Kaala schreef:
*Oh Gosh, ER gezien en er was een jongen van 15 die met z'n vriendin het deed zonder condoom en ze was niet eens zwanger v.v Oké ze had daardoor HIV..Das dan wel weer minder*
ER is televisie en complete nonsense, ik hoop dat je dat weet?
En bovendien raak ik liever zwanger dan dat ik HIV krijg door onveilige sex. HIV is een verschikkelijke ziekte die voor de rest van je leven bij je blijft. Ik zou hier juist panisch voor zijn, niet voor het zwanger raken. Weet je zeker dat je partner en jij geen soa hebben? Hebben jullie een soatest gedaan? Zo'n test is zo gepiept en geeft je een boel zekerheid.
Zoals al eerder is gezegd, stress kan een heleboel ontregelen.
Als je zo bang bent om zwanger te raken, waarom ga je niet aan de pil? Heb je echt een goed, serieus gesprek met je ouders gehad over de pil? En heb je daarbij ook gezegd dat je al sex hebt met je vriend en je graag zeker wil zijn dat je niet zwanger wordt? Het lijkt mij dat als je dat zegt, je ouders moeilijk nee kunnen zeggen. Anders zouden ze wel erg hypocriet zijn.
Je mag trouwens ook zonder toestemming van je ouders aan de pil hoor. Als je ouders echt voet bij stuk houden kun je zelf naar de huisarts gaan en om de pil vragen. Je zou ook je ouders mee kunnen nemen voor een gesprek hierover bij de huisarts. Huisartsen doen meer dan alleen huis-tuin-en-keuken kwaaltjes oplossen hoor.
Natuurlijk werken voorbehoedsmidden niet altijd even goed. Ik ben daar het levende bewijs van, ik ben verwekt ondanks een spiraaltje.
Als je zo panisch bent om zwanger te raken, kun je het beste altijd dubbele maatregelen nemen: en de pil, en een condoom. Er bestaan ook andere voorbehoudsmiddelen zoals het spiraaltje, implanon... Noem maar op. Hier kan je huisarts je ook meer over vertellen.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Net zoals Julia ben ik daar best benieuwd naar. Dan kan ik een beter beeld vormen.
Ben je trouwens onderhand al ongesteld geworden? Als je het echt zeker wil weten kun je natuurlijk altijd een testje doen. Dat zorgt voor heel wat opheldering en (waarschijnlijk) opluchting. Dan kun je het angstige idee van je af zetten en dat zorgt weer voor minder stress, waardoor er een grote kans is dat je sneller ongesteld wordt.
Succes ermee!