Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:58:05

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: op lippen en in mijn mond bijten
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 20:14:51 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2011, 20:07:39
Berichten: 2
Ik bijt op mijn lippen en op de binnenin mijn mond rondom mijn mond. Ik doe dit al een jaar of tien sinds mijn puberteit. Soms wat meer en soms weer wat minder. Ik doe het als ik rustig thuis zit, maar bijvoorbeeld ook in de trein.
Ik zou er graag vanaf willen. Wie heeft goede raad?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ik bijt mijn vingers kapot
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 21:02:06 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Veel eten.
De hele dag door.
Of jezelf nadehand heel hard slaan.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ik bijt mijn vingers kapot
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 21:20:41 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
ClygonGravity schreef:
Veel eten.
De hele dag door.
Of jezelf nadehand heel hard slaan.

?


Ik denk dat net zoiets is als nagelbijten, een gewoonte waarvan je denkt dat je m bijna niet meer kunt afleren, omdat je het totaal onbewust aan het doen bent.
Probeer elke keer als je weer op je lip aan het bijten bent en je merkt het, meteen iets anders te doen. Kan even in een stressballetje knijpen zijn, of iets anders wat je even bezig houdt. Probeer er dan wel bewust mee bezig te zijn, zodat je niet vanzelf weer op je lip gaat bijten. Hopelijk helpt dat :) Succes!

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ik bijt mijn vingers kapot
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 21:24:09 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
@ ClygonGravity: jammer dat je een serieuze, vraag niet serieus beantwoord. Misschien bedoel je dit wel serieus, maar dan zou wat meer uitleg wel gewenst zijn. Hier kan ze weinig mee. En het slaan van jezelf, beetje een raar advies, maar dat is mijn mening. Als je een topic niet serieus genoeg vind voor een serieus antwoord kun je beter geen antwoord geven.



@Shininggreen: Zoals je zegt doe je dat thuis of in de trein, is dit dan uit verveling of uit onzekerheid? Weet je de reden waarom je het doet? Helpt het als je iets je ergens op kauwt, misschien kun je dan kauwgom eten. Verder zou ik niet weten wat je er aan kunt doen, het lijkt me wel een vervelend probleem. Ik denk dat het ook slim is dat je er achter komt waarom je dit doet, dan kun je er echt iets aan doen denk ik.

gr Babs


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 22:00:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Ik pluk wel eens aan mijn lip... wat helpt om het tegen te gaan is je jezelf er bewust van te maken. Als je doorhebt dat je bezig bent, kun je ook sneller zeggen of denken 'wil ik dit?'. Dit kun je doen door er echt op te gaan letten, want dan raak je geïrriteerd van jezelf en dan houd je er wel mee op.

(Klink heel kinderachtig, maar het werkt echt!)

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 22:54:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 15:19:43
Berichten: 483
Allereerst even een vraagje.. Heb je soms een groot geheim.. iets wat je niet mag vertellen en waar je mee opgezadeld zit? Misschien mag je iets van jezelf niet helemaal naar buiten gooien en zit je in een doorbijtsituatie?
Als dit niet waar is dan beschouw het maar als niet gezegd! :wink:

Verder sluit ik me volledig aan bij Blackbird :mrgreen:

_________________
Wie droomt, vermengt zich met de lucht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 23:09:19 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Heb het zelfde probleem hoor :p. Mensen kijken me soms raar aan van... wat doe je toch raar met je mond?

Is idd een soort van irritante tik als nagelbijten :p.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 07:33:47 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ja! Herkenbaar dit, ik doe het ook ;) Mijn gouden tip is Labello! Of ander lippenspul. Ik merk dat ik dan onbewust een stuk minder ga bijten, ook losse velletjes (heel irritant) kan ik dan gewoon laten zitten zowaar. Ti,s het proberen waard toch?

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 10:35:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Als je zit te knagen aan jezelf, kun je overwegen therapie in te schakelen op grond van het vermoeden dat er een neurose in het spel is. Maar evenzogoed is het van oudsher een stressreactie, en in dat geval zou je na moeten gaan wanneer en waar de handeling precies begon.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 14:29:15 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Ik sluit me deels bij kiro aan ( niet dat ik de rest van je bericht tegen spreek overigens... :wink: )

Knagen, plukken, pulken aan, bijten of andersoortige tiks zijn indd vaak stress gerelateerd bij zowel mens als dier. kijk wat voor jou het beste werkt.

Ik merk bij mezelf bijvoorbeeld dat ik vaak kauwbewegingen maak als ik gespannen ben en indd, velletjes op je lippen ( is het ook het weer voor trouwens) wekken irritatie op wat je als je gespannen bent sowieso al niet kunt hebben en dat lokt nog eens extra de neiging om te bijten uit.

Wat bij mij werkt is kauwgom, ik merk dat als ik gespannen ben en ik neem kauwgom dat ik echt in een super snel tempo kauw, maar dat ik minder ga bijten op mijn lippen of binnenkant van mijn wang. Die kauwgom voelt niks ( in tegenstelling tot jij) , dus leef je lekker uit op dat ding... :wink:

heel veel liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 16:54:46 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Heel herkenbaar!

Op alle momenten doe ik het, maar vooral als ik even rustig kan zitten. In drukke/stressvolle situaties doe ik het nooit.

Een lippenbalsem helpt mij inderdaad als ik merk dat ik het teveel doe (tot bloedens toe). Maar zelfs dan is het lastig eraf te blijven.

Kiro's berichtje over neuroses doet me denken aan een kleine orale fixatie. Nu ik daar nog wat verder over nadenk past dat wel, ik rook, ik vind het mondgevoel bij eten belangrijk enzovoorts...

Komisch...

Maar om daar nu therapie voor te gaan volgen?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 18:52:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Kiro's berichtje over neuroses doet me denken aan een kleine orale fixatie. Nu ik daar nog wat verder over nadenk past dat wel, ik rook, ik vind het mondgevoel bij eten belangrijk enzovoorts...

Komisch...

Maar om daar nu therapie voor te gaan volgen?
Bij dergelijke Freudiaanse problematiek hangt het er natuurlijk maar vanaf hoeveel last je zelf ervaart. M.i. moet niets. Eventuele therapieën, praatpalen, stresscoaching en diens meer komen in talloze vormen en maten. Dat moet Shininggreen zelf maar uitzoeken.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 19:06:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
@ Dreamwalker:

Ik verdenk mezelf ervan iets dergelijks te hebben, dus ik ben benieuwd wat jij erover te vertellen hebt (eventueel per pb). ;)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 19:07:12 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
dwangneurose gaat wel ver hoor :p

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 19:43:40 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Nee een dwangneurose is een whole different ballpark!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl