Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:58:06

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Depressief
BerichtGeplaatst: 30-03-2010, 11:19:46 
Ik dank mijn klas genoten zeer. Dankzij hen ben ik weer over de streep getrokken in mijn depressiviteit. Ik was er weer bovenop gekomen voor 1 1/2 jaar maar nu begin ik steeds meer terug te zakken. Omdat ik al eens depressief ben geweest ben ik er denk ik wel gevoeliger voor. En met mijn opa gaat het nu ook heel slecht. Ik ben bang dat het allemaal weer wat te veel word.

Hebben jullie tips hoe ik mijn depressie kan overwinnen en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik niet weer terugval in een depressie. Ik vind het zelf heel moeilijk en op dit moment kan ik de wereld alleen maar zien als een donker zwart gat zonder lichtpuntjes. Ook ben ik zeer goed in mensen tegen mij opzetten. Ik heb nu nog maar 2 echte vriendinnen.

Ik hoop dat jullie raad hebben en ook dat ik er nog bovenop kan komen voordat ik echt wegzak in een dal.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Depressief
BerichtGeplaatst: 31-03-2010, 17:21:05 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
De eerdere depressie waar je over spreekt, was deze gediagnosticeerd/behandeld door een psychiater/psycholoog? Zo ja: terug naar je psychiater/psycholoog voor nieuwe behandeling.
Als de vorige depressie niet is 'bekeken' ga dan naar je huisarts. Hij/zij zal je vertellen wat de stappen zijn.

Disclaimer:
Met hetgeen ik hierna ga zeggen probeer ik je problemen niet te devalueren maar wil wel dat je het weet mocht je het nog niet weten.

Een depressie is een zware psychiatrische aandoening, veel mensen die een 'Dip' in hun leven doormaken benoemen dit als een depressie. Probeer onderscheid te maken tussen een ziekte/aandoening en een fase in je leven.

Succes Siera,
geen van beide is leuk om mee te maken.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Depressief
BerichtGeplaatst: 31-03-2010, 19:56:51 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ik heb een (ook) een niet zo leuke tijd gehad op school. (Athans vooral de 1e en 2e)
Ik kwam toen ook 2x in een dip.
Wat bij mij toen heeft geholpen is reiki.

Groetjes Jelle

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Depressief
BerichtGeplaatst: 01-04-2010, 19:13:34 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-02-2010, 16:23:24
Berichten: 86
Locatie: Hoogwoud (Noord-Holland)
leer te kijken met je hart, niet met je ogen.
probeer blij te zijn met alles wat je hebt, niet naar wat je mist.
en verdrietig zijn is af en toe ook niet erg,
het hoort erbij! Dat het slecht gaat met je opa, daar mag je natuurlijk om rouwen,
maar bedenk wel dat de dood slechts een overgang is naar iets anders. (denk ik.)
áls je opa al dood gaat!
als het echt niet gaat, zou ik naar een psygiater gaan (of hoe je dat ook schrijft ;))
wat ik vooral zou doen is me er niet te druk om maken,
niet bang worden en lekker van het leven genieten.

ik kan dit wel mooi bazelen, het is moeilijker dan het is als je depressief bent/depressief bent geweest.
en aangezien ik nog nooit depressief ben geweest, weet ik ook niet of mijn raad wel de juiste is.
misschien is verhalen schrijven een goede raad,
als je verhalen schrijft kan je een personage bedenken met jou probleem,
of juist een personage die in een andere wereld leeft,
die juist totaal anders is dan jou.

succes, je mag zelf weten of je mijn "tips" gebruikt of niet
ikwens je echt heelheel veel succes en ik hoop dat je nooit meer depressief word!
Blessed Be. :hart:

_________________
Moed is pas als je hebt ontdekt dat er ook een kans is dat je verliest
Wicca <3
Seira, You'll be in my Heart. BB.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Depressief
BerichtGeplaatst: 02-04-2010, 13:41:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Heeyhey.

ik begrijp heel goed wat je doormaak, want zit in het zelfde als jou.
ik ben ook een paar jaar, waarvan 2 jaar ernstig depressief geweest.
ik ben er ook 1 jaar bovenop geweest en het ging echt beter. maar sinds het laatste halfjaar zak ik ook telkens weer terug. heb telkens terugvallen.
dus ik begrijp heel goed hoe je je voelt.
ik heb ook pms, best wel erge, dus voordat ik ongesteld word 1 week ervoor, is het die week zoiezo het allerergst, lig alleen maar in mn bed en zie geen lichtpunt meer. ben heel erg vaak boos ook, of moet bijna elke dag huilen, ben alles dan gewoon heelmaal zat en heb nergens nergens nergens zin in.

misschien kan je ook eens kijken of het bij jou de week voordat je ongesteld word het ergste is..
ik wis dat eerst ook niet, maar ik ben erop gaan letten en ja ik weet nu gewoon dat het erbij hoort.

ja wat ik je verder kan aanraden is dat je toch hulp zoek..
alternatief, regulier, whatever, wat jou helpt, of eenbeetje helpt.
bij mij helpt reiki ook wel.
en toch proberen te kijken naar de goede dingen in je leven,waar je dankbaar voor ben en daar je aandacht op richten hoe moeilijk dat ook is op zo'n moment.
wat je ook kan doen is als je je zo voel, ga dan even buiten jezelf, kijk even van een afstand naar jezelf, observeer wat er aan de hand is, troost je zelf desnoods. wees je eigen beste vriend.
probeer ook naar de goede dingen van jezelf te kijken ipv alleen de slechte, een kind op school die bij een toets 90 goed heb en 10 fout, die dus een 9 krijg, wat zal de leraar zeggen? je hebt een 9, maar je hebt 10 fout. hij zal niet zeggen je hebt een 9 en 90 goed. altijd komt het negatieve erachteraan, zo worden we opgevoed, op je werk zal je ook nooit horen dat je iets goed doe, maar wedde da als je iets verkeerd heb gedaan dat je dat goed te horen krijg.
probeer anders te denken in dat opzicht, kijk naar de dingen in je leven die wél goed gaan en richt je aandacht daar op. wees trots op jezelf.
je bent uniek en een mooi mens, wat iedereen is, maar zie je zelf ook zo, jij heb net zoveel recht om te leven als iemand anders, waarom dan je tijd verdoen met depressief zijn?
het leven is er om te genieten en plezier te maken, de MENS maakt de wereld lastig, veel lastiger dan dat het is. je bent hier met een taak, een doel.. zorg dat je naar je doel toestreef en doe alles vanuit je hart.
als je toch weet dat de aarde maar 1 van je levens is, en dat de mens alles moeilijker maakt met al die klote regels en wetten. waarom dan niet gewoon genieten en zorgen dat je zelf gelukkig bent? proberen te genieten van alle kleine dingen, de natuur, wat dan ook.
en je kan natuurlijk ook proberen om te gaan mediteren, alles wat je zoekt zal je binnenin jezelf vinden.
en de wereld om je heen is een illusie, weet dat ook he. jou binnenwereld word jou buitenwereld, dus je kan je eigen wereld scheppen.
en je zelf aarden elke dag.. verbind je met moeder aarde, zo kan je meer aan wat erop je pad komt.. dan word je niet zo snel omver geslagen.

dat van dat mensen afstoten, ja die begrijp ik ook helemaal. zo ben ik ook in die periodes. ik wil niemand om me heen hebben, irriteer me toch aan alles van hun dus zal toch alleen maar chagrijnig doen.

maar het is heel vervelend ik weet het, ben dr ook helaas gevoelig voor.
hoop dat je er wat mee kunt

:kiss:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Depressief
BerichtGeplaatst: 02-04-2010, 14:55:42 
Thanks voor je reactie...

Ik zal proberen te denken hoe jij het uitlegt. Misschien dat het helpt. Maar dat met ongesteld zijn kan niet, want ik ben het nog niet... ben een latertje.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl