Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:57:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Frustratie
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 10:37:27 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
Goeiemorgen allemaal.

Op mijn huidige HBO opleiding is het vaak stressen geblazen, en voor mij als autist moet ik vaak nog een extra tandje bijzetten.
Dit wordt echter niet altijd even goed door mijn omgeving begrepen.
In mijn huidige cursus wordt bijvoorbeeld verwacht dat je elke dag met een subliem idee komt om daar een verhaal over te maken.
Echter, ik ben na een lange dag school compleet doodop van alle prikkels die ik die dag te verwerken heb gekregen.
S' avonds moet ik gewoon het gedeelte van mijn brein dat analyseert en bedenkt op zwart zetten, want doe ik dat niet heb ik de volgende dag niet genoeg energie om uberhaupt in het college te verschijnen, laat staan om naast de lessen en normale opdrachten een subliem idee te hebben.
Dit leidt bij mij vaak tot grote frustratie en irritatie die zich maar blijft ophopen.
Mijn studiegenoten en omgeving weten van het probleem, maar toch krijgen zij zo nu en dan de volle laag.
De frustratie ebt namelijk niet ( of zo goed als niet ) weg.
Er hoeft maar iets heel kleins te gebeuren of ik schiet weer uit mijn slof, dan is het net weer die ene druppel te veel.
En als dat gebeurt dan komen ook alle frustraties van de dagen of zelfs weken daarvoor er weer bovenop, wat een eventuele uitbarsting alleen maar verhevigt.
Mijn vraag:

Hoe gaan jullie met frustraties om, of hebben jullie misschien nog een idee of methode die ik kan proberen om frustratie kwijt te raken/tot rust te komen
Na de reguliere methodes uitgeprobeerd te hebben ( zonder succes ) vroeg ik me af of jullie nog wat ' minder gangbare' methodes hebben die voor jullie werken en waar ik misschien ook wat aan heb.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Frustratie
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 15:47:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-05-2011, 20:49:35
Berichten: 83
Frustraties zijn een gevoel van onmacht. Onmacht in gebeurtenissen maar soms ook in jezelf.
Accepteer deze onmacht en kom als een machtig persoon naar boven.
Wees jezelf en laat anderen dat zien. Jij bent, wie jij bent. Niemand anders. Uniek, dat ben jij.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Frustratie
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 15:57:35 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Kom je wel eens op een subliem idee tijdens dingen die je voor je lol doet? Als je een klein notitieblokje bij je draagt zou je die dan op kunnen schrijven. De truc daarbij is jezelf streng te zeggen dat je het enkel noteert en dat je er NIET over na mag denken. Dat mag pas weer de volgende dag tijdens collegetijd.
Als je alle ideetjes en theorietjes in kernwoorden optekent moet je even streng voor jezelf zijn maar je zult zien dat je de volgende dag een stuk productiever bent.

Ik weet overigens niet welke studie je doet.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Frustratie
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 16:08:29 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Als je in een situatie zit waar je niet in wilt zijn er 3 manieren om daar mee om te gaan.

1. toegeven en mee gaan met de emoties die je voelt. Het resultaat heb je inmiddels al meegemaakt. Ruzie, agressie, onmacht enz.
2. onderdrukken met als resultaat een slecht zelfbeeld, depressie en woede aanvallen.
3. liefdevolle vriendelijkheid met als resultaat minder stress, frustratie en irritatie.

Dmv liefdevolle vriendelijkheid help je jezelf er aan te herinneren dat uiteindelijk iedereen gelukkig wil zijn en lekker in zijn/haar vel wil zitten. Als dat niet lukt om wat voor reden dan ook dan moet je tijd maken om jezelf daar aan te herinneren.

Liefdevolle vriendelijkheid kun je "opwekken" tijdens meditatie maar ook gewoon tijdens een situatie zelf. Uiteraard moet je voordat die situatie optreed wel redelijk weten wat het concept inhoudt.

Wat meer info vindt je op onderstaande website onder het kopje liefdevolle vriendelijkheid. Is niet allemaal Engels maar helaas de meeste teksten wel. http://dharma.gerard-online.nl/dharma/juiste-intentie

Hier is ook een goede uitleg te zien http://www.youtube.com/user/BuddhistSocietyWA#p/u/63/OswcrsyGQN0


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Frustratie
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 16:27:26 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Sporten? Je zou bijvoorbeeld op iets als tennissen kunnen gaan en gewoon die bal een flinke mep geven om je frustratie kwijt te raken en je dan de rest van de week te beheersen. :p Dat is tenminste wat ik zou doen. Het kan natuurlijk ook met een andere sport. Vaak helpt buiten een stuk rennen of keihard fietsen of zo ook heel erg. Het gaat er om dat je je gedachten leeg kunt maken en je frustratie ergens op kunt richten waar je het gecontroleerd kwijt kunt.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Frustratie
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 23:34:00 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
ik verwerk mijn frustraties meestal door juist veel te gaan praten. Of met mensen, of in mezelf, of tegen mn poes die dan altijd terugmauwt :p
Ook werkt het voor mij om zo nu en dan een toevlucht te vinden in de natuur. Rust creëren om je zelf heen. even naar je veilige plekje en alles loslaten.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Frustratie
BerichtGeplaatst: 01-06-2011, 17:44:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-01-2011, 22:30:38
Berichten: 1392
Locatie: Provincie Utrecht
Ik verwerk mijn frustratie door een boek te lezen, te tekenen of muziek te luisteren. Op het moment dat ik gefrustreerd ben sluit ik mij meestal af en vraag ik anderen mij niet te storen. Zodra ik weer af gekoeld ben is alles weer gewoon zoals normaal.

Verder helpt het misschien als je anderen uitlegt waarom je gefrustreerd bent. Let op wanneer je gefrustreerd bent en waardoor dat komt. Misschien dat er ook een vast patroon ontstaat. Maar als je weet waardoor het komt, dan kan je je daarna focussen op de oplossing er voor. :)

_________________
Just for today, do not worry.
Just for today, do not be angry.

Just for today, be grateful for you blessings.
Just for today,be kind to all living things :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Frustratie
BerichtGeplaatst: 24-06-2011, 23:53:36 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
@ mirror..

Ik ga de 'pannen methode' echt wel gebruiken bij mijn patiënten om hen inzichtelijk te maken hoe frustraties en een verminderde spanningsregulatie werken... :lol:

Bedankt!

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl