Hey, ik merk veel de laatste tijd dat mensen te snel naar bovennatuurlijke dingen grijpen als ze iets niet begrijpen.
Ik weet dat dit een forum is voor spirituele mensen, en ik geloof zelf ook dat er meer is dan er beweerd word. Maar tegenwoordig lijkt het alsof veel mensen te snel iets als bovennatuurlijk bestempelen.
Don't get me wrong, ik wil niet de dingen die zoveel mensen hier geloven de grond in boren, maar als iemand hierheen komt met ernstig psychische problemen en bijvoorbeeld dingen hoort en ziet die er niet zijn (echt niet zijn!) dan zou het goed kunnen dat hij word meegesleurd in de wereld van paragnosten en pseudo wetenschappen terwijl dat absoluut niet gezond is voor hem.
Ik hoop echt dat de vrijdenkende mensen hier mee rekening houden, er zijn veel dingen waar al heel veel onderzoek naar is gedaan, en waar je best op kan vertrouwen zonder je ontwikkelde spiritualiteit te schaden, als iemand bijvoorbeeld altijd het gevoel heeft dat hij nooit alleen is zou het heel goed kunnen dat het een psychische oorzaak heeft, en niet dat het bijvoorbeeld een kwade geest is die iets van hem wilt! Het menselijke brein is tot veel dingen in staat, en over heel veel dingen heb je ook onbewust controle, dit kan exponentieel uitzaaien tot een compleet andere ervaring van de realiteit.
Ik wil graag de mensen aansporen weer iets kritischer te gaan denken, het lijkt alsof spiritualiteit steeds minder spiritualiteit word en steeds meer een wetenschap van een select groepje mensen die bezig zijn hun eigen wereldje te maken