Citeer:
Voldoende en vaak eten
Ook voor te magere mensen is gezond eten belangrijk, zodat ze de voedingsstoffen binnenkrijgen die het lichaam nodig heeft, waaronder eiwit, vitamines en mineralen. Net als voor anderen is voor hen eten met veel verzadigd vet ongezond met het oog op hart- en vaatziekten. Een ‘slagroomkuur’ is dus af te raden!
Voor te magere mensen geldt het advies ten minste de hoeveelheden basisvoeding aan te houden. Om het gewicht te verhogen, is het verder nodig vaker wat tussen de maaltijden door te eten. Verder doen zij er goed aan regelmaat aan te brengen in het eetpatroon en de tijd te nemen om rustig te eten. bron: voedingscentrum.nl
ik weet dat het misschien absoluut belachelijk klinkt maar ik ben er van overtuigd dat als je eet wat goed voor je is (lees: veel groente (200 gr), ong. 70 gram vlees. brood, een klein beetje zuivel. twee stukken fruit (een watermeloen telt als 4
)
je gezond bezig bent en meer energie hebt dan als je al die zooi eet als repen en dergelijke. als je daar nog bij aan wil komen verhoog je de porties evenredig en voeg je twee kleine maaltijden toe. ook is het belangrijk tijd te nemen voor je eten zodat vertering en opname afdoende kunnen voorkomen.
ach ik ben geen diëtist maar ik denk ook dat mensen te snel zeggen dat iemand te dik of te dun is. ik was op mijn 14e 71 kilo maar ben dat nu nog steeds met een lengte van 1.75 dat is een normaal gewicht (aan de mollige kant) maar toen ik 14 was was dat ongezond. ik bedoel maar. misschien moet je der nog in groeien of wacht je lichaam op een hormonale verandering. ik bedoel alleen:
je weet maar nooit wat er nog gebeuren gaat. zorg er ondertussen voor dat je gezonde en hoogwaardige voeding eet en desnoods wat meer.
p.s. het slagroomdieet wordt áfgeraden