Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 04:14:16

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 15:05:23 
Dwerg
Dwerg

Klinkt mij in de oren alsof je een slachtoffer bent van de self-help generatie. Alhoewel deze boeken (en andere spirituele boeken ter bevordering van de 'zelfvertrouwen') voor sommige mensen heel goed werken, hebben ze bij andere mensen meer een averechts effect. Het is toch altijd de kunst om de juiste wijsheid op te doen die goed werkt voor jou en je situatie. Vaak is het zo dat er op een heleboel situaties geen oplossingen zijn, en dit zijn dan ook simpelweg dingen waar we mee zullen moeten leren leven. Elk facet van het leven beschouwen als een probleem dat opgelost dient te worden, zorgt dan ook voor 'mentale' overspanning, omdat je controle wilt over dingen waar je geen controle over kunt hebben.

Bijvoorbeeld, in jouw (zeer goede) voorbeeld over meiden, is het duidelijk dat jij het slachtoffer bent van je eigen 'wil tot verleiden'. Ik denk dat veel jongens, vooral op deze site, zich sterk zullen herkennen in jouw verhaal (ik zou mij hier een paar jaar geleden zeker weten in herkend hebben, want dit is denk ik wel een universele fase waar veel jongens doorheen gaan). Het probleem met de meiden is dat we, in onze drang om de affectie van deze wezens voor ons te winnen, we onze macht compleet weggeven en zo feitelijk niets meer dan hulpeloos zijn. Kortom, je probeert dus bijvoorbeeld tips van een flirtsite toe te passen, maar komt er achter dat het niet echt zo werkt. Het grote probleem met zulke websites is dat ze vrouwen reduceren tot objecten die er serieus op zitten te wachten tot wij ze eens met onze 'coole trix' en 'hippe shizzle' gaan lastig vallen. Niet dus. Alhoewel het waar is dat elke vrouw in principe zit te wachten om verleid te worden (als in, ze willen graag weg geleid worden van hun standaard bestaan, iets spannends beleven, etc, iets wat elke persoon wel zou willen), betekent dit nog niet dat ze op elke avance in gaan. Het grootste probleem is ook nog eens dat de schema's en de mindset die je moet adopteren om meiden voor je te winnen niet werken omdat elk mens zo gecompliceerd in elkaar zit dat er geen universele wetten voor te formuleren zijn.

Dit leidt tot frustrerende en vernietigende ervaringen. Uiteindelijk proberen we nooit meiden te verleiden, maar eigenlijk onszelf. We gebruiken de meiden enkel als werktuig om onze eigen verleiding te bewerkstelligen, om zo bevestiging te krijgen dat we 'waardig' zijn. Voor jongens draait dit om bewondert worden, 'cool' zijn, sterk zijn, stoer zijn, weet ik het, en voor vrouwen draait het meer om bewondering krijgen voor hun lichaam, speciaal en mooi gevonden worden, etc. Je moet dus onthouden dat, als je intentioneel probeert mensen voor je te winnen, je eigenlijk bezig bent jezelf beter te voelen aan de hand van een ander. Dit pakt vrijwel altijd verkeerd uit, en als het goed uitpakt, dan nog is het vaak maar van korte duur. Een slechte manier om je zelfvertrouwen te winnen, want uiteindelijk moet je die los van anderen ook gewoon hebben. Bovendien hoeven we niet altijd vol vertrouwen te zijn, want er moeten ook momenten kunnen zijn dat we ons eens lekker waardeloos voelen. De mens heeft toch van alles wat nodig.

In plaats van alles te stampen kun je sommige dingen gewoon beter op je af laten komen. Als je echt controle wilt hebben over je leven, laat je alles helemaal los. Dan ben je er zeker van, dat je altijd krijgt wat je toekomt, want je accepteert dat je ondergeschikt bent aan bepaalde zaken, en dat je andere zaken weer juist wel naar je hand kunt draaien. De zoektocht naar de 'ik' is wederom zo'n manier om toch alsnog grip te krijgen op datgeen wat toch wel zijn eigen gangetje gaat.

Nu wil ik ook niet zeggen dat je 'jezelf moet zijn'. Dit vind ik zo'n beetje het slechtste advies wat je iemand kunt geven. Ik zou juist willen aangeven dat je, ook als het op jezelf aankomt, je probeert de verschillende kanten van jezelf de ruimte te geven. In plaats van zo geforceerd 'dit moet dat moet' door het leven te gaan, kun je dingen beter laten accepteren. Sommige dingen zijn gewoon rot, en dat is het dan. Als je je er minder druk om gaat maken, dan wordt het vanzelf allemaal iets draagbaarder.

Nog een laatste tip als het op de meiden aankomt: gedraag je wat meer als klootzak. Laat minder te kennen geven dat je 'alles voor haar zult doen'. Keer het spel om, werkt veel beter. :P

BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 20:15:10 
Elf
Elf

Sado, hulde 8) !

Citeer:
Laat minder te kennen geven dat je 'alles voor haar zult doen'. Keer het spel om, werkt veel beter.
Haha, ik ben zelf ook zo'n zelfopofferaar... Zal me ook niet lukken om me voor te doen als een klootzak.

Denk wel dat Tomoviz wat met je bericht kan...

BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 20:33:48 
Dwerg
Dwerg

Citeer:
Haha, ik ben zelf ook zo'n zelfopofferaar...

De paradox: je offert jezelf op om jezelf te redden.

BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 22:06:14 
Feniks
Feniks

pfffffffffffffffffffffffff..... wat een tekst :D

misschien een vrouwlijke hand? al spreek ik enkel uit eigen ervaring en gelden mijn meningen niet voor de rest van mijn geslacht....

het ergste wat een man kan doen om mijn aandacht te krijgen is net te doen alsof hij iemand anders is..... waarmee ik niet zeg dat hij zichzelf moet zijn sado :) alles behalve juist... het moet niet lijken of hij iemand anders is... het moet zo zijn... op dat moment.

als de mannen die ik ken continu henzelf zijn zou ik gek worden van al het geboer, gezucht, gezanik en alle verhalen over ieder pijntje dat ze maar leden ;) nee, mannen zijn best ok :D

het ideale is een man met meerdere gezichten die allemaal een stukje van hemzelf vertegenwoordigen.... mijn raad dus: kweek een mutiple personallity complex ;) ach nee... jeetje hoe leg ik het uit?

ik heb een ik voor als ik uitga én een ik voor thuis... een ik voor op werk... een ik voor bij mijn familie... dat betekend niet dat ik bij elk persoon anders ben en dat mijn vriend mij niet herkent als ik bij mijn famillie ben... het is allemaal gewoon een stukje van mij... een kleine aanpassing in gedrag.

zo zie ik veel van de mannen die ik ken zich transformeren in de iet wat coole variant van zichzelf als zij op 'óorlogspad' gaan... en ja! dat spreekt vaak aan... maar ook vaak niet...

lekker helder he?! :roll:

een ding wat niet werkt is 'regeltjes toepassen'... já we zijn allemaal een bio-organisme gebaseerd op koolstof en water en já dat zijn natuurkundige feiten maar denk niet dat je een natuurkunde boek kan pakken en dan het geheim van daten kan vinden...

nouja... mss een beetje vaag vandaag :D

grtz, loonsy

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 11:39:04 
Dwerg
Dwerg

Sado, mooi antwoord!
Truitje, ik snap je.. maar ja ik ben dan ook een vrouw ;) Nu maar hopen dat Tomoviz het ook begrijpt.

Tomoviz: Dat is een goede tip die Sado je daar gaf. Gedraag je wat meer als een klootzak.
Probeer ook om heel subtiel te zijn. Meiden houden er niet van als het over duidelijk is, voor iedereen dat je haar probeert de versieren.
Mijn vriend was heel subtiel. Keek een keer, lachte een keer, de volgende dag groette hij een keer en dat was het dan. Het was mijn beurt, het was aan mij of er iets zou gebeuren. Hij negeerde me compleet. En dat intrigeerd, juist dan wil je meer weten van een jongen. En het heeft gewerkt, we zijn nu 5 jaar samen en hebben een kind.

BerichtGeplaatst: 12-07-2008, 21:53:03 
Dwerg
Dwerg

Tomoviz schreef:
Nog een vraag :

In het derde jaar zeiden meiden dat ik lelijk etc was. Dit raakt mij dan altijd heel erg, waardoor ik snel in een dip raak en mensen me stil of stoned noemen. Dit was ook 1 van de redenen waarom ik me zo ging gedragen, omdat ik ook geen rot opmerkingen wou horen tegenover mij...

Kan iemand mij misschien hier mij meehelpen ?

Ik denk dat dat opmerkingen zijn waar iedereen door geraakt zou worden, alleen niet iedereen laat dat heel duidelijk merken. Ook tegen mij zijn zulke opmerkingen gemaakt en ook ik kon er moeilijk mee om gaan. Maar weet je op een bepaald moment besefte ik mij dat iedereen een mening over iedereen vormt en heeft. Er zijn meiden die dat tegen jou gezegd hebben, maar dat zegt niet dat alle meiden dan zo vinden. Er zullen ongetwijfeld mannen zijn die mij lelijk vinden en er niet voor zullen terugdeinsen om dat te zeggen, maar gelukkig weet ik dat er ook mannen zijn die mij
mooi vinden en daar ook open en eerlijk voor uit komen. Zo lang ik mij dat maar voor ogen houd gaat alles goed. En als mensen een rot opmerking tegen mij maken zeg ik tegenwoordig gewoon 'Als het je niet bevalt kijk je lekker de andere kant uit, maar val mij niet lastig met jou mening want daar heb ik nu even geen behoefte aan'
En de meeste mensen schrikken zo van een dergelijke reactie dat ze de volgende keer beter nadenken voor ze wat zeggen.

Volgens mij ben jij best onzeker. Maar waarom zou je dat eigenlijk zijn? En waarom straal je dan uit? Probeer trots te zijn op jezelf, of op iets wat je kan. Dan straal je zelfvertrouwen uit en gedragen mensen zich heel anders tegen over je. Vinden meiden meestal ook leuker trouwens ;)

BerichtGeplaatst: 14-11-2009, 18:08:35 
Kabouter
Kabouter

Hey Tomoviz.

Maak je alsjeblieft niet te veel zorgen , mijd zoveel mogelijk stress en leg ABSOLUUT niet te veel verplichtingen aan jezelf op.
Want als je dit hebt , en dan ook nog eens allerlei onzin naar je hoofd krijgt als "Je bent lelijk" en noem het maar op..Kan het alleen maar erger worden.
Want wat is mooi en wat is lelijk?

Nu zal je waarschijnlijk nog niet al té veel last hebben van stress en wat ik net opnoemde. Maar ik hoop dat dat ook zo blijft. En vooral die verplichtingen.. Want omdenduur kan je ook hiervan heel erg moe worden. (wat ik heb gehad)

Door alle onzekerheden en alle dingetjes die erbij kwamen kijken, ben ik maaanden aan een stuk moegeweest. Slaaplabo in en uit. Bloed laten prikken etc. Omdat ik niet direct dacht aan een burn out. Wat achteraf wel zo bleek..

Maar ik denk dat het ook meer kwam omdat ik constant bezig was met "oh zo moet ik me gedragen" en "Oh dat moet ik doen , en dan dat en dan dat". Dat ik altijd wel iets te doen had in de tijd dat ik wakker was.
En omdenduur kom je op het punt dat wanneer je vakantie hebt er niet van kunt genieten omdat je nog met zoveel dingen bezig bent die misschien af moeten of moeten gebeuren.

BerichtGeplaatst: 31-12-2009, 17:54:18 
Groentje
Groentje

Vraagje hé :)

Heb jij toevallig angst voor boze emoties en stemverheffing?
Dat herken ik namelijK! dat kan dan leiden tot erge huilbuien of paniekaanvallen,
of gewoon even een pijnlijk/angstig moment in mijn buik, wat na 5 min wel weer over gaat.

En trouwens, Wallen zijn helemaal niet erg! Heb ik ook vaak last van!
Klinkt misschien dom, maar misschien kun je wat poeder op doen :P Maar ik snap wel dat je dat als jongens liever niet wilt ;)
En je kunt natuurlijk op vitamines gaan letten, dat je die binnen krijgt :)

Das ook erg belangrijk ;)

Misschien heb je bloedarmoede?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00