Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 13:35:15

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 'Omvallen'
BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 14:22:12 
Kabouter
Kabouter

Ik weet niet waar ik hiermee heen moet, dus post het maar hier. Ik heb wel vaker vage, lichamelijke klachten, maar dit vind ik wel erg raar. Het zit zo: ik heb veel last van duizeligheid. Soms wordt ik ook ineens duizelig (zoals wel vaker) en dan doen mijn benen het ineens niet meer, om het zo maar uit te leggen. Ik val dan dus op de grond, mijn hoofd raakt de grond niet en ik ben me er geheel van bewust, dus het is geen flauwvallen. Het gebeurd meestal als ik me al slecht voel en moe ben.
Iemand die dit herkent of een idee heeft wat het is?

Berichtenonderwerp: Re: 'Omvallen'
BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 14:39:18 
Feniks
Feniks

lage bloeddruk (misschien in combinatie met te weinig of slecht voedsel en ik weet niet precies hoe oud je bent maar een schommelende hormoonspiegel bei meiden wil er ook nog wel eens mee te maken hebben)

lage bloeddruk is vervelend maar niet gevaarlijk... het tegenovergestelde eigenlijk zelfs... minder kans op cholesterol, overspannenheid, vervelende hartafwijkingen...

probeer regelmatig een beetje te eten... als is het een peen ofzo... dat houd de bloedspiegel in balans en voorkomt een te duizelig worden...

ik had het ook heel erg :D

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 14:53:34 
Kabouter
Kabouter

Is lage bloeddruk hetzelfde of vergelijkbaar met bloedarmoede? Dat is iets waar ik het vorig jaar met een docent over had omdat ik veel duizelig en moe was. Iemand anders wie ik dit verteld heb dacht aan epileptie, maar ik ben daar een aantal jaar geleden al op getest vanwege disocciatieve verschijnselen, maar ik had geen epileptie. Dit klinkt echter wel als een waarschijnlijke verklaring, ik zal er eens wat over opzoeken.

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 21:51:24 
Feniks
Feniks

bloedarmoede is niet te vergelijken met een lage bloeddruk... dit omdat een,

-lage bloeddruk = domweg een vermindering van de hoeveelheid bloed in het lichaam (hiermee bedoel ik alles.... witte bloedcellen, rode bloedcellen, boeldcellen en bleodplasma...)

- bloedarmoede (anemie) is een tekort aan rode bloedcellen, waardoor de zuurstofopname minder is...

bij de lage bloeddruk is er een gevoel van zwakte... hmz... hoe zal ik het zeggen? slapheid (zonder het negtieve van het woord) domweg slapte van de spieren....

bij de anemie kunnen er klachten als als duizeligheid, het gevoel flauw te vallen, hartkloppingen, transpireren, hoofdpijn en oorsuizen optreden.

dit is vrij globaal... als je het zeker wilt weten zal je toch echt angs de huisats moeten om een uitgebreide bloedtest te laten doen... maar als ik het goed begrijp ben je 16....

dit is een leeftijd waarin hormonen je lichaam regeren!!! laat het zijn gang gaan. het is nu wellicht niet prettig maar het heeft allemaal een doel...

ik blijf zeggen... zorg ervoor dat je gezond en regelmatig eet!!! om je bloedsuiker in pijl te houden

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 05-10-2008, 00:13:36 
Groentje
Groentje

Hee, ik ken dit dus ook, maar ik had geen last van bloedarmoede. (al dacht ik dat wel vaak)
Het gebeurde vaak toen ik erg verdrietig was. Het gevoel van opgeven had.
Ik ontspande in 1 keer al mijn spieren en viel dus, logisch, op de grond. Daar bleef ik dan even liggen en begon vaak toen ook te huilen.

Bij mij kwam het dus voort uit verdriet :)

BerichtGeplaatst: 05-10-2008, 15:25:17 
Nimf
Nimf

Hoi Juniper,

Ben je hier weleens mee naar de dokter geweest?

Groetjes Brenda

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00