Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 08:32:24

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: ontstekingen...
BerichtGeplaatst: 10-12-2010, 22:18:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey!

Ik heb het laatste jaar echt allerlei kwaaltjes maar eigenlijk zijn het allemaal ontstekingen.
Met name aan mijn gebit zijn er ontstekingen ( erg pijnlijk) eerst door een opgezwollen bijholte die op mn kies zenuwen duwde. Daarna ontstoken tandwortels, etc...

Ik eet en leef verder redelijk gezond ( gezonde voeding, regelmatige slaap etc.)
Wel heb ik vier jaar terug een enorme stressvolle periode in mijn leven gekend.

Verder ben ik niet iemand die piekerd of lang bij de pakken neerzit ofzo. Stress ken ik eigenlijk niet echt...( buiten een voorval vier jaar terug dan)...

Nou, ben benieuwd...

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ontstekingen...
BerichtGeplaatst: 11-12-2010, 02:00:49 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Over het algemeen zal men hiervoor op het SJ forum zoeken naar een geestelijke problematiek achter je ontstekingen, maar in dit geval doe ik dit niet.
Ik heb altijd een heel goed gebit gehad en nooit gaatjes. Op een gegeven moment ben ik een tijd niet naar de tandarts gegaan, daar ik dacht dat ik toch wel een goed gebit had. Echter ben ik 2 jaar geleden naar de tandarts gegaan na lange tijd en hij zei dat mijn tandvlees er niet meer best aan toe was en dat ik moest gaan stokeren, anders zou het op den duur flink gaan ontsteken en als ik er echt niks aan zou doen dat mijn tandvlees dusdanig in slechte staat zou gaan verkeren, dat mijn tanden er zelfs vanuit zouden kunnen vallen. (Ik merkte al dat tijdens het tandenpoetsen dat mijn tandvlees steeds ging bloeden.) Ik had nog nooit in mijn leven gestokerd en ben na dit bezoek ook hiermee begonnen. Nu heb ik geen last meer van tandvleesbloedingen en is alles weer hersteld en gezond.
Met tanden poetsen haal je ongeveer 40 tot 60 % van het vuil weg. De rest blijft tussen je tanden zitten waar de borstel niet bij kan. Alleen stokeren lost de rest op en stimuleerd je tandvlees om te vernieuwen en ontstekingen tegen te gaan.
Ik had altijd moeite met stokeren daar ik dacht niet tussen mijn tanden te kunnen komen, totdat een bevriende tandarts mijn hoofd beet hield en als een zaag met de tandenstoker tussen mijn tanden begon te zagen. Het bloed spoot aan alle kanten en hij zei: Zie je nou wel dat je tandvlees ontstoken is! Anders zou het nooit gaan bloeden!
Na een paar weken op dezelfde manier mezelf te hebben gestokerd stopte het bloeden. Hoe grof ik ook de tandenstoker tussen mijn tanden heen stak. Nu is mijn gebit weer gezond en ben ik niet bang dat ik met een tandenstoker mijn gebit te beschadigen als ik tussen mijn tanden stoker.
Lang verhaal maar voor mij was het een echte eye opener.

Groetjes,

Thierry


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ontstekingen...
BerichtGeplaatst: 11-12-2010, 14:15:45 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey Thierry,

Bedankt voor het delen van je verhaal... :)

Ik heb ook een periode gekend dat ik inderdaad minder regelmatig naar de tandarts ben geweest. Toch was alles na hier en daar een gaatje te hebben gevuld weer netjes op orde. Ook mijn tandvlees heeft nooit gebloed en is altijd gezond geweest. Toch heb ik het idee dat ik gevoeliger ben geworden voor ontstekingen, met name in mn mond maar ook zijn mijn lymfe klieren al bijna een jaar opgezet. ( ben naar huisarts geweest, heb bloed laten pirkken geen Pfeiffer o.i.d.) Maar ook kleine ontstekingen her en der heb ik sinds een jaar, ander half jaar meer... :? Zoals ontstoken nagelriempjes, ontstoken ooglid, ontsteking ontsteking ontsteking... niks heftigs gelukkig, maar wel opvallend en vervelend...

Nog iemand ervaring hiermee?
Wat kan helpen?...


Alvast erg bedankt!
Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ontstekingen...
BerichtGeplaatst: 18-12-2010, 13:31:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Voor zover ik weet hebben ontstekingen volgens mij ermee te maken dat je dingen echt teveel vasthoudt en dat het letterlijk en figuurlijk gaat ontsteken.
Je houd dingen te lang vast waardoor je lichaam er op reageert dmv ontstekingen.
Ik heb dit zelf ook een hele lange tijd gehad.
Jarenlang blaasontsteking gehad elke dag, blaasonderzoek gehad, niks bijzonders te vinden.
ontstekingen aan m'n ogen, m'n neus, m'n tandvlees etc.

Het heeft ook met frustraties te maken die je vasthoudt, dat je die los mag laten.
Geef je gevoelens evenveel de ruimte als je gedachten : erken die intuitieve spontaeiteit in je en haal je uit de vicieuze cirkel van zorgelijke gedachten.
Durf je zelf te zijn.
Ontlaad datgene wat je al zolang vasthoudt, blokkeer niet langer de vreugdevolle energieen: zij zuiveren en maken heel.


En ehm, sowieso dat je gevoeliger word voor ontstekingen , dat kan natuurlijk ook, als je kijkt naar de veranderingen die er allemaal bij horen omdat we naar de 5e dimensie gaan. Je word gevoeliger voor van alles..het is het zelfde als met allergien, daar kan je ook opeens last van krijgen terwijl je dr nooit last van heb gehad.

Maar ontstekingen hebben er echt mee te maken dat je teveel vasthoudt, en dat gaat echt irriteren in je lichaam en daardoor krijg je ontstekingen, dus probeer alles is te laten zoals het is, just go with the flow :)
vertrouw op het leven en op jezelf.

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ontstekingen...
BerichtGeplaatst: 20-12-2010, 11:19:29 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey butterfly,

Ja, hier kan ik me wel zelf in terug vinden indd...

Logisch zou het zijn om meer te drinken dus, zodat mijn lichaam ( wat meestal paralel loopt aan onze psychische processen) ook beter kan afvoeren en minder snel zal vasthouden...

Allergiën gelukkig nooit last van gehad en dat was ook niet van plan... :wink: Hopen dus dat dat zo blijft...
Ik reageer alleen heftig op insectenbeten, maar dat komt maar eens per jaar voor.
Ik kan verder alles eten, drinken, aaien etc.

Maar ontstekingen hebben er echt mee te maken dat je teveel vasthoudt, en dat gaat echt irriteren in je lichaam en daardoor krijg je ontstekingen, dus probeer alles is te laten zoals het is, just go with the flow :)
vertrouw op het leven en op jezelf.


I'm working on that one... :wink:

Bedankt voor de wijze en motiverende woorden....

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl