Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 03:28:59

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Bordeline , sociale fobie
BerichtGeplaatst: 13-04-2009, 00:22:06 
Reus
Reus

Heey..

ik heb 2 jaar geleden te horen gekregen dat ik een sociale fobie had
en vorig jaar door een andere psycholoog is 'bedreigende' persoonlijkheidsstoornissen vastgesteld, en dan voornamelijk bordeline.
ik weet zelf niet wat ik ervan moet denken...... ik heb wel alle symptomen van bordeline en sociale fobie.. maar toch, ik vind het zo'n plakkertje, ik weet ook echt niet zeker of ik het heb.. of dat het dus allemaal komt omdat ik hsp en nieuwetijds ben.
ik ga nu wel waarschijnlijk dagbehandeling doen en als het niks is dan ben ik zo weer weg. ik zit ook nog bij een medium/therapeute waar ik veel dingen leer.
het enige wat mij tot nu toe heeft geholpen is dus de alternatieve kant, en niet de reguliere.
en ik ben bang als ik die dagbehandeling ga doen dat ik er dan alleen maar weer meer last van zal krijgen omdat je natuurlijk ook verhalen van anderen aan hoor,, en het is nooit zo'n positieve sfeer daarbinnen ..

heeft hier iemand ook bordeline of een sociale fobie?
of iemand die ooit dagbehandeling heeft gedaan..?

:kiss:

Berichtenonderwerp: Re: Bordeline , sociale fobie
BerichtGeplaatst: 15-04-2009, 21:41:33 
Dwerg
Dwerg

Hee! Wat houdt jou dagbehandeling precies in? Ga je groepsgesprekken voeren met 'lotgenoten'? (om het zo maar even te zeggen :wink:) Ikzelf heb geen borderline of sociale fobie, maar toevallig werk en loop ik stage in een psychologen praktijk.. al dan niet als psycholoog, maar ik kan je wel vertellen dat groepstherapieën meestal wel als zeer positief worden ervaren. Dit is in ieder geval het geval bij de praktijk waar ik werk dan, weet niet of het bij andere praktijken anders gaat natuurlijk. Vaak is er juist meer sprake van steun en begrip, doordat je je eigen ervaringen bespreekt en naar die van anderen luistert. Iedereen zit een soortgelijk schuitje. Natuurlijk zou je het alternatieve daar ook kunnen bespreken! Vast wel dat er meer mensen daar hulp aan hebben of ook ervaring mee hebben. Ga er gewoon even voor en mocht het niet goed voelen ben je er ook zo weer weg, wat je zelf ook al zei! Veel succes in ieder geval!

BerichtGeplaatst: 15-04-2009, 23:30:02 
Reus
Reus

Citeer:
Hee! Wat houdt jou dagbehandeling precies in? Ga je groepsgesprekken voeren met 'lotgenoten'? (om het zo maar even te zeggen )

Hoihoi.. dankje voor je reactie
ja voor zover ik weet, kom je in een groep met jongeren (ik in dit geval dan) en dan jongeren met ook een beetje dezelfde klachten als ik, en dan heb je diverse therapiën, activiteitentherapie, sociale vaardigheidstrainingen, creatieve therapie, psychomotorische therapie en ook groepstherapie en dan doe je rollenspellen e.d.
het is geloof ik 4 of 5 dagdelen in de week (sochtends tot smiddags). je hebt ook indivuele gesprekken nog maar veel word gedaan in een groep, maar het ligt er natuurlijk aan hoe intensieve behandeling je nodig heb.
ik weet nog niet welke dagbehandeling ik krijg, want je heb natuurlijk verschillende groepen, ik kan niet bij de bordeline groep omdat het bij mij bedreigend is en omdat ik ook een sociale fobie erbij heb, en het is aan de ene kant nogal tegenstrijdig, bordeline en een sociale fobie hebben, maar aan de andere kant hebben bordeliners ook wel dingen weg van iemand met een sociale fobie, dusja het is voor mij even kijken welke dagbehandeling ze aan mij bieden.

het is denk vooral belangrijk dat je ergens wordt geplaatst waar je gewoon in hoort, want een vriend van mij die werd in een groep geplaatst waar mensen sychofrenie e.d hadden, en hij had dat dus helemaal niet, maar door zijn waanbeelden door de drugs dachten ze dus dat hij ook sychofrenie had maarja hij bleek er dus helemaal niet thuis te horen.
dus ik wil eerst horen in welke groep ze me willen plaatsen en dan ga ik kijken of ik er me goed voel.

:kiss:

BerichtGeplaatst: 16-04-2009, 10:22:44 
Dwerg
Dwerg

Butterfly schreef:

het is denk vooral belangrijk dat je ergens wordt geplaatst waar je gewoon in hoort

Ja inderdaad.. ben benieuwd of je in een fijne groep terecht komt en hoe je het allemaal gaat ervaren, hopelijk positief!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00