Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 03:33:45

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: ander probleem te dun
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 20:42:38 
Groentje
Groentje

Ik ben te dun en te licht, daar kan ik makkelijk over zijn. Met Bio heb ik eens mijn BMI cijfer uitrekenen en dat van mij zit ergens daar onder. Er zijn weinig broeken die ik pas omdat ze te groot zijn en er zijn mensen die echt denken dat ik anorexia heb ma da is niet zo.
Ik doe er echt alles aan om boven de 50 kilo te komen ma dat lukt niet, ik eet ong een half brood op per dag en daar naast eet is sochtens ook een eierkoek, melk met bröt en dan heb ik vaak nog honger. ik eet ook veel tussendoortjes(appel, chocola, koek enz).
Ik kots ook niks uit dus ik heb ook geen boulimia. Het rare is dat ik ook nog eens weinig energie heb. Ik weet niet waar al dat blijft.
dus ja wat moet ik doen.
XXtriskel

Berichtenonderwerp: Re: ander probleem te dun
BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 11:59:45 
Elf
Elf

misschien een lint worm of zoiets.

gewoon een gokje.

BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 12:07:09 
Elf
Elf

ga even langs de dokter en bespreek dit probleem Dit lijkt idd op een lint worm, maar het kan ook iets anders zijn.

BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 12:24:52 
Groentje
Groentje

Beste kangeroe_rocks,

Heb je weleens de werking van je schildklier laten nakijken. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Bij mensen met een te snel werkende schildklier hoor je vaak dit soort verschijnselen.

Succes ermee.

Groetjes Ingrid

BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 17:51:14 
Dwerg
Dwerg

Dit zou mijn verhaal kunnen zijn!

Het enige verschil is: ik maak me er totaal niet druk om. Mijn broeken zakken ook af, maar waarom denk je dat ze riemen hebben uitgevonden? Echt niet voor de mensen die tè dik zijn, hoor! Weinig energie hebben kan vervelend zijn, maar je kunt juist energie genereren door iets te doen wat energie verbuikt. Ik voel me altijd beter als ik net uit het werk ben dan als ik al de hele zondag niks heb gedaan.

BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 19:48:31 
Groentje
Groentje

ik ga het probere bij de dokter.
enja ik draag stukabroeken en vaak hebben ze in mijn maat maar weinig broeken en ik heb een hekel an rieme want die zitten niet :|

BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 20:03:51 
Elf
Elf

goed zo. Laat even weten hoe het verder met je gaat, als je dat wilt tenminste.

BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 20:36:34 
Groentje
Groentje

Beste Kangeroe_rocks

Ik denk dat ik mee hier ook wel bij kan aansluiten !!!
Ben 28 jaar ben 1.88 en 70 kilo, dus ook veels te licht
Ik eet meer dan voldoende....., maar blijf tog errug dun
Heb wel meer een pens gekregen, maar de rest blijft dun.
heb heel weinig energie, moet veel rust hebben......
Vroeger was ik nog dunner egt een latje, en werdt daar ook mee gepest
, en had egt een complex daarvan... schaamde me voor mn benen en armen, omdat ik die niet durfde te laten zien, omdat ze zo dun waren....... het omgekeerde van annorexia!
Ik droeg egt lange mouwen en geen korte broek in de zomer, of nauwelijks....alleen vanwege de angst!!!
Nu ben ik daar allang overheen maar begrijp wel je gevoel daarover....... als je erover wilt praten kan dat altijd!! begrijp heel goed dat zoiets veel erger kan zijn dan mensen vooraf denken, wat het met zich mee kan brengen in je sociale omgeving en wat voor moeilijkheden je kan overhouden daarvan....
En tuurlijk begrijpen sommige mensen je wel en fijn dat iedereen hier zo begaan met je is daar heb ik veel respect voor mensen! en ze zullen ook zeker begrip hebben, maar het zelf meemaken is altijd het grootste inzicht!!!
ik hoop dat je hier wat aan hebt!!!

Gr, weirdo

BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 08:21:14 
Reus
Reus

Vroeger....(ai ai ai ) had ik dit ook. Tot ik ging samen wonen en tot ik stopte met roken, haha. Maar goed, als Puber kreeg ik de tip om naast mijn gewone eten als tussendoortje afslankmaaltijdrepen te eten. KLinkt gek he! Maar het zijn vervangers voor mensen die willen afvallen en bevatten dus heel veel. Als jij ze als tussendoortje naast je gewone maaltijden eet, dan kom je dus als het goed is wat aan.

Liefs
Kim

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 10:27:05 
Feniks
Feniks

Citeer:
Voldoende en vaak eten

Ook voor te magere mensen is gezond eten belangrijk, zodat ze de voedingsstoffen binnenkrijgen die het lichaam nodig heeft, waaronder eiwit, vitamines en mineralen. Net als voor anderen is voor hen eten met veel verzadigd vet ongezond met het oog op hart- en vaatziekten. Een ‘slagroomkuur’ is dus af te raden!

Voor te magere mensen geldt het advies ten minste de hoeveelheden basisvoeding aan te houden. Om het gewicht te verhogen, is het verder nodig vaker wat tussen de maaltijden door te eten. Verder doen zij er goed aan regelmaat aan te brengen in het eetpatroon en de tijd te nemen om rustig te eten. bron: voedingscentrum.nl

ik weet dat het misschien absoluut belachelijk klinkt maar ik ben er van overtuigd dat als je eet wat goed voor je is (lees: veel groente (200 gr), ong. 70 gram vlees. brood, een klein beetje zuivel. twee stukken fruit (een watermeloen telt als 4 ;))
je gezond bezig bent en meer energie hebt dan als je al die zooi eet als repen en dergelijke. als je daar nog bij aan wil komen verhoog je de porties evenredig en voeg je twee kleine maaltijden toe. ook is het belangrijk tijd te nemen voor je eten zodat vertering en opname afdoende kunnen voorkomen.

ach ik ben geen diëtist maar ik denk ook dat mensen te snel zeggen dat iemand te dik of te dun is. ik was op mijn 14e 71 kilo maar ben dat nu nog steeds met een lengte van 1.75 dat is een normaal gewicht (aan de mollige kant) maar toen ik 14 was was dat ongezond. ik bedoel maar. misschien moet je der nog in groeien of wacht je lichaam op een hormonale verandering. ik bedoel alleen:

je weet maar nooit wat er nog gebeuren gaat. zorg er ondertussen voor dat je gezonde en hoogwaardige voeding eet en desnoods wat meer.

p.s. het slagroomdieet wordt áfgeraden ;)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 16:44:37 
Dwerg
Dwerg

En wat zei de dokter?

Mijn broertje had dit probleem ook, of eigenlijk heeft.
Toen hij stopte met groeien (hij was 6 en net zo groot als een 4 jarig kind) was mijn moeder het zat en heeft een verwijsbrief gevraagd voor het allergie centrum in Utrecht.
Uiteindelijk bleek dat mijn broertje voor zo`n beetje alles wat een 'normaal' mens eet allergisch was. Toen hij daarmee stopte en alleen ging eten wat hij wel mocht hebben kwam hij aan en begon te groeien.

Verder heb ik het niet zo op je BMI uitrekenen. Bij het uitrekenen daarvan ga je alleen uit van je lengte en gewicht. En ja dan is het bij de meeste mensen te hoog of te laag. Het jammere eraan is dus dat overige factoren zoals je lichaamsbouw en leefgewoontes niet meetellen.
Volgens mijn broertje kunnen mensen met een gezonde BMI ongezonder zijn dan mensen met een ongezonde BMI dus daar ga ik altijd maar van uit :)

BerichtGeplaatst: 03-07-2008, 15:53:20 
Reus
Reus

Even tussendoor:
Wat is té dun? Bestaat dat wel, of is het een label binnen de reguliere geneeskunde en met name binnen de modewereld?
Soms zijn mensen gewoon wat ze zijn. Dat wil zeggen dat ze een bepaalde constitutie hebben; een bepaald genotype. Dat wil niet zeggen dat ze ongezond zijn, het is alleen een bepaalde staat van zijn. En ja, dat kan nadelen hebben, en ja, dat kan ook voordelen hebben. Net zoals 'dik'.

Belangrijk in deze is vooral ons beeld van voeding. Veel eten, zo zeggen we, maakt je groot en sterk. Dan denk ik: o ja? Vooral dat woordje 'veel'. Ik vind het dubieus om te kijken naar de kwantiteit i.p.v. kwaliteit. Met de beste bedoelingen zijn ouders vaak genegen om hun kroost zo vol mogelijk te proppen, want zolang het er aan de buitenkant stevig en rozig uitziet, denken ze dat het 'gezond' is.

Hou je hoofd koel, je voeten warm, en prop niet te vol die darm!!!

Groetjes,
Vyumae

P.s.: ik ben ook 'dun'.

BerichtGeplaatst: 03-07-2008, 15:56:20 
Feniks
Feniks

hear hear!!

ik zou mezelf quoten als dat niet zo hoogmoedig over kwam :D

lol

doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg ;)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 10:01:12 
Groentje
Groentje

ik ben naar de doker geweest maar volges hem was ik gezond en maakt het verder niks uit. ik vin heb nog steeds vaag dat ik minstens 50% meer eet dan eerst en nog steeds hetzelfde gewicht heb :shock:

BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 12:01:46 
Admin
Admin

Hoi kangoeroe_rocks,

ik zou me niet te druk maken. Je zegt dat je meer dan genoeg en ook gezond eet, nou dan is dat voldoende. De dokter zegt ook dat je gezond bent, probeer daar op te vertrouwen en je niet te druk te maken.
Ik ben ook jaren lang "te dun" geweest, ik heb me er ook met perioden druk om gemaakt, op een gegeven moment besefte ik dat ik daar niks mee op schoot omdat ik er toch niks aan kon veranderen. Jaren lang at ik goed en woog ik weinig, nu kom ik iets aan en nu vind ik het ook goed. Je gewicht veranderd vanzelf, niet iets om je druk om te maken.

Ik heb trouwens op "Body Mass Index" gegoogled en op de BMI-meter die ik vond moest je eerst in geven of je 19 jaar of ouder bent en als je jonger bent moest je aan geven hoe oud je bent en of je een jongen of meisje bent. Jij bent 16 en met deze meter zit je met een laag gewicht veel sneller op "gezond gewicht" omdat hij voor mensen onder de 19 jaar een andere berekening maakt.

Mijn advies is om je niet te druk te maken, als je nog wat van mijn ervaringen wilt weten mag je er naar vragen.

Pluisje.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00