Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:23:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 14:52:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-01-2014, 14:34:33
Berichten: 4
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb van jongs af aan een probleem heb die ik nog steeds niet heb kunnen oplossen. Helaas krijg ik er alleen maar meer last van.

Ik ben altijd al een gevoelig meisje geweest. Ik neem op de 1 of andere manier negatieve ladingen van andere mensen ''over''. Dit gebeurde heel lang onbewust. Ik kreeg steeds meer last ban buik pijn bij de plek van je chakra de zonnevlecht. Ik wist niet wat het was maar als ik huilde dan ging de pijn uiteindelijk over. Ik moet het dus ''verwerken'' voordat alles weggaat en ik weer mezelf kan zijn.

Nu ben ik zover dat ik door heb wat er gebeurd. Als ik in een drukke omgeving ben als bijvoorbeeld in de stad of in de trein dan neem ik ladingen van andere mensen over. Dit voel als een klein schokje. Vervolgens hoopt dit zich op in mn zonnevlecht. Als ''de emmer'' vol is dan doet die plek ontzettend pijn, ben ik misselijk en voel ik me ontzettend verdrietig. Ik word er gewoon letterlijk en figuurlijk ziek van. Vervolgens ga ik die plek masseren en dan komt de energie los, ga ik huilen totdat alles weg is, en dan voel ik me weer goed. Dit spelletje herhaald zich ongeveer om de twee weken.

Ik word hier helemaal gek van! Ten eerste wil ik helemaal geen troep van andere mensen overnemen, toch gebeurt dit wel. Ten tweede wil ik dit helemaal niet verwerken maar gewoon kunnen ''weggooien'' omdat het niet van mij is. En ten derde wil ik gewoon normaal zijn en er net zoals vele andere mensen er geen last van hebben.

Nu heb ik gegoogeld en ben ik oefeningen tegengekomen hoe je je zonnevlecht dicht kunt maken. Dit heb ik onder de knie maar hij gaat vanzelf weer open in maar een paar minuten. Veel te snel dus.

Nu is mijn vraag aan jullie: wat kan ik doen om dit te voorkomen? Hoe kan ik mijn zonnevlecht langer dichthouden? En hoe kan ik die troep weggooien zonder eerst te moeten huilen?

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. Alvast ontzettend bedankt voor de reacties!:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 16:45:11 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ha Diamond,

is de term "Highly sensitive person" (of HSP) je bekend? Zo niet, zoek er dan eens wat over op op dit forum, er is namelijk een hoop over geschreven. Wat je beschrijft doet me daar erg aan denken. Ik ben ook een ontzettend gevoelig meisje, herken het buikgevoel en ben al jaren bezig met manieren vinden om je af te sluiten voor energieën van buitenaf. Inmiddels lukt het me soms om mezelf in een 'bubbel' te zetten; een energieveld waardoor ik minder gevoelig ben voor andere mensen. Dit doe ik gewoon door me een bubbel rondom mezelf te visualiseren. Het blijkt alleen telkens weer erg lastig om hier aan te denken als ik het nodig heb!

Liefs,
Wortel

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 16:51:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-01-2014, 14:34:33
Berichten: 4
Wortelbrood schreef:
Ha Diamond,

is de term "Highly sensitive person" (of HSP) je bekend? Zo niet, zoek er dan eens wat over op op dit forum, er is namelijk een hoop over geschreven. Wat je beschrijft doet me daar erg aan denken. Ik ben ook een ontzettend gevoelig meisje, herken het buikgevoel en ben al jaren bezig met manieren vinden om je af te sluiten voor energieën van buitenaf. Inmiddels lukt het me soms om mezelf in een 'bubbel' te zetten; een energieveld waardoor ik minder gevoelig ben voor andere mensen. Dit doe ik gewoon door me een bubbel rondom mezelf te visualiseren. Het blijkt alleen telkens weer erg lastig om hier aan te denken als ik het nodig heb!

Liefs,
Wortel


Hoi Wortel,

Die term was nog niet bij mij bekend maar ik denk inderdaad dat ik zo iemand ben. Ik heb vanalles geprobeerd. Een bubbel, spiegels, diamanten piramide, een witte deken om je heen enzovoort... Ik hou het gewoon niet lang vol. Werkt het bij jou wel voor een langere tijd? Is er geen andere oplossing dan visualiseren?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 16:53:14 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
hey hey

het help ook om je kruin en derde oog chakra te verkleinen. daar komt alles naar binnen.
op jezelf richten helpt ook.

groetjes en sccs!

ik herken het ook

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 16:58:51 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Diamond schreef:

Hoi Wortel,

Die term was nog niet bij mij bekend maar ik denk inderdaad dat ik zo iemand ben. Ik heb vanalles geprobeerd. Een bubbel, spiegels, diamanten piramide, een witte deken om je heen enzovoort... Ik hou het gewoon niet lang vol. Werkt het bij jou wel voor een langere tijd? Is er geen andere oplossing dan visualiseren?


Mijn tip: lees er eens over. Iedere keer dat ik iets over HSP tegenkom krijg ik een halleluja-moment van herkenning. Het enige wat voor mij echt werkt is weggaan uit de situatie. Nu is dit niet altijd mogelijk en/of praktisch, maar als het kan, zoek dan eens een momentje voor jezelf op. Gun jezelf die tijd en ruimte, probeer het niet als lastig te zien, maar gewoon als iets wat bij jou hoort; jouw gebruiksaanwijzing. Voorheen was ik erg kritisch op mezelf als ik weer eens overmand werd ("o nee, daar ga ik weer. Nu ga ik weer raar doen. Doe normaal Wortel, doe normaal"), wat juist erg veel stress opleverde, wat het effect meestal alleen nog maar vergrootte. Bewustwording lijkt me een goede eerste stap; word bewust van je 'probleem', accepteer dat het bestaat en gun jezelf je persoonlijke gebruiksaanwijzing. :)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 17:09:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-01-2014, 14:34:33
Berichten: 4
Gigo Valonka schreef:
hey hey

het help ook om je kruin en derde oog chakra te verkleinen. daar komt alles naar binnen.
op jezelf richten helpt ook.

groetjes en sccs!

ik herken het ook


Dankjewel voor je reactie. Maar hoe verklein ik die dan?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 11-01-2014, 19:03:24 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Sommige dingen horen gewoon bij je en bepalen hoe je in het leven zult staan. Vaak zie je die dingen als een beperking, en wil je ze veranderen. Je wilt net zo als de rest zijn.

Een voorbeeld: ik zal nooit auto rijden, dat is gewoon niet mijn ding, trekt me absoluut niet. Ik zal nooit een pak dragen. Dat is niet mijn ding. Trekt me absoluut niet. Ik zal nooit in een grote stad wonen. Dat is niet mijn ding. Trekt me absoluut niet. Ik zal nooit liegen om conflicten te vermijden, of conflicten op de spits drijven om ze te beëindigen.

Die dingen beschrijven mijn unieke aard. Dat is mijn stijl, mijn ding.

Als jij HSP bent... misschien moet je dan die drukke stad vermijden. Steden zijn helemaal niet gezond. Als jij daar overgevoelig voor bent, dan is dat alleen maar een gunstig teken. Allergisch zijn voor zuivelproducten (ofzo) is ook helemaal niet zo raar. Of voor tarwe. Je wordt in deze wereld bijna gedwongen om aan alles deel te nemen.

Het zou goed kunnen, dat in de toekomst iedereen is zoals jij! Dan zullen we de waanzin van de steden achter ons laten.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 25-01-2014, 15:57:14 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Je kan ook iets anders dan een metafysische benadering proberen. Ik zal later even wat suggesties doen als ik achter een PC zit, nogal lastig vanaf mijn mobiel, dat hou je nog van me tegoed. :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 25-01-2014, 20:58:42 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Even een vraagje off-topic:
Als je als hsp enzo de emoties van iemand anders voelt, betekent dat dan dat die persoon deze emoties ook minder voelt? Of blijven de emoties bij die persoon gewoon hetzelfde?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 26-01-2014, 11:38:28 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Tom, was het maar zo'n feest. Dan had ik mijn roeping gevonden en zou ik bakken met geld verdienen!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 07-03-2014, 17:54:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-03-2014, 15:58:27
Berichten: 10
Of je propt gwn een labradoriet in je navel. Klinkt stom maar helpt wel ^


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 22-06-2014, 21:58:16 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2014, 19:49:00
Berichten: 165
Locatie: Gouda
Mijn zus heeft hetzelfde probleem maar aangezien zij niet huilt of verwerkt heeft het gezorgd dat ze nierstenen en een alvleesklier ontsteking heeft gekregen. Ik ben ook benieuwd naar de oplossing hier van en geef nu met het verhaal van mijn zus om het aub niet op te kroppen :) want dan ligt de kans groter.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Help ik ben een ladingmagneet
BerichtGeplaatst: 24-06-2014, 09:18:15 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Omring jezelf met positieve mensen. Kan ook enorm helpen.
Verder, focus op je eigen gevoel, dan komen gevoelens van anderen minder binnen (bij mij dan).
Verder moet je leren omgaan met emoties. Je niet ee door van slag laten brengen dat je ineens verdriet kan voelen of iets anders.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl