Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:37:01

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Gevoelens willen controleren
BerichtGeplaatst: 02-04-2012, 21:50:54 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-09-2005, 11:02:49
Berichten: 201
Locatie: Utrecht
Hi,

Ten eerste weet ik niet of ik hier goed zit, anders hoor ik het wel :D

Ik zal eerst even kort samenvatten wat er van tevoren is gebeurd..

Vroeger al wel wat dingen meegemaakt, maar goed, die maken me tot wat ik ben. Maar uiteindelijk op mijn 18e in een depressie gerold, na een stuimige anderhalf jaar hier vanaf gekomen, maar vooral het verhuizen naar een nieuwe woning heeft me hierbij goed gedaan.
Daarna ging alles me voor de wind, diploma gehaald, werk gevonden en 2 studies ernaast. Dit was een thuis waar ik me veilig in voelde met mijn moeder. Zij is uiteindelijk van de ene op de andere dag ernstig ziek geworden en uiteindelijk gebleken dat ze niet meer thuis kan wonen. Dat hele proces heeft me van mijn stuk gebracht, hierdoor ook weer een hele tijd niet lekker in mijn vel gezeten, vrienden verloren, etc.

Hierdoor ben ik bang geworden om gekwetst te worden en sinds die periode ben ik extreem in het controleren van mijn gevoelens etc. Maar dit breekt me nu op..

Voor het eerst in mijn leven een leuke jongen leren kennen, maar ook hierbij probeer ik (onbewust) mijn gevoelens weer onder controle te houden. Zoals ik ben verliefd, maar ook weer niet compleet, omdat ik mezelf niet compleet wil overgeven aan mijn gevoel.

Maar heeft iemand nog tips of suggesties om hiermee om te leren gaan en mezelf eindelijk weer eens een keer los te laten gaan?

P.s. dit bericht komt wel vaag over hoor, maar ik heb alles zoveel mogelijk proberen in te korten om het overzichtelijk te houden :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gevoelens willen controleren
BerichtGeplaatst: 02-04-2012, 22:07:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Hej,

Mensen verliezen niet graag hun controle over hun gevoelens.
Ze hebben het graag in eigen handen. Soms lukt dit soms niet.
Angst om te verliezen of juist te binden, juist door dingen uit het verleden.
Soms maken die gebeurtenissen je sterk, andere keren weer heel onzeker.
Die onzekerheid maakt men kwetsbaar, dan is het soms lastig te tonen wat we voelen.

ik kan je slechts de volgend tips geven
Bouw je gevoel rustig op, schrijf op wat je voelt. Wat je wil fijn vind en niet.
Bij welke gebeurtenissen, dan kan je beetje zien wat je goed doet en niet :)
Ergens zijn we allemaal bang om ons zelf open te stellen aan andere, maar ergens ook weer niet.
Je hoeft jezelf niet persé in een keer los te laten, maar stapje vor stap als je merkt dat het goed voelt kan je nog een stapje doen. Maar houd de mogelijkheid open ook weer stapje terug te doen indien nodig :)
Als jejezelf op de rem hebt gezet is het moeilijk om in één keer los te laten namelijk.

Ik hoop dat je hier beetje iets aan hebt en je berichtje is niet vaag hoor ;)
sterkte? :)

liefs,.
Nalina :wave:

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gevoelens willen controleren
BerichtGeplaatst: 02-04-2012, 22:18:29 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-09-2005, 11:02:49
Berichten: 201
Locatie: Utrecht
Het is misschien niet vaag, maar wel om mijn gevoelens te omschrijven :)

In die situatie wat ik omschreef, voor velen is het normaal dat ze zeggen: dit en dat is er gebeurd, maar ik had mensen om op terug te vallen, en dat had ik niet. Hierdoor ben ik dus helemaal voorzichtig geworden.
Als ik eraan terugdenk, voelde ik me zo veilig, alsof me niks kon overkomen. Je moet het zien als een stoep waar je op loopt, en dan ineens van daaruit op een plankje boven een afgrond terecht komt.. Het is moeilijk om jezelf dan te laten gaan, omdat je valt. En dat speelt nu nog. Het enige wat je hebt, verlies je, en om dit niet nogmaals mee te maken heb ik hier bewust én onbewust een muur omgebouwd.

Ik werk ook wel druk om die muren op te heffen en dat kost ook tijd, maar dacht: vragen is nooit verkeerd, dus nog bedankt voor je bericht :D


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl