Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:11:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: reiki?
BerichtGeplaatst: 13-10-2010, 21:59:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-08-2010, 21:18:08
Berichten: 33
Een tijdje geleden ben ik naar een open dag gegaan voor een cursus reiki, daar heb ik iemand behandelt en dat voelde heel prettig en warm maar toen ik aan de beurt was toen kreeg ik veel last van mijn neus alsof ik moest niezen maar niet kon niezen en ik werd een beetje kortademig en ik kreeg voor een kort moment een droge keel.

ik werd gechanneld en ik channelde zelf iemand, we begonnen vanaf de 7de chakra tot en met de 1ste chakra, volgens mij had ik last bij mijn 6de en 5de chakra.

Ikzelf heb astma en een allergie voor dieren.

ik vraag me nu af waarom alles tijdens de channeling opging en wat ik er verder mee kan doen.

Als iets onduidelijk vraag het me dan gerust :wave:

_________________
Zelfs het kleinste druppeltje water kan wonderen verrichten


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: reiki?
BerichtGeplaatst: 15-10-2010, 14:20:16 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi bluelion26

Dit zijn de betekenissen van je beide chakra,s
Heb je problemen met beide chakra,s dan kan jehier verder kijken.

5 Vishuddha of Vishuddhi - Keel Chakra
Is Sanskriet voor reinheid en is het vijfde chakra volgens de tradities binnen het hindoeïsme en yoga, waarbinnen chakra"s lichamelijke, emotionele en spirituele componenten bevatten. Vishuddha bevindt zich ter hoogte van de keel en wordt geassocieerd met de vorming van het klank- en spraakcentrum.

Lichamelijke betekenis
Een evenwichtige, volle stem, een goede ademhaling en ontspannen nek-, kaak- en schouderspieren zouden aangeven dat de energie in de Vishuddha-chakra vrij kan stromen. Slecht stromende energie in de keelchakra zou staan voor een stokkende, hese, snel vermoeid klinkende stem. Een verzwakt keelcentrum zou volgens de filosofie leiden tot problemen met de keel, schildklier, struma, oorpijn, tandpijn of tandvleesontsteking.

Emotionele betekenis
Vishuddha wordt gezien als hulp voor de ontwikkeling van het woordbewustzijn en de volgens de filosofie zouden mensen met een goed ontwikkeld keelchakra goed kunnen spreken en gemakkelijk iemands vertrouwen winnen. Het vijfde chakra staat voor de verbinding van het hartcentrum met de voorhoofdchakra en wordt beschouwd als de bemiddelaar tussen voelen en denken. Dit chakra wordt veronderstelt ze op elkaar af te stemmen en waardoor het ene niet de overhand krijgt over het andere.

6 Ajna - Derde oog Chakra
Is Sanskriet voor weten en is het zesde chakra volgens de tradities binnen het hindoeïsme en yoga, waarbinnen chakra"s lichamelijke, emotionele en spirituele componenten bevatten. Het Ajna Chakra wordt ook wel het Derde Oog en Shiva"s Oog genoemd.

Ajna bevindt zich ter hoogte van de wenkbrauwen en staat voor oplettendheid en bewustzijn.

Lichamelijke betekenis
Het voorhoofdchakra zou de werking van alle endocriene klieren beïnvloeden, is vanuit die filosofie essentieel voor de gezondheid. Verstoring zouden zich op geestelijk niveau uiten, zoals angst, gevoel van zinloosheid en doelloosheid of concentratieproblemen. Is dit chakra vrijwel helemaal leeg, zou dat leiden tot zware geestesziekten of depressiviteit, terwijl een overactief chakra staat voor waanvoorstellingen en schizofrenie.

Emotionele betekenis
Als de levensenergie zich in het zesde chakra verzamelt en blokkades worden opgeheven, zou het mogelijk zijn om een hoger bewustzijn te bereiken. Een belangrijk symbool voor het zesde chakra is Shakti Hakini, een androgyne godheid, die zowel het mannelijke als vrouwelijk aspect vertegenwoordigt, waardoor de dualiteit wordt overstegen. Het Ajna-chakra staat voor de verzorging de verbinding met de geestelijke wereld en de opening van de poorten naar intuïtieve kennis. Het verwijst naar een werkelijkheid die tevoorschijn komt zodra het dualistisch waarnemen van de wereld overstegen wordt en de gedachten tot rust komen.

Groeten H@ns.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl