Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:06:10

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Ziekte maakt de mens eerlijk
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 22:37:51 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 15:19:43
Berichten: 483
Jaa precies Dreamwalker! Het gaat om lang sluimerende dingen en patronen waar je als het ware 'zelf' niet meer uitkomt. Vaak is er een bepaalde doorslaggevende factor, zoals een verstoord dag/nacht ritme of inderdaad het overlijden van een belangrijk persoon.. in ieder geval iets ingrijpends. Wat ik zelf gemerkt heb is dat ziekte pas ontstaat wanneer je zelf a.h.w. 'vastloopt' of natuurlijk iets wegdrukt, maar meestal is het eerste het geval. Wanneer ik bereid ben iets aan mijn patronen te doen, word ik niet ziek. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want omgevingsfactoren kunnen het soms enorm moeilijk maken. Ik wil ook echt niet zeggen dat je alles per situatie zelf in de hand hebt, soms moet je enorm omslachtige keuzes maken. Daarom is het ook zo belangrijk om zegmaar altijd op je hoede te zijn van de stuurrichting van elke uitdaging die zich voordoet.

_________________
Wie droomt, vermengt zich met de lucht


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ziekte maakt de mens eerlijk
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 14:43:55 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Clio schreef:
Ik zeg niet dat je als baby/jong kind geen schokkende ervaringen kan hebben gehad. Er valt inderdaad over te discussiëren. Maar zolang niemand concreet kan bewijzen dat een trauma al kan ontstaan in de baarmoeder blijf ik zo ongeveer bij mening dat het nauwelijks kan. En zo ongeveer omdat ik wel (bijna) overal voor open sta ;)


hey Clio,

Blijf vooral bij je mening; het is niet mijn bedoeling je zo nodig te overtuigen van iets hoor... :wink:

Maar wilde slechts delen dat ik me wel nog zaken kan herinneren van tijdens mijn verblijf in de baarmoeder en zelfs kleine fragmentjes van daarvoor... Dus voor dat mijn ouders mij verwekt hebben. Het was voor mijn moeder nogal schokkend dat haar 3 jaar oude dochter haar vanalles begont te verwijten over een periode van voor haar eigen bestaan...


Heel veel liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ziekte maakt de mens eerlijk
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 14:50:42 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Cornelia,

ik ben benieuwd wat jouw boek zegt over ontstekingen...

Een tijd terug heb ik hier een eigen topic over gestart en heb een mogelijke betekenis hiervan gekregen van butterfly waar ik me goed in kan vinden...

Maar ben benieuwd wat jou boek hierover te zeggen heeft :D ...

Het gaat met name om ontstekingen in mijn mond/ gebit die maar niet over willen gaan. ook heb ik telkens in de winter last van kleinere ontstekingen aan huid ( precies op mn plexus solaris!) en ook wondjes die je wel eens op kunt lopen helen lastiger...

Heel veel liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ziekte maakt de mens eerlijk
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 21:27:46 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 15:19:43
Berichten: 483
Hoi Binnenspiegel!

Poeh wat vervelend voor je zeg! Ik heb geprobeerd je klachten in het boek zo specifiek mogelijk op te zoeken omdat dit boek helaas erg specifiek is. Mocht de term niet kloppen die ik opgezocht heb dan zeg het me gerust dan zoek ik gewoon opnieuw! :mrgreen:

Tandvleesontsteking (ik denk dat je dit bedoelt met ontstekingen in mond/gebit?):
P.P. actie: Jij hoeft niet meer bang te zijn om je gevoelens te beleven. Verberg je gevoeligheid niet langer. Ga door in soepelheid en laat het verleden los. Aarzel niet langer en kom tot zelfverwezenlijking. Hak de knoop door daar waar het moet en zet de nodige stappen. Grijp jezelf beet en beslis welke richting jij zal gaan. Laat gevoelens en creatieve mogelijkheden nu vrij stromen. Blokkeer je niet langer en neem het roer kordaat in handen.

Hmm wat betreft je kleine huidontstekingen... helaas weet ik niet zo goed waar ik moet zoeken... lijkt het op eczeem (rood en huidblaasjes) of zijn het huidblaasjes, blaren... uitslag.. poeh sorry ik ben helaas geen dokter :oops: dus kan je misschien niet helemaal het goede antwoord geven.. Ik zal je in ieder geval wel de P.P. geven van huidaandoeningen algemeen :wink:
P.P. actie: Kijk vandaag eens in de spiegel: aanvaard je zelf innerlijk en uiterlijk. Jij bent een waardevol iemand. Durf je te manifesteren, zonder komedie of schijnheiligheid en wees open en eerlijk met jezelf en anderen. Geniet veel meer van contact op velerlei niveau's. Laat je persoonlijke bewustzijnskracht naar buiten stralen doorheen je porien. Zet deze energie om in creativiteit. Blokkeer jezelf niet langer! Kom open en geniet van het leven.

Hmm.. njah ik weet niet of je er iets mee kunt.. Misschien dat ik binnenkort je de specifieke info kan geven sorry :wink:

Ik vraag me ook af.. wat betreft wondgenezing.. heeft het misschien met de substantie van je bloed te maken? Ik kan er helaas niets over vinden :(

_________________
Wie droomt, vermengt zich met de lucht


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ziekte maakt de mens eerlijk
BerichtGeplaatst: 05-01-2011, 15:42:07 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey Cornelia,

Dank voor je tijd en moeite... :D

Ja, allereerst; volgens mij heb je de klachten prima geïnterpreteerd en dat denk ik ook te merken aan de beschrijving die je boek terug geeft. Sowieso, misschien leuk om te vermelden dat Butterfly met dergelijke adviezen en verklaringen kwam naar aanleiding van mijn klachten...dus als twee bronnen hetzelfde aangeven moet er zeker iets van kloppen... :wink:

Ik herken me in hetgeen je boek terug geeft. Zelfs het accepteren van mijn gevoeligheid is heel actueel ( net als mijn ontstoken kaakbeen wat in maart wordt geopereerd :roll: ) ik heb ook echt het idee dat dit een fase in mijn leven is van keuzes maken. Ik ben 25, dat zit net tussen kind en volwassene in voor mijn gevoel. Ik voel me niet meer echt kind ( naja, met vlagen haha en die houdt ik er zeker in... :lol: ) maar zeker ook nog niet helemaal volwassen. Ik ben wel los van mijn ouders ( financieël en emotioneel merk ik ook dat mijn ouders verder van me af zijn komen te staan) maar heb nog steeds veel te leren in het leven van de volwassen mensen... :P

Over het stukje dat vanuit de huidontstekingen is herleid herken ik mezelf ook wel... Zelf acceptatie is ook actueel. Ik ben blij met wie en wat ik ben maar dat is nog maar erg vers... Ik betrap me nog wle eens op negatieve gedachten of dat ik niet eerlijk naar mezelf ben... Contact vind ik ook soms nog moeilijk. Ik vind het lastig soms te bepalen wat wel mag en niet mag binnen een bepaalde vorm van contact.. ( mag ik dit of is dat ongepast/ raar?)

Nogmaals dank voor het opzoeken en ik ga zeker wat doen met de adviezen... :D

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ziekte maakt de mens eerlijk
BerichtGeplaatst: 05-01-2011, 18:38:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 15:19:43
Berichten: 483
Hoi Binnenspiegel!
Graag gedaan hoor! Super om te horen dat het voor je gevoel klopt! Jij bent volgens mij zo zelfbewust dat het op zijn tijd echt wel goed komt met deze klachten.. als we dit boek kunnen geloven in ieder geval wel :D Sterkte in ieder geval en bedankt voor je openheid!

_________________
Wie droomt, vermengt zich met de lucht


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ziekte maakt de mens eerlijk
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 08:50:12 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Een beetje late reactie... maar...

Bedankt voor het opzoeken van de Salmonella!

Voor mij klopt-ie helemaal.
Ik erger me soms aan bepaalde mensen of ze maken me kwaad, maar ik zeg er nooit iets van.
Ik leg het dan bij mezelf en laat het in me sudderen, omdat ik de ander niet wil kwetsen.
Dan vind ik dat ik de ander moet respecteren zoals die is en om wat die doet, ook al gaat hij/zij daarbij over mijn grenzen...die zijn dan schijnbaar niet zo belangrijk voor me.
Niet zo slim van me. :?

En ik lig in de clinch met een instantie.
Ik heb het gevoel dat ze veel macht over mij hebben en daar word ik ongelukkig van.
Zelfs al weet ik dat ik hen die macht geef en mijn eigen macht uit handen geef.

Tijd om het besef om te zetten in actie. ;)

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl