Citeer:
Hee! Wat houdt jou dagbehandeling precies in? Ga je groepsgesprekken voeren met 'lotgenoten'? (om het zo maar even te zeggen )
Hoihoi.. dankje voor je reactie
ja voor zover ik weet, kom je in een groep met jongeren (ik in dit geval dan) en dan jongeren met ook een beetje dezelfde klachten als ik, en dan heb je diverse therapiën, activiteitentherapie, sociale vaardigheidstrainingen, creatieve therapie, psychomotorische therapie en ook groepstherapie en dan doe je rollenspellen e.d.
het is geloof ik 4 of 5 dagdelen in de week (sochtends tot smiddags). je hebt ook indivuele gesprekken nog maar veel word gedaan in een groep, maar het ligt er natuurlijk aan hoe intensieve behandeling je nodig heb.
ik weet nog niet welke dagbehandeling ik krijg, want je heb natuurlijk verschillende groepen, ik kan niet bij de bordeline groep omdat het bij mij bedreigend is en omdat ik ook een sociale fobie erbij heb, en het is aan de ene kant nogal tegenstrijdig, bordeline en een sociale fobie hebben, maar aan de andere kant hebben bordeliners ook wel dingen weg van iemand met een sociale fobie, dusja het is voor mij even kijken welke dagbehandeling ze aan mij bieden.
het is denk vooral belangrijk dat je ergens wordt geplaatst waar je gewoon in hoort, want een vriend van mij die werd in een groep geplaatst waar mensen sychofrenie e.d hadden, en hij had dat dus helemaal niet, maar door zijn waanbeelden door de drugs dachten ze dus dat hij ook sychofrenie had maarja hij bleek er dus helemaal niet thuis te horen.
dus ik wil eerst horen in welke groep ze me willen plaatsen en dan ga ik kijken of ik er me goed voel.