Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 13:20:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Stuitje
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 17:00:26 
Reus
Reus

Zet het toch maar even hier neer. Vorige week begon ik er ineens last van te krijgen, pijn bij mijn stuitje. Het heeft een paar dagen geduurd, maar ondervond er weinig hinder van. Ik dacht dat het helemaal over was, maar vandaag bij sporten ging het mis met als gevolg dat ik nu pijn heb met lopen en al helemaal met zitten. Omdat ik nu in een vage houding ga zitten, begin ik ook pijn te krijgen in mijn rug, erg logisch allemaal. Begrijp alleen niet waar de pijn de eerste keer precies vandaan kwam, blijkbaar was het toch niet helemaal weg toen ik vandaag ging sporten. Iemand enig idee hoe ik het wat aangenamer kan maken? :(

Berichtenonderwerp: Re: Stuitje
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 17:10:36 
Feniks
Feniks

Hmz....

Is het zenuwpijn? of meer een soort van spier- of gewrichtspijn? Ik weet dat dat vaak moeilijk te zeggen is maar het blijft belangrijk voor het vinden van de oorzaak.

Als het zenuwpijn is kan je ervan uitgaan dat er een (mogelijk tijdelijke) verschuiving is geweest van botten/pezen waardoor een zenuw in het gedrang is geraakt. Spierpijn wijst op weinig anders dan overbelasting van het omringende gebied (hoewel er niet veel spieren in de buurt liggen) en pijn in de gewrichten zou kunnen wijzen op een ontsteking oid aan de beurzen die hen omhullen.

Ik neem aan dat je niet gevallen bent, anders zou de oorzaak van de pijn duidelijk zijn?...

Ik denk dat het hoe dan ook raadzaam is je arts te raadplegen. Het stuitje en heiligbeen zijn in directe verbinding met de ruggengraat en daarmee de hersenen en het volledige zenuwstelsel... Niet iets om lichtzinnig mee om te springen!

Succes ermee! En ga vooral langs je arts!

...

Aangenamer maken...
Dat is lastig om te zeggen als er geen duidelijkheid is over welk soort pijn het is.
Spierpijn reageert doorgaans goed op warmte (Ook het soort spierpijn wat met de menstruatie gepaard gaat, hetgeen ook pijn kan leveren op de plek die je noemt). Probeer in dit geval een verwarmende zalf (tijgerbalsem op iets vergelijkbaars... VSM heeft ook een verwarmede gel) of een kruik.
Zenuwpijn is in mijn beleving enkel te bestrijden met pijnstillers evenals gewrichtspijn, hoewel gewrichtspijn ook soms reageert op droge warmte...

Maar, hoewel verwarmen en drogeren misschien de gevolgen wegnemen is het belangrijk naar de oorzaak te zoeken, Ga daarom vooral langs je arts!

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 21:57:38 
Feniks
Feniks

Ik heb eens een ontsteking gehad vlak onder mijn stuitje. Daarbij had ik ook erg veel pijn met zitten, liggen en lopen. Ik ben even de naam ervan vergeten, het was zo'n hele lange lastige naam :lol:
Anyhoe, het begin van die ontsteking was even vervelend. Af en toe eens pijn, maar op een gegeven moment bleef de pijn aanhouden en de huid daar voelde steeds heel warm en aangespannen. Toen ik op een punt kwam waar ik bijna niet meer kon lopen was het aan de buitenkant ook al duidelijk dat er een ontsteking zat, en niet zo'n kleintje ook. Daar wil ik je niet mee bang maken! Het is ook niet schadelijk of zo, alleen vervelend.
En daarbij doe je een groot plezier met ermee naar de dokter gaan, die kan je namelijk gelijk helpen en dan heb je de volgende dag nergens last meer van :)

Ik kan me niet helemaal meer herinneren hoe lang het duurde voor ik wist wat er was... Ik meen een paar dagen, niet al te lang inderdaad. Ik raad je inderdaad ook aan om ermee naar de huisarts te gaan. In welk geval dan ook. Last hebben van je stuitje is geen pretje..

BerichtGeplaatst: 14-09-2009, 11:07:24 
Kabouter
Kabouter

ik zou het ook idd even bij de dokter na laten kijken. En om het aangenamer te maken iig bij het zitten kun je bij apothekers of thuiszorgwinkels een zitkussen halen in de vorm van een ring (of zelf zoiets dergelijks maken) om je stuitje te ontlasten.
Zoiets bedoel ik :http://www.thuiszorgwinkel.nl/shop/store/Webcommerce_viewItem.asp?idProduct=4534

BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 19:13:08 
Reus
Reus

Bedankt voor de reacties. Heb het al wat eerder gelezen maar er was weinig tijd om te reageren. Ik besloot om het even aan te kijken en als het niet zou verandren naar de huisarts te gaan. Inmiddels is het zo goed als weg, maar ik doe voorlopig even rustig aan, ben bang dat het anders weer erger terug komt. Alleen begrjp ik niet waar het vandaan kwam, mja zolang het maar overgaat :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00