Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 05:55:05

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: lichamelijk last van emoties
BerichtGeplaatst: 05-05-2005, 14:57:36 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Beetje een stomme vraag, het is gewoon nieuwschierigheid..haha zal eens niet :?

Als ik vroeger verdrietig was, voelde ik me sip. Nu ik een stuk gevoeliger ben, krijg ik echt last van mn chackra's. Een druk op mn zonnevlecht waardoor ik misselijk word. Een druk op mn keel waardoor ik het benauwd krijg..

Is dit normaal, hebben jullie dit ook?? Al mijn emoties zijn een stuk heftiger, waardoor ik het niet eens meer kan negeren. ( niet dat dat goed is..maar soms wel handig haha)

Beetje stom misschien maar wilde het gewoon weten.. :oops:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lichamelijk last van emoties
BerichtGeplaatst: 05-05-2005, 17:06:12 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
kan wel beau... ikzelf heb het ook dat als ik me gewoon zwaar rot voel ik lichamelijk dingen krijg.

ik heb er zelf geen oplossing echt voor, ik probeer me ervoor af te sluiten net als van emoties van anderen.. met wijnig succes nog tot nu toe... maar meer weetik verder ook niet eigenlijk..

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lichamelijk last van emoties
BerichtGeplaatst: 06-05-2005, 10:53:15 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede

Leuk dat je dit onderwerp ter sprake brengt! :o Ik heb namelijk ook wel eens willen weten hoe anderen dit ervaren. :D
Ik heb dat eigenlijk heel veel! Heb er vaak zelfs echt lichamelijk last van als ik emotioneel ben. Dat vind ik erg lastig, maar ik krijg het tot nu toe nog niet echt veranderd. :?
Volgens mij heeft het er bij mij wel echt mee te maken dat ik beter met m'n emoties moet leren omgaan en dat als ik (innerlijk) wat rustiger ben geworden dat ik ook minder "last" heb van het op een emotionele manier ervaren van m'n emoties.
Ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom ik daar nu zoveel last van heb en dat ik me niet kan herinneren dat ik er "vroeger" ook op die manier last van heb. Het is echt iets van de laatste jaren dat ik me er steeds bewuster van word dat ik de emoties die ik op dat moment ervaar ook in m'n buik, m'n hart, m'n keel, m'n hoofd, enzovoorts voel.
Het is net alsof ik doordat ik die emoties ook lichamelijk voel ik ze nog veel heftiger ga voelen. Ik probeer nu een beetje ook te kijken wat ik voel als ik blije positieve emoties voel. Dit zodat ik ook de positieve kant er van in kan zien, maar omdat ik me lange tijd vooral heb gericht op negatieve emoties, gedachten en dingen, vind ik dat nog wel eens lastig, erg lastig! Maar goed ik doe m'n best! :lol:

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lichamelijk last van emoties
BerichtGeplaatst: 06-05-2005, 13:44:34 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-12-2004, 20:31:27
Berichten: 273
Ik heb het ook. Als ik niet lekker in mijn vel zit, komt er spanning in mijn buik/maag en gaat mijn keelgebied als het ware op slot.
Het is natuurlijk niet prettig, maar van de andere kant weet ik wanneer ik die spanning voel meteen waar ik aan toe ben en kan ik actie ondernemen!

_________________
Heel de wereld, begin bij jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lichamelijk last van emoties
BerichtGeplaatst: 08-05-2005, 18:36:30 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Ik heb hetzelfde beau :)

Meestal ga ik dan even een stukje wandelen, of in de tuin even frisse lucht inademen, of even douchen. Niet dat het er helemaal van overgaat, maar het lucht wel op

Succes ermee lieffie :kiss:


Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lichamelijk last van emoties
BerichtGeplaatst: 08-05-2005, 19:25:29 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-05-2005, 13:29:59
Berichten: 8
Locatie: Zuid-Limburg
Ik herken dat heel sterk. Ik ervaar bijna alles wat er op emotioneel gebied gebeurt, ook lichamelijk, veel erger dan vroeger ook. Ik kan het dan ook absoluut niet negeren en moet echt iets doen met het gevoel op dat moment. Nou ben ik in het verleden altijd veel te veel voorbij gegaan aan mijn eigen gevoel, en dat heeft me een hoop narigheid bezorgd.

Ik ben het gaan accepteren als een soort bescherming voor mezelf, ik kán er niet meer aan voorbij gaan, al zou ik het wíllen, want dan word ik ziek. Letterlijk. Hoe meer ik dingen wegslik, hoe misselijker ik word. Hoe meer ik pieker, des te erger mijn hoofdpijn. Hoe verder ik dreig te zakken in een slachtofferrol, des te meer krijg ik last van duizeligheid en slappe benen. Als ik me vreselijk nerveus ergens voor maak, dan krijg ik last van mijn darmen. Zo bekeken is het best heel handig, ook al heb ik niet altijd zin om kritisch naar mezelf te kijken op zo'n moment ;)

_________________
~De onwetende mens zoekt geluk in het hebben, de wijze vindt geluk in het 'zijn'~


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl