Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:42:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Een hele waslijst
BerichtGeplaatst: 19-07-2010, 21:43:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2010, 23:34:13
Berichten: 32
Locatie: Enschede
Hallo mensen.
Ik heb echt een hele waslijst met dingen :lol:
Dit wou ik al een hele lange tijd posten, maar nam er elke keer de tijd niet voor.
Als iemand een verklaring voor de volgende dingen heeft is dat van harte welkom!

- Ik heb altijd niet normaal erge hoofdpijn, soms zo erg dat ik echt met m'n lamp uit in m'n kamer moet blijven zitten. Het liefst zo donker mogelijk. Krijg dan steken in m'n hele hoofd. Vaak als ik 's ochtends op sta of 's avonds ga slapen.

- De laatste tijd ben ik ook heel erg snel geirriteerd dan ben ik het ene moment heel vrolijk en dan ben ik in een keer zonder enige reden echt heel erg chagerijnig, terwijl er niks aan de hand is.

- Soms zeg ik wat of geef ik antwoord en dan weet ik daarna helemaal niet meer waar het over gaat of wat ik heb gezegt, net alsof ik ergens anders ben. Als ik dan vraag waar hadden we het ook alweer over kijken mensen me ook aan van wtf.

-Als ik met een onbekende praat, of met een jongen of een vriend van een vriend dan weet ik vaak geeneens wat ik moet zeggen, dan wil ik wel wat zeggen maar komt alles er echt helemaal verkeerd uit. Dan ga ik de zinnen verkeerd zeggen woorden omdraaien enzovoort.

-Ik kan ook echt niet alleen met een jongen die ik leuk vind in een huis zitten, het liefst ren ik dan gillend het huis uit haha :lol: Don't ask me why.

-Ik heb ook echt hele rare dromen. De volgende morgen en weken er na kan ik ze ook nog tot in details vertellen, en het is ook allemaal zo echt! Zo heb ik bijvoorbeeld gedroomd dat de wereld verging en dan zag ik ook precies hoe. En heb ik meerde dromen gehad over trein ongelukken.

-Voel me vaak energieloos, alsof er geen sprankje energie meer in me zit. Terwijl ik toch echt redelijk kan slapen. En ook echt lang uitslaap als het kan. Als ik dan wakker wordt voelt het niet alsof ik heb geslapen, en wordt ik ook nooit uitgerust wakker. Niet echt fijn als je fulltime werkt.

-Ik zie vaak lichtbolletjes als ik in bed lig en in het donker in m'n kamer kijk, en af en toe flitsen en slierten met allerlei kleuren.

-Verder denk ik echt overal bij na, bij de kleinste en domste dingen. Ik moet echt overal een verklaring achter zoeken.


Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen door wat verklaringen te geven, zoals ik al zei het is een hele waslijst haha! En er zullen ongetwijfeld nog wel dingen bij komen die ik ben vergeten.
Alvast heel erg bedankt voor de moeite

Much love

_________________
kijk niet terug op de teleurstellingen van gisteren ; maar leef naar de dromen van morgen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een hele waslijst
BerichtGeplaatst: 19-07-2010, 22:57:13 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik denk dat je een paar van deze dingen kan afschuiven op puberteit :wink: Gaat vanzelf wel over eigenlijk...
Verder kan ik je niet echt helpen :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een hele waslijst
BerichtGeplaatst: 20-07-2010, 18:34:46 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2010, 23:34:13
Berichten: 32
Locatie: Enschede
Julia schreef:
Ik denk dat je een paar van deze dingen kan afschuiven op puberteit :wink: Gaat vanzelf wel over eigenlijk...
Verder kan ik je niet echt helpen :)


Nu nog ? Dan zou ik daar toch al veel eerder last van moeten hebben neem ik aan.
In iedergeval bedankt voor het meedenken :D
Liefs

_________________
kijk niet terug op de teleurstellingen van gisteren ; maar leef naar de dromen van morgen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een hele waslijst
BerichtGeplaatst: 21-07-2010, 11:04:10 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Je bent toch 17, als ik t me goed herinner?
Dat kan nog wel hoor :wink:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een hele waslijst
BerichtGeplaatst: 21-07-2010, 19:42:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2010, 23:34:13
Berichten: 32
Locatie: Enschede
Ja dat heb je helemaal goed!
Hmm oke raar dan, zo had ik er in iedergeval nog niet aan gedacht :D
Dankje.
Nog andere verklaringen ?

Liefs

_________________
kijk niet terug op de teleurstellingen van gisteren ; maar leef naar de dromen van morgen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een hele waslijst
BerichtGeplaatst: 21-07-2010, 22:41:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Citeer:
- Ik heb altijd niet normaal erge hoofdpijn, soms zo erg dat ik echt met m'n lamp uit in m'n kamer moet blijven zitten. Het liefst zo donker mogelijk. Krijg dan steken in m'n hele hoofd. Vaak als ik 's ochtends op sta of 's avonds ga slapen.

Kan migraine zijn, of spanningshoofdpijn of een legio aan andere dingen. Slik je medicijnen? Teveel Aspirine? (krijg je ook hoofdpijn van) Drink je genoeg? Slaap je teveel? of te weinig? Slik je hormonen (de pil), of laat je deze inspuiten? Heeft dit nog uitwerking op de frequentie van ofwel het voorkomen van de hoofdpijnen?
Als je het niet vertrouwt, ga alsjeblieft naar de huisarts! Daar is hij/zij voor!!
Citeer:
- De laatste tijd ben ik ook heel erg snel geïrriteerd dan ben ik het ene moment heel vrolijk en dan ben ik in een keer zonder enige reden echt heel erg chagrijnig, terwijl er niks aan de hand is.

Dit zijn hormonen en de hoeveelheid kwalitatieve slaap die je krijgt lijkt me. Ik kan het mis hebben. Hiervoor wederom de huisarts als je het niet vertrouwt.
Citeer:
- Soms zeg ik wat of geef ik antwoord en dan weet ik daarna helemaal niet meer waar het over gaat of wat ik heb gezegt, net alsof ik ergens anders ben. Als ik dan vraag waar hadden we het ook alweer over kijken mensen me ook aan van wtf.

Kan gebeuren, op dat moment iets belangrijkers aan het hoofd. Doet me ook weer terugdenken aan spanningen/stress die je misschien ervaart... Vergeetachtigheid gaat prachtig samen met stress...
Citeer:
-Als ik met een onbekende praat, of met een jongen of een vriend van een vriend dan weet ik vaak geeneens wat ik moet zeggen, dan wil ik wel wat zeggen maar komt alles er echt helemaal verkeerd uit. Dan ga ik de zinnen verkeerd zeggen woorden omdraaien enzovoort.

Sociale vaardigheden, op sommige vlakken gaat dat vlugger dan op andere. Je bent 17? No problemo, gewoon blijven proberen.
Citeer:
-Ik kan ook echt niet alleen met een jongen die ik leuk vind in een huis zitten, het liefst ren ik dan gillend het huis uit haha :lol: Don't ask me why.

Idem
Citeer:
-Ik heb ook echt hele rare dromen. De volgende morgen en weken er na kan ik ze ook nog tot in details vertellen, en het is ook allemaal zo echt! Zo heb ik bijvoorbeeld gedroomd dat de wereld verging en dan zag ik ook precies hoe. En heb ik meerde dromen gehad over trein ongelukken.

Pakt weer terug op hormonen en stress (in de breedste zin van het woord). Probeer de logica achter de droom te vinden en hem dan weer los te laten.
Citeer:
-Voel me vaak energieloos, alsof er geen sprankje energie meer in me zit. Terwijl ik toch echt redelijk kan slapen. En ook echt lang uitslaap als het kan. Als ik dan wakker wordt voelt het niet alsof ik heb geslapen, en wordt ik ook nooit uitgerust wakker. Niet echt fijn als je fulltime werkt.

Lang uitslapen werkt contraproductief. Een stevig ritme in waken-slapen is het enige wat tegen die vermoeide ochtenden (middagen?) helpen. Als jij opstaat na 11 uur slaap weet je lichaam echt niet meer wat je nu precies wat je van hem wilt. Zeker niet als je de nacht ervoor 7 uur hebt geslapen. Je wordt vaak vermoeider wakker als je uitslaapt dan wanneer je een redelijke portie nachtrust hebt gehad. (je dromen zullen hier ook voor een deel mee te maken kunnen hebben.
Citeer:
-Ik zie vaak lichtbolletjes als ik in bed lig en in het donker in m'n kamer kijk, en af en toe flitsen en slierten met allerlei kleuren.

Vermoeide ogen geven vreemde beelden. De sliertjes die je ziet zijn stofjes en drolletjes in je oog die het zicht 'vervuilen' de flitsen met open ogen zijn een duidelijk teken van een oververmoeid oog (zit je veel achter de computer (voor je werk bijvoorbeeld? meer dan 4 uur aaneensluitend?). De lichtbolletjes zijn dit waarschijnlijk ook al hoor ik dat minder vaak dan de flitsen. Pas op met die flitsen, dat is echt een teken dat het oog (en daarmee je brein) even teveel heeft gehad.
Citeer:
-Verder denk ik echt overal bij na, bij de kleinste en domste dingen. Ik moet echt overal een verklaring achter zoeken.

Piekeren = vrouw-eigen

Ik hoop dat ik hiermee wat vragen heb kunnen beantwoorden.
Veel ligt samen met vermoeidheid en hormonen.

Dit is echter wel mijn idee van jou geval, ik kan het altijd mis hebben!!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een hele waslijst
BerichtGeplaatst: 23-07-2010, 21:32:34 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2010, 23:34:13
Berichten: 32
Locatie: Enschede
He Truitje!

Zoals gewoonlijk weer bedankt voor je erg duidelijke informatie!
Ook dit kan ik nu allemaal weer beter plaatsen, super.

Citeer:
Kan migraine zijn, of spanningshoofdpijn of een legio aan andere dingen. Slik je medicijnen? Teveel Aspirine? (krijg je ook hoofdpijn van) Drink je genoeg? Slaap je teveel? of te weinig? Slik je hormonen (de pil), of laat je deze inspuiten? Heeft dit nog uitwerking op de frequentie van ofwel het voorkomen van de hoofdpijnen?
Als je het niet vertrouwt, ga alsjeblieft naar de huisarts! Daar is hij/zij voor!!

- Ik slaap echt heel weinig dus denk dat het hier mee te maken heeft. Verder dacht ik ook idd aan spanningshoofdpijn. Maar vaak gaat het gepaard met nekpijn dus denk dat ik voor de zekerheid toch maar eens langs de dokter ga. Al hoop ik niet dat ze zoals gewoonlijk alles weer op stress afschuiven haha.


Citeer:
Dit zijn hormonen en de hoeveelheid kwalitatieve slaap die je krijgt lijkt me. Ik kan het mis hebben. Hiervoor wederom de huisarts als je het niet vertrouwt.

-Denk dat veel dingen dan inderdaad te maken hebben met de hoeveelheid slaap die ik krijg.

Citeer:
Kan gebeuren, op dat moment iets belangrijkers aan het hoofd. Doet me ook weer terugdenken aan spanningen/stress die je misschien ervaart... Vergeetachtigheid gaat prachtig samen met stress...

-Het lijkt me dat hiervoor stress dan de oorzaak is. Aangezien het allemaal even niet loopt zoals het hoort te lopen.

Citeer:
Sociale vaardigheden, op sommige vlakken gaat dat vlugger dan op andere. Je bent 17? No problemo, gewoon blijven proberen.

-Zijn er ook manieren om die sociale vaardigheden te verbeteren ? Hierdoor praat ik namelijk veel minder met mensen en zit ik altijd maar stil in een hoekje.

Citeer:
Idem

-Ik ben gelukkig niet de enige dus. Ook heel vervelind dit.

Citeer:
Pakt weer terug op hormonen en stress (in de breedste zin van het woord). Probeer de logica achter de droom te vinden en hem dan weer los te laten.

-Dankzij je vele en nuttige informatie kan ik de dromen allemaal veel beter plaatsen en weet ik nu ook wat het inhoud, dat scheelt ook al heel veel. En denk dan dat dit ook weer met stress heeft te maken.

Citeer:
Lang uitslapen werkt contraproductief. Een stevig ritme in waken-slapen is het enige wat tegen die vermoeide ochtenden (middagen?) helpen. Als jij opstaat na 11 uur slaap weet je lichaam echt niet meer wat je nu precies wat je van hem wilt. Zeker niet als je de nacht ervoor 7 uur hebt geslapen. Je wordt vaak vermoeider wakker als je uitslaapt dan wanneer je een redelijke portie nachtrust hebt gehad. (je dromen zullen hier ook voor een deel mee te maken kunnen hebben.

-Dan denk ik toch dat ik maar wat eerder naar bed moet gaan. Probeer ik elke dag alleen komt het er dus nooit van haha. Nu slaap ik al bijna helemaal niet. En hoe zouden mijn dromen hiermee te maken kunnen hebben ? Nieuwschierig!


Citeer:
Vermoeide ogen geven vreemde beelden. De sliertjes die je ziet zijn stofjes en drolletjes in je oog die het zicht 'vervuilen' de flitsen met open ogen zijn een duidelijk teken van een oververmoeid oog (zit je veel achter de computer (voor je werk bijvoorbeeld? meer dan 4 uur aaneensluitend?). De lichtbolletjes zijn dit waarschijnlijk ook al hoor ik dat minder vaak dan de flitsen. Pas op met die flitsen, dat is echt een teken dat het oog (en daarmee je brein) even teveel heeft gehad.

-Dit kan ik dan ook meteen weer plaatsen. Zit inderdaad veel uurtjes achter de computer. Vaak ook voordat ik naar bed ga. En wat moet je dan doen als je die flitsen zien ?

Citeer:
Piekeren = vrouw-eigen

-Dat is dan één ding waar ik me dus niet zorgen over hoef je maken haha :lol:

Super bedankt weer voor alle informatie, dit kan ik nu ook allemaal veel beter plaatsen! En bij alle dingen heb je het helemaal goed hoor! Nog enige tips tegen stress toevallig ? Die zijn altijd welkom hihi.

Thankyou so much.
Liefs

_________________
kijk niet terug op de teleurstellingen van gisteren ; maar leef naar de dromen van morgen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een hele waslijst
BerichtGeplaatst: 23-07-2010, 23:57:08 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ha Sitara,
fijn dat je wat aan mijn antwoord hebt!

Wat betreft de hoofdpijn: De dokter zal kunnen zeggen dat het door de stress is, en dat denk ik (als ik naar je beschrijving kijk) ook. Dat betekend echter niet dat hij/zij mag zeggen "het is stress, volgende patiënt". Vraag de arts of hij/zij je tips of trucs kan geven, leg je situatie uit en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Jij hebt evenveel tijd op zijn/haar tijd als elke andere patiënt.

De vergeetachtigheid werkt, bij een overladen hoofd meestal als volgt: feit a, b en c worden aangeboden. Je onthoud alle drie zonder enig probleem en gaat met a en b aan de slag en feit c laat je voor later omdat dit nu geen prioriteit heeft. Dan komt feit d erbij, dit is een urgent feit en slaat hiermee feit C uit je parate geheugen. Feit c wordt verplaatst naar een minder actief gedeelte van het geheugen waar het zich niet duidelijk zal aandringen tenzij iets je eraan zal doen herinneren.
Pas als je er aan herinnerd wordt zal je denken "F*ck vergeten!"

Manieren om sociale vaardigheden te verbeteren... hmz... Moeilijk. Je hebt cursussen maar die geven de basics en ik vraag me af of jij die nodig hebt. Zogenaamde SOVA trainingen. Je zou er eens op kunnen googelen om te zien of het je aanspreekt. Ik denk echter niet dat dit is wat je zoekt.
Voor jou geld nu, denk ik, dat je je niet uit het veld moet laten slaan en moet blijven proberen contact te zoeken met je omgeving. Hierbij hoef je niet over je eigen grenzen te gaan!! Maar je kan wel eens iets nieuws proberen om te kijken hoe het voelt. Bijvoorbeeld een vriendin die je alleen op school kent uitnodigen om bij je thuis te komen of eens die leuke jongen aan te spreken op zijn hippe sneakers (ik zeg maar wat). Probeer het veilig voor jezelf te houden zonder in je comfortabele muurbloempjesrol te blijven. En als het eng word kan je er altijd een eind aan maken! Jij bent in controle over je eigen ervaringen.

Je dromen hebben deels te maken met stress. Het is opvallend in de 5 dromen die je hebt beschreven in het subforum 'dromen' dat vrijwel elke droom over controle schijnt te gaan. (in mijn ogen dan he?!). In hoeverre denk je op het moment nog controle te hebben over je eigen leven en de dingen die je in dat leven overkomen?

Wat betreft het slaapritme (of gebrek daaraan). Ik weet niet of je wel eens hebt gehoord van de manier waarop een nachtrust is opgebouwd? Zo niet kan je hier eens kijken http://www.teleac.nl/beterslapen/index. ... 28#b574923.
Of zoeken naar "slaapcyclus"
Om het even heel simpel te stellen: In de REMslaap wordt gedroomd, in de diepe slaap wordt hersteld. Kans bestaat dat je de diepe slaap 'overslaat' door (veel) te laat gaat slapen en enkel REMslapen meemaakt. Daarnaast kan het abrupt wakker worden in een dergelijke REMslaap ervoor zorgen dat je de droom levendiger herinnert/ervaart. Ook voelen mensen zich minder uitgeslapen als ze in een Remslaap worden gewekt.
Slaap is interessant, ik weet er niet veel van maar probeer er zoveel mogelijk over te lezen/te weten te krijgen.

Even tussendoor: Naar het schijnt kan men sterven aan slaaptekort. De langst geregistreerde tijd zonder slaap is 11 dagen (jongen van 15 jaar).

Je hoeft niet persé vroeg te gaan slapen, zolang je maar een bepaald ritme hebt. Begin in ieder geval voor 1 uur 's nachts en probeer het eens in het weekend als je 'uit kan slapen' Als je dan uit jezelf wakker wordt kan je eens kijken hoe je je voelt. Is het prettig? Hup het bed uit! en die tijd aanhouden voor de volgende dag. Ik slaap het prettigst als ik rond 12 uur het bed in duik en rond 7:30 eruit ga. Dit gebeurt echter zelden door mijn onregelmatige diensten. Maar een natuurlijke behoefte aan slaap kan je op die manier proberen uit te vogelen. Vergeet iig de fabel van '8 uur per dag'. Die slaat nergens op.

Wat betreft de flitsen die je ziet als je ogen oververmoeid zijn. Als je ze eenmaal hebt, ga even liggen, ogen sluiten donkere kamer, geen indrukken meer. Ogen zijn op dat moment écht overspannen. Je bent dan te laat om het te voorkomen.
Om het te voorkomen kan je pauzes inlassen in je computertijd. 15 minuten even iets doen waarbij je ogen zich niet hoeven te concentreren op kleine dingen. (Afwas, rondje wandelen, douchen, tuinieren enz. Grote bewegingen)

Tips tegen stress? hmz... Vraag jezelf af wat écht belangrijk is en wat een beetje belangrijk is. En durf in te zien dat sommige dingen die belangrijk lijken eigenlijk totaal onbenullig zijn.
Pick your battels.
Probeer oude dingen te laten gaan. Het heeft geen zin dingen met je mee te dragen die geen meerwaarde meer hebben voor jou. Probeer dit ook vroeg in te zien.
Je kan bijvoorbeeld heel kwaad zijn op iemand, maar heeft het zin om kwaad te blijven of is het niet beter het ofwel te vergeten ofwel het contact te verbreken?
Je kan aangeven dat je iets niet leuk vind en het niet meer wilt tegenkomen en het dan loslaten. Mocht het weer langskomen kan je een nieuwe beslissing maken. In de tussentijd hoef je er dan niet meer op te broeden.
Ik weet dat het makkelijk klinkt, maar dat is het niet. Toch is het de moeite waard het te proberen.

Ervaar, reageer, laat los

Wouw, ik verbaas mijzelf met de lengte van mijn bericht.
Mocht iets onduidelijk zijn, zeg het dan alsjeblieft!

groetjes,

Truitje

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl