaafd" ben, maar ik heb wel een goede intuitie, vooral bij mensen (de eerste indruk) en ik weet altijd welke lift eerst komt (haha, eh, ik bedoel, het zijn van die dingen die niet belangrijk zijn die ik "weet") ik hoop dat jullie mijn lacherigheid begrijpen!
Groetjes Brex

BerichtGeplaatst: 27-01-2007, 21:13:11 
Kabouter
Kabouter

hallo allemaal,
ik heb niet ALLE berichtjes gelezen maar vond dit wel interessant om te vertellen.

In de antroposofie wordt namelijk zo naar 'allergie/eczeem' gekeken zoals in de reguliere gezondheidszorg niet gebruikelijk is.
Je huid is jouw grens tussen jouw binnenwereld en de buitenwereld. De longen, darmen, maag enz. zijn allemaal organen die meewerken aan een uitwisseling tussen de binnen en de buitenwereld(zuurstof/voedingsstoffen etc.) deze organen vormen dus ook een grens tussen binnen en buiten.

Bij de allergie of eczeem gaat er steeds iets mis waardoor een allergische reactie ontstaat. De grens tussen buiten en binnenwereld kan niet goed tot stand gehouden worden waardoor kort gezegd dus die allergische reactie/eczeem als gevolg komt.
Nu ik dit kort uitgelegd heb over 'grenzen' kan je eens bij jezelf gaan kijken hoe het met jouw grenzen gesteld is. Weet jij wat jouw grenzen zijn? Kan jij hier mee omgaan? Gaan er weleens mensen over jouw grenzen heen?
Dit heeft namelijk alles te maken met grenzen(natuurlijk niet voor ALLE allergieen de ultieme oplossing..maar het kan een hulpmiddel zijn)!

Het is geen raar idee dat de mensen die hier op het forum zitten, gevoelige mensen, last hebben van allergie of eczeem. Gevoeligere mensen lijken mij namelijk al minder afgeschermd te zijn voor prikkels van buitenaf(waarnemingen)...

snappen jullie mijn point een beetje???

ja het is moeilijk om dit allemaal zo kort uit te leggen, maar misschien hebben sommige mensen hier iets aan.

Zo heb ik bijvoorbeeld in periodes van stress(als ik mezelf begin te verliezen) eczeem in mijn knieholtes. En als kind hadden mijn broer, zus en ik ook veel eczeem in een periode van stress en negativiteit. Gelukkig heb ik er het minste last van en die twee anderen zijn ook stukken gevoeliger dan ik en hebben er ook veel meer last van.

Helaas zijn er ook vormen van allergie en eczeem die hier niet echt mee te maken hebben, maar weer andere redenen hebben....

succes allemaal met jullie kwaaltjes!!

Ik geloof er wel in dat elke ziekte een boodschap heeft...dus ga na wat de boodschap is van jouw kwaal!! Wat heeft het je te vertellen??

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00