Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:06:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: steken in het hele lichaam
BerichtGeplaatst: 20-05-2012, 17:59:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Hoi,

Ik heb nu eenmaal veel lichamelijke pijntjes en kwaaltjes, maar iets waar ik echt gek van word zijn de steken.
Soms blijven ze weken weg. Maar dan opeens een scherpe steek in mijn borst en benauwdheid.
Momenteel zit het in mijn rechtervoet/enkel/pees. deze voelt gespannen en gezwollen en ik loop dan mank.
Ik sta op na lang zitten en val op mijn kniën doordat ik schrok dat ik er niet op kon staan. Die pijn kan ineens over zijn waardoor men denkt dat ik mij aanstel.
Echter afgelopen woensdag had ik dit met mijn linkervoet. Soms schieten er pijn steken door mijn rug heen en krijg ik het heel benauwd. Ik weet niet wat het is en doordat ik het niet goed kan omschrijven waar het vandaan komt kunnen artsen er weinig mee. Het voelt alsof het diep zit dat wel.
Korte krachtige steken alsof iemand je neer mept, waardoor ik in een impuls naar mn hart grijp of been of in dit geval voet.

Weet iemand hier iets vanaf? of kent iemand een alternatieve methode dit te behandelen?

ik hoop dat iemand hier informatie over kan geven.

p.s. vorig jaar zei de arts dat ik eens mezelf moest laten testen op Lyme, doordat deze ziekte impact heeft op je zenuwstelsel, echter lijkt me dit wel heel vreemd.

Liefs,
Nalina :wave:

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken in het hele lichaam
BerichtGeplaatst: 28-05-2012, 13:49:57 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Ik weet niet wat het is maar ik weet wel een eenvoudige methode waarmee je heel snel pijn kunt loslaten.
Ga je niet ergeren over pijn en je aandacht ergens anders op proberen te richten. Als je de pijn voelt concentreer je op deze pijn, richt je intens op de pijn en accepteer het. Het zal in eerste opzicht vervelend zijn, want je wil niks met de pijn te maken hebben, echter je creëert dan verzet en je zult je continu aan deze pijn storen. Als je op de pijn concentreert zal het in eerste instantie voor je gevoel heel erg intensiveren, omdat je er met je volle aandacht op gericht bent. Doorzetten, je moet de pijn van de korte termijn doorstaan voor het profijt van de langere termijn (verzet je het ben je andersom bezig en dat is wat je eigenlijk liever niet wil). Dit wordt ook wel beschreven als spirituele overgave, het laten varen van al het verzet (Eckhart Tolle, David R. Hawkins en Stephane Hemon hebben een goede uitleg van deze methode, ze geven ook aan dat je jezelf uiteindelijk op deze manier van kwalen kan genezen, Stephane heeft een website http://www.ideagasms.net/). Na een tijd er flink op te concentreren en het feit te accepteren dat je pijn hebt zal het loslaten, de pijn zal voor je gevoel verdwijnen. Als het weer terugkomt weer op richten totdat het weer weg is. Uiteindelijk zul je er geen last meer van hebben.
Je zult deze techniek een tijdje moeten oefenen, het zal waarschijnlijk niet de eerste keer resultaat geven, maar uiteindelijk zul je heel snel pijn kunnen loslaten (is bij mij ook zo gegaan, chronische slaap problemen zijn ook veel minder door deze methode).

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken in het hele lichaam
BerichtGeplaatst: 28-05-2012, 18:37:30 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
hé zeg, bedankt voor de tip :)!

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken in het hele lichaam
BerichtGeplaatst: 28-05-2012, 19:53:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Steken in de borst zijn onder andere een symptoom bij hyperventilatie en een hartaanval, maar van dat laatste zal wel geen sprake zijn, vermoed ik. :P Hyperventilatie kun je wel nog even opzoeken om te zien of het op jou van toepassing is. Ik ken het Merck Manual nu eenmaal niet uit mijn hoofd. Een vraag is ook of de pijn vooral links zit, met een uitstraling naar je linkerschouder en arm.

Steken in de borst los van die akelige toestand: een zenuw die bekneld is geraakt, geïrriteerd is (door een infectie, ontsteking). Zenuwen geven een stekende pijn. Anders zou je nog kunnen denken aan peesaanhechtingen of tussenribspiertjes.

Mijn moeder heeft het langdurig gehad (niets ernstig hoor, wel erg akelig).

Aan pezen en spieren denk ik vooral als je het hebt over pijn in je voeten en enkels. Ik heb van jou begrepen dat je lichamelijk erg actief bent, dus dan denk ik aan overbelasting. Ik kan natuurlijk vanhier niet bepalen hoeveel en wat je allemaal doet, maar hou het even in je achterhoofd. Mocht het kloppen, dan is er één medicijn: op je kont blijven zitten.

Als je denkt dat het zenuwpijn is die doorschiet tot aan je onderbeen, dan kun je denken aan een geïrriteerde nervus ischiadicus. Die begint in je onderrug, vlak boven je bekken, meen ik me te herinneren, en verloopt via de binnenzijde van je bovenbeen. Check het eens. Je kunt voor de proef iemand uitgebreid het stuk van je heiligbeen laten bedrukken om te zien of het een pijnkreetje veroorzaakt: dan heb je prijs.

Als je al die dingen hebt, en het valt allemaal te herleiden tot iets met je zenuwen: ga naar een arts. Misschien houdt alles met elkaar verband en heb je misschien een infectie van het een of ander, of zo. Herpes misschien, geen idee. Ik zeg het maar.

Overigens komt die borstpijn doorgaans, voor zover ik weet, van tussen de ribben. Ervaar je dat ook zo?

Sowieso niet aan blijven modderen of helemaal vertrouwen op wat mensen je toeslingeren op internetfora. Hier op SJ zitten nu eenmaal geen medici. Dus >>> huisarts.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken in het hele lichaam
BerichtGeplaatst: 28-05-2012, 20:01:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Oh, kijk, ik lees nu dat je de ziekte van Lyme al noemt, in verband met je zenuwgestel. Testen kan geen kwaad. Vooral doen dus, denk ik zo. Wellicht trap ik een open deur in, maar het wordt vooral overgedragen door teken, en aangezien je veel buiten bent... De kans bestaat natuurlijk.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken in het hele lichaam
BerichtGeplaatst: 28-05-2012, 20:28:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Hey Kiro,

bedankt voor de info, ik heb al een afspraak staan met de Internist die gaat kijken wat er aan de hand is.
Uitgebreid bloedonderzoek openen en nog even langs de Flebologie voor eventuele operatie :( ! Ik heb in het verleden welleens een MRI scan gehad wegens uitvallen van mijn zenuwen, maar dit bleek niet het geval te zijn. Geen enkele arts kan mij vertellen waarom ik soms niet kan lopen, ik hoop hier verandering in te zien in de toekomst. Dagen geen last en dan opeens doet alles weer zeer.

Die steken betreft komen idd tussen de ribben vandaan door naar het borst, soms ook in de benen maar dat kan weer iets anders zijn. In het verleden, of bij erge stress kan het idd doorzetten tot een hyperventilatie.

Qua tekenbeten, tsja, ik had er soms in paar dagen tijd 15 stuks, maar dat zegt nog niks. Laatste tijd minder actief qua sport, maar horeca en huishouden is ook actief werk. Bij bukken krijg ik ook vaak last.

Igg, bedankt voor de opgezochte info en kennis. :wave:

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl