Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 13:58:39

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Stress!
BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 16:56:00 
Groentje
Groentje

Geen idee of ik dit hier kan posten...Maar goed:

Ik moet ongesteld worden, ik ben 1 dag over tijd en heb best wel last van m'n onderbuik(voor de meiden: je weet wel, die vreselijke zeurende pijn v.v) Ik zit bijna altijd te stressen als ik over tijd ben, al is het maar zoals nu 1 dag.
Dit komt weer door een andere rede maar goed.
De laatste keer dat ik ongesteld was was 4 oktober, de laatste keer dat ik gemeenschap heb gehad 27 oktober.
We deden het veilig (ook gecontroleerd of het niet was gescheurd ofzo, was niet het geval) en we deden het toevallig (hoewel..Toeval bestaat niet toch?) in de periode dat ik onvruchtbaar ben.
Is er een kans dat ik toch zwanger ben?

Berichtenonderwerp: Re: Stress!
BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 17:25:32 
Nimf
Nimf

Natuurlijk kun je dit hier posten. waarom zou dat niet kunnen?

Citeer:
[..] en we deden het toevallig (hoewel..Toeval bestaat niet toch?) in de periode dat ik onvruchtbaar ben.
:shock: Dat roept bij mij meteen de vragen op: ben jij zo regelmatig dan? Weet je precies wanneer je 'onvruchtbaar' bent?
Enne ... bestaat dat uberhaupt? Een periode dat je echt onvruchtbaar bent? De natuur is namelijk nogal grillig en legt mensen graag in de luren doordat er altijd enige afwijking is en bovendien ... sperma is meerdere dagen levensvatbaar en dus ... kan je zogenaamde onvruchtbare periode voorbij zijn en dan nog een eigenwijs zaadje een eitje bereiken en zie daar ... nieuw leven! :mrgreen:
.
Citeer:
Is er een kans dat ik toch zwanger ben?
Bij mijn weten bestaat die KANS bij elke keer dat je gemeenschap hebt. Die kans VERMINDER je hooguit door het gebruik van voorbehoedsmiddelen (welke dan ook) en daarbij moet je ze dan ook nog JUIST GEBRUIKEN. Een ongelukje zit in een klein hoekje en zeker bij condoomgebruik gaat het nog wel eens fout (ik meen me te herinneren dat bij condoomgebruik de zwangerschapskans iets van 3 tot 6 procent is).

Maar goed ... even onbetrouwbaar als al het andere, is ook je gehele maandelijkse cyclus en dus zie je ook in het moment van ongesteld worden nogal wat variatie. Zelfs vrouwen die op de minuut af regelmatig zijn, kunnen door invloeden van buitenaf opeens gaan afwijken en die afwijking kan gemakkelijk 3 dagen zijn.

Ik zou zegen, wacht nog even af voordat je jezelf helemaal in de stress gooit en eventueel zelfs een schijnzwangerschap oproept.

groetjes en sterkte, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 17:31:54 
Groentje
Groentje

DT schreef:
Ik zou zegen, wacht nog even af voordat je jezelf helemaal in de stress gooit en eventueel zelfs een schijnzwangerschap oproept.

Heb ik 1 keer gehad, een "vriendin" van me die zei de hele tijd "je bent zwanger je bent zwanger" en naja, zo vaak dat ik het geloofde..Stress stress en toen bleef de ongesteldheid weg voor ongeveer 8 dagen, ik zwangerschaptest doen na 4 dagen (negatief) 4 dagen later kwam de ongestelheid een beeeeeetje (ik blij)
Kan het ook zijn dat het opeens wat onregelmatig komt omdat ik nu ongeveer 7 jaar ongesteld ben..? Of dat het bloed er gewoon geen zin in heeft?

BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 18:15:30 
Nimf
Nimf

Citeer:
Heb ik 1 keer gehad, een "vriendin" van me die zei de hele tijd "je bent zwanger je bent zwanger" en naja, zo vaak dat ik het geloofde..Stress stress en toen bleef de ongesteldheid weg voor ongeveer 8 dagen, ik zwangerschaptest doen na 4 dagen (negatief) 4 dagen later kwam de ongestelheid een beeeeeetje (ik blij)
8 dagen is nog niet echt een schijnzwangerschap :wink: Bij een schijnzwangerschap heb je alle verschijnselen van een echte zwangerschap inclusief dat je buik begint te bollen, je borsten groter worden en er eventueel al een druppeltje melk kan verschijnen, enzovoort. Die situatie kan bij sommige vrouwen maandenlang duren.

Citeer:
[..] ik zwangerschaptest doen na 4 dagen (negatief) [..]
Bij sommige vrouwen is het hormoon al vast te stellen met een zwangerschapstest na 2 dagen en bij andere vrouwen kan dat wel 2 weken duren. Mijn vrouw had doorgaans pas na een maand een positieve zwangerschapstest. Gelukkig was dat bij ons geen probleem, we wisten toch wel dat we zwanger waren.

Citeer:
Kan het ook zijn dat het opeens wat onregelmatig komt omdat ik nu ongeveer 7 jaar ongesteld ben..? Of dat het bloed er gewoon geen zin in heeft?
Ik geloof niet dat het aantal jaren dat je ongesteld bent geweest er iets mee heeft te maken. Hooguit zie je wel eens bij vrouwen die de pil of een spiraaltje gebruiken dat na verloop van tijd de ongesteldheid vermindert n zelfs helemaal wegblijft.
"dat het bloed er geen zin in heeft" vooronderstelt dat het bloed uberhaupt iets te willen heeft en dat is dus niet zo. De maandelijkse bloeding is een soort reiniging van je baarmoeder, een afstoting van niet meer nodig zijnd weefsel. Ik kan me voorstellen dat dit niet elke maand even veel/erg/hetzelfde is maar verder ...

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 18:36:46 
Kabouter
Kabouter

@ dt; sommige vrouwen weten gewoon wanneer ze in hun vruchtbare periode zitten en wanneer niet . Dat is het eigen aan vrouw zijn ;-)

@ Kaala : Hoe meer je stressed , hoe langer de bloedingen uitblijven van de stress alleen al. Ik heb het een keer vijf weken volgehouden:-)
Ik zou zeggen , geen stress , als je veilig hebt gevreeen is de kans uitermate minuscuul dat je zwanger bent. Dan zou er een onzichtbaar gaatje in het condoom moeten gezeten hebben. Het kan uiteraard , maar veilig vrijen in een onvruchtare periode... Lijkt me een kans op 1 miljoen (die kansberekening is niet wetenschappelijk onderbouwd he )

Groetjes

Babe

BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 18:52:31 
Nimf
Nimf

Citeer:
@ dt; sommige vrouwen weten gewoon wanneer ze in hun vruchtbare periode zitten en wanneer niet . Dat is het eigen aan vrouw zijn ;-)
Dat geloof ik direct hoor. een vrouw kent haar eigen lichaam waarschijnlijk ook het best.

Met je andere opmerking ben ik het grotrendeels eens (in ieder geval wat de stress betreft.
En als Kaala haar lichaam goed kent en WEET dat ze op dat moment onvruchtbaar is, is de kans inderdaad wel heeeeeeeeeel erg klein :wink:

* grijns * Bovendien: wat weet ik er van, ik ben een vent en heb mijn kennis ook maar ergens opgepikt. Ik bedoel: ik heb er zelf geen ervaring mee . :mrgreen:

groetjes, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 18:54:10 
Kabouter
Kabouter

@babe: toch zou ik daar niet te veel op af gaan, zelfs in je menstruatie periode bestaat de kans dat je zwanger kan worden, hoe klein die kans ook is, het is wel aanwezig. Zoals DT al zei een echt onvruchtbare periode bestaat niet.

groet WeN

BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 18:58:14 
Kabouter
Kabouter

Bij deze , Kaala, ik geloof dat Dt en ik het erover eens zijn dat er gezien de omstandigheden ontzettend weinig kans is dat je zwanger bent , dus relax;-)

@ wen : ik ben ervan overtuigd dat er een onvruchtbare periode is, al kan die elke maand anders liggen.Zaadcellen overleven maar een aantal dagen en eicellen ook. Hoe dan ook , het is niet de bedoeling om Kaala ongerust te maken he. Als je alles bij elkaar telt is de kans gewoon uitermate miniem.

Babe

BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 19:21:38 
Kabouter
Kabouter

Babe schreef:
het is niet de bedoeling om Kaala ongerust te maken he
Dat was ook absoluut niet mijn bedoeling, zoals ik het verhaal van Kaala lees, lijkt het me ook vooral te maken hebben met stress om het uit blijven van de menstruatie.
Verder wou ik met m'n reactie alleen verduidelijken dat ook al denk je dat je in een onvruchtbare periode zit de kans toch bestaat dat je vruchtbaar bent, dit heeft verder niks met Kaala te maken maar wel met andere (jonge) meiden die dit lezen en er misschien vanuit gaan dat een 'onvruchtbare' periode een betrouwbare manier is om niet zwanger te worden, wat dus vaak niet zo is omdat vele factoren meespelen.

@ Kaala: ik kan erover mee spreken want heb ook vaak dat mijn menstruatie een aantal dagen uitblijft als ik zenuwachtig wordt over de vraag of ik zwanger ben of niet. Mijn lichaam reageert direct op stress en uitblijven van menstruatie en dat is bij veel vrouwen zo. Dus geen zorgen des te eerder ben je weer ongesteld (en zo te horen aan die zeurende pijn hoeft het niet lang meer te duren) :wink:

BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 19:34:05 
Groentje
Groentje

Shit weet je hoe ontzettend opgelucht ik ben nu ik dit lees xD Ik weet ook wel dat de kans er ALTIJD is..Maarja..Ik ben vooral iemand die zekerheid wilt weetje, oke dat weet je pas ECHT als je daadwerkelijk bij de dokter bent geweest enzo, maar ik zou er niet aan moeten denken om nu al zwanger te zijn. Niet dat ik geen kinderen wil, maar nu nog niet.
En m'n vriend heeft ook zoiets van "Pas als jij het goed vindt doe ik zonder, en ik doe er ook alles aan om jou niet zwanger te maken" Dus hij checkt alles grondig.

Ik zit eraan te denken om aan de pil te gaan voor zekerheid, maar dat mag niet van me ouders want ze vinden me nog te jong ervoor..

*Oh Gosh, ER gezien en er was een jongen van 15 die met z'n vriendin het deed zonder condoom en ze was niet eens zwanger v.v Oké ze had daardoor HIV..Das dan wel weer minder*

BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 19:45:09 
Kabouter
Kabouter

Kaala , de pil is niet noodzakelijk veiliger dan een condoom hoor , integendeel. Bij een condoom is er het risico dat het condoom scheurt , en that's it. als je daarbij een zaaddodende pasta gebruikt ben je heel erg safe. De pil daarentegen kan je vergeten , je kan ziek zijn en bepaalde medicatie gebruiken waardoor het minder werkt, sommige mensen hebben een zwaardere pil nodig dan anderen ,maar vaak begint de dokter met een lichte , waardoor je ook weer risico's loopt, ... Als ik jou was ik zou me eens goed informeren over de mogelijke anticonceptiemiddelen , maar weet 1 ding , niets is 100 procent zeker.

Babe

BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 09:14:51 
Power Moderator
Power Moderator

Als je aan de pil begint, moet je het sowieso een tijdje nog dubbelop doen; condoom en pilgebruik dus. Als je snel bang bent dat je zwanger wordt, zou ik dat nog maar een hele tijd doen :wink:
Wat hiervoor ook gezegd is, menstruatie kan uitblijven door stress, maar het patroon kan zelfs al veranderen door plotselinge weersomslagen of een verandering in eetpatroon (bijvoorbeeld als je op vakantie gaat). Het is nou eenmaal een schommelend iets, en ik zou me vooral geen zorgen maken als je menstruatie een paar dagen uitblijft; dat is heel normaal.
Trouwens, als je aan de pil begint, kan je je menstruatie wel beter 'regelen'. Sinds ik aan de pil ben kan ik het op het uur klokken wanneer het begint (behalve als ik op vakantie ben, trouwens, dan kan t nog wel eens anders zijn) terwijl ik dat daarvoor absoluut niet had. Mag ik vragen hoe oud je bent? En hoe oud vinden je ouders dat je moet zijn voordat je aan de pil gaat?
Misschien kan je een keertje samen met 1 van je ouders naar de huisarts gaan, gewoon om je te laten informeren over de voor- en nadelen van de pil...

Sterkte!

BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 15:52:05 
Feniks
Feniks

Kaala schreef:
*Oh Gosh, ER gezien en er was een jongen van 15 die met z'n vriendin het deed zonder condoom en ze was niet eens zwanger v.v Oké ze had daardoor HIV..Das dan wel weer minder*

ER is televisie en complete nonsense, ik hoop dat je dat weet? ;)
En bovendien raak ik liever zwanger dan dat ik HIV krijg door onveilige sex. HIV is een verschikkelijke ziekte die voor de rest van je leven bij je blijft. Ik zou hier juist panisch voor zijn, niet voor het zwanger raken. Weet je zeker dat je partner en jij geen soa hebben? Hebben jullie een soatest gedaan? Zo'n test is zo gepiept en geeft je een boel zekerheid.

Zoals al eerder is gezegd, stress kan een heleboel ontregelen.

Als je zo bang bent om zwanger te raken, waarom ga je niet aan de pil? Heb je echt een goed, serieus gesprek met je ouders gehad over de pil? En heb je daarbij ook gezegd dat je al sex hebt met je vriend en je graag zeker wil zijn dat je niet zwanger wordt? Het lijkt mij dat als je dat zegt, je ouders moeilijk nee kunnen zeggen. Anders zouden ze wel erg hypocriet zijn.

Je mag trouwens ook zonder toestemming van je ouders aan de pil hoor. Als je ouders echt voet bij stuk houden kun je zelf naar de huisarts gaan en om de pil vragen. Je zou ook je ouders mee kunnen nemen voor een gesprek hierover bij de huisarts. Huisartsen doen meer dan alleen huis-tuin-en-keuken kwaaltjes oplossen hoor.

Natuurlijk werken voorbehoedsmidden niet altijd even goed. Ik ben daar het levende bewijs van, ik ben verwekt ondanks een spiraaltje.
Als je zo panisch bent om zwanger te raken, kun je het beste altijd dubbele maatregelen nemen: en de pil, en een condoom. Er bestaan ook andere voorbehoudsmiddelen zoals het spiraaltje, implanon... Noem maar op. Hier kan je huisarts je ook meer over vertellen.

Mag ik vragen hoe oud je bent? Net zoals Julia ben ik daar best benieuwd naar. Dan kan ik een beter beeld vormen.

Ben je trouwens onderhand al ongesteld geworden? Als je het echt zeker wil weten kun je natuurlijk altijd een testje doen. Dat zorgt voor heel wat opheldering en (waarschijnlijk) opluchting. Dan kun je het angstige idee van je af zetten en dat zorgt weer voor minder stress, waardoor er een grote kans is dat je sneller ongesteld wordt.

Succes ermee!

BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 21:30:45 
Groentje
Groentje

Stress, hevig afvallen, ineens enorm veel sporten kunnen je menstruatie beïnvloeden. Of je zwanger bent of niet, als de condoom heel was zou ik me niet zoveel zorgen maken.

De pil alleen geeft geen volledige zekerheid (90% dacht ik) eerste twee weken is hij niet werkzaam, dus gebruik van andere voorbehoudsmiddelen noodzakelijk. Ik heb het wel altijd als een volwaardig middel gezien, al raakte ik wel in de stress als ik "overtijd" was. (Presteerde het op het laatst op de zevende stopdag ongesteld te worden. Dan begin je hem toch behoorlijk te knijpen, zeker omdat me toenmalige vriend eigenlijk geen gemeenschap mocht hebben voor het huwelijk :roll: )

Je hoort zoveel rare verhalen, mensen die door de morning after pil heen zwanger raken, door de gewone pil heen, gebruik van condoom (was heel volgens haar..)

Maar ja dat zijn de uitzonderingen.

Ik vraag me alleen af, als je ouders je te jong vinden voor de pil, vinden ze je dan ook niet te jong voor gemeenschap? En waarom vinden ze je te jong?

Ik zelf zou me dochter (als ik die ooit zou krijgen) zodra ze een serieus vriendje heeft aan de pil laten gaan. Just in case.

BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 22:13:06 
Feniks
Feniks

Hey luitjes,

Ik ben een groot voorstander van de pil en herken tot nog toe alles wat er in de discussie naar voren is gekomen :) de stress, de twijfel, de angst voor ziekten. (maar ik heb dan ook heel wat domme dingen gedaan in mijn leven :oops: )

Ikzelf overweeg op het moment de prikpil, dit omdat het bij mij nogal eens voorkomt dat er wat onregelmatigheid in de inname is...

Niet te veel stressen, jezelf niet gek laten maken door vriendinnen en verder goed op blijven letten bij de gemeenschap :)

De pearl-index is een interessante tabel van betrouwbaarheid.

(BTW, haar leeftijd staat in haar profiel)

Douglas Adams

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00