Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:41:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Stress! Wat doe jij er aan?
BerichtGeplaatst: 24-09-2011, 22:21:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-01-2011, 22:30:38
Berichten: 1392
Locatie: Provincie Utrecht
Ik merk dat ik de laatste tijd veel stress heb door werk/geld. Nu lukt het mij niet meer echt om rustig te worden van mijn ademhalingsoefeningen.

Ook merk ik dat mijn schouders constant gespannen staan en ik ook meer last heb van pijn door mijn ziekte (heriditaire multiple exostose)

Nu vroeg ik mij af wat voor dingen jullie doen als jullie gestrest zijn?
Wat helpt jullie om weer lekker in je vel te zitten? :)

_________________
Just for today, do not worry.
Just for today, do not be angry.

Just for today, be grateful for you blessings.
Just for today,be kind to all living things :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stress! Wat doe jij er aan?
BerichtGeplaatst: 25-09-2011, 08:21:05 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 23-09-2011, 23:42:17
Berichten: 141
Voor mij werkt het bekende hulpmiddel nog steeds even goed: een half uurtje mediteren :P

_________________
Ik ben weer terug ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stress! Wat doe jij er aan?
BerichtGeplaatst: 26-09-2011, 12:18:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-04-2011, 14:58:26
Berichten: 14
Locatie: Leiden
hallo,

zelf doe ik 2x daags 45 minuten meditatie en ervaar weinig stress in mijn leven eigenlijk. bij mensen die niet aan meditatie doen adviseer ik meestal ademhalingsoefeningen (pranayama), maar dat werkt bij jou dus niet meer echt. Je zou dagelijks 10 minuten yoga houdingen kunnen proberen.
misschien helpt het ook als je kijkt welke rol je werk en geld in je leven innemen. als je het leven niet te serieus neemt kan je misschien luchtiger kijken naar geld en werk gerelateerde problemen. geld is ook niet alles en werk mag je best van genieten.

succes en hoop voor je dat het lukt wat minder stress te ervaren, is ook niet fijn als je er nog zo'n ziekte bij hebt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stress! Wat doe jij er aan?
BerichtGeplaatst: 26-09-2011, 18:09:07 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Nou, hier komt mijn hoe-kom-je-van-je-stress-lijstje... ik hoop dat er iets voor je bij staat :D !

- Muziek maken (instrument, zingen of... computer :wink: )
- Muziek luisteren
- Tekenen
- Schilderen
- Kleien
- Schrijven (gedichten, verhaaltjes, gebeurtenissen, etc.)
- Meditatie (dit is voor iedereen anders, iedereen heeft zijn eigen rituelen)
- Wandelen
- Hardlopen
- Douchen
- Laat je eens masseren
- Knuffelen met een welwillend huisdier :P
- Knuffelen met een knuffel? :roll:
- Heb je nog speciale hobby's? Ga daar lekker mee bezig!

Tja... creatieve bezigheden werken ontspannend, maar ook iets als hardlopen kan erg rustgevend zijn. En knuffelen is (bijna) altijd wel prettig :wink: .

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stress! Wat doe jij er aan?
BerichtGeplaatst: 16-10-2011, 10:22:48 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi RianaLuna.

Hoe kom jij het beste van je stress af.

Ik denk de oorsprong van je stress proberen op te sporen en als nog te verwerken of los laten.

Je kan nog zoveel muziek maken of andere dingen gaan doen en dat zal even helpen, maar altijd zal de sterss weer de overhand nemen.

Wat ik zelf doe is om punt voor punt na te lopen over dingen die niet goed voelen en waarom niet, ook zal ik mij niets laten opdringen als het niet goed voeld voor mij.

Dus als het mogelijk is eerst schoon schip maken en los laten, je kan het vergelijken met het schoonmaken van je huis, wat je niet meer nodig hebt of hoeft te gebruiken bij grof vuil en niet even een ander plaatsje geven om het later als nog op te ruimen.
Als je dat zou lukken kan je veel meer van het leven genieten, ook je ziekte kan op een andere manier ervaren worden in verband met meer energie en minder vermoeidheid.

Sterkte en groeten.

H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stress! Wat doe jij er aan?
BerichtGeplaatst: 19-10-2011, 10:13:03 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Wat Hans zegt klopt.

Ik heb heel veel last van stress, of ja.. Had, kan ik beter zeggen :)
Mijn reactie was dan ook altijd afleiding zoeken, waardoor het langzaam weg trok, maar zo dra ik even niks te doen had, sloeg het weer net zo hard terug :(

Ik ben nu bezig om iedere keer als ik stress voel de bron te achter halen en daarop in te spelen.
Zoals momenteel zit ik erg met gezeik rond mijn werk...
Kan een vaste baan krijgen, maar dat is ruim 100 km bij mijn bed vandaan :(
Dus wil gewoon weer uitzend werk gaan doen, tot ik iets anders tegen het lijf loop...
Maar die onzekerheid (of ik hierna wel een baan vind, of dat weer tijdelijk is of vast etc.) geeft mij heel veel stress. Dit uit zich in dat mijn nek vast zit, constante hoofdpijn om letterlijk en figuurlijk misselijk van te worden etc.
Ik weet nu de oorzaak en kan hier dus naar handelen, dus door nogmaals te overwegen om deze baan aan te nemen of een andere vaste baan zoeken.

Tot deze conclusie ben ik ook pas gisteren avond gekomen hoor :P Had weer een hoofdpijn aanval, voor het eerst in twee/drie weken, en dat zette me aan het denken, want een medische oorzaak is er niet voor deze hoofdpijn (ben al eens ermee naar de dokter geweest, omdat deze weken aan kan houden).
Over twee en ee halve week loopt mijn contract namelijk af en ben dus ook bezig met dat vaste contract.
De vorige keer dat ik zo'n aanval had, was toen mijn contract bij mijn vorige baas bijna afliep.
Gelukkig werd het minder toen ik meer zekerheid over mijn korte termijn toekomst had :)
Nu hopen dat dit zich snel oplost :)

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stress! Wat doe jij er aan?
BerichtGeplaatst: 19-10-2011, 20:07:16 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Herken mezelf ook in de tactiek van H@ns... al lukt het mij niet altijd om zaken niet te laten opdringen...
:? Ik wil nog wel eens snel ja zeggen en daar later spijt van krijgen... Dan slik ik hetgeen me opgedrongen word maar weer braaf maar zit ondertussen met de kriebels en de stress in mn lijf... erg vervelend...

Ik weet waar dit vandaan komt ( deels opvoeding waarin ik dit van jongs af aan al deed om te 'overleven' in ons gezin...deels een moeder die hetzelfde doet dus ik heb 'n slecht voorbeeld gehad...) maar vind het soms nog moeilijk hier verandering in te brengen...

Ik merk wel dat flink zuchten mijn stress vaak verlicht :D echt lekker diep zuchten.. ook eens hardop kreunen/ schreeuwen helpt of flink uitblazen via je mond zodat je lippen mee trillen... bij jouw gaan je schouders vast zitten? Ga eens midden in de kamer staan en zwiep kei hard met je armen in de rondte ( met de muziek lekker hard aan gaat dat extra goed :wink: )...

Zo raak ik mn stress meestal een beetje kwijt... :roll:

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stress! Wat doe jij er aan?
BerichtGeplaatst: 20-10-2011, 11:21:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-10-2011, 19:53:59
Berichten: 26
Locatie: Sprang-Capelle
Ik probeer ook de tactiek van h@ns toe te passen ben er al enige tijd mee bezig op advies van mij therapeute,
het is alleen makkelijker gezegd dan gedaan maar het gaat steeds beter.
Ook luister ik graag ontspannende muziek.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl