Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:01:05

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 13-02-2011, 10:58:43 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-02-2011, 10:45:56
Berichten: 25
Hallo iedereen,

Weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moet plaatsen maar ik ervaar het als klacht dus zet ik het hier maar neer. Hoop dat jullie mijn verhaal willen lezen en een reactie willen geven.

Mijn probleem is dat ik me niet open kan stellen naar jongens. Ik ben nu 20 jaar en heb nog nooit een relatie gehad.
Hierin speelt mijn spiritualiteit een grote rol. Ik ga altijd heel erg op mijn gevoel af, maar mijn gevoel laat nooit een jongen toe. Ik heb vaak geprobeerd om dit te negeren en met jongens af te spreken maar het werkt me uiteindelijk toch tegen.
Ik ben heel erg bang dat iemand me kwetst omdat ik dit vaak om me heen zie gebeuren. Mensen gaan vreemd alsof het niets is. Waar is de liefde gebleven ? Dit heb ik zelf ook mee gemaakt met mijn ouders, mijn vader is vreemdgegaan en nu zijn ze gescheiden. Hierdoor heb ik ontzettend veel moeite om mensen te vertrouwen. Mensen om me heen begrijpen mij niet en ik ben een buitenbeentje wat dit betreft dus ik hoop dat jullie het wel begrijpen en hier misschien wel ervaring in hebben.

Ik hoor het wel ! Bedankt.

_________________
Don't worry, be happy !


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 13-02-2011, 12:25:52 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Ladysoul.

Ja dat is zeker een probleem, wat je schreef kan ik begrijpen.
Wil je echt van je probleem af komen, kan ik aanraden regressie therapie te doen.
zodat je van dat probleem af komt, niet alle mannen zijn zo, maar door je antipatie is het moeilijk om je gevoel voor een man dieper te laten en dat is toch nodig om elkaar beter te leren kennen.
Als je steeds maar afhoud, kan je ze ook niet beter leren kennen.
En regresssie therapie is niet eng of gevaarlijk en kan je hele leven in de goede zin veranderen en je zelf vertrouwen wordt ook beter.

ik ben zelf met dit werk bezig vandaar dit advies.

Groeten H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 13-02-2011, 20:28:51 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Hoi,

Ik begrijp je wel. Waar is de liefde gebleven inderdaad. Velen hebben elke week weer een ander. Iets wat ik echt niet kan begrijpen. Ik ben ook 20 en heb ook nog nooit een relatie gehad, al komt dat bij mij meer omdat ik erg verlegen ben en dus niet op een meisje zal afstappen (misschien wel hetzelfde als niet open stellen). Zag overigens je foto bij 'wie ben ik' staan. Je ziet er leuk uit! ;) Lijkt me dat er genoeg jongens zijn die jouw leuk vinden, en ook genoeg die niet zo zijn.

Groetjes Jelle

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 13-02-2011, 20:47:59 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
boarder schreef:
Hoi,

Zag overigens je foto bij 'wie ben ik' staan. Je ziet er leuk uit! ;) Lijkt me dat er genoeg jongens zijn die jouw leuk vinden, en ook genoeg die niet zo zijn.


SLuit ik me overigens even bij aan...

Maar lostaande daarvan haha,

Het is een naar probleem inderdaad. Je bent niet kieskeurig of iets dergelijks. Voelt het op de een of andere manier dan niet goed voor jezelf? Wilt jouw lichaam je misschien te veel beperking in je vrijheid hierdoor?

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 13-02-2011, 21:45:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-02-2011, 10:45:56
Berichten: 25
Bedankt voor positieve reacties !

Matthijs: Ik ben juist wel kieskeurig.. ik let veel te veel op dingen. En misschien ben ik idd bang vrijheid op te geven omdat ik heel erg een eigen leven heb.

_________________
Don't worry, be happy !


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 13-02-2011, 23:00:02 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey ladysoul,

Ikzelf heb dit gelukkig niet meegemaakt. Maar mijn vorige vriend had deze angst ook. Ook zijn vader is vreemdgegaan en mede hierdoor is het gezin waarin hij is opgegroeid finaal uit elkaar gevallen... Ik heb het vermoeden dat dit hierdoor ook zo'n punt voor jou kan zijn. Niet alleen hbe jij een vreemdgaande man van dichtbij meegemaakt maar deze man is ook nog eens jouw vader geweest. Dé mansfiguur in jouw leven die als voorbeeld geld en die volgens de freudiaanse denkwijze ook het rolmodel zou zijn voor het type man waar jij je fijn bij zou moeten voelen...

Ja, dan is het goed te begrijpen dat je een drempel/ blokkade in je gevoelswereld bespeurt... :|

Hoe goed heb je dit voorval met je vader kunnen verwerken? Heb je hier ook met je moeder, broer/ zus over kunnen praten? Hoe hun zijn omgegaan met deze ervaring?...

Ik zeg niet dat dit de reden is van al je problemen ( nee... :wink: ) maar voor mijn gevoel zit hier een duidelijke link die je voor jezelf misschien iet genoeg hebt opgehelderd om zelf verder te gaan...

Heel veel liefs en succes hierin, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 14-02-2011, 08:55:43 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-02-2011, 10:45:56
Berichten: 25
Hoi Binnenspiegel,

Dit heb ik nooit goed met mijn vader kunnen verwerken. Het is nogal een vreemd verhaal. Als je het niet erg vind vertel ik het je omdat ik heel graag advies wil. 16 jaar geleden is mijn vader vreemgegaan, mijn moeder was zelf ook verliefd op iemand anders dus ze waren allebei niet goed bezig. Na dit voorval hebben ze toch besloten om door te gaan. Nu anderhalf jaar geleden hebben ze besloten om te scheiden na jaren lang ruzie en wantrouwen. Dit was voor mij een opluchting omdat ik vond dat het zo niet langer kon. Na een paar weken vertelde mn vader dat hij een nieuwe vriendin had, en je raad het nooit.. het is de zelfde vrouw van 16 jaar geleden. Mijn moeder was razend ( nog steeds). Zelf kon ik het ook niet geloven. Ik heb veel met pap gepraat hierover en hij wil zijn geluk terug. Dat begrijp ik. Hij is al die jaren bij mn moeder gebleven voor mij (ben enigkind). Hij zegt dat hij niet is vreemdgegaan. Maar de verhalen van mn moeder zijn heel anders, en best heftig ook. Dus ik weet helemaal niet wie de waarheid spreekt. Mn vader was echt mijn maatje, we konden niet zonder elkaar, twee handen op een buik. Dus ik wil het liefst geloven wat hij zegt. Onze band heeft een klap gehad en wordt niet meer zo als vroeger. Ik zie hem niet meer zo vaak omdat hij een nieuwe leven en een nieuw gezin heeft. Dit vind ik ongelooflijk erg. De band met mn moeder daarintegen is sterker geworden, voorheen hadden we vaak ruzie. Hoop dat je het een beetje begrijpt. Ik heb dus tussen twee vuren geleefd, en nog steeds. Heb jaren lang geprobeerd mijn ouders bij elkaar te houden, maar het is niet gelukt.

Liefs

_________________
Don't worry, be happy !


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 14-02-2011, 10:46:25 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey Ladysoul,

Ja hoor, ik volg je prima... En maak je maar niet druk ik kom zelf ook niet bepaald uit een standaard huisje boompje beestje gezin. Met name twee ouders die uit elkaar gaan en waar jij tussenin zit ken ik heel goed... :wink:

Ik denk als ik zo je verhaal lees dat er gewoon veel onopgeruimde gevoelens in het spel zijn hier. Zeg niet dat dit het enigste is. Daarvoor zou ik je beter moeten leren kennen en dat gaat vrij lastig via het www. Als ik zo vrij mag zijn om de door jouw geschetse situatie nog eens op te helderen kun jij misschien kijken voor jezelf waar voor jouw gevoel wel eens een knoop of kernpunt in kan zitten.

Je schrijft dat je ouders allebei niet echt lekker bezig zijn geweest een hele poos terug. Ook zijn ze samen gebleven voor jou. Wat eigenlijk gebeurt is dat het hele gezin zijn/ haar gevoelens negeert en ten behoeve van de schone schijn naar elkaar maar doorgaat. Dit gebeurt wel vaker dan we denken en ook ikzelf betrap me hier regelmatig op. Het is voor een gezin vaak zoveel makkelijker maar je gevoelens voor jezelf te houden om de rest van het gezin maar niet uit balans te duwen... Terwijl eigenlijk het tegenovergestelde gebeurt... :|

Ik weet niet hoe oud je bent geweest in de tijd dat je ouders niet eerlijk zijn geweest naar elkaar over hun gevoelens, eigenlijk doet dat er niet toe, maar kinderen pikken vaak feiloos op wat er gaande is. Zonder dat ze daarvoor met hun ouders hebben hoeven praten. Die blik, dat gebaar, die stemming in huis. Al vanaf dat je in de buik van je moeder zit bereiken deze sferen het kindje. Wat ik denk ( en dit zeg ik omdat ik zelf deze ervaring ook heb gemaakt en omdat dit vanuit mijn gevoel is naar jouw situatie, dus als dit voor jou niet klopt moet je het ook gewoon zeggen, even goede vrienden) is dat voor jou als kindje al duidelijk is geworden dat relaties vervelend zijn. Denk maar eens logisch na. Als kindje is je eerste voorbeeld van relaties de relatie die je ouders hebben. Hier kun je letterlijk de kunst van het knuffelen het liefhebben, het overleggen maar ook het ruziën afkijken. Heel belangrijk voor een kind, want ooti één dag mag hij/ zij het zelf eens proberen...

Maar als zoals in jou geval allerlei gemixte emoties langs je oren vliegen voelt het voor een kind (en voor een gevoelige volwassenen) als onveilig om zo een relatie van dichtbij mee te maken. Dan heb je onderling ook nog eens de band van het kind met de afzonderlijke ouders, de ouders die jouw voeden en beschermen!Oftewel de eerste levensbehoefte voor een kind is dat hij/ zij lief gevonden wordt door de ouders, zodat het kind verzekerd is van verzorging en aandacht... Ook het geen je beschrijft, dat jij als kind de onmogelijke taak op je kleine schoudertjes hebt genomen om je ouders bij elkaar te houden is heel typisch. Kinderen zijn altijd balance keepers en kunnen slecht tegen disbalans. Tevens is hun ovelevingskans twee keer zo groot als hun ouders samen blijven. ( bedenk je maar eens dat het er twee honderd jaar geleden heel anders uitzag voor een wees, dus die "instincten" van ons zijn best nog goed intact hoor... :wink: ) Maar dan is het toch logisch dat je gevoel zegt... "Pffft, nooit meer een relatie! Dat was me toch een rotklus zeg, die twee bij elkaar houden...!" Jij hebt als gevoelig kleintje al tot over je oren hierin gezeten... Wat de meesten van ons pas rond hun 20ste een keer meemaken ( of niet)...

Ik denk dat het voor jou misschien minder van belang is wie nu de waarheid spreekt, maar dat je er meer energie uit kunt halen voor jezelf door eens goed te bedenken wat er echt toe doet. Je ouders hebben allebei hun waarheid en vanuit hun gevoel spreken ze ook echt hun waarheid. Waar het om gaat is dat jou ouders hoe onhandig misschien ook, wel hebben geprobeerd van elkaar te houden en goed voor jou te willen zijn. Ze hebben wel op een gegeven moment gezegd zo kan het niet verder dit moet anders en zijn eerlijk geworden, ook naar jou toe.

Geloof me, je bent niet de engiste in het schuitje, hoewel dat misschien zo lijkt omdat je enigskind bent. Ik had nog een oudere broer en zus die hetzelfde als mij meemaakten... Maar probeer te kijken naar wat er gebeurd is vanuit de dingen die wel goed zijn gegaan, want die zijn er ongetwijfeld! Vanuit daar kun je misschien ook voor jezelf wat rust vinden in de situatie en ook je eigen visie gaan ontwikkelen over hoe een gezonde relatie er voor jou uit zou moeten zien. Als je dit weer helder hebt mag je misschien van jezelf ook een bepaald type jongen die jou goed zou aanvullen korter bij laten. Want besef één ding heel goed, je bent het kind van je ouders. Je bent niet je ouders en je bent ook niet de problemen van je ouders... Je bent "ladysoul" :wink: en jij kunt en mag alles worden in dit leven wat je maar gegund is...

Heel veel liefs en succes hierin!
binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 14-02-2011, 11:15:34 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-02-2011, 10:45:56
Berichten: 25
Hey Binnenspiegel,

Super bedankt voor je reactie. Je hebt de situatie precies beschreven zoals het is. Knap hoor!! Ik zal proberen de dingen eens van een andere kant te bekijken. Ik weet al heel goed wat ik wil in een relatie, alleen heb ik nog niemand gevonden die hetzelfde wil.

Liefs !!

_________________
Don't worry, be happy !


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 14-02-2011, 12:52:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Er komt ook een stukje keiharde acceptatie bij kijken naar mijn idee. Zodra jij je waagt aan relaties, dan ga je onvermijdelijk ook de pijn ervaren die daar bij komt kijken. C'est la vie.

Ik heb een persoonlijke levensvisie die ik het 'absurde theater' noem. Welke vanuit het eerste perspectief enkel heen en weer lijkt te gaan--van puur zijn (liefde ervaren), naar menselijke drama (lijden). Pieken en dalen, op en neer, terug en voort et cetera.
Als je dit echter net iets vanuit een andere hoek bekijkt zie je dat het gaat om een klimmende spiraal, waarin elke stap nodig is om hoger in deze spiraal te komen.
Ik ben er zelf van overtuigd dat deze drama en lijden nodig zijn om überhaupt de andere kant te kunnen herkennen--dat is de dualistische aard van onze natuur.

In die zin kan je het ook zien dat juist omdat jij je ouders door deze drama hebt zien gaan (en jijzelf daardoor ook), dat je al een stukje van deze ervaring opgebouwd hebt.

Daarbij is en blijft het belangrijk altijd te relativeren, en dat is natuurlijk uiterst subjectief. Maar er zijn bepaalde zaken die je zal moeten leren accepteren.
Zo vind ik het persoonlijk helemaal niet vreemd dat mensen welke lang in een relatie zijn verliefd kunnen raken op een ander persoon. Verliefdheid duurt immers maximaal 3 jaar, daarna zwakken die verslavende hormonen weer af om plaats te maken voor het vertrouwen en de liefde welke je in die tijd op hebt kunnen bouwen.
Dat iemands hormonen kunnen gaan springen bij iemand buiten de relatie, tja, dat is hoe wij als zoogdieren in elkaar steken. Het is dan juist de liefde en het vertrouwen die ervoor zorgt dat het ook daarbij kan blijven.

Relaties kunnen zo ontzettend mooi zijn, maar je moet wel het totale pakketje willen accepteren dan.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Liefde niet toe laten
BerichtGeplaatst: 18-02-2011, 11:51:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Ladysoul schreef:
Ik weet al heel goed wat ik wil in een relatie, alleen heb ik nog niemand gevonden die hetzelfde wil.


En toch, en dat zegt deze bijna guru in de liefde :lol: haha, zal dat blijven veranderen is mijn ervaring...
Ik was er vrij jong bij met vriendjes en relaties, juist omdat ik binnen mijn gezin niet de aandacht en liefde kreeg die ik zocht. Mijn ervaring is juist door relaties aan te gaan leer je telkens weer opnieuw je beeld bij te stellen. Eerst dacht ik gek te zijn op jongens die uit zijn op actie en ongein uithalen, die altijd de eeuwige puber zullen blijven want met zo'n gast zal het nooit saai worden in je leven. Nou, dat heb ik anderhalf jaar uitgehouden en toen had ik wel weer genoeg actie beleefd... Toen heb ik mijn beeld van "mijn ideale vriendje" dus weer bij kunnen stellen en dacht ik dat ik gelukkiger zou zijn met iemand die wat dominanter zou zijn. iemand die me kon vertellen wat goed en slecht was maar waar ik ook eens tegenin zou kunnen gaan zonder dat hij meteen water bij de wijn zou willen doen. Dit beviel eigenlijk heel goed, maar achteraf gezien denk ik dat ik toch wel heel veel heb ingeleverd en te weinig heb geluisterd naar wat ik zelf wilde... nu heb ik ondertussen alweer 4 jaar een relatie met een jongen waar ik me bij tijd en wijlen groen en geel aan erger, wat totaal niet mijn type is en die ook nog eens uit maastricht komt ( voor iemand die uit een ander deel van limburg komt zijn 'sjengen' zoals we maastrichtenaren noemen een 'no go' maar dit bedoel ik wel met een hele dikke knipoog..) maar ik ben echt helemaal gek op hem. En als je na 4 jaar relatie en 3 jaar samenwonen nog steeds vlinders in je buik hebt is dat wel een goed teken denk ik.

Dus wat ik probeer duidelijk te maken en misschien bedoeld mittens hierboven dat ook wel is dat je binnen een relatie altijd met mensen te maken hebt. En die mensen zijn veranderlijk, net als jij. Tuurlijk is het goed kieskeurig te zijn, je kunt een hoop ellende besparen door je goed te beseffen welke mensen wel en niet goed voor je zijn. Maar je mag ook best vanuit je hart kijken naar iemand. Misschien ga je na jaaaaaaren een relatie aan met iemand waarvan je helemaal hebt uitgedacht 'dit is hem!' Maar na ene tijdje kom je erachter, "shit man, dit werkt voor mij helemaal niet zo." En daar is niks mis mee. Verder ontwikkel je zelf ook constant. Ik was 15 toen ik mn eerste vriendje had en toen zocht ik heeeuuul andere dingen in een jongen dan nu. En puur door de ervaring wordt je wiijzer... :wink:

besef je goed dat jij ten alle tijden een jongen kunt zeggen, dit werkt voor mij niet, je bent een prima vent maar ik ben niet gelukkig met jou. Als je hierin eerlijk bent en eerlijk in en uit een relatie stapt kan niemand je ooit iets kwalijk nemen. Ik ben nog steeds bevriend met mn eerste vriendje. Binnekort wordt hij papa en geloof het of niet ik vind het zo spannend voor hem. Zo kan het dus ook, he...


Heel veel liefs en succes!
binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl