Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:46:09

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05-10-2008, 00:29:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-10-2008, 10:38:30
Berichten: 19
Ik heb sinds kort last van dat gevoel, wat mensen vaak in de avond hebben als ze moe zijn, dat je droomt, terwijl je wakker bent. Ik heb gevoel steeds vaker dat ik in die droomwereld leef.
Alles wat ik zie, ruik, hoor en voel begrijp ik minder goed. Omdat ik me afvraag, of het wel echt is.
Kan het komen doordat ik moe ben, of ja. Ik weet het zelf ook niet echt...
Het is heel vreemd om uit te leggen, maar ik vraag het juist hier, omdat mensen hier misschien wel ervaring ermee hebben.

Ik word steeds gevoellozer, en lijk steeds meer in mezelf te keren. Maar ik heb daar echt absoluut geen zin in. Ik hou echt van het leven, en kan er volop van genieten. Maar ik word verdrietig, want het dringt niet meer goed tot me door. Alsof ik het niet meer binnenlaat.

Ik heb wel ooit drugs gebruikt, kan het misschien ook daardoor komen?

Ik wil graag weten of mensen dit bekend voorkomt, en wat je er eventueel tegen kan doen. Want het beinvloedt mijn leven dus wel erg. En ik heb er geen zin meer in.

_________________
"Imagination is everything; it's the preview of life's comming atractions"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-10-2008, 11:08:31 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
Hoi Bobby,

ik moet gelijk denken aan een stukje van een gedichtje dat ik ooit is neergekrabbeld heb,

Soms is alles een waas
Korrelt alles om me heen
Alles verdwijnt langzaam
Alles is onecht
Ik ben in het niets
Niets dat bestaat

Klinkt wel herkenbaar. Ik denk zelf dat het komt omdat dingen niet helemaal echt zijn, of in ieder geval niet de volledige echtheid weergeven. Daarom heb je soms het gevoel dat je een beetje genept wordt met een soort filmwerkelijkheid. Alsof je een virtual reality bril op hebt gezet, en eigenlijk op 2 plaatsen tegelijk bent, waarvan je alleen de neppe werkelijkheid kunt zien.

Wat voor mij erg helpt is iets zoeken op aarde wat je ontzettend leuk vind binnen die " film", uitdagingen creeeren om te merken en te voelen dat je hier leeft. Zodat je op kan gaan in het leven zoals je op zou kunnen gaan in een computerspel, terwijl je tegelijkertijd je wel realiseerd dat het een computerspel is. Plezier hebben en vrede hebben met de beperkte en onwerkelijk ogende werkelijkheid. Het accepteren dat je in een beperkte/ andere werkelijkheid leeft, en het zien van alle mogelijkheden die deze (tijdelijke) werkelijkheid je bied.

Je kunt proberen kosten wat het kost de echte werkelijkheid te zoeken en te omvatten, maar dat wordt een frustratie. Dan word je gevoellozer, keer je meer in jezelf, etc. Als je besluit dat je nu eenmaal gebonden bent aan deze werkelijkheid hier op aarde, dat je als geest een menselijke ervaring aan het opdoen bent, dan kun je meegaan in deze werkelijkheid. Op die manier heb je vrede met het stukje werkelijkheid wat je nu ervaart, en als die werkelijkheid zich wil uitbreiden in de spirituele/ andere richting, dan komt dat vanzelf.

Misschien helpt het je, succes,
Liefs, Jedia

_________________
zie hoe alles even slaapt
straks komt het weer tot leven
dan toveren we een nieuw begin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-10-2008, 15:37:38 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Mooi Julia!

Zeker herkenbaar Bobby, en ik heb het nog steeds weleens. Tenminste als ik je goed begrijp.
Bij mij is dit een teken van totale afgescheidenheid van mijzelf...aldus van de aarde. Meestal gebeurd dit als ik iets los aan het laten ben en ertegen vecht, en niet goed voor mij zelf zorg.
Mja...door de drugs zou kunnen. Maar je kunt jezelf denk ik eerder afvragen waardoor jij
je letterlijk verdooft voelt.

Wat mij helpt is proberen contact te leggen met mijn beschermengelen via mijn hartchakra.
Soms komen daar wat emoties aan te pas, zoals boosheid, verdriet e.d. Dan was dat wat mij in de weg zat, om mij over te geven aan het leven. Ik zeg....vertrouw op jezelf Bobby.

Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-10-2008, 16:07:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-10-2008, 10:38:30
Berichten: 19
Wauw, bedankt allebei!

@ Jedia,

Ik heb inderdaad laatst meer uitdagingen voor mezelf gevormd om te kijken hoe ik erop zal reageren. Maar het drong alsnog niet helemaal tot me door. Ik probeer me vaak uit de dagelijkse sleur te trekken, dat niet elke dag hetzelfde is voor mij. Maar ik ben er iets gevoellozer door geworden en dus zoals ik zei, dringt het alsnog niet helemaal tot me door.

Laatst vroeg ik mezelf af of ik hier door mee wilde gaan. Omdat ik sowieso wel wist, dat dit wat ik nu ervaar, iets is wat zich ontwikkeld. Ik kan er mee doorgaan of afhaken en gewoon blijven leven in deze matrix. Maar ik weet echt niet wat ik wil. Ik wil gewoon blijven voelen, verdriet en vreugde. Maar ik wil me ook blijven ontwikkelen.

(trouwens, dat stukje gedicht is eigenlijk precies de omschrijving van mijn situatie..)

@ Brenda

Hoe zou ik contact kunnen leggen met beschermengelen?

Het klopt inderdaad dat ik vaak mijn verdriet niet wilde voelen en het negeerde. Waardoor mijn emoties eentoniger leken te worden. Het is net zoals je anti depressiva slikt. (ik slik het niet, hoor) Je emoties worden oppervlakkig gemaakt. Verdriet voel je dan niet, maar vreugde ook niet. Toen ik doorhad dat ik hiermee bezig was ik 'gebroken'. Ik liet mijn emoties hun gang gaan en moest dus ook huilen. Het heeft iets opgelucht, maar nog niet compleet. Of het heeft tijd nodig, of ik moet er nog iets voor doen. Maar ik weet niet wat.

_________________
"Imagination is everything; it's the preview of life's comming atractions"


Laatst gewijzigd door Bobby op 15-11-2008, 22:43:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-10-2008, 18:39:59 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Overgave..... is het eerste wat er in mij opkomt.
Sommige dingen hebben idd de tijd nodig. (je geeft het zelf al zo mooi aan)
En soms duurt het even voordat de puzzelstukjes van ervaringen in elkaar vallen.

Wanneer je denkt iets losgelaten te hebben kom je erachter dat er nog iets zit..... iets veel dieper.
Je komt op een diepere laag van jezelf. Als een ui die je afvelt.
Ik denk dat geduld een schone zaak is. Wat is er belangrijker.....de weg of het doel??? Dit mag jij voor jezelf invullen.

Je emoties zijn een afspiegeling van je innerlijke wereld. Je gedachten en alle ervaringen (gevoelens) die de gedachten gevormt hebben. De tip die ik je geeft (en mezelf haha) neem tijd om naar jezelf te luisteren. Want dat is de manier om erachter te komen wie je bent. Jezelf erkennen in alles wat je goed en minder goed aan jezelf vind geeft zoveel voldoening en rust in je hoofd en uiteindelijk in jouw hart. Trouw zijn aan jezelf. En geen strenge ouder zijn die eigen innerlijk kind weg drukt.

Betreft het contact maken met jouw beschermengeltjes.. Ieder heeft een eigen manier.
De mijne is om contact te maken via mijn hart energie. Om eerst mezelf lief te vinden en op de trilling te komen van onvoorwaardelijke liefde. (ze zijn er altijd wel hoor?)
Maar misschien is dit voor jou anders. Ik gebruik tarot kaartjes , en doe natuur rituelen etc.

En wie weet is het voor jou wel de tijd om een cursus of iets te gaan volgen..
Ga op je gevoel af.

Hopelijk kun je er iets mee Bobby.
Heel veel licht en liefde voor jou. :hart:

Groetjes Brenda


_________________
Liefde is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-10-2008, 23:03:45 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-10-2008, 10:38:30
Berichten: 19
Een cursus volgen.. Het is best raar, een bekende van mij heeft vandaag tarotkaarten gelegd voor mij en zei dat er binnenkort een cursus in de buurt komt, waarvan het handig is om eraan mee te doen. Cursus yoga of meditatie. En nu schrijf jij er over. Best toevallig.
Maar dat betekend dan op zich wel dat die cursus erg belangrijk is voor me. Anders zou ik niet van alle kanten er iets over horen.

Het gaat nu niet echt goed met me, voor mijn gevoel. Ik ben benieuwd of dit nou een proces is, omdat ik me wil laten gaan in emoties.. Dat het blijkbaar echt zo diep zit dat ik me nu zo slecht voel.

Ik weet even niet meer wat ik moet doen/schrijven.
Totale chaos...

_________________
"Imagination is everything; it's the preview of life's comming atractions"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-10-2008, 18:35:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Dat geeft ook niet :ahh: :cadeau:

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-10-2008, 21:50:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-10-2008, 10:38:30
Berichten: 19
Het gaat wel met momenten beter, maar nu heb ik het probleem dat ik bang word als ik in bed lig. Er komen dan ineens allemaal negatieve gedachtes op me af, waar ik bang en gek van word.

Niet zo geweldig allemaal..

_________________
"Imagination is everything; it's the preview of life's comming atractions"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-10-2008, 19:24:35 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Hoi Bobby,

Een beetje herken ik je gevoel wel. Ik heb ook een tijd gehad dat het net was alsof ik niet leefde, maar geleefd werd. Ik voelde geen emoties meer en als je me in die tijd zou vragen wat ik gisteren gedaan had, dan wist ik het niet. Later begreep ik dat ik dingen aan het loslaten was, om zo verder te groeien. Dit kan heel pijnlijk en vervelend zijn, maar als je er eenmaal doorheen bent is er weer ruimte voor nieuwe dingen. Houd moed wil ik je zeggen. Dit gebeurt niet voor niets. Je bent er nu klaar voor om dingen los te laten, om zo een stap verder op je pad te komen. Dit kan soms heel heftig zijn. Maar wees hier niet bang voor. Je laat dingen los. Dat doet pijn maar loslaten gaat nu eenmaal met pijn gepaard. Laat het allemaal over je heen komen, wat de anderen ook al zeiden: geef je over. Het komt echt goed. Mij hielp de gedachte altijd dat ik heel blij ben met mezelf, met wie ik echt ben. En ik was niet zo geweest als ik een bepaalde gebeurtenis niet had beleefd en/of meegemaakt.

Geef je over, accepteer dat je je zo voelt en alles wat daarbij komt kijken, het wordt echt beter. Ben benieuwd hoe het met je gaat!

Groetjes!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-11-2008, 18:03:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
hej!

Iedereen krijgt in zijn leven te maken met dit soort tijden. Nooit leuk.
Maar wat er wel leuk is is dat je in dit soort tijden heel goed naar je lichaam leert luisteren, want wat het eigenlijk zegt is : meisje/jongen je bent ergens niet goed bezig. Er is namelijk "iets" in je gaande waardoor je zo druk bezet bent dat je je omgeving niet meer kan volgen. Wij kunnen indicaties aan jou geven van mogelijke oorzaken maar jij bent de enige die jouw lichaam goed genoeg kent om de vinger op de zere plek te leggen. Waarbij het misschien een harde confrontatie kan zijn om dat dan ook daadwerkelijk te doen, maar misschien ook wel een hele leerzame confrontatie.

Het langs-je-heen gevoel kan te maken hebben met spirituele en niet spirituele zaken.
De spirituele zaken zijn zo talrijk dat ik je enkel kan aanraden om naar jezelf te kijken. Loop je jezelf voorbij? wordt er meer van je verwacht dan dat je eigenlijk aankan? neem je wel genoeg rust? ben je aan het bijkomen van ingrijpende zaken? Geef jij te veel energie aan iets? Ben je bang? en zo ja voor wat? en is die angst reeel?

Maar over de niet spirituele zaken kan ik wat duidelijker zijn:
Let op je voeding, door een te kort aan voeding kan je lichaam geen energie produceren. Hierdoor lijkt het alsof alles langs je heen gaat en dat is ook zo. Je lichaam is bezig met zichzelf in leven houden en daar dus blijkbaar te druk mee. Sowieso is het in zulke tijden altijd zo dat je lichaam/ geest druk is met iets. Een gezonde voeding om dat proces te steunen is natuurlijk altijd goed! Verwen jezelf af en toe met een beetje extra energie. (niet te veel, wel in balans een overschot aan voeding zorgt er natuurlijk voor dat je je lichaam weer extra aan het werk zet (omzetting naar onnodig vet) )

Maar het kan ook zijn dat het niet zo goed gaat met je conditie (roken, weinig sporten, weinig beweging). Het is een feit dat een beetje beweging gezond is en juist ook extra energie geeft.

Of ben je begonnen aan nieuwe medicatie (de pil ). Het kan zijn dat je lichaam daaraan moet wennen. Geef dit wat tijd.

Natuurlijk raad ik je aan goed te drinken te eten en te sporten want dit geeft een mens in welke situatie dan ook een vitaler leven. Zoek wel iets wat bij je past en waar je bij kunt ontspannen.
Daarnaast veel succes met het mogelijke spirituele!

kus
Nynke

_________________
u.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-11-2008, 05:56:34 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-09-2008, 18:05:20
Berichten: 7
Het vervelende aan negatieve gedachtes en emoties is dat we nogal vlug geneigd zijn ze weg te drukken.
Het vervelende dááraan is dat je er niet mee afhandelt.
Ik zou als ik jou was, zou ik alles wat mij zo naar binnen trekt onder ogen komen, het verwerken en een plaats geven (accepteren).
Ik denk dat je deze periode doormaakt, om straks met meer kracht en stevigere schoensel je leven verder te kunnen leven en ontwikkelen.

En: je verdriet, weggedrukte gevoelens, nare gedachtes en ervaringen de vrije loop laten, betekent dat jij jezelf de moeite waard vindt, jezelf accepteert en van jezelf houdt.
Dus ook hierin geldt: "na regen komt zonnenschijn." :wink:

En...hoe we het ook beleven of bekijken, de aarde en al haar consumpties, feesten, nieuwe modetrends, pretparken en evenementen zijn vergankelijk.
Jij, in wie je in essentie bent, bent voor eeuwig.
Als je het 'aardse gezellige' niet wil opgeven omdat je er deelgenoot van wil zijn, kies dan (bijvoorbeeld) totdat je weer ontladen ben en in geluk met jezelf kunt leven voor een gulden middenweg.

Oh ja, voor ik het vergeet: in dit geval/gevoel is het niet de drugs die je in het verleden hebt genuttigd, maar jouw eerlijkheid naar jezelf toe.
Je wordt als het ware door jezelf op je schouders geklopt.
Tijd voor verandering!


Alle liefde, kracht en wijsheid...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-11-2008, 22:57:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-10-2008, 10:38:30
Berichten: 19
@ Ijsbeertje,

hoe lang kan dat loslaten duren? Het duurt nu al zo lang, dat ik bang ben om er voor eeuwig in te zitten. Ik heb het gevoel alsof ik midden op een druk kruispunt sta, als ik naar rechts ga doe ik iemand pijn, en mezelf, maar als ik naar links ga ook. Dan kan ik gewoon beter blijven staan toch.. Maar toch moet ik aan die overkant zien te komen.

Hee Kleintje (klinkt zo leuk, haha)

Volgens mij zijn niet-spirituele zaken niet de oorzaak. Ik beweeg heel veel en eet ook echt genoeg. Oke, misschien slaap ik te weinig. Omdat ik zo veel beweeg, moet ik ook veel slaap hebben, dat heb ik dan wel iets minder. Daar ben ik nu wel mee aan het werk.
Ik zit heel erg te denken aan wat je schreef, met de vraag of ik mezelf voorbij loop. Dat zette me even aan het denken, maar wat bedoel je er eigenlijk precies mee?

Hoi persoon die is zoals die is,
je hebt helemaal gelijk over nare situaties confronteren en gelijk accepteren. Maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan. En het lijkt, hoe veel ik ook huil en me slecht voel, het lijkt zich maar niet te verwerken. Hoe lang duurt zo'n proces in hemelsnaam. Het lijkt ook echt alleen maar slechter te worden. Als ik klaar ben met mijn werk/sport, dan keer ik weer terug naar mijn gedachtes en voel me gelijk weer slechter. Ik voel me dus alleen echt probleemloos en fijn als ik afleiding heb.
Zucht..

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en adviezen.
Het is altijd zo makkelijk om iemand anders adviezen te geven, maar als je er eenmaal zelf mee zit is het zwaarder dan het leek.
Maar ja, alles komt goed. Dit ook.

_________________
"Imagination is everything; it's the preview of life's comming atractions"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-11-2008, 13:22:38 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-11-2008, 19:53:42
Berichten: 187
Locatie: Op de wereld lijkt me..
Ach ach, laat ik dit nu net ook hebben, maar dan zonder ik ooit drugs gebruikt te hebben...
Tja...Bij mij werkt gewoon diep in ademen, dan weer uit, dat een paar keer doen en dan is het weer normaal (naja normaal...)

_________________
Als je zegt dat je vliegt
Kom je dan ooit naar beneden?
Je ogen staan gericht
Naar de lucht die zo blauw is


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-11-2008, 16:45:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Hoi Bobby,

Ik kan zo niet zeggen hoe lang loslaten duurt, dat is voor iedereen verschillend. Wel weet ik dat je op een gegeven moment wakker wordt en dat je je iets beter voelt. Het gebeurt vaak op de momenten waarop je het niet verwacht. Ik zou me er dan ook niet teveel mee bezig houden (constant denken denken: "ik moet loslaten, ik moet loslaten" werkt ook niet natuurlijk), maar proberen om dit te accepteren en dingen doen waar je blij van wordt. Doe het rustig aan, het komt echt goed. Als je er middenin zit is het moeilijk, maar het is echt waar! Niets gebeurt voor niets, probeer te accepteren dat dit nu speelt, dat geeft ook rust. Als het lukt om de mooie kant te zien van dit proces, ben je al een heel eind. Zoals ikbenwieikben al zegt, je wordt als het ware door dezelf op de schouders geklopt. Dat is iets moois, want het betekent dat je los kunt laten en verder kunt groeien. Succes!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl